2000
|
|
Beharbada kontrolaz baino gehiago kontrolatzeko saiakeraz hitz egin genuke; izan ere, irakasle hauek azterketa egin behar zuten,
|
baina
irakasleak aukeratzea udal bakoitzari zegokion (ordainketa Diputazioak zehazten zuen, eta gero udalak ordaindu behar zuen).
|
2001
|
|
Berriroere, jarrera eta ikuspegi dialektikoa.
|
Baina
irakaslearena da lehenengo hitza: egintzapedagogiko egokiak zein diren esatea.
|
|
Barrene Barreneten bi modu horietan lantzen dira ikas estrategiak. ...uetan garbi jartzen zaio ikasleari, bere liburuan, nolako estrategia erabili behar duen; beste zenbaitetan ikasleak estrategia batzuk erabiltzera bultzatzen ditugu, bainainolako gogoetarik egin gabe; eta, azkenik, beste askotan, irakaslearen esku utzidugu ikasleak jakinaren gainean jartzea ala ez, hau da, ikaslearen liburuan ez duguezer zehazki aipatzen erabili beharreko ikas estrategien inguruan,
|
baina
irakasleak, bere ikasleak horren beharrean daudela atzemanez gero, informazio guztia aurkitukodu bere liburuan.
|
|
Argitu genuke, dena dela, mailazmaila agertuko diren proposamenak ez direla inondik inora ere ezinbestez landubehar diren testuen zerrendak. Egitarau honen egileok, maila bakoitzak dituenhelburuak ikusita, maila horiek lortzeko egokien begitandu zaizkigun testuakbildu ditugu;
|
baina
irakaslea izango da kasu bakoitzean zein testu erabiltzeakomeni den erabaki duena. Makroegintzak edota testu erak zertan direnargiago ikusi nahi izanez gero, mailen deskripzioen ostean horien azalpenakeskaintzen dira.
|
2003
|
|
Zenbaki hotzek ezin dute ondo azaldu bertan bizitako giro alai eta baikorra, nahiz eta gero ikusiko dugunez, kritika gogorrek ere beren tokia izan. 522 lagunek eman zuten izena UEUn, gehienak ikasle aritu ziren,
|
baina
irakasle asko ere bertan geratu zen ikastaroek iraun zuten bitartean. UEUko parte hartzaileak gazteak ziren (%60k 25 urte baino gutxiago50) eta horrek ere sortu zuen kezka, belaunaldien arteko eten sakona sortzeko arriskua sumatzen baitzen.
|
2011
|
|
Esate baterako, 1977/ 78 ikasturtean Sarrikon, Bilboko Irakasle Eskolan eta Arte Ederretan 27 talde egon ziren euskara ikasten294 Ikusten denez, euskara eskolen eskaria handia zen.
|
Baina
irakasle prestatuak topatzea ez zen erraza, eta normalean irakasle koordinatzaileek (Uribarrenek, Goikoetxeak...) goiko mailetan eta alfabetatzean ematen zuten klase.
|
|
|
Baina
irakasle eskoletan zenbait faktorek bat egin zuten, eta horri esker eskaintza akademikoaren euskalduntzea azkar azkar eman zen:
|
|
Aurreko atalean aipatu dugun moduan, Karlos Santamariak beste euskaltzale batzuekin batera 1960an Donostian Santo Tomas Lizeoa sortu zuten euskaraz ikasten hasitako umeek unibertsitatera arteko hezkuntza euskaraz jaso zezaten. Antxon Santamariak bertan ikasi zuen, ondoren karrera gaztelaniaz ikasi zuen,
|
baina
irakasle euskaldun gisa aritu zen Donostiako Kimika Fakultatean sartu eta batera. Beraz, euskaraz emandako lehenengo irakasgai haiek unibertsitatean, ez ziren berezko zerbait izan.
|
|
Ikastoletan dago noski gure etorkizunaren giltzarria, eta horregatixe zaindu behar da asko arlo hau,
|
baina
irakasleentzat, maila xehe xehekoak ez diren beste gauza batzuk ere behar dira. Ikastoletatik landa ere bada zientzi gaiak euskaraz landu nahi lituzkeenik:
|
2015
|
|
Hori sinesten duen irakasleak gardentasunaren ilusioa du; hau da, irakasleak uste du ikasleen interpretazio eta adierazpen gaitasunak bereak bezalakoak direla. «Begien aurrean» objektu bera dute,
|
baina
irakaslearentzat nabarmena dena, ikaslearentzat ez da.
|