Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 22

2000
Baina nola ulertzen da lotura, harremana, psikoanalisiaren ikuspuntutik. Zerda?
2003
‎Deszentralizazioaz ari gara, baina nola ulertu behar dugu deszentralizazioa terminoa. Zenbaiten ustez Frantziako Estatua «deskontzentratua» da.
2005
‎Nahiago bainuke hik ni hain barruan ez sentitzea, eta enkarguak egitea? Baina nola ulertuko didan hori, belaunetan nik dudan erreumarik inoiz izan ez badun?
2008
‎Hori dela eta, Eusko Jaurlaritzaren politika interbentzionista salatu nahi dugu. Guraso eta ikasleek gustuko zuten eta ondo zihoan baliabide batean esku hartu du «baliabideen optimizazioa» egin behar dela adieraziz, baina nola uler daiteke halakorik aldaketarekin:
2009
‎Ulertu duzu? Baina nola ulertuko duzu, inoiz erre ez baduzu?
‎Ulertu duzu? Baina nola ulertuko duzu, inoiz erre ez baduzu?
2010
‎Artikulu honetan landuko dugun zigor bitartekaritza da delituak eta hutsegiteak ebazteko tresna informalik garrantzitsuena. Baina nola ulertzen dugu zigor bitartekaritza. Zigor gatazkaren protagonistek, urratzaileak eta biktimak alegia, hirugarren inpartzial baten laguntzarekin, zigor prozesuaren aurretik, bitartean edo ondoren, hura ebazteko garatzen duten tresna da; alderdiek beren gatazkaren konponketa protagonizatzen dute, horretarako elkarrizketa eta elkar ulertzea erabiliz, biktimari ahotsa emanez eta delitugilea erantzule eginez, aldi berean azken honi lehenengoari egindako kaltea konpontzeko aukera emanez, horrela sistema jurisdikzionala hobetzen lagunduz.
‎Bitarte horretan egina behar du beraz Eskudero berriak. Baina nola ulertu behar da un suelo de casa hori. Lehengo Eskudero zahar eta Andresene bitartean zena?
2012
‎–Ni hori egiteko gai naiz?, pentsatuko du. Baina nola ulertzen da mugimendu libre espontaneoa. Haurrari berez egindako mugimenduan garatu dadin uzten.
2013
Baina nola uler hiru izaera horiek uztartzea. Zergatik ez zuten Frantzia eta frantses izaera arbuiatzen, pentsatuz Frantziak giristinoak eta apaizak baztertzen zituela eta euskara ukatzen?
‎Lehen Mundu Gerra hasi orduko Eskualduna k zer jarrera frantsesa hartu zuen garbi dago. Baina nola uler daiteke, hain euskaltzalea zen norbaitek halako atxikimendua agertzea Frantziari. Arbelbidek gogorarazi du XX. mende hastapenean, Pierre Broussain, Albert Constantin, Alexandre Mendiboure, Alexis Dourisboure, Clément D. Andureineta beste zenbaitek alderdi abertzale bat sortzeko eta Eskualduna astekaria haren zerbitzuko hartzea aipatua zutela, baina Hiriart Urruti ez zela batere haien aldekoa eta Broussainen artikuluak zentsuratzen zituela.
2014
‎Euskaltzaleen artean herriari jarraitu behar zitzaiolako dogma hori oso sartua zegoen orduan gure artean behintzat. Baina nola ulertzen genuen ‘herri’ hitza. Gizarte behe mailako jendea, kultura gutxikoa.
2015
‎Garrantzizkoa ez da gogamen hori haragizko garunean «egotea», edota siliziozko euskarrian, bere funtzioa baizik. Baina nola ulertzen dugu gogamen hedatu hori?
2016
‎Hasieran, txakur heldu batek arrastaka eramaten dituen traumak eta beldurra oztopo dira. Baina nola ulertu etxera iritsi berri den txakurra. Gakoa berak nola egingo lukeen pentsatzea da, haren lekuan jartzea.
2017
‎»Hara, nagusi, zin egiten diat, istant horretan... Baina nola ulertuko duk hik, hire demorriozko liburutzarrek espiritua janda hago eta. Zin egiten diat oinetan txarolezko mokasinak sentitzen ditudala, burua lumekin janzten zaidala eta kokotsean patxuli usaineko bizar leun leun bat hazten zaidala.
‎Naizen guztia lanean sartua baldin banago, burutik oinetaraino tiran, espiritua osorik josia harrian, ikatzean edo santurian, eta orduan hik kolpez ukitzen banauk, badidak eta jirarazten banauk, bada orduan, krak!, zartatu egin naitekek. Baina nola ulertuko duk hik hori??.
2019
‎errealzalea lehenik, alegia, eta gero txakurra, adjektiboa izenaren aurretik. Baina nola uler dezake hori athleticzale batek??, astoari konfiturak! Gure etxean errealzaletasunak erabakitzen baikaitu, baita Josetxoren kasuan ere, eta, Genori gainetik so egiten ziola, gaineratu zuen?:
‎Horra zergatik ez ziren sartu izanen apeo honetan. Baina nola ulertu lau herritar sei bordagatik auzitan sartzea. Oroit, lehen 1674ko auzian, bi bordarik" una segunda borda pequeña o choza" ere bazutela, eta haiek ere auzitan sartzen zirela.
2022
‎Kanta askatasunaren aldeko ereserkiaren modukoa dugu orain, erresistentziaren aldarria, faxisten aurkakoa. Baina nola ulertzen dugu askatasuna. Nortzuk dira gaurko faxistak?
‎Ez dira ezohikoak zirkulazio arazoak inguru horretan, baina nola ulertu egunotan Irunen gertatu dena. Zein dira motiboak?
‎Non eta André Sabatierrek ez zuen erabaki, karpeta hura eskuratu zuelarik, ez zela gehiegizko lana emango ziokeen nahaste borraste bat besterik. Baina nola uler daiteke Denisek eta Élisabethek 1956 urtera arte itxaron behar izana eskuizkribu hura Feux de l, automnerekin batera aurkitzeko, Michel Epsteinek mekanografiatua, eta autoreak eskuz eginiko zuzenketekin?
2023
‎Eskaintza bereziak, bihotz formako bonboiak, lore sortak... banatuko dira gaur nonahi. Baina nola ulertzen du jendeak gaur egun maitasuna. Aldatu al da pertzepzio hori denboran zehar?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia