2002
|
|
programan, kurrikuluan, marko metodologikoan, irakaskuntza motan eta bitartekoetan, eta, halaber, ebaluatzeko moduan. Azkenik, helburuen arabera zehaztuko da hezkuntza sistema osoa (zer irakasle, zer ikasle, zer kontratu didaktiko, etab.). Esandakoagatik, beraz, lehenengo puntu honetan, esku hartze didaktiko
|
baten
baldintzak etamugak zehazten dira.
|
2007
|
|
Kant-ekin, bat, munduaren lekuan, lehentasuna niak hartzen dizu, objektuaren lekuan subjektuak, errealitate oro eta ezagutza oro subjektuan orpotua aitortzen dugu; bi, dena da, ezagutza, mundua? subjektu edo ni
|
baten
baldintzek araberatua; hiru, ni edo subjektu hau ez da, munduaren aurrean, birproduktibo soila, ispilu bat?, baizik eta bere baitatik sortzaile; baina kreatzaile ez, lau, adimen mekaniko matematiko baten moduan soil288, baizik eta azken finean subjektu (ia ahalguztidun, baina) izendagaitz hori libertatea da, irudimena.
|
|
Parte intelektual honetan, adimen soilaz gain, fakultate sentigarriak dei genitzakeenek ere esku hartzen dute: herri baten irudimenak, sentimenduak (ez daukagu apika gehitu beharrik, irudimena, sentimendua, ez direla herri
|
baten
baldintza geografiko, sozial, kulturalekin zerikusirik gabe egoten). Horregatik kontzeptu intelektualek berek, hizkuntza guztietan funtsean berdinak izan arren (eremu logiko batean), ez dute izaten balio berdina batean ala bestean, eta ez dute berdin ispilatzen mundua.
|
|
...t hitzen hots edo boz diferentzien gainetik («zaldi», «cheval», «horse») hizkuntza guztietan berdina bada (berba ezberdin denok objektu berari dagozkio), arrazoia, antza, hizkuntzan bertan parte bat pre edo ezhizkuntzazkoa delako da162 Are, (c) hizkuntzetan bertan, gramatikan nahiz lexikoan, «hamaika gauza» a priori ezarria da, unibertsala eta guztietan halabeharra hortaz?, hizkuntza jakin
|
baten
baldintzetarik aske163 Esperientzian, Kant-i jarraituz, sentigarritasuna eta adigarritasuna bi ahalmen gisa bereizten baditugu ere, hizkuntza ezberdinen arteko diferentziak (kontingentziak) sentigarritasunaren kapitulura mugatzen dira Humboldt-en ustetan. Hori erabakigarria da zuzen ulertzeko Humboldt-en eboluzioan, haren adierazpen batzuek (hizkuntzak egiten duela mundua, estiloan) betiere beren zentzua mugatua zein mugen barruan daukatela, ezin baitira zentzu absolutuan hartu.
|
|
Hizkuntza bat, egitura bat eta gramatika bat izango da, baina batez ere mundu bat da, bere osoan hartuta. Eta bere osoan hartua ez dago, kulturatik, hezkuntzatik, ohiko erabileratik propio aparte hartu eta puskatxo bat test
|
baten
baldintzetan
|
2017
|
|
Beraz, auto erregulazio jarduerak duen garrantzia aintzat hartuz, irakasleek birplanteatu egin lukete jarduera hau, ikasleentzako esanguratsuagoa izan dadin. Autoerregulazioa irakasleak aurretik planifikatu eta aurreikusitako estrategia baten modura ulertzen da, ikasle bakoitzak jarduera
|
baten
baldintza orokorrak bere baldintza partikularretara egokitu ahal izateko. Beraz, planifikatu beharreko zerbait da.
|