2000
|
|
Gizartearen kultur homogeneitatea nahitaezkotzat jotzen da modernizatze prozesuak dituen beharrei erantzuteko.
|
Baina
zein testuingurutan bultzatu litzateke homogeneizatze hori. Hain zuzen, modernizatze prozesu hori dela eta, bere interesak zaintzeko burgesiak botere politikoaren nagusigoa edo hegemonia lortzen duen Estatu modernoaren markoan; Marx-en eta Engels-en hitzetan:
|
2001
|
|
Izatez, Hegoak I diruko y unitate eskuratu behar ditu bere merkataritza inportazio netoak ordaintzearren; hori benetako erosketa da, zeinaren kontrapartida halabeharrez erreala den, edozein erosketak betetzen duen baldintza baita.
|
Baina
zein da kontrapartida hori. Finantza bonu ez monetarioek osatzen dute, zeintzuk H herrialdeko egoiliarrek I herrialdeko kapital maileguen emaileei saldu baitizkiete.
|
2002
|
|
Euskal Herrian, Udako Euskal Unibertsitatea (UEU) izan da eta da euskara hutseanunibertsitate mailako ikastaroak ematen dituen unibertsitate bakarra.
|
Baina
zein daeuskararen egoera Euskal Herriko unibertsitateetan?
|
|
Aurreko puntuan esan bezala, didaktikarako jakintza zientifikoak aukeratu, eskuratu eta eraldatu egin behar dira irakasteko balio dezaten.
|
Baina
zein teoriatarajoko dugu jakintza horien bila. Aukera asko daude, baina, gaur egun, nagusiki, bidira ikasmaterialetan eta proposamen didaktikoetan ikusten direnak eta horietaramugatuko gara:
|
|
Horienpresentzia bertan egin ziren jardueren ondorioz uler daiteke.
|
Baina
zein jarduera. Hiletak eta oroitzapenezko ospakizunak; bilkurak; tumuluaren gainean haz zitekeenlandaretzaren mozketa, hilerria zaintzeko; hilobiaren nola halako mugaketa; etab.Argi duguna da, kasu batzuetan bertan landu zutela tresna bakarren bat, eta horiekbertan gelditu zirela zerbaitetarako erabili ostean. Adibidez, Trikuaizti Iean ijekibat erditik hautsi ostean, zatietako baten muturrean moztura bat egin zuten, ondoren biak tumulu gainean utziz.
|
2004
|
|
|
Baina
zein da perpaus oso baten erreferentzia. Horren egia balioa.
|
2005
|
|
Dena den, 1996 urtean egindakoaren balorazioa baikorra izan zen emakumearen parte hartzearen aldekoen artean, geldiezina zen prozesuaren hasiera baitzen.
|
Baina
zein izan zen beste aldeak eginiko balorazioa. Zentsuratu al zen egunhaietako indarkeria?
|
2006
|
|
|
Baina
zein puntutaraino eragiten dute bizikidetza testuinguru berrira haurrakekarritako arrisku faktoreek adopzioko familian haurrak duen egokitzapen etagarapenean. Zoritxarrez, gaur egungo ezagutza zientifikoak ez du baimen tzengaldera horri modu erabakigarri eta zorrotzean erantzutea.
|
|
Sistema bat sistema den heinean baditu botere guneak, erdigunean kokatutako partaide eta balio multzoak, eta euskal literatura ez dahorretan salbuespen, testuek eta pertsonek jositako sare edo sistema ere badenneurrian.
|
Baina
zein dira literatur eta kultur erdiguneak ideologiaren gainean, gatazkaren gainean ezarri izan dituen eta ezarri dituen tabuak, halakorik egitenbadu. Horretan idazle adina iritzi aurkituko du bilduma honen irakurleak.Muñozen arabera, gatazka politikoaren eta nortasunaren esparrukoak diraeuskaldunon tabuak:
|
2007
|
|
goikoa elebakartasuna eta behekoaele bikoa.
|
Baina
zein da gaur egun duguna. Abiapuntuari gehi iezaiozue euskaraofiziala hainbat tokitan eta horixe bera da duguna.
|
|
Epistemologia naibo batek erraz edukitzen du razional (ista) tzat bere burua.
|
Baina
zein da irrealagoa, «euskara», «Euskal Herria», «arima». Voltaire rek arrazoi du esatean, izpiritu bezalaxe, «presque tous les mots qui expriment des idées de l, entendement sont des métaphores».
|
|
Ez omen dago hizkuntzarik pentsamendu gabe, eta ez pentsamendurik hizkuntza gabe: «Pensamiento y lengua son inseparables»1192
|
Baina
zeinek daragi zeinengan (hots, zeinek egiten du zein «azken finean»). Ereñok ere azkenean pentsamenduaren lehen eragiletasuna deklaratzen du:
|
2010
|
|
|
Baina
zein dira zerbitzu horiek. Printzipioz, oso zerbitzu gutxi dira esportagarriak.
|
|
|
Baina
zein puntutaraino dago argi erabilera hori kaltegarria dela gizartearen ikuspegitik. Gobernuaren interes politiko horiek, printzipioz, gizartearen interesarekin daude loturik.
|
2011
|
|
Badakigu historian zehar udal mailako epaileen aukeraketa politikoak akats ugari erakutsi dituela.
|
Baina
zein beste aukeratzeko bide erabili daiteke. Askotan proposatu da, politizazioa eta jauntxokeria ekiditeko eta epaitzen dituzten herritarren berme osoa izateko, bake epaileak herri hauteskundeetan aukeratzea, bide horrek justizia administrazioan herritarren parte hartzea areagotzen duelakoan.
|
2012
|
|
Zeinda, horretaz, fedearena baino ekintza gizatiarragorik?
|
Baina
zein Fede. Edozein?
|
2014
|
|
Diskurtsoa (koherenteki) harilkatzeko, erreferentzia sare eta juntagailu etamenderagailuen ondoan lokailuak (EGLU III), diskurtso markatzaile (SEG), testumarkatzaile eta antolatzaileak (Esnal, 2008) erabiltzen ditugu.
|
Baina
zein elementukduten eginkizun hori zehaztea eta zein barruti kontuan hartu behar den mugatzea12ez zaie beti samurra egi (te) n ikertzaileei. Euskarari eta batez ere erdarei buruzkobibliografiari13 begiratu besterik ez dago jabetzeko ez dagoela goitik beherakosailkapen era bat adostu eta itxirik.
|