Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 52

2010
‎Nik esan diot entzuteko mesedez, berak dio" hitz egin azkar, presa daukagu eta". Nik esan diot ez dudala ezertan parte hartu, eta aurrerantzean ere ez dudala hartuko, eta badudala fortuna koskor bat eta bere eskuetan jartzen dudala komeni denerako. Berak oihu egin du:
‎Eman dezagun: gaztelera, portugesa eta euskara hizkuntza bat eta bera direla pentsatzen duenak eratuko lukeen gramatika. Iberische Deklination teoriko guzia jausi zen goitik behera.
‎" Bat eta bera da gure fedea, kontzientziaren bizitza betikoaren fedea, zikoizkeria eta luxu herri horietan zientziaren atsekabearen azpian dagoen fedea: zientzia gutxitu, jakituria eternoaren errautsa baizik ez dena.
2011
‎Apeoetan 1761 arte Chamora eta Martisco agertzen dira, baina 1825ean Erasunea (Txamorarik ez) eta Martisco. Hortaz, badirudi Txamora, Eratsunea eta Medikuaren etxea bat eta bera zirela.
‎Oharrak: 1626an" Juan Perez de Yrisarri por la (casa) de Yriartena" ageri da; 1754ko testigantzaren arabera, badirudi Urrutinea eta Irisarri edo Irisarrikoa bat eta bera zirela. Ikus Urrutinea.
2012
‎‘on’ honen osagarri mamutsu espektrala, bihurrikerian, gaiztakerian, zantarkerian oinarritzen dena... bat eta bera dira!
‎Beraz, logika bikoiztu honen parean gaude: alde batera, eta iragana zer nahi dela (adibidez, Espainak azken berrehun urteetan irabazi dituen kredentzial demokratiko urriak, diktadurak, militarismoa...), espainoltasun garaikidea besarkatzea eta demokratikoa izatea bat eta bera dira funtsean. Bestetik, barnean dauden beste herriei potentzial demokratiko osoa ukatzen zaie (adibidez, gure arteko hainbat euskaldun hor dabiltza estatu bat nahi dutela esaten, baina egiatan komunitate gutxitua, hau da, azken finean Pirinioko tribu primitibo bat besterik ez garela onartu genuke, turistentzat noizean behin irrintzi bat bota eta kitto!).
‎Joan gaitezen orain Parisetik Egiptoko hiriburura, Kairora. Bertan beste autore handi batek, Nobel sariduna izandako Nagib Mahfuz idazleak etxe bat ez baina kale osoa hartu zuen, kultura eta aparteko mundu baten eredutzat, Midak kalezulo ospel hura, adieraziz bertako jendearen pozak, nekeak, amodioak, arazoak, sufrimenduak guztionak direla gizakia beti delako bat eta bera. Liburu eder hori (Mirarien kalezuloa) badago euskaraz, Patxi Zubizarretaren bertsio ederrean.
2013
‎Bi argazkitan bakarrik zirudien zoriontsu, behartu gabe irribarrez: amarekin ateratzen zen batean eta bere emaztearekin zegoen bakarrean. Nolanahi ere, mahaiko argazki nagusia beste bat zen, Eskola Militarrean graduazio egunean egindako ofiziala.
‎Bandako biolinista jendearengana zuzendu eta istorio bat kontatzen hasi zen: " Ezkondu zen artzain bat neskatila fin batekin eta bere kanpamendura eraman zuen. Garai hartan, arkumeak haginka zikiratzen ziren...".
‎Lehenengo biak barrualdekoak dira. Hizkuntza edo hizkera bat eta bera dute, baina batere antzik ez du beste bostek hitz egiten duten hizkuntza komunarekin.
2014
‎Baina ez goaz itsuka, ez da alfer bidea, eremu zabal bat eta bere ertzak ongi samarrean ditugu begiz joak.
2015
‎Erabateko elebakartasuna ez da posible, mintzairak berak baitakar metahizkuntzaren dohaina. Baina harreman multzo elebakar batean bizi denari bat eta bera zaizkio munduaren egituraketa eta bere buruaren egituraketa nagusia.
‎Habitus eta habitat, zioen Bourdieuk, bat eta bera izan ohi dira jendarte egonkor eta barne bereizketarik gabekoetan. Halakoetan, antza denez, jendeak disposizio praktikoekin berdindu behar du bere burua, ez du hautatzerik, eta disposizio psikikoek bat egiten omen dute dispositibo sozialekin.225 Hizkuntza bakarreko komunitateetan mintzaira atmosfera da:
‎ELAk eta LABek klase erakunde gisa heltzen diote nazio eraikuntzari, beraientzat" eraikuntza nazionala eta euskal herria gizarte bidezko eta solidarioa bilakatzea gauza bat eta bera direlako".
‎ELAk eta LABek aspaldiko partez egindako agiri politiko labur hartan beste ezeren gainetik eman zuen atentzioa LABek erakunde armatuari igorritako interpelazio publikoak; ezen, tentu eta adeitasun handiz egina bazen ere —ELAk bere agiri propioetan erabiltzen zuena baino askoz adeitasun handiagoaz, bistan denez— ez zen inondik ere ohikoa ENAMeko erakunde batek ETAk berea zuen alorrean egin behar lukeenari buruzko iradokizun publikorik luzatzea; iradokizun hori ENAMekoa ez zen erakunde baten eskutik egin izanak ez zuen ausarkeria arintzen, alderantziz baino.459
‎Pintzan harrapatuta bezala sentitzen da gure gidari zaildua. Gobernua batetik eta bere mugimendua bestetik.
‎Hark aitortu izan du Tomas Pascual (Leche Pascual), Jose Luis Ballve (Campofrio, Telepizza) eta Antonio Catalan (AC Hoteles) izan direla bere erreferentzia nagusiak: " Ekin eta aberastasuna sortzearen handitasuna ikusarazi zidaten, beti izpiritu sozial batekin eta bere herrialdearekin zein inguruarekin arduratsu. Oso une zailak pasatzen ikusi nituen baina baita loria ukitzen ere". 10
2016
‎Nork pentsatu behar zuen! ekin zion guardiak ixilune baten ondoren eta bere metrailetaren norabidea hamabost graduko angeluan aldatuz. Ezpain lodien atzean hortz desarrunki handiak zeuzkan.
‎Euskaraz hitz bakarra dugu biak adierazteko. Folk eta country gauza bat eta bera dira.
‎—Niretzat budismoa bada erlijioa, erlijio" religare tik" baitator, alegia berriz lotu, pertsona izan dadin kontzientea bere osotasunaz, bere benetakotasunaz, bere errealitateaz. Sidarta printzea zen, orduan ezagutu zituen munduko plazer sentsualak, baina jakintza egarriz kortetik alde egin eta aszeta izan zen, Yoga egin... luze joko luke ibilbidea kontatzea; halako batean, txapeldunek bezala meditatu ondoren iritsi zen helmugara, eta esan omen zuen izaki guztiok buda izaera dugula, alegia bat eta bera garela eta denok garela gai hori esperimentatzeko.
‎Unibertsoa energia da, atenporala; hustasunean ez dago denborarik, formak sortzen direnean bai, formak denboran mugitzen dira. Hustasunaz hitz egin ahal izateko, formak behar dira; formez hitz egin ahal izateko, hustasuna behar da, batak bestea behar du, hainbesteraino non bat eta bera diren, ez bi; forma gu formak gara, baiautokontzientea egiten denean, esperimentatzen duenean hustasun eternoaren parte dela, orduan iritsi da jakintzara. Hustasuna ez dago" hutsik", formarik gabekotasuna litzateke, non potentzia guztiak dauden.
‎Zenak dio batez ere sufritzen dugula denetik aparte sentitzen garelako, bakarka kosmos xelebre, beldurgarri samar honetan. Satorian pertsona konturatzen da... tximeletaren bihotza eta berea bat eta bera direla, eta bizidun guztiona.
‎—Nire Biblian, Elizen Arteko Biblian, Mateoren ebanjelioa 28 orri dira, Markosena 16, Lukasena 24 eta Joanena 21; denen gaia, bat eta bera. 28 gehi 16 gehi 24 gehi 21 zati 4= 22,25 orriko liburuska.
‎Gu, hirugarren bideko zunkuistok, Zen, Kontenplazio, Sufismo, Kabalan... ari garenok diogu badela ezagutzarako beste bide bat, isiltasuna, meditazioa, barne lana. Barne lan horren bidez Jakintza lortzen da, eta sabioen, mistikoen mezua bat eta bera da. Dioguna demostratzeko, kristau mistiko batekin hasiko gara, The Cloud of Unknowing obraren egile anonimoarekin.
‎—Zu eta ni, pertsona guztiok, izaki guztiok, baita txirlak eta hipopotamo pigmeoak ere, izaki bat eta bera gara, bizitza bakar baten espresabideak.
2018
‎Bigarrenik, eskutitzaren kaligrafia bikoitzaren afera dago. Itxura osoz, ez dira izan bat eta bera gutuna idatzi duen eskua eta sinatu duena. Ziurrenez, 74 urteko alargun edadetu hark hurbilekoren bati diktatuko zion idatzi beharrekoa, eta amaitutakoan gehituko zuen bere sinadura dardartia:
‎Bi informazio nukleo handi kontsultatu ditugu preso egondako pertsonei buruzko datuak biltzeko. Bi nukleo horiek espetxe errealitate bati eta berari egiten diote erreferentzia, Iruñeko Herrialdeko Espetxeari, hain zuzen ere. Bere garaian kontsultatu ahal izan ziren presoei buruzko informazio batzuk 1936ko uztailaren eta 1939ko apirilaren artean kokatu behar ditugu kronologikoki.
‎Zentzuzkoa bada ere, erregistratutako errepresio era ezberdinetan adierazitako kasuen kopurua errepresioa jasandako pertsonena baino handiagoa dela ohartarazi behar dugu, izan ere, pertsona batek eta berak errepresio era bat edo batzuk jasan zitzakeen.
‎horra aldaketa linguistikoaren erakusgarri bat.230 Latinaren kasuan badago jarraitutasuna orain bi mila urte eremu jakin batean hitz egin zenaren eta gaur egun hitz egiten denaren artean, eskala txikiagoan XVI. mendeko eta egungo euskal hizkera baten artean dagoen bezala (cf. orain Gorrochategui, Igartua & Lakarra, 2018): gaur egun" goi nafarrera" deitzen duguna eta XVI. mendean Nafarroa Garaian hitz egiten zen euskara ez dira bat eta bera, nahiz eta jarraitutasuna egon baten eta bestearen artean (begiratu Reguero 2015 eta 2017). Joan Amenduz iruindarraren XVI. mendeko euskal testuko hizkera ez zen Iruñeko bertako azken hiztunena, ez eta erromatarrek Iruñera etortzean aurkitu zuten berbera ere.
‎Pentsatu nahi dut probokatzeko zerrendatzen dituela gizakiaren balizko ezaugarri horiek, eta ez bere buruaren autoanalisi baten emaitza direlako. Erabateko arrazoi du, ordea, iradokitzen duenean indarkeriaren arazoa bat eta bera dela, edonon gertatzen delarik ere, ikastetxearen kanpoan edo barnean, eta arazo larri horren konponbidea globala izan behar dela, izango bada.
‎Ebroko baserria, platano mozkinduekin, eta aurretik neska bat bizikletan pasatzen Iurretako plazaruntz. Aduana bat bezalakoa zen Ebro, Ricardo Doliwa, Ebroko baserria, iragan mendeko argazkia. politikoki dena bat eta bera ziren lurreta eta Durango artean. Zubia eta bestaldean, Mikelditik, Madalena eta Durango, eskuinera hartuz gero Montoia.
‎Alderantziz, harrokeriaren adierazgarria da seguru asko: hizkuntza nagusiko hiztunek ele bat eta bera hitz egiten duten artean, hizkuntza markatuko hiztunak elebidunak dira, eta hizkuntza markagabea bera ere elebakar aurreiritzidunek bezain ongi menperatzen dutela erakusten dute.
2019
‎Denbora pixka bat eman zuen zaldi gainetik erortzen, baina lurra jo zuen azkenean. Aurretik arakatuak zituen, segundo milaren batean, abaritzak eta arteak (berak" abarisko" esaten zien), eta tiro egin zien mugitzen ari ziren zilar berde koloreko adarrei, eta berriro egin zien tiro (edo egin zioten tiro) eta, zaldizkoa eta zaldia gorputz bat eta bera izateari eta azken honek ulertu izanari esker, aitajaun Pantxo ez zuten lur mortuan tiroz akabatu. Lauhazka bizian baso malkarrerantz jo, inork gidatzen ez zuela, eta aitajaun Pantxo, laugune batean erorita bazen ere, salbu zen jada.
‎Sukaldean denak kantatzen ari zirela, Martak taldetik kanpo zegoelako irudipena izan zuen aurrena, musikaren mundu eder hura alde batean eta bera bestean, bera eta txoferra, zeren txoferrak ere ez baitzuen kantatzen; baina ondo sentitzen hasi zen segituan, Miguelek berari begira kantatzen baitzuen, berarentzat, oso ondo gainera. Seguru aski orduan erabaki zen dena eta ez trasteroko besarkadan, orduan iritsi ziren akordio batera, peti navi peti navi kantatu bitartean, eta horregatik, bazkalondoa bukatu eta sukaldea jaso zuenean Eliasen amaren laguntzarekin, eta gero bakoitza bere tokira abiatu zenean, Pascal bere txoferrarekin Frantziara, Eliasen ama bere jatetxera, umeak herrira jostatzera.; horregatik, ordurako konforme jarrita zeudelako, itzuli zen Miguel sukaldera despedidak egin ondoren eta esan zion," Atea ixterik badaukat?", eta berak," Ondo iruditzen bazaizu...", eta bitxia zen pentsatzea handik hiru edo lau minutura biak biluzik zeudela sukalde gaineko gelan.
‎Bigarren mezuak ere argazki bat zekarren. Elias eta Luis elkarri besotik helduta agertzen ziren, Elias sonbreiru zuri batekin eta bere anaia traje bakeroarekin.
‎Proletariotza langile klase gisa eraikitzeko prozesuan, langileen pasibotasunetik norberaren klasea arrotz sentitzeko eta bereizteko/ ekiteko bidean, langileek lanarekiko eta proletario izatearekiko sentitzen duten gorrotoan," langileek lana ezabatzea eta kapitalaren suntsiketa bortitza, beraz, gauza bat eta bera dira" (Tronti: 265).
‎Bata, akademikoa, ikasgeletakoa, saloi eta berbarena (unibertsitario, erreflexibo eta intelektual) eta bestea militantea, konprometitua, ekintza eta borrokarena (sindikala, matxinoa, herri mugimenduena...). Guretzat horrelako banaketarik ez du inongo zentzurik, teoria eta praktika marxismoaren alde bat eta bere ifrentzua dira, ezin dira banatu. Bata bestearen gabezian, umezurtz eta makal bihurtzen da.
‎1. egoera: gazte bat eta bere ondoan adineko laguna.
‎IZENA. Zerrendan zehar ikusiko denez, Bakaikun maiz erabili izan da toponimian alde postposizioa, leku bat eta bere inguruak edota leku baten inguruak adierazteko.
‎Nago, hala ere, abizenetik zetorkiola izena auzoari. Bakaikun dokumentuetan agertzen diren halako auzo (‘barrio de’) gehienak, etxe nagusi batek eta bere aldamenekoek osatuak izaten ohi ziren. Honako honetan, Zubiria Etxea eta ingurukoak.
‎Auzoak eta aldeak, esan behar baita, ezer baino lehen, dokumentuetan jasotzen diren auzo asko, etxe nagusi batek eta bere aldamenekoek osatuak izaten zirela.
2020
‎Egun zail hauetan, Marta, bat eta bera dira alderdien arteko liskarra elikatzea eta deus ere ez egitea gure Leyreren biziaren alde.
‎Gobernu eredurik onena, Aristotelesentzat, monarkia da, batek eta berak agintzea, hiriko hoberenak alegia. Monarkaren okertzea tirania litzateke, 42 baina hori beste kontu bat da.
‎" Itzarrik daudenentzat bat eta bera da mundua, loak hartua bakoitza bere munduan bizi da";
2021
‎(Errekaren gaineko aldean bada baratze bat eta bere kontra etxe bat.)
‎Liburuek, egia da, gertaera izugarriak legitimatu dituzte, baina, bestalde, sostengua izan dira gizateriak iraganean sortutako kontakizun, sinbolo, jakintza eta asmakizun hoberenetarako ere. Iliadan, agure baten eta bere semearen hiltzailearen arteko hurbiltze bihotz urragarria ikusten dugu; Saforen bertsoei esker, desioa errebeldia modu bat dela ohartzen gara; Herodotoren Historian, bestearen bertsioa bilatzen ikasi genuen; Antigonan, lausoki bada ere, nazioarteko legea badela barrundatzen dugu; Troiako emakumeak irakurriz gutako bakoitzak bere basakeriarekin egiten du topo; Horazioren epistola batean, ... " ausart hadi jakitera"; Ovidioren Maita bidean, plazer ikastaro trinko bat egin genuen; Tazitoren liburuetan, diktaduraren mekanismoak ulertu genituen; eta Senekaren ahotsetik aditu genuen lehenbiziko oihu bakezalea.
‎Helenek beti adierazten zuen Londresera —eta liburu dendara— joanen zela bidaia txarteletarako dirua bildu bezain laster, baina idazketaren betiereko eskasiak, hortzetako ezbehar batek eta bere etengabeko aldairen gastuek udatik udara atzeratzen zuten elkartzeko aukera. Esaldi beti lotsatiekin, Frankek deitoratu egiten zuen Beatlesek liluratutako hainbeste turista amerikarren artean Helene sekula ez iristea.
‎liburu hori ukitu eta laztandu nahi nuen, ondarearen zaindariek hain zorrotz zaindutako gozamen sentsuala esperimentatzea zen nire desira. Kitzikagarri zitzaidan aristokrata baten eta bere adiskide pribilegiatuen taldearen atseginerako jaiotako artelan bat ukitzea; Florentzian alokairua ordaintzeko direnak eta ez direnak egiten zituen neska gaixo baten transgresio goxoa zen hura. Ez ditut inoiz ahantziko XIV. mendeko Petrarca batekin intimitate ia erotiko hartan emandako minutuak.
‎Horregatik, familia nobleek esklabo bat erreserbatzen zuten haurrei eskolarako eguneroko joan etorrietan laguntzeko" pedagogo" deitzen zioten, paedagogus, jatorriz" haurraren laguntzaile" besterik ez zuen esan nahi— Hala ere, etxeko konponbideak ere bazekartzan bere arriskuak. Kinto Zezilio Epirota izeneko maisu ospetsu baten eta bere nagusiaren alabaren arteko harremanek —eskolak ematen zizkion— marmar uholde bat sortu zuten K.a. I. mendean, eta, ondorioz, esklabo izandako gizon libre libertinoaren erbestea eragin zuen.
2022
‎Areago oraindik, iduri du Txiñuelo Kirikiñoren heteronimo bat dela, zeren noizik behin aipatuta ikusiko baituzu Txiñuelo mañariar hori Kirikiñoren zenbait kronikatan, eta ematen du esango nukeKirikiño bere identitatearen ekibokoarekin jolasten ari dela aldez edo moldez. Hipotesiak hipotesi, hau da, Txiñuelo eta Kirikiño notin bat eta bera izan zein izan ez, denetara sei idazle dira parte hartu zutenak hala Zornotzan nola Oiartzunen.
‎Sagarrak kalte egin zion eta botaka egon zen. Bere aldetik, Esclarmondak" Margaridak liskarra erein ziola etxean" esan zuen eta, hagatik zigortzeko, heriotzorri pikatuarekin" igurtzi" zuela sagar erdi bat eta berari eman ziola. Hala ere, heriotzorria oso eraginkorra zela" entzunda zuenez gero, apur bat bakarrik igurtzi zuela, ez hiltzeko bezainbeste".
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia