2001
|
|
Beste hizkuntza bat ikasten hastean, ikaslea, nahitaez, interprete bihurtzen da; hau da, entzundakoa deskodetu, ulertu, mezu berria kodetu eta igorri du.Zertan esanik ez dago, interpretazioak oso teknika bereziak behar ditu, horietakobatzuk ikasten gaitzak direnak.
|
Baina
ikaslea ez da interpretea izango lanbidez, etaez ditu zertan ikasirik. Nolanahi ere den, oso begi aurrean izan du oinarrizko arau bat:
|
|
Gero sortu dituen ereduak izango dira fase honetan aurkeztuko zaizkionak;
|
baina
ikasleak ez ditu erabat mamitu behar. Ikaslearentzat eredua jasotzetik ekoiztera dagoen prozesuan lehenengo urratsa izango da.
|
|
Ikaslearenak izango dira bere ikas prozesuari buruzko erabaki guzti guztiak. Aholkulariak ez du ezer erabakiko;
|
baina
ikaslearen erabakiak aztertuz, zein gabezia, zein ondorio, zein behar ekardezaketen eta zer adierazten duten azalduko dio, ikasleak ikasten ikas dezan.
|
2002
|
|
Erard (1998) autoreak, berriz, ahozkoa lantzeko jarduera linguistiko eta metalinguistikoak konbinatzea proposatzen du.
|
Baina
ikasleen jardueretatik ikastenjakiten badugu, ohartuko gara ikasleak taldeka lanean jartzen ditugunean eta irakasleak erabili behar diren estrategiez ezer esan gabe, bi motetako jarduerak egitendituztela, linguistikoak eta metalinguistikoak, eta hori egiten dutela, askotan,, estrategia modura?
|
|
hau da erakusteko unea. Batzuek dena idatziaekartzen dute, beste batzuek esaldi batzuk, eta gehienek hitz sorta bat besterik ez.Eskemak egitera bultzatzen ditugu,
|
baina
ikasleen gustukoa ez da momentuz.Diskurtso, itxia, izaten da:
|
|
SANTURTZIKO UDAL EUSKALTEGIAren asmoa komunikazio gune batsortzea da euskara ikasten dabiltzan lagunentzat. Gune horretan ez da klase formalik izango,
|
baina
ikasleek euskara erabili eta elkarrekin ikasteko aukera izangodute, eskaintzen ditugun baliabideak aprobetxatuz: mezuen trukaketa, zalantza, arazo edo gogoetak besterekin konpartitzeko modua, chat gela, dokumentuakzabaldu, loturak...
|
2003
|
|
Bertan ez zen UEU ezertarako aipatzen, bai, ordea, porrot egin zuen Nazioarteko Euskal Ikastaroa. Gasteizen egin nahi zen ikastaro horrek 1.678.905 pezetako aurrekontua zuen, gehiena propaganda gastuetan,
|
baina
ikasle gutxi matrikulatu zirenez, azkenean, Arantzazuko barne tegira eraman ziren, beste ikastaro batekin batera. UEUren urte horretako aurrekontu osoa ez zen bederatzi miloira heldu.
|
|
Kazetariaren ustez, ezin da eten erabat eta bat batean unibertsitatearen eredu klasikoa. Elhuyar taldearen ustez, gainera, ez zen ona aurreko belaunaldiekiko lotura etetea82 Hori eginez gero, irakasleek huts egingo zuten, 1975eko saioan gertatu zen moduan (Metal Itturri k boikota aipatzen du),
|
baina
ikasleen hutsa ere izan zen, arduradunen gabezien aurrean, ez zutelako jakin ordezkorik bilatzen. Manex Goihenetxeren hitzetan, «orain asko eta asko artzainaren zain dagoela, Bai, esan beharra dago, pasibokeria eta informalkeria, guk nahi baino gehiago izan dela»83 Zeruko Argia ko artikuluaren amaiera esanguratsua zen, «U.E.U.aren xedeak ez luke izan behar jende asko biltzea, bere esperientziaz eta ekintzatz bide bat urratuz joatea baizik»84.
|
2006
|
|
Agian bere mutilak autoaren azpian begiratuko zuela ziur zegoelakodesobeditu zuen gure ikasleak aitaren agindua, eta horregatik sartu zen kezkarikgabe autoan. Ikasle guztiak hunkituta egongo zirela pentsatu nuen, eta gehienakhala zeuden,
|
baina
ikasle abertzale batzuei mespretxuzko hitzak entzun nizkienhoztasunik handienaz. Telebistan elkarrizketatu zuten gure irakasle batek telefonodei anonimo bat jaso zuen etxean:
|
2008
|
|
Aurrez definiturik egon daitezke helburu eta eduki orokor batzuk,
|
baina
ikaslearen benetako maila ezagututa, aldatu egin daitezke hasierako helburuak eta ezagutu beharreko edukiak. Aurrez finkatutako programak baino gehiago landuko da ikaslearengan oinarritutako curriculuma (Sainz, 2002).
|
2011
|
|
Eskola orduetatik kanpoko euskara ikasteko eskolak finantzazio gabe gelditu arren, ez ziren bertan behera gelditu ikasleen eskaria handia zelako. Hala, Z EKTk, errektoregoaren diru-laguntzarik gabe, 1979/ 80an euskara ikastaroak antolatu zituen,
|
baina
ikasleek ordaindu behar izan zituzten (500 pezeta hilero). Ikasturte horretan 16 taldetan banatutako 186 ikasle matrikulatu ziren.
|
2015
|
|
|
Baina
ikasle nahiz irakasleen pertzepzioak ezagutzeaz gain errealitatean gertatzen dena zer denikusi nahi izan dugu, eta neurri haundi batean ikusi dugun horrek bat egiten du ikasle nahiz irakasleenpertzepzioekin.
|
2017
|
|
Bestalde, agerikoak dira adingabeen teoria mailako baieztapenen eta erabilera ohituren arteko kontraesanak. Jakin badakite pribatutasuna eta datu pertsonalak zaintzea garrantzitsua dela
|
baina
ikasleek ez dute horien kudeaketa egokia bermatzeko ekintzarik burutzen. Are gehiago, sare sozial bateko profila publiko izateak edota, argazki bat bidaltzen dugunean besteak argazki horrekin nahi duena egin dezakeela?
|
2019
|
|
Ideia da zuzenketak ekarri behar zaizkiola, ez akatsak egonkortzeko,
|
baina
ikasleen motibazioatrabatu gabe (sistematikoki moztua izana blokeagarria izan daitekeelako).
|