2002
|
|
Ama hizkuntza gaztelania dudalarik, ez dut nik neuk esango gaztelania arrotz zaidanik.
|
Baina
nazio nortasunaren osagai gisa, gaztelaniak ez du esangura berezirik. Garrantzi handia ematen diot nik kontu honi.
|
2005
|
|
Arendten idazlanetan, hori Mendebaldeko Europan gertatu zen lehenengo aldiz etorkinekin eta herrigabeekin. Ildo horretatik, poliziaren betebeharra terrorismoa ren, mafien eta narkotrafikoaren aurka jotzea da, Derridaren aburuz,
|
baina
Nazio Estatuko edo Nazioarteko botere/ indar polizialak atzerritarren asilo politikan sartzen diren heinean, kontrol politikotik kanpo kokatzen dira.
|
2008
|
|
Frantses eredukoa baino gehiago anglo germaniar eredukoa. Zenbait ezaugarritan" primitiboa" (apaiz izatean, sarrienik bitarteko pribatuak erabiltzean, plataforma kolektiboak baliatzean),
|
baina
nazioaren aldeko jarduera desinteresatuan zalantzarik gabe intelektuala.f
|
2009
|
|
Esate baterako, Rodriguez de Yurre irakaslearen klaseetan kritika handia egiten zitzaion totalitarismoari eta sindikalismo bertikalari. Ez zuen sekula Euskadi aipatu,
|
baina
nazio kontzeptuaz eta estatu kontzeptuaz argi jarduten zuen. Behin, Jesus Gaztañaga lagun gipuzkoarra —gero idazle izandakoa, hil zen gizarajoa— joan zela irakasleagana eta, nazio kontzeptua eta abar irakasten jardun zuenez, esan zion, La Nacion Vasca liburua erakusten zion bitartean:
|
2014
|
|
Bai, ordea, nagusia. Frantzia jakobinoak 1789ko Iraultzan zeuzkan erroak,
|
baina
nazio gisa eraikitze faseak mende bat baino gehiago iraun zuen. XIX. mende bukaeran indar handia egin zuten Frantziako lurraldean bizi zirenen baitan Frantziarenganako atxikimendua errotzeko.
|
2015
|
|
Goitik beherako eta behetik gorako naziogintzaren bi eredu historikoak izango lirateke.
|
Baina
nazioak Estatua eraikitzeak berez ez du ‘naziogintzarekin’ zerikusirik (berdin izan liteke nazioaren desegintza). Aparte, jakina, Zurich eta Innsbruck eta Brixen, esaterako, nazio alemanekoak, baina Italia, Austria, Suitza Estatuetako hiriak direla.
|
|
Esaterako, ez da propio nazioaren kontzeptuaz.
|
Baina
nazioaren kontzeptua eta nazio arazoa nola, kasi zuzenean inon tratatu gabe, orrialdeak zehar sakon eta luze tratatzen den, liburuko abilezia subtil askoetako bat da. Gauzak eta arazoak euren testuinguru osoan ikusi behar dira.
|
|
Sarrionandiaren testua ez da nazio arazoaz traktatu bat,
|
baina
nazioaren arlora behin eta berriro itzultzen da. Nazio kulturala, territoriala (404, 667), politikoa, burgesiaren nazioa, etab., berein bereizketa erabili darabil, baina definizio definitibo ez dagoenbaten bila inon ez du denbora galtzen, eta ozta ozta kontzeptua argitzen ere.
|
2017
|
|
Bere ideia anarkistak inportanteak ziren,
|
baina
nazio bat eraikitzea ere pentsatzen zuen.
|
|
[...] Gauza berberak ezberdinak diren izenekin izendatzen dituzte zeinak, ordea, hizkuntza berekoak direneta ia ondokoak diren herrixkek zailtasunez ulertzen dute elkar.
|
Baina
nazio baten eta beraren anaia bezala aitortzen dute euren burua (XIII, 195).
|
2020
|
|
Erabat aldatu dira esparru publikoan errealitatea sortu eta gizarteratzeko baldintzak; erabat aldatu da komunitateen oinarrizko kohesio maila; erabat aldatu dira gizartezko jokabideak eta erabat aldatu da gizakiok komunitatearekin dugun harremana (baita komunitate politikoarekin ere). Esfortzu handia egin dugu alor ezberdinetan (hezkuntzan, administrazioan, komunikabideetan, herri ekimenean...),
|
baina
nazio kulturalaren garapen baldintzak (eta, beraz, hizkuntzarenak) eraldaketa sakonak bizi ditu, globalizazioa bitarteko. Horrek komunitatearen garapen baldintzak birpentsatzera eraman gintuzke.
|
|
Eta horretarako ezinbestekoa da alderdi abertzaleen arteko oinarrizko adostasun bat herri estrategiaren inguruan. Bakoitza bere aldetik joanez gero, hauteskundeak batak ala besteak irabaziko ditu, egungo egituraren baitan herri politika batzuk ala besteak egingo dira,
|
baina
nazio kultural eta nazio politiko sendorik ez dugu lortuko; gero eta txikiagoak izango gara. Ezin gara Euskadiren independentzia lortzeko zain gelditu gure herria eta herrigintza sistema (ez sistema publikoa soilik) indartzeko.
|
|
Zehazki, honi buruz ari naiz: Euskal Herriko pentsamendu eta praxi feministaren ernamuina ildo politiko ezkertiar eta liberaletan
|
baina
nazio auziari dagokiola ardatz frantziar eta espainiarretankokatzen ziren emakumeetara eta haien borroketara mugatzeaz.
|
2022
|
|
Zehazki, honi buruz ari naiz: Euskal Herriko pentsamendu eta praxi feministaren ernamuina ildo politiko ezkertiar eta liberaletan
|
baina
nazio auziari dagokiola ardatz frantziar eta espainiarretankokatzen ziren emakumeengana eta horien borroketara mugatzeaz. Eta, bereziki, Emakume Abertzale Batzaren bueltan eratutako mugimendu hura guztia feminista izendapenetik kanpo uzteaz, katolizismoarekin zuen loturagatik, eta, batik bat, nazio estatu handien logikatik egindako ezker eskuin banaketa murriztailea aplikatzearen ondorioz.
|
2023
|
|
Nazio subjektuaren definizioan (nor gara gu?) funtsezko egitekoa betetzen du ‘besteak’, naziokidetzat definitzen ez denak, alegia (noren aurrean gara gu?, nor ez garelako bagara gu?). Horixe bera gertatzen da identitate politiko definitzeko, ezinbestekoa den ‘bestearen’ existentzia),
|
baina
nazio identitatearen gaian garrantzi berezia hartzen du. Bestetasunaren eraikuntza prozesu horretan, migratzailea puntu problematikoan kokatzen da; izan ere, ez da (guztiz) bertakoa, baina ezta ‘kanpoan’ dagoen atzerritar hutsa ere.
|