Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 62

2001
‎Gauerdiko ordu berandu hartan Padre Solanak bere talaia utzia izango zuela uste genuen, baina Ikastetxeko harresia eskalatzen hasi ginenean amaraunean erorita geundela ohartu ginen:
2003
‎“Gure kontsultetara, norbanako gisa, nortasun zalantzak dituzten gizonak iristen dira. Baina ikastetxeetan antolatzen ditugun guraso ikastaroetan, emakumeak besterik ez ditugu ikusten”, azaldu du Isabel Fernández psikologoak. Ikastetxeekin elkarlanean aritzen da, haurren jarraipenean bitartekari lanak egiteko.
2004
‎Aireztatze euskarriaren eta loaren nahasteen unitatea sortu da, dauden ekipoak bikoiztuz. Gaur egun, lau polisomnografia talde daude, baina ikastetxe guztiek ez dute egoera bera. Diagnostikoaren ondoren, loaren apneak ez du beti tratamendu berariazkorik behar.
‎Haatik, tabernan noiznahi izaten genuen lana, eta beso guztiak ere gutxi izaten ziren tarteka pilatzen zèn lanari aurre egiteko, jaiegunetan batez ere. Baina ikastetxetik ere bidaltzen zizkidaten etxeko lanak, eta momentu haiek aprobetxatzen nituen –eguerdian edo arratsalde ilunabarretan– marrazki bizidunak ikusteko.
2005
‎Irakasle bakoitzaren formazioa ikastetxearen barruan gauzatu behar da. Ikastaroetan oinarritutakoestrategiak banakako formazioan laguntzen du, baina ikastetxean osoeragin txikia dauka. Ikastetxearen hobekuntzan benetako eragina duenformazioa ikastetxean gauzatutakoa da (taldean oinarritua batez ere).
2007
‎Berdinketa lortzeko, osabidezko hezkuntzako taldeak sortzen dira eta hizkuntzaren eta matematikaren ikasketa indartzen da. Baina ikastetxe guztiek ez dituzte nahikoa baliabide atzerritarrak eskoletan integratzeko lan konplexua garatzeko. Lotura gelak ere sortu dira, Espainiara iristean etorkin txikiek izaten dituzten hizkuntza, ikasketa eta kultura desorekak arintzeko.
2008
‎Orain arte, Comenius ek lau ekintza mota finantzatzen zituen; alde batetik, irakasleentzako prestakuntza ikastaroak barne hartzen zituzten, eta, bestetik, ikastetxe bateko aktore guztiek parte hartzen zuten ekintzak; besteak beste, ikastetxeen arteko eskola elkarteek eta elkarte horiek garatzeko prestatze bisitek. Baina ikastetxeek, irakasleek eta ikasleek hezkuntza sisteman duten postu nabarmenaz gain, badira hezkuntza esparruan parte hartzen duten beste eragile batzuk ere, hala nola, guraso elkarteak, gazteen klubak, liburutegiak edo museoak eta, jakina, hezkuntza politikaren ardura duten eskualdeko eta tokiko agintariak. Horiek kanpoan gera ez daitezen, Etengabeko Ikaskuntzako Programak joan den azaroan onartu zuen Comenius programaren barruan Comenius regio izeneko elkarte mota berri bat sortzea.
2009
‎auzoko lagunen artean pertsona normala naizela iruditzen zait, bihurria ere banaiz batzuetan, eta neure liskarrak eta borrokak ere izan ditut? baina ikastetxean itxuraldatu egiten naiz, mutil kikil eta beldurtia bihurtu arte. Nik ez dakit zer gertatu zitzaidan ikastetxean hasi nintzenean?
‎Ez da sakoneko kontua, formakoa baizik. Eskolako liburutegia liburuen eta beste informazio material batzuen funts harrigarri eta ugariaren gordetzailea izan daiteke, baina ikastetxeko ikasleek eduki horiek ikusteko, baloratzeko eta behar bezala erabiltzeko modua aurkitzeko gai ez bada, liburutegiak ez du izateko arrazoirik izango. Irakurketa klubek, lehiaketek, sariketek eta liburutegiaren inguruan egiten diren beste proiektu edo jarduera batzuek liburutegia ikastetxe bateko prestakuntza baliabide onenetako bat bihurtzea lor dezakete.
‎Ingeles maila altua du. 85 puntu lortu zituen TOEFLn, baina ikastetxeak eskatzen du irakasleek, ingelesez komunikatzeko behar dituzten trebetasunak izateaz gain, hizkuntzaren ezagutza filologiko sakona erakuts dezatela, eta are gehiago, haien azentua eta jatorrizko batena nahastu daitezela. Zein da hain eskakizun handiaren arrazoia?
‎Gehiago ere esango dizut: auzoko lagunen artean pertsona normala naizela iruditzen zait, bihurria ere banaiz batzuetan, eta neure liskarrak eta borrokak ere izan ditut... baina ikastetxean itxuraldatu egiten naiz, mutil kikil eta beldurtia bihurtu arte. Nik ez dakit zer gertatu zitzaidan ikastetxean hasi nintzenean... edo badakit, bai, lehenengo egunean irakasleak zerrenda pasatzerakoan, ohi dudan moduan hitz egin bainuen," s" ak" ssx" bihurtuz:
2010
‎Eskola bateko erabakitzeko organoetan catering aren alde egiten badute, guk ez dugu oztoporik jarriko. Baina ikastetxe bakoitzak aukera izan behar du nahi duen eredua aukeratzeko. Nahi duten ikastetxeek jangela propioa izateko aukera izan behar dute, eta han otorduak prestatzeko.
‎Sare pribatuko ikastetxeen kasuan, 1959ko lege batek. Loi Forfait de Fonctionement delakoak? udalak behartzen ditu eskola pribatuei dirua ematera, baina ikastetxe horien kudeaketa eta funtzionamendurako, ez eraikuntzarako. Legearen arabera, gainera, eskola publikoei emandako diru kopuru berdina izan behar da ikastetxe pribatuei zuzendurikoa.
‎Han nago ni ere, eta baita gero handik alde egin zuen lagun bat ere. " Alde egin" esan dut, baina ikastetxetik" bota" egin zutela esan behar da. Zer gertatu zen kontatzea beharrezkoa iruditzen zait, orduko hezkuntza giroaren alderdi guztiak, onak eta ez hain onak ere, hobeki ezagutzeko.
2011
‎Gizartea dinamikoa da, eta etengabe aldatzen da, baina ikastetxeei zaila zaie aldaketa horietara egokitzea. Halaxe azaldu du Joaquin Gairinek, Bartzelonako Unibertsitate Autonomoko Pedagogiako katedradunak.
‎–Hizkuntza galtzen ari da, berreskuratzen saitzen dira, baina ikastetxerik ez dute. Maputxe hizkuntzaren ofizialtasuna lortzeko proiektuak badituzte, baina momentuz Txileko Gobernuak ez die onartzen hizkuntza irakastea, ezta herri izaera bera ere?.
‎Oro har, Hego Euskal Herrirako esan daiteke, hasiera batean unibertsitate zentrootan euskarazko irakaskuntzarik ez zela, baina ikastetxe batzuetan euskara ikas zitekeela. Betiere, eskola orduetatik kanpo eta modu ez ofizialean, hau da, curriculumetik kanpo.
‎Prozesua erraza izan daiteke aukeratutako ikastetxeak eskaerari erantzuteko behar adina plaza baditu; nahikoa da dagokion eskaera aurkeztea eta onartuen zerrendak argitaratu arte itxarotea. Baina ikastetxe bateko ikaspostuen eskaintza jasotako eskarien kopurua baino txikiagoa bada, arazoa korapilatu egiten da. Kasu horretan, gurasoek adi egon behar dute autonomia erkidegoek urtero ezartzen duten eskola onarpeneko egutegian ezartzen diren urratsei, hezkuntzaren arloan dituzten eskumenen arabera.
‎Hori dena 2007ko Hezkuntza Dekretuaren ondorioa da. Bertan, Hezkuntza Sailak ikasgaietarako gutxieneko ordu batzuetara behartzen du, baina ikastetxe bakoitzari malgutasuna ematen dio berak gehieneko orduak ezarri ditzan. Olabidek dioenez," horixe da Sailak ematen duen aitzakia edo arrazoia.
2012
‎Udala da azokaren antolatzailea. " Aurreko urteetan, ekainean antolatu izan dugu soilik azaldu dute Ingurumen sailetik. baina ikastetxeetatik eta beste zenbait herritarrek egindako eskaerei jarraituta, animatu egin gara". Horrela, joan den maiatzean egin zuten aurtengo aurrena, eta udazkenean ere azoka jarriko dute orain.
‎Eskolara ez hurbildua zenbait hilabetez. Eritasunetik laster azkartua, bainan ikastetxerako tirria beti berdin ahula zen, tematua, euskaraz ikas zaitekela frantsesez baino hobeki. Gogoa hetsirik ginaukan, guhauren kaltetan frantsesezko ikaskuntzari!
2013
‎Mingainak elkarri nola lotu eta itzuliak eragiteko mugimenduak nola sinkronizatu ere agertzen zuen, baina mila aldiz irakurrita ere ez nintzen ulertzeko gai izan. Dantza egiten ikasteko argibideak ematea bezala zela iruditu zitzaidan, eginez ikasi beharreko gauza, baina ikastetxeko korridorean neskarekin gurutzatzen nintzen bakoitzean mingaina modu arraroan mugitzen ote zuen iruditzen zitzaidan, eta ez nintzela eskatzen zidan maila ematera iritsiko erabaki nuen. Laranja erdi piloa xukatu nuen, baina ez nintzen neskari musurik ematera iritsi, esan nion.
‎Kontatu zidanez, hainbat egunetan ortuan hartzen zituen letxugak eta tipulak bakarrik jaten zituen, beheko solairuan zeuden ertzainek janaria ekartzen ziotenetan izan ezik. Plazako Ordezkariak, Luzuriaga jaunak, jarrita zeuden ertzainak ikastetxea zaintzeko, baina ikastetxeko alde nagusian Batailoi gorriaren guardia zegoen. Hemendik atera daiteke zein arrisku handitan zegoen A. Roman, milizianoek erretaguardiara erretiratzera behartzen baitzuten; izan ere, xedapen ofizialek hala agintzen zuten, hau da, 60 urte bete gabeko gizonezkoak erretaguardiara erretiratzeko; horregatik arrisku handian sartzen ziren hori betetzen ez zutenak, faxisten aldekotzat hartzen zituztelako?.
Baina ikastetxetik bota egin behar dugu.
2014
‎10:30ean, irekiko ditu ateak Durangoko Azokak. Publiko osoarentzat egongo da zabalik, baina ikastetxeetako gazteek protagonismo berezia izango dute.
‎Lehenagotik, ikastetxeekin hitzarmena egina zegoen, bateratua zena, baina ikastetxe bakoitzaren beharrak direla eta bakoitzarekin hitzarmen berariazkoa egingo dute. Bost abstentziorekin eta aldeko zazpi botorekin, gehiengo absolutuarekin, baiezkoa nagusitu zen.
2016
Baina ikastetxea legeztatzeko ezinbestekoa zen lege barruko entitate baten arauzko titulartasun eta babesa. Eta Julita Berrojalbizek Euskaltzaindiko idazkaria zen Alfontso Irigoiengana jo zuen, babes eske.
‎Espainian ez dago karga hori arintzeko hezkuntza kenkariengatiko kenkari fiskalik, baina autonomia erkidego batzuek desgrabazioak egiten dituzte. Ez dira berdinak denetan, baina ikastetxe pribatuen kuotatik ondoriozta daiteke: uniforme eta oinetako gastuak, haurtzaindegia, liburuak eta eskola materiala, atzerriko hizkuntzen eskolaz kanpoko ikasketara bideraturikoa.
‎Herrian badago beste ikastola bat, publikoa, Lopez de Larrea izenekoa, baina ikastetxeko gurasoek ordura arteko itunpeko zentroan jarraitu nahi izan zuten: " Gure irakasleak mantendu nahi genituen, gure baloreei eutsi, eta hezkuntza ikusteko gure modua garatu".
‎Estatu mailan hainbat ikasle erakundek deitu dute grebara, leku batzutan bi egunekoa (gaur eta bihar) izanen da baina ikastetxe gehienetan egun bakarrekoa, otsailaren 26an. Arrazoia LOMCEren aurka protestatzea da, bereziki, unibertsitate graduetan eta masterretan egingo diren aldaketen aurka.
‎Estatu mailan hainbat ikasle erakundek deitu dute grebara, leku batzutan bi egunekoa (gaur eta bihar) izanen da baina ikastetxe gehienetan egun bakarrekoa, otsailaren 26an. Arrazoia LOMCEren aurka protestatzea da, bereziki, unibertsitate graduetan eta masterretan egingo diren aldaketen aurka.
2017
‎Hori zen, behintzat, bere kolkorako pentsatzen zuena. Sara oso neska erakargarria eta azkarra zen, baina ikastetxean eta ikastetxetik at zuen puta fama horrek ez zion batere laguntzen mutilek seriotan har zezaten. Hala eta guztiz ere, zuela bi hilabete inguru onartzen ez zituen sintoma batzuk nabaritzen hasia zen txapelduna.
‎“Bildumaren hamahirugarren liburua da eta, egia esan, ez nuen Nurren abenturei buruz gehiago idazteko asmorik. Baina ikastetxeetara noanean, azoketara… berari buruz galdetzen didate gaztetxoek, eta beno… jarraitu da! ”.
2018
‎Irainez eta mespretxuz betetako bi urte pasatu behar izan zituen. Eskolan baziren bazterkeria keinuak, baina ikastetxerako bidean oldartzen zitzaizkion askotan ikaskideak, normalean bera baino zaharragoak. Lekukotasun gordina da harena.
‎Marta bistaz ezagutzen zuen. Ez zuen inoiz berarekin hitz egin baina ikastetxerako joan etorrietan, batzuetan goizetan eta beste batzuetan eguerdi edo arratsaldeetan, elkar ikusten zuten Sabino Arana etorbideko semaforoan. Hasieran ez zen konturatu.
‎– Baina ikastetxe hori Zamudio inguruan dago, ezta? –Eduk.
‎Marta bistaz ezagutzen zuen. Ez zuen inoiz berarekin hitz egin baina ikastetxerako joan etorrietan, batzuetan goizetan eta beste batzuetan eguerdi edo arratsaldeetan, elkar ikusten zuten Sabino Arana etorbideko semaforoan. Hasieran ez zen konturatu.
‎Laburbilduz, gure hirietako ikastetxeen antolaketak erraztu egiten du ikasleak sailkatzea euren jatorri ekonomikoaren eta kulturalaren arabera, eta tipologia anitzeko ikastetxeak sortzen ditu. Euskal Herriko gizartea anitza da, baina ikastetxeetan errespetatu egin lirateke oinarrizko baldintza komun batzuk, hezkuntzaren helburuetako batek izan bailuke gizarte eredu bakar eta kohesionatu bat indartzea. Balore komunen eta nazio ikuspegiaren perspektibatik, nekez lortuko da helburu hori elkarri bizkarra ematen dioten hainbat hezkuntza komunitate ditugunean, nor bere baloreekin, hizkuntzarekin eta metodologiekin.
2020
‎Landaberri eta Garaikoetxea Landaberrin esaterako, ahal duten neurrian saiatzen ari dira asteroko bilerak mantentzen. Horrela, irakasleek mailako bilerak egiten dituzte (gehienak telematikoki, baina ikastetxera datozenak, ikastetxean bertan). Bilera horien helburua aste horretan telematikoki egin ditzaketen lanak adostea da, baita ikastolako beste zenbat gai lantzea ere.
‎Horren bidez, 2004 urtetik aurrera jaio eta hiriko ikastetxeetan eskolatutako haur guztiek jaso dute jolasten ikasteko prestakuntza. Baina ikastetxeei dagozkien ekimenak ere badaude. Alacanteko Sagrados Corazones ikastetxearena da adibide bat, Haur Hezkuntzako lehen urteetan xake nozioak ematen baititu.
‎Erronka ez da makala, baina ikastetxe asko ez dira hutsetik hasiko. «Guk duela sei bat urte ohitura batzuk txertatu genituen ikastetxearen barruan teknologia berriekin lan egiteko, eta daukagun eskarmentua baliatzen ari gara orain».
‎Herriko ikastetxeetan ere ospatu zuten santa eskea. Elgoibar Ikastolako ikasleak kalera irteten ziren lehen baina ikastetxe barruan ospatu ohi dute orain. Ikastetxeko erdiko aretoan batu ziren ikasleak, irakasleak eta gurasoak, eta giro ederrean abestu zituzten oles kantak.
‎Tartehori Eroski supermerkatuko parkingaren sarbidetik hasita Berezao auzoko sarbideko bidegurutzera arte izango da. Ibilgailuek bi noranzkotan zirkulatu ahal izango dute biribilgunetik Eroskiko parkingeraino, baina ikastetxeko sarrera nagusiaren ingurua trafikoari itxita egongo da. Bestetik, beherantz da joan Arantzazuko bidetik edo Berezaotik, saihesbidea erabili da nahitaez herrigunerantz joateko.
‎Egoeraren arabera" proposamena" aldagarria izan daitekeela esan du bozeramaileak, baina ikastetxe bakoitzaren esku utziko dute antolaketa," betiere irizpide pedagogikoak jarraituz". Erkorekaren esanetan, ikastetxeek autonomia izango dute Gobernuaren proposamena nola gauzatu erabakitzeko.
2021
‎Partaideok Euskal Herriko udalerri erdaldunduetan bizi gara, eta gure haurrak ereduan ikasten ari dira. Euskal hiztunak dira, gutxiengo dira ikasgelan, baina ikastetxe gehienetan, haiek elkarrekin jarri ordez bateko eta besteko geletan sakabanatzen dituzte. Haur erdaldunak tartean egonda euskaraz jardutea zaila da, eta sakabanaketaren ondorioz, berriz, gure haurrek euskaraz hitz egitea erabat ezinezko gertatzen da.
‎amankomunean ezaugarriak eta helburuak dituzten arlo desberdinak direla, eta horrela ulertzeak edo literaturarekin batera multzokatzeak irakaskuntza jardun desberdinak gauzatzera garamatza. Ez egoki/ desegoki terminoetan ulertuta; baina ikastetxe batean, esate baterako, irakurketa edo irakurmena lantzeko asmoa dagoenean edota irakurketa plan baten diseinuari ekiten zaionean, planifikazio prozesu desberdinetan sartuko gara ikuspegi batetik edo bestetik jardunda.
‎Izan ere, irakurmena kodetze edota deskodetze prozesuez harago doan prozesu konplexu eta holistikoago moduan ulertzen da (IE2, IE2, IE3, IE4, IE5, IE6, IE7), baina ikastetxeetan lanketa gaitasunaren garapenari edo garapenaren atal bati eskaintzen zaiola aitortzen dute. Batez ere ulermenak hartzen du arreta nagusia (IE3), gaitasuna lantzeko azpigaitasun jakinen lanketaren bidez:
‎Bestalde, espazio fisikoari zein bertan sortzen den giroari dagokienez, gela izan ohi da ikaskuntzarako espazio tradizionala, salbuespenak salbuespen, baina ikastetxeak dituen aprendizaiarako espazio potentzial guztiak aprobetxatzeko aldarria egiten du Oblinger ek (2001) hezkuntza aldaketarako tresna gisa:
‎Gure seme alabak euskaraz eroso bizitzea xede, beraz, Eskola Publikoko eskoletan eta Ikastolen Elkarteko ikastoletan matrikulatu genituen, zentro horiek euskara sustatzea misiotzat daukaten neurrian gure helburua bermatuta egongo zelako ustean. Baina ikastetxeotan aurkitu dugun egoerak helburu hori betetzen lagundu barik urrundu egiten du. Izan ere, gure seme alaben jolas ordu giroan, eta hein handi baten gela barruan ere, ikaskideek elkarrekin darabilten hizkuntza gaztelera da.
‎Azkenean, Nafarroako Gobernuko Hezkuntza kontseilari Carlos Gimenok atzo argitu zuen zein ordutegi izango duten Nafarroako Haur Hezkuntzako eta Lehen Hezkuntzako ikastetxeetan: ordutegi jarraitua izango dute, baina ikastetxeek astean lau egunetan eskolaz kanpoko jarduerak eskaini dituzte goizeko eskolen ondoren. Jarduera horien hainbat xehetasun eman zituen Gimenok:
‎IkastetxeakIbarreko gainontzeko herrietan ez da batzorderik sortu, baina ikastetxe batzuk ekimenarekin bat egin dute. Lakuntzako eskola publikoan Haurren aurrean, helduak heldu ekimenaren leloarekin haurrek eskumuturrekoak egin zituzten.
2022
‎Hori dela eta, ikasgai zehatz bat ezartzearen kontra agertzen da, eduki jakin batekin, gutxiegitzat jotzen baitu. “Zati teoriko bat egon behar du, baina ikastetxeen kudeaketan integratu behar du eta txoko guztietara iritsi behar du, elikaduratik, kontsumotik edo hondakinen kudeaketatik”, dio Ecoembes eko adituak. Nolakoa da eskola oso iraunkorra?
‎Espainiako Gobernuak dekretu bat onartu zuen azaroan, eta, ondorioz, bertan behera geratuko dira ikasturtea gainditzeko egin beharreko proba horiek Hego Euskal Herrian. Jaurlaritzak urtarrilean bidali zien abisua ikastetxeei; Nafarroako Gobernua, berriz, oharra prestatzen ari da, baina ikastetxeek badute aldaketaren berri.
‎«Jangela duten ikastetxeek nahikoa den eta gutxi gorabehera osasuntsua den otordu bat eskaintzen dute. Baina ikastetxeak itxita, bat batean desagertu zen hori». Ondorioz, baliabide urriko familietako umeen elikadura ohiturak aldatu ziren.
‎«Apustu handia da gaur egun paperean argitaratzea. Baina ikastetxeetatik mezuak jasotzen ditugu, gai batzuk lantzeko oso ondo etortzen zaiela adieraziz».
‎Herri bakoitzak produktu zehatz bat bildu du, eta Elgoibarri Pedrosillano motako txitxirioak batzea egokitu zaio. Bilketa gunea Merkatu Plazan jarriko dute, baina ikastetxeei eta enpresei ere dei egin diete kanpaina honetan parte hartzera. Iazko kanpainan 2.000 kilotik gora garbantzu batu zituzten Elgoibarren, eta aurtengo helburua iazko kopurua gainditzea da.
‎aurrez aurre, BAZen, Iturripen eta San Isidro Jubilatuen Elkartean, eta online www.arrasate.eus webgunean. " Herriko txikienek ere bozkatu ahal izango dute, baina ikastetxeetan. Ikasgela bakoitzak parte hartzeko prestatutako inprimakia beteko du".
‎Kontua da, hirurogeita hamarreko hamarkada hasieran liburu denda zabaldu zutela herrian eta liburuak erosteko aukera zabalagoa izan zela. Baina ikastetxean ez zen irakurketa gomendatzen oraindik, ezta agintzen ere. Gogoan dut Batxilergoan erosteko agindu ziguten liburu bakanetarikoa Perez Galdosen Tristana izan zela.
2023
‎Huegun: Hala da, gaur egun eremuak eta espazioak bananduta eta zatituta ditugu, baina ikastetxeak komunitatea osatu luke auzoan eta herrian, espazioek elkar eragin lukete.
‎Aniztasun sexu generikoa jorratzen denean, jorratzen bada, badirudi ikastetxean ez dagoela heldurik LGTBIQ+ denik. Izan, badirela, baina ikastetxe horretatik urruti edo erabat ezkutatuta.
‎Bai. Ez dakit zein den portzentaje zehatza, baina ikastetxeko egungo langileon erdiak inguru izan ginen Olabideko ikasleak.
‎Ez dizut izenik esango, baina ikastetxe kontzertatu bat da, antzerkia eskolaz kanpoko ekintza gisa duena. Jangelako zaindariek zuten kontratu bera neukan, “jangelako zerbitzua” jartzen zuena.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
baina 46 (0,30)
Baina 15 (0,10)
bainan 1 (0,01)
Argitaratzailea
ELKAR 11 (0,07)
Consumer 10 (0,07)
Berria 10 (0,07)
goiena.eus 4 (0,03)
Labayru 3 (0,02)
UEU 2 (0,01)
Argia 2 (0,01)
barren.eus 2 (0,01)
plaentxia.eus 2 (0,01)
Pamiela 2 (0,01)
Euskaltzaindia - Liburuak 1 (0,01)
Euskaltzaindia - Sarea 1 (0,01)
Uztarria 1 (0,01)
Karmel aldizkaria 1 (0,01)
aikor.eus 1 (0,01)
alea.eus 1 (0,01)
Guaixe 1 (0,01)
Karkara 1 (0,01)
Susa 1 (0,01)
Alberdania 1 (0,01)
Maiatz liburuak 1 (0,01)
Open Data Euskadi 1 (0,01)
Anboto 1 (0,01)
Txintxarri 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia