Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 26

2000
‎Gizartearen kultur homogeneitatea nahitaezkotzat jotzen da modernizatze prozesuak dituen beharrei erantzuteko. Baina zein testuingurutan bultzatu litzateke homogeneizatze hori. Hain zuzen, modernizatze prozesu hori dela eta, bere interesak zaintzeko burgesiak botere politikoaren nagusigoa edo hegemonia lortzen duen Estatu modernoaren markoan; Marx-en eta Engels-en hitzetan:
2001
‎Izatez, Hegoak I diruko y unitate eskuratu behar ditu bere merkataritza inportazio netoak ordaintzearren; hori benetako erosketa da, zeinaren kontrapartida halabeharrez erreala den, edozein erosketak betetzen duen baldintza baita. Baina zein da kontrapartida hori. Finantza bonu ez monetarioek osatzen dute, zeintzuk H herrialdeko egoiliarrek I herrialdeko kapital maileguen emaileei saldu baitizkiete.
2002
‎Euskal Herrian, Udako Euskal Unibertsitatea (UEU) izan da eta da euskara hutseanunibertsitate mailako ikastaroak ematen dituen unibertsitate bakarra. Baina zein daeuskararen egoera Euskal Herriko unibertsitateetan?
‎Aurreko puntuan esan bezala, didaktikarako jakintza zientifikoak aukeratu, eskuratu eta eraldatu egin behar dira irakasteko balio dezaten. Baina zein teoriatarajoko dugu jakintza horien bila. Aukera asko daude, baina, gaur egun, nagusiki, bidira ikasmaterialetan eta proposamen didaktikoetan ikusten direnak eta horietaramugatuko gara:
‎Horienpresentzia bertan egin ziren jardueren ondorioz uler daiteke. Baina zein jarduera. Hiletak eta oroitzapenezko ospakizunak; bilkurak; tumuluaren gainean haz zitekeenlandaretzaren mozketa, hilerria zaintzeko; hilobiaren nola halako mugaketa; etab.Argi duguna da, kasu batzuetan bertan landu zutela tresna bakarren bat, eta horiekbertan gelditu zirela zerbaitetarako erabili ostean. Adibidez, Trikuaizti Iean ijekibat erditik hautsi ostean, zatietako baten muturrean moztura bat egin zuten, ondoren biak tumulu gainean utziz.
‎Abiadura handiko informazioaren garraioak informazio hori modu globalean ulertzera behartzen gaitu. Mundua modu globalean ulertzen dugu, baina zein da jira-biraka dagoen munduaren ikuspegi globalizatua. Zertaz informatzen dute albiste agentzia handienek?
2004
Baina zein da perpaus oso baten erreferentzia. Horren egia balioa.
2005
‎Dena den, 1996 urtean egindakoaren balorazioa baikorra izan zen emakumearen parte hartzearen aldekoen artean, geldiezina zen prozesuaren hasiera baitzen. Baina zein izan zen beste aldeak eginiko balorazioa. Zentsuratu al zen egunhaietako indarkeria?
‎Beraz, eremu magnetikoa eta dinamo korrontea osagarriak dira, baina zeinek sortu du bestea. Eremu magnetikorik ez balego, kanpo nukleoko mugimenduek ezin izango lukete korronterik sortu.
2006
Baina zein puntutaraino eragiten dute bizikidetza testuinguru berrira haurrakekarritako arrisku faktoreek adopzioko familian haurrak duen egokitzapen etagarapenean. Zoritxarrez, gaur egungo ezagutza zientifikoak ez du baimen tzengaldera horri modu erabakigarri eta zorrotzean erantzutea.
‎Sistema bat sistema den heinean baditu botere guneak, erdigunean kokatutako partaide eta balio multzoak, eta euskal literatura ez dahorretan salbuespen, testuek eta pertsonek jositako sare edo sistema ere badenneurrian. Baina zein dira literatur eta kultur erdiguneak ideologiaren gainean, gatazkaren gainean ezarri izan dituen eta ezarri dituen tabuak, halakorik egitenbadu. Horretan idazle adina iritzi aurkituko du bilduma honen irakurleak.Muñozen arabera, gatazka politikoaren eta nortasunaren esparrukoak diraeuskaldunon tabuak:
‎Ez dakigu nongoa den, Asturiar Kroniketan Veleia aipatzea esanguratsua izan daiteke, baina zein den esanahia aztertzea, edo zein den lekua benetan jakitea lan honen helburuetatik eta egilearen esparrutik kanpo dago.
2007
‎goikoa elebakartasuna eta behekoaele bikoa. Baina zein da gaur egun duguna. Abiapuntuari gehi iezaiozue euskaraofiziala hainbat tokitan eta horixe bera da duguna.
‎Epistemologia naibo batek erraz edukitzen du razional (ista) tzat bere burua. Baina zein da irrealagoa, «euskara», «Euskal Herria», «arima». Voltaire rek arrazoi du esatean, izpiritu bezalaxe, «presque tous les mots qui expriment des idées de l, entendement sont des métaphores».
‎Ez omen dago hizkuntzarik pentsamendu gabe, eta ez pentsamendurik hizkuntza gabe: «Pensamiento y lengua son inseparables»1192 Baina zeinek daragi zeinengan (hots, zeinek egiten du zein «azken finean»). Ereñok ere azkenean pentsamenduaren lehen eragiletasuna deklaratzen du:
2009
‎Tirabira horiek ulertzeko, ezinbesteko zaigu Gure Irratiaren nondik norakoen berri ematea. Entzun Ikus elkarteak sortu zuen Gure Irratia, baina zein testuingurutan. Hona hemen Entzun Ikus elkartekoek emaniko argibideak (Anaitasuna, 415 zenbakia, 1981eko azaroa:
‎Normalki, horrelako konputagailu batek sare txartela bakarra izango du. Datagrama txartela horretatik aterako da halabeharrez, baina zein da bere bideko hurrengo urratsa. Hori jakiteko Z konputagailuaren bideratze taula kontsultatu behar da.
2010
Baina zein dira zerbitzu horiek. Printzipioz, oso zerbitzu gutxi dira esportagarriak.
Baina zein puntutaraino dago argi erabilera hori kaltegarria dela gizartearen ikuspegitik. Gobernuaren interes politiko horiek, printzipioz, gizartearen interesarekin daude loturik.
2011
‎Badakigu historian zehar udal mailako epaileen aukeraketa politikoak akats ugari erakutsi dituela. Baina zein beste aukeratzeko bide erabili daiteke. Askotan proposatu da, politizazioa eta jauntxokeria ekiditeko eta epaitzen dituzten herritarren berme osoa izateko, bake epaileak herri hauteskundeetan aukeratzea, bide horrek justizia administrazioan herritarren parte hartzea areagotzen duelakoan.
2012
‎Epai horietan, Espainiako estatuaren tradizio uniformatzaileari jarraiki, subiranotasunaren titular bakarra, nazio espainiarra alegia, lurralde batasunarekin lotzenda, irakurketarik hertsikorrenari eutsiz. Barne zuzenbideari so, irakurketa horrenmagalean sezesio prozesuak konstituzioarekin bateragarri ez direla esan beharkogenuke, baina zein ohi da barne zuzenbidearen rola sezesio prozesuetan. EstatuBatuetako independentzia Erresuma Batuko Konstituzio ez idatziaren araberakoaizan ote zen?
‎Horregatik iruditzen zait Euskal Herrian oraindikprobatu ez dugun bide hau lagungarria izan daitekeela lehenago azaldu dugunhelburu zabalagoa bultzatzeko. Arrisku ugari ditu zeregin horrek, eta oso konplexuaeta korapilatsua da, inondik ere, baina zein ez?
‎Zeinda, horretaz, fedearena baino ekintza gizatiarragorik? Baina zein Fede. Edozein?
‎«Absurdua [bailitzateke] naturak gauza eznaturalak sortzen dituela pentsatzea. [...] Aitzitik, natura eta kultura,[...] eztiradekonfus, baina zein bere; ez ordea separatuak. Eta gizona animalia, kito.
‎«Absurdua [bailitzateke] naturak gauza eznaturalak sortzen dituela pentsatzea. [...] Aitzitik, natura eta kultura,[...] eztiradekonfus, baina zein bere; ez ordea separatuak. Eta gizona animalia, kito.
2014
‎Diskurtsoa (koherenteki) harilkatzeko, erreferentzia sare eta juntagailu etamenderagailuen ondoan lokailuak (EGLU III), diskurtso markatzaile (SEG), testumarkatzaile eta antolatzaileak (Esnal, 2008) erabiltzen ditugu. Baina zein elementukduten eginkizun hori zehaztea eta zein barruti kontuan hartu behar den mugatzea12ez zaie beti samurra egi (te) n ikertzaileei. Euskarari eta batez ere erdarei buruzkobibliografiari13 begiratu besterik ez dago jabetzeko ez dagoela goitik beherakosailkapen era bat adostu eta itxirik.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia