2000
|
|
Adibidez, ‘objektu batek termometro bat ez badu ukitzen, orduan elefanteak arrosak dira’ baldintzazkoa egiazkoa litzateke. Jakina, interpretazioa zentzugabea deritzogu sen onaren eta zientziaren ikuspegitik,
|
baina
hura eusten duen eskema logikoa ez. Horregatik, bada, formalizazio mota hau, laguntza baino gehiago, zama bihurtzen da zientziarentzat.
|
|
(Lehenago esana zuen Estetikaren izaera" konparazio on bat ematea" dela.) Esan zuen zergatiaren eta arrazoiaren arteko nahaste honek Freuden ikasleak" lardaskeria higuingarria" egitera eraman zituela: izan ere, urdaileko minaren zergatiak zein diren esateko erregelek ez bezala, Freudek ez zuela eman metodorik ametsak aztertzeko; dohain berezi bat zuela eta, beraz, batzuetan psikoanalisiaren bidez amets baten arrazoia aurki zezakeela,
|
baina
harengandik gehien harritzen duena" ordenatzen duen gertakari fisikoen eremu itzela" dela.
|
|
Halako ohitura bat ikustean, edo entzutean, ematen du gizon bat ikusten dudala eta berak beste batekin garrantzirik gabeko gai bati buruz gogor hitz egiten duela,
|
baina
haren ahots eta aurpegikeragatik sumatzen dudala gizon hau noiz edo noiz lazgarria izan daitekeela. Hemen jaso dudan hunkipena oso sakona eta serioa izan daiteke.
|
2005
|
|
Era honetako zatitze analitikoak, jakina, hizkuntza baten ikasketa erraztu ahal izango du ere.
|
Baina
haren prozedura ez da berdina izango gure helburua errazte hori bada edo, bestela, hizkuntz estudio orokor eta zientifiko bat sustatzea bada. Lehen kasuan, nahikoa izango litzateke erabat ziurrak eta egiaz oinarrizkoak diren analogiak aurkeztearekin; azkeneko kasuan, berriz, analogi arrasto txikiena erakusten duen puntu bakoitza aztertu litzateke.
|
2006
|
|
Izan diren giro, gobernu, erlijioeta hizkuntza aldaketak ez dira gai izan haren loria iluntzeko. Autoritateak edo aurreiritziak poeta edo hizlari eskas bat modan jar dezakete behin behinean,
|
baina
haren ospea ez da izango ez luzaroko ez orokorra. Egile horren lanak ondorengoek edo atzerrikoek aztertutakoan, xarma guztia aienatuko da, eta haren hutsegiteak agerian geratuko dira.
|
2010
|
|
legea" lokuzioa" da, eta lokuzio hori nolabaiteko jakituria eta adimenetik dator, eta behartzeko indarra du. Egia esateko, Aristotelesek giza legeaz baino ez du hitz egiten,
|
baina
haren berbek hori baino eragin handiagoa dute, eta, ondorenez, lege positiboa ere giza legea baino zabalagoa da.
|
2014
|
|
eta Tristan en amaieran Isolde ez balitz hilko bere" Mild und leise" amaitu ostean? Jouissance aren estasian murgilduta geratuko balitz, eta Marke erregeak, horregatik nazkatuta," Hil ezazue emakume hori!" esango balu?) Askotan aipatu da Salome-ren amaierako eszena Isolderen Liebestod a bezala dagoela muntatua;
|
baina
hura wagneriar Liebestod aren bertsio perbertsoa bihurtzen du, berez, Salomek laineza izugarrizko ekintza bateaneskatzen duena da, Joan Bataiatzailearen ezpainei musu ematea(" Ezpainetan musu eman nahi dizut!"): ez pertsona batekin harremana izatea, baizik eta objektu partzial batekin.
|
2016
|
|
Arizmendiarrieta beti pertsonaren garrantziaz eta zentraltasunaz mintzo da,
|
baina
haren diskurtsoa batzuetan oso abstraktua geratzen da. Ulertzen al dugu, benetan ulertu, haren mezua, eta haren insistentziaren zergatikoa?
|
2021
|
|
Haustura batek sakon markatu dezake gizon bat,
|
baina
hark, azken finean, bere gizon bizimodua dauka garatzeko. Emakume abandonatua, aldiz, ez da ezer ere, ez du ezer ere[...] Nola ekingo dio beste bizimodu bati, maitaleaz bestalde ez badago ezer ere?
|