2014
|
|
Bestalde, kontuan hartu behar da beste ezaugarri bat ere: maila desberdinetako botereek beren hizkuntza politikak ezartzen ahal dituzte, bai,
|
baina
horrek ez du aldatzen hizkuntzaren eta hiztunen egoera egun batetik bestera. Bestela erranik:
|
2016
|
|
euskararen hizkuntza erkidegoaren nukleoko kideek osatzen dute euskal hedabideen kontsumitzaileen nukleoa.
|
Baina
horrek ez du esan nahi hizkuntza erkidegoko kide guztiak euskal hedabideen kontsumitzaile handiak direnik, ezta euskal hedabideen kontsumitzaileen nukleoan ez dagoenik euskararen hizkuntza erkidegoko kide ez diren biztanleak ere.» (Zubiri, Retortillo, Aierdi 2008, 95).
|
|
Ezinbestekoa dugu.
|
Baina
horrek ez gaitu denok aseko. Euskaldunon komunitatearen abantaila handienak iraganean kokatzen baditugu, arazo handi bat daukagu etorkizunean.
|
|
esaten eta kantatzen? Liburuan zehar behin baino gehiagotan ikusi zeinke, na hia?,
|
baina
horrek ez dau esan gura, gura, baztertu do gunik.
|
2018
|
|
Zentsuraren teoria orokorrak berdin balio du literatura eta kulturarentzat oro har, eta ikuspegi kritiko horren bidez azaldu daiteke Etchepareren Buruchkak en kasua, ingurukoen zentsura indarra nahiz Lafitteren ezabaketa. XX. mende hasierarako Inkisizioaren jarduna iraganeko kontua zen,
|
baina
horrek ez du esan nahi Eliza katolikoaren zentsura desagertua zenik, egiturazkoa zen eta gutxi batzuetan besterik ez zuen erabili behar debeku funtzioa errepresio neurriak hartuz. Era berean, marko horren barruan hobeto uler daitezke ustez irekiagoak irudi zezaketen Frantziako euskal literatur eremuaren hertsitasuna eta erbestearen mugak.
|
|
8).
|
Baina
horrek ez du esan nahi Francoren erregimenpeko zentsurak Eliza katolikoaren irizpide zentsoreen kontra egin zuenik, alderantziz baizik, indartu egin zuen. Torrealdaik aipatzen duen bezala, aurretiazko zentsura Elizaren metodo ezaguna zen (2000:
|
|
Laburbilduz, euskal testuinguruko zentsurari buruzko ikerketen gabeziaren abiapuntua edo horietariko bat, behintzat, honako hau da: euskal eremuan ez da komunikazioari orokorrean, ez eta, zehazkiago, euskal kulturari, literaturari, erreparatzen dion zentsuraren teorizazio zabalik egin,
|
baina
horrek ez du zertan zuzenean zentsurari buruzko teorizaziorik eza, hau da, erabateko hutsunea, adierazten. Fenomeno bati buruzko muga teorikoak eta definizioak esplizituki ezartzen ez direnean, litekeena da inplizituki egitea.
|
2020
|
|
Askotariko testuinguruetan gazte hauek jasotzen dituzten diskriminazio eta arrazakeria jarrerek eragin zuzena dute beren pertenentzia sentimenduan, eta baita identitatearen eraikuntzan ere; haien identifikazio eta pertenentzia sentimenduaren arabera egingo dute bat erreferentzia talde batekin edo beste batekin, edo ez batekin eta ez bestearekin, edota biekin. Arestian adierazi dugunaren arabera, parte hartu duten nerabeek lotura dute bi taldeekin, hau da, identitate bikulturala erakusten dute (Suarez Orozco; Suarez Orozco 2003),
|
baina
horrek ez du esan nahi beti horrela izango denik; esan bezala, jasan dituzten jarrera diskriminatzaile horiek areagotuko balira, harrera taldearekin lotura ahultzeko arriskuan egongo lirateke.
|
|
Jakina, bistan da Beñat nor den identifikatu behar dugula, eta zerbaitek (hiztegiak) azaldu digula etorri horrek zer esan nahi duen(" hitz egiten duenaren tokira joan").
|
Baina
hori ez dagokio zuzenean gramatikari, baizik hizkuntzari: gramatikaz gain, beste osagai askok hartzen baitute parte hizkuntza (gizakiok dugun gaitasun biologiko hori) deitzen den horretan.
|
2023
|
|
Testu honek ere gutunaren jitea du hasieran eta bukaeran,
|
baina
horrek ez dio kronika izaera kentzen. Idazkeraz, pasarte batzuetan estilo hanpatuagoa du, gertaerak idealizatzeko joera du, eta ez du zehaztasunera asko jotzen:
|