2003
|
|
“Gure kontsultetara, norbanako gisa, nortasun zalantzak dituzten gizonak iristen dira.
|
Baina
ikastetxeetan antolatzen ditugun guraso ikastaroetan, emakumeak besterik ez ditugu ikusten”, azaldu du Isabel Fernández psikologoak. Ikastetxeekin elkarlanean aritzen da, haurren jarraipenean bitartekari lanak egiteko.
|
2004
|
|
Aireztatze euskarriaren eta loaren nahasteen unitatea sortu da, dauden ekipoak bikoiztuz. Gaur egun, lau polisomnografia talde daude,
|
baina
ikastetxe guztiek ez dute egoera bera. Diagnostikoaren ondoren, loaren apneak ez du beti tratamendu berariazkorik behar.
|
2007
|
|
Berdinketa lortzeko, osabidezko hezkuntzako taldeak sortzen dira eta hizkuntzaren eta matematikaren ikasketa indartzen da.
|
Baina
ikastetxe guztiek ez dituzte nahikoa baliabide atzerritarrak eskoletan integratzeko lan konplexua garatzeko. Lotura gelak ere sortu dira, Espainiara iristean etorkin txikiek izaten dituzten hizkuntza, ikasketa eta kultura desorekak arintzeko.
|
2008
|
|
Orain arte, Comenius ek lau ekintza mota finantzatzen zituen; alde batetik, irakasleentzako prestakuntza ikastaroak barne hartzen zituzten, eta, bestetik, ikastetxe bateko aktore guztiek parte hartzen zuten ekintzak; besteak beste, ikastetxeen arteko eskola elkarteek eta elkarte horiek garatzeko prestatze bisitek.
|
Baina
ikastetxeek, irakasleek eta ikasleek hezkuntza sisteman duten postu nabarmenaz gain, badira hezkuntza esparruan parte hartzen duten beste eragile batzuk ere, hala nola, guraso elkarteak, gazteen klubak, liburutegiak edo museoak eta, jakina, hezkuntza politikaren ardura duten eskualdeko eta tokiko agintariak. Horiek kanpoan gera ez daitezen, Etengabeko Ikaskuntzako Programak joan den azaroan onartu zuen Comenius programaren barruan Comenius regio izeneko elkarte mota berri bat sortzea.
|
2009
|
|
Ez da sakoneko kontua, formakoa baizik. Eskolako liburutegia liburuen eta beste informazio material batzuen funts harrigarri eta ugariaren gordetzailea izan daiteke,
|
baina
ikastetxeko ikasleek eduki horiek ikusteko, baloratzeko eta behar bezala erabiltzeko modua aurkitzeko gai ez bada, liburutegiak ez du izateko arrazoirik izango. Irakurketa klubek, lehiaketek, sariketek eta liburutegiaren inguruan egiten diren beste proiektu edo jarduera batzuek liburutegia ikastetxe bateko prestakuntza baliabide onenetako bat bihurtzea lor dezakete.
|
|
Ingeles maila altua du. 85 puntu lortu zituen TOEFLn,
|
baina
ikastetxeak eskatzen du irakasleek, ingelesez komunikatzeko behar dituzten trebetasunak izateaz gain, hizkuntzaren ezagutza filologiko sakona erakuts dezatela, eta are gehiago, haien azentua eta jatorrizko batena nahastu daitezela. Zein da hain eskakizun handiaren arrazoia?
|
2011
|
|
Prozesua erraza izan daiteke aukeratutako ikastetxeak eskaerari erantzuteko behar adina plaza baditu; nahikoa da dagokion eskaera aurkeztea eta onartuen zerrendak argitaratu arte itxarotea.
|
Baina
ikastetxe bateko ikaspostuen eskaintza jasotako eskarien kopurua baino txikiagoa bada, arazoa korapilatu egiten da. Kasu horretan, gurasoek adi egon behar dute autonomia erkidegoek urtero ezartzen duten eskola onarpeneko egutegian ezartzen diren urratsei, hezkuntzaren arloan dituzten eskumenen arabera.
|
2016
|
|
Espainian ez dago karga hori arintzeko hezkuntza kenkariengatiko kenkari fiskalik, baina autonomia erkidego batzuek desgrabazioak egiten dituzte. Ez dira berdinak denetan,
|
baina
ikastetxe pribatuen kuotatik ondoriozta daiteke: uniforme eta oinetako gastuak, haurtzaindegia, liburuak eta eskola materiala, atzerriko hizkuntzen eskolaz kanpoko ikasketara bideraturikoa.
|
2020
|
|
Horren bidez, 2004 urtetik aurrera jaio eta hiriko ikastetxeetan eskolatutako haur guztiek jaso dute jolasten ikasteko prestakuntza.
|
Baina
ikastetxeei dagozkien ekimenak ere badaude. Alacanteko Sagrados Corazones ikastetxearena da adibide bat, Haur Hezkuntzako lehen urteetan xake nozioak ematen baititu.
|
2022
|
|
Hori dela eta, ikasgai zehatz bat ezartzearen kontra agertzen da, eduki jakin batekin, gutxiegitzat jotzen baitu. “Zati teoriko bat egon behar du,
|
baina
ikastetxeen kudeaketan integratu behar du eta txoko guztietara iritsi behar du, elikaduratik, kontsumotik edo hondakinen kudeaketatik”, dio Ecoembes eko adituak. Nolakoa da eskola oso iraunkorra?
|