Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 10

2000
‎Beharbada kontrolaz baino gehiago kontrolatzeko saiakeraz hitz egin genuke; izan ere, irakasle hauek azterketa egin behar zuten, baina irakasleak aukeratzea udal bakoitzari zegokion (ordainketa Diputazioak zehazten zuen, eta gero udalak ordaindu behar zuen).
2001
‎Berriroere, jarrera eta ikuspegi dialektikoa. Baina irakaslearena da lehenengo hitza: egintzapedagogiko egokiak zein diren esatea.
‎Barrene Barreneten bi modu horietan lantzen dira ikas estrategiak. ...uetan garbi jartzen zaio ikasleari, bere liburuan, nolako estrategia erabili behar duen; beste zenbaitetan ikasleak estrategia batzuk erabiltzera bultzatzen ditugu, bainainolako gogoetarik egin gabe; eta, azkenik, beste askotan, irakaslearen esku utzidugu ikasleak jakinaren gainean jartzea ala ez, hau da, ikaslearen liburuan ez duguezer zehazki aipatzen erabili beharreko ikas estrategien inguruan, baina irakasleak, bere ikasleak horren beharrean daudela atzemanez gero, informazio guztia aurkitukodu bere liburuan.
‎Argitu genuke, dena dela, mailazmaila agertuko diren proposamenak ez direla inondik inora ere ezinbestez landubehar diren testuen zerrendak. Egitarau honen egileok, maila bakoitzak dituenhelburuak ikusita, maila horiek lortzeko egokien begitandu zaizkigun testuakbildu ditugu; baina irakaslea izango da kasu bakoitzean zein testu erabiltzeakomeni den erabaki duena. Makroegintzak edota testu erak zertan direnargiago ikusi nahi izanez gero, mailen deskripzioen ostean horien azalpenakeskaintzen dira.
2003
‎Zenbaki hotzek ezin dute ondo azaldu bertan bizitako giro alai eta baikorra, nahiz eta gero ikusiko dugunez, kritika gogorrek ere beren tokia izan. 522 lagunek eman zuten izena UEUn, gehienak ikasle aritu ziren, baina irakasle asko ere bertan geratu zen ikastaroek iraun zuten bitartean. UEUko parte hartzaileak gazteak ziren (%60k 25 urte baino gutxiago50) eta horrek ere sortu zuen kezka, belaunaldien arteko eten sakona sortzeko arriskua sumatzen baitzen.
2011
‎Esate baterako, 1977/ 78 ikasturtean Sarrikon, Bilboko Irakasle Eskolan eta Arte Ederretan 27 talde egon ziren euskara ikasten294 Ikusten denez, euskara eskolen eskaria handia zen. Baina irakasle prestatuak topatzea ez zen erraza, eta normalean irakasle koordinatzaileek (Uribarrenek, Goikoetxeak...) goiko mailetan eta alfabetatzean ematen zuten klase.
Baina irakasle eskoletan zenbait faktorek bat egin zuten, eta horri esker eskaintza akademikoaren euskalduntzea azkar azkar eman zen:
‎Aurreko atalean aipatu dugun moduan, Karlos Santamariak beste euskaltzale batzuekin batera 1960an Donostian Santo Tomas Lizeoa sortu zuten euskaraz ikasten hasitako umeek unibertsitatera arteko hezkuntza euskaraz jaso zezaten. Antxon Santamariak bertan ikasi zuen, ondoren karrera gaztelaniaz ikasi zuen, baina irakasle euskaldun gisa aritu zen Donostiako Kimika Fakultatean sartu eta batera. Beraz, euskaraz emandako lehenengo irakasgai haiek unibertsitatean, ez ziren berezko zerbait izan.
‎Ikastoletan dago noski gure etorkizunaren giltzarria, eta horregatixe zaindu behar da asko arlo hau, baina irakasleentzat, maila xehe xehekoak ez diren beste gauza batzuk ere behar dira. Ikastoletatik landa ere bada zientzi gaiak euskaraz landu nahi lituzkeenik:
2015
‎Hori sinesten duen irakasleak gardentasunaren ilusioa du; hau da, irakasleak uste du ikasleen interpretazio eta adierazpen gaitasunak bereak bezalakoak direla. «Begien aurrean» objektu bera dute, baina irakaslearentzat nabarmena dena, ikaslearentzat ez da.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia