Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 14

2001
‎Beste hizkuntza bat ikasten hastean, ikaslea, nahitaez, interprete bihurtzen da; hau da, entzundakoa deskodetu, ulertu, mezu berria kodetu eta igorri du.Zertan esanik ez dago, interpretazioak oso teknika bereziak behar ditu, horietakobatzuk ikasten gaitzak direnak. Baina ikaslea ez da interpretea izango lanbidez, etaez ditu zertan ikasirik. Nolanahi ere den, oso begi aurrean izan du oinarrizko arau bat:
‎Gero sortu dituen ereduak izango dira fase honetan aurkeztuko zaizkionak; baina ikasleak ez ditu erabat mamitu behar. Ikaslearentzat eredua jasotzetik ekoiztera dagoen prozesuan lehenengo urratsa izango da.
‎Ikaslearenak izango dira bere ikas prozesuari buruzko erabaki guzti guztiak. Aholkulariak ez du ezer erabakiko; baina ikaslearen erabakiak aztertuz, zein gabezia, zein ondorio, zein behar ekardezaketen eta zer adierazten duten azalduko dio, ikasleak ikasten ikas dezan.
2002
‎Erard (1998) autoreak, berriz, ahozkoa lantzeko jarduera linguistiko eta metalinguistikoak konbinatzea proposatzen du. Baina ikasleen jardueretatik ikastenjakiten badugu, ohartuko gara ikasleak taldeka lanean jartzen ditugunean eta irakasleak erabili behar diren estrategiez ezer esan gabe, bi motetako jarduerak egitendituztela, linguistikoak eta metalinguistikoak, eta hori egiten dutela, askotan,, estrategia modura?
‎hau da erakusteko unea. Batzuek dena idatziaekartzen dute, beste batzuek esaldi batzuk, eta gehienek hitz sorta bat besterik ez.Eskemak egitera bultzatzen ditugu, baina ikasleen gustukoa ez da momentuz.Diskurtso, itxia, izaten da:
‎SANTURTZIKO UDAL EUSKALTEGIAren asmoa komunikazio gune batsortzea da euskara ikasten dabiltzan lagunentzat. Gune horretan ez da klase formalik izango, baina ikasleek euskara erabili eta elkarrekin ikasteko aukera izangodute, eskaintzen ditugun baliabideak aprobetxatuz: mezuen trukaketa, zalantza, arazo edo gogoetak besterekin konpartitzeko modua, chat gela, dokumentuakzabaldu, loturak...
2003
‎Bertan ez zen UEU ezertarako aipatzen, bai, ordea, porrot egin zuen Nazioarteko Euskal Ikastaroa. Gasteizen egin nahi zen ikastaro horrek 1.678.905 pezetako aurrekontua zuen, gehiena propaganda gastuetan, baina ikasle gutxi matrikulatu zirenez, azkenean, Arantzazuko barne tegira eraman ziren, beste ikastaro batekin batera. UEUren urte horretako aurrekontu osoa ez zen bederatzi miloira heldu.
‎Kazetariaren ustez, ezin da eten erabat eta bat batean unibertsitatearen eredu klasikoa. Elhuyar taldearen ustez, gainera, ez zen ona aurreko belaunaldiekiko lotura etetea82 Hori eginez gero, irakasleek huts egingo zuten, 1975eko saioan gertatu zen moduan (Metal Itturri k boikota aipatzen du), baina ikasleen hutsa ere izan zen, arduradunen gabezien aurrean, ez zutelako jakin ordezkorik bilatzen. Manex Goihenetxeren hitzetan, «orain asko eta asko artzainaren zain dagoela, Bai, esan beharra dago, pasibokeria eta informalkeria, guk nahi baino gehiago izan dela»83 Zeruko Argia ko artikuluaren amaiera esanguratsua zen, «U.E.U.aren xedeak ez luke izan behar jende asko biltzea, bere esperientziaz eta ekintzatz bide bat urratuz joatea baizik»84.
2006
‎Agian bere mutilak autoaren azpian begiratuko zuela ziur zegoelakodesobeditu zuen gure ikasleak aitaren agindua, eta horregatik sartu zen kezkarikgabe autoan. Ikasle guztiak hunkituta egongo zirela pentsatu nuen, eta gehienakhala zeuden, baina ikasle abertzale batzuei mespretxuzko hitzak entzun nizkienhoztasunik handienaz. Telebistan elkarrizketatu zuten gure irakasle batek telefonodei anonimo bat jaso zuen etxean:
2008
‎Aurrez definiturik egon daitezke helburu eta eduki orokor batzuk, baina ikaslearen benetako maila ezagututa, aldatu egin daitezke hasierako helburuak eta ezagutu beharreko edukiak. Aurrez finkatutako programak baino gehiago landuko da ikaslearengan oinarritutako curriculuma (Sainz, 2002).
2011
‎Eskola orduetatik kanpoko euskara ikasteko eskolak finantzazio gabe gelditu arren, ez ziren bertan behera gelditu ikasleen eskaria handia zelako. Hala, Z EKTk, errektoregoaren diru-laguntzarik gabe, 1979/ 80an euskara ikastaroak antolatu zituen, baina ikasleek ordaindu behar izan zituzten (500 pezeta hilero). Ikasturte horretan 16 taldetan banatutako 186 ikasle matrikulatu ziren.
2015
Baina ikasle nahiz irakasleen pertzepzioak ezagutzeaz gain errealitatean gertatzen dena zer denikusi nahi izan dugu, eta neurri haundi batean ikusi dugun horrek bat egiten du ikasle nahiz irakasleenpertzepzioekin.
2017
‎Bestalde, agerikoak dira adingabeen teoria mailako baieztapenen eta erabilera ohituren arteko kontraesanak. Jakin badakite pribatutasuna eta datu pertsonalak zaintzea garrantzitsua dela baina ikasleek ez dute horien kudeaketa egokia bermatzeko ekintzarik burutzen. Are gehiago, sare sozial bateko profila publiko izateak edota, argazki bat bidaltzen dugunean besteak argazki horrekin nahi duena egin dezakeela?
2019
‎Ideia da zuzenketak ekarri behar zaizkiola, ez akatsak egonkortzeko, baina ikasleen motibazioatrabatu gabe (sistematikoki moztua izana blokeagarria izan daitekeelako).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia