Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 14

2004
‎Anai Robespierre, berez, anai Markos zen, baina ikasleek, azkenean, ezizen hura jarri zioten –anai Robespierre–, frantses iraultzako liderraren izena noiznahi erabiltzen zuelako, mutilak gutxiestearren: " Robespierre baino gaiztoagoak zarete!";" Aingerutxo bat Robespierre, zuen ondoan!";" Robespierre bezala, infernura joango zarete!", halakoak botatzen omen zituen anai Markosek, aitaren esanetan.
2007
‎Elvis hil zen urte hartan nik ez nekien artean ez zer egin nahi nuen, ez zer izan nahi nuen. Etxean galdetu ere ez zidaten egiten azkenerako, purrustada batez erantzuten bainuen beti, ez nekiela eta haiei ez zitzaiela inporta; inporta, inporta zitzaien noski gurasoei, baina ikasle ona nintzenez lasai uzten ninduten, garaia iritsitakoan neure bidea aukeratzen jakingo nuelakoan. Ez nekien zein zen bide hori, baina urruti eramango ninduela egiten nuen amets.
2008
‎Kontraesanak lantzen zituen ikasleen aurrean, parodiak zituen maite, ironiarekin egiten zuen jolas, baina bazekien laprast egin eta zinismoan erortzen ere. Gaurko pentsamendu garaikidearen figura kanonikoak aztertzen zituen, hasi Hegel eta Marxengandik eta gaurkoetaraino, baina ikasle azkarrenek haren maisu behinena Diogenes Zaharra zela uste zuten. Zakarregia zen beharbada irakasle izateko, eraman gutxikoa, eta jarrera horren atzean frustrazio handiak ezkutatzen zituela uste zuten askok.
2009
‎Oraingoz mugak ezarri dizkio, astegun jakin batzuetan ibiltzeko baimena du bizpahiru orduz. Baina ikaslea urduri egoten da ama dutxatzen noiz hasiko, Tuentin sartu eta dutxak iraun bitartean saltseatzeko.
2012
Baina ikasle batek seko mozten dio argumentazioa:
‎Tsarraren aburuz, unibertsitatea leku arriskutsua zen, librepentsalarien eta gazte iraultzaileen gordeleku; zorrotz kontrolatzen zuen eta hango irakaspenen helburua erregimen autokratikoari atxikitako fontzionario leialak sortzea besterik ez zen. Baina ikasleek taldeak antolatzen zituzten eta ezkutuan biltzen ziren liburu debekatuak irakurtzeko, filosofiaz eta politikaz hitz egiteko eta tsarren erregimena kritikatzeko. Errusiako historian itzal handia izango zuten gizonak ezagutu zituen orduan Lermontovek, hala nola Herzen idazle iraultzailea, Belinski literatur kritikaria eta Gontxarov idazle errealista.
2014
‎Ikaslearen tonua errespetuzkoa da, baina irmoa; Jonanek nahiago luke, beste batzuetan bezala, lotsagabeago portatu izan balitz; hartara gelatik bidali ahal izango zuen damurik gabe. Baina ikasleak. Aitor du izena, Aitor Jordán, eskua altxatu du, tonu neurtuan bota ditu hitzok, eta isildu egin da gero; izan ere, ez du halako isiltasunik gogoratzen gelan, ordezkapena hasi zuenetik.
‎Nazioen aniztasun ederraren gorazarre paregabea utzi digu Herderrek. Gizatasunaren sustapenerako Gutunetatik? 42.ean2019 Baina ikaslea errotikoagoa da maisua baino nazioaren defentsan Estatuaren eta edozein botereren aurka. Herderrek gobernamenduak eta Estatuak (Errusia, Prusia, Austria, Frantzia) ez ditu batere maite.
2015
‎Liburuzainek gogor zigortzen zituzten zurrumurru haiek. Baina ikasleek (batez ere Kerintriako astakilo haiek) gero eta gertakari izugarriagoak kontatzen zituzten Akademiako bazter ilunetan.
‎– Baina ikaslea basapiztia doilorra bazen. Gelan ezer egiten ez bazuen, besteei entzuten ere uzten ez bazien?
2016
Baina ikasleok ez gara horren edukazio onekoak. Nazkatuta gaude Albertoren diskurtsoaz.
2017
‎Ikasleak hilabete horretan idatzitako lanaren balorazio azaleko bat egiten du Goldsmithek berak, eta ondoren jendaurrean eman genukeen irudiaz aritzen dira, aurkezpena, hitzaldia edo elkarrizketa bat nola eman genituzkeen aztertzen. Goldsmith bera aditua da komunikazioan, errezitaldiak ematen ditu areto handietan, telebistako platoetan maiz agertu izan da bere traje koloretsuekin, baina ikasle bakoitzari gomendio guztiz ezberdinak ematen daki. Kontatzen dutenez, iazko ikasturtean jendaurrean bikaintasunez irakurtzen zekien ikasle bati hitz totelka errezitatzeko gomendatu zion eta totelekin lan egiten duten ikastaro batera bidali omen zuen haiek bezala hitz egiten ikas zezan, horrela sinesgarritasunean irabaziko zuelakoan.
2021
‎Gorputza xehatutako guardia zibil bat, emakume gazte herren bat, beste emakume bat gurpil aulkian, gizon bat lurrean tirokaturik, beste gizon bat burutik odola zeriola. Ikasleen gorputzen opakutasuna itzalen lainotasunarekin nahasirik zegoen tropoilu bat osatuz; baina ikasleek ez zituzten haien arteko itzalak nabaritzen, hori ematen zuen behintzat, ezen itzuri egiten zieten emakume gazte herrenaren garrasiei, gizonaren orroei, guardia zibil xehatuaren min oihuei edo aulki gurpilduneko emakumearen oinaze aurpegiari. Ez zituzten ikusten, eta ez bazituzten ikusten, zergatik ikusten zituen berak?
‎–Ezinezkoa da ezagutu gabe ikasle baten talentua epaitzea –esan du zuzendariak–, eta horregatik egiten dugu enkontru hau, talentua ez baina ikaslearen gogoak ezagutzeko. Zer deritzozu?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia