2004
|
|
Bizia zer den definitzea ez da erraza, Eguneroko bizitzan ez dago zalantzarik, intuitibokiatzematen dugulako izaki bat bizirik dagoen aia ez; biziduna zuzenean ezagutzen dugu,
|
Baina
zientziak ez du biziaren definizio zehatzik. Filosofian esan ohi da sorta kontzeptuadela, biziaren propietatea bera ezaugarri askoren bitartcz azaltzen baita, bizidun bakoitzakdenak bete behar ez baditu ere.
|
2007
|
|
Ildo horri jarraituz, ezinbestekoa da kontuan hartzea 50eko hamarkadanShannon eta Weaver ek garaturiko informazioaren teoriak izan zuen garrantzia, garatutako eremuan, hots, zibernetikan ez ezik, bai eta linguistikan eta biologianere. ...itartez sare kontzeptual bat hedatzen da (programa, itzulpena, kodeak, informazioa, zarata, eta abar) eta hortik, hain zuzen, hasiko daulertzen bizitzaren barneko egitura, hortik irakurtzen da nola dagoen idatzitabizitza (eta onar dezagun irakurleak testu bat irakurtzen duenean, testu horrenesanahia ekoizten duela; hau da, esanahia irakurlearengan datza, zehatzago esateko, irakurlearen ohituretan;
|
baina
zientziarentzat esanahi bakarra dago: zientziakobjektibotasunaren bitartez lortu duen esanahia).
|
|
Larresororen interesak euskara, herri txikiak, «atzeratuak», gutxiendarrak dira (historian bazterrera geldituak). Eta berak horien defentsa, historiaren kontra!?, ez arrazoi sentimentalez edo,
|
baina
zientziaz eta zientzia berrienaz baliatuz egin asmo du1239 Beste diferentzia inportante bat da, aurrekoek hizkuntzarekin batez ere literaturan, poesian pentsatzen zutela1240; Txilardegi/ Larresorok, aldiz, hizkuntzarekin hizkuntza berbaitan ulertzen du, egitura linguistikoa. Larresorok estrukturalismoarekin argudiatzen du (linguistikoa, antropologikoa, psikoanalitikoa).
|
2009
|
|
antropologoak, legelariak. Horrekez du esan nahi zientziak dena erabaki behar duenik, ez eta zientziak ideologiarikez daukanik,
|
baina
zientziak daukan abantaila ondo eginez gero, ideologia murriztea da; mahai gainean ideologia bakarrik baldin badago, oso zaila da ados jartzeaeta eztabaida arrazionalak egitea. Orduan, nik uste, hor historialariek eta gainerakozientziek gizarte baten barruan tresna gisa kontsentsuak bilatzen lagundu ahal digutela.
|
2011
|
|
Horixe gertatu zen Zientzia Fakultatean, aurreko atalean ikusi dugunez, eta lehen irakasgaiak euskaraz modu ofizial batean eman zituzten 1979/ 80 ikasturtean.
|
Baina
Zientzia Fakultateko irakasleen ekimena ez zen ohikoa izan UPV/EHUn. Beraz, UPV/EHUko irakasle euskaldunak, nagusiki, kontratazio berrien bidez sartu ziren, ez hainbeste lehendiko irakasleen euskalduntze alfabetatze bidez. Irakasle erdaldunak euskalduntzeko lehen saiakera UPV/EHUn ez zen heldu 1982/ 83 ikasturtera arte.
|
2017
|
|
Hauen adibide dira Elkarrizketa (Wilson, 2014), Shadowing (Daae, 2015), Personas (Miaskiewicz, 2011) eta Inkestak (Vredenburg, 2002) esaterako.Erraminta hauen helburua erabiltzailearen behar funtzionalak analizatzea da, ondoren hauetatikabiatuz diseinu berriak sortzeko.
|
Baina
Zientzia Sozial eta Psikologiatik datozen metodo hauekbeti ere ikuspegi objektibo batetik egiten dute lan, hortaz ez dira horren erabilgarriak beharemozionalak eta esperientzia gogoangarriak identifikatzeko (McCarthy eta Wright, 2010).
|