Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 160

2000
‎b) Erantzungailuan gaur ez zegoen amorantearen mezurik, baina horrek ez du ziurtatzen egon ez direnik, ezta egongo ez direnik ere.
2001
‎Hiribarrenek (81 or.) laudorioz bete zuen Xahok erabili ohi zuen frantsesa: egia da, eranskin bezala, salbabidera itzultzea nahi zukeela, baina hori ez zen, Hiribarrenentzat bederen, gaitza desiratzea:
2002
‎Manuelek eta besteak egin duten ihesaldia ekintza izugarria duk, eta denok pozez txoratzen gaudek, dena ondo atera zaiela ikusita. Bestalde, nik ez diat esaten Poliziarekin kontu izan behar ez dugunik, baina horretan ez diagu hutsik egiten, denbora guztian beraien peskizan bizi gaituk eta.
‎Bitarte horretan, oso pertsona gutxik entzun dit, familiatik kanpo, hilketarena, eta ez dut ahaleginik egin hildakoaren nondik norakoak ezagutzeko. Baina horrek ez du esan nahi ahaztu egin ditudanik hilketa eta hildakoa. Ahazteko ahaleginak, bai, egin ditut, baina alferrik.
‎Ez duzu pentsa  tuko astakeria horren alde nagoenik, ezta? Ez zaizkit trapitxeroak gustatzen, baina horrek ez du ezer esan nahi.
‎Eta hau ez da harritzekoa, aski baita ikastola edo ereduko irakasle batzuekin mintzatzea. Begiak ixten ahal ditugu, baina horrek ez du ordea errealitatea batere hobetzen: euskara maila apala dute usuegi, aski apala, batez ere zenbait eskualdetan, hemen orokortzeak egitea ez baita batere gauza ona.
‎Leku guztietan bezala, egia da. Niri ere, Patxi Zubizarretari bezala, Â gero eta zailagoa egiten zait irakurtzen dudanarekin asebetetzea, baina hori ez zait gertatzen soilik euskal literaturarekin. Â Adinaren kontua izango da, akaso; xarmatzeko guruinen agortze progresiboarena edo; nork daki... Horrek guztiak, edozein modutan, irakurtzen nuena gero eta modu kritikoagoan aztertzera eraman ninduen.
2003
‎Eta hori guztia baino gehiago, toki istilutsua. Baina hori ez nion Rosariori nabarmendu.
‎Aspaldiko partez etorri da, hiru lau hilabete azaldu gabe eman eta gero. Baina hori ez da Gabiren erresuminaren motiboa.
‎Osabaren entziklopedia, adibidez. Baina hori ez da oso erosoa ohean ibiltzeko. Eta denbora sobera darama etzanda, koittadua.
‎Edo gatzipe, emazteak askotan esaten dion bezala. Baina horrek ez dio axolarik. Barre ere egiten du emaztearen esanarekin gogoratzen denean –altua eta guapoa... –.
‎Gatazka hartan Alkibiadak Spartara ihes egin zuen; Sirakusako soldaduek Demosthenes eta biok kalitu gintuzten, Asinaros ibaia odolez gorritzean errenditu ginen. Tuzididak idazten zuen grekoetan horrelako gaztigua gutxien merezi zuena nintzela, baina horrek ez ninduen salbatu. Ez naiz gogoratzen burua ala golkoa zidaten ezpataz orduan zulatu!
‎Gaur egun ere mezetara joaten diren gehienak zein sexutakoak diren ikustea besterik ez dago. Baina hori ez da gauza berria, ez eta gure artekoa soilik. Frantziako Iraultzaren ondoren, esaterako, emakumeak izan ziren fedea gordetzen eta gordearazten gehien ahalegindu zirenak Frantzian (Delumeau, 1992b).
2006
‎Ziurtasun horrekin bizi izan naiz beti. Fatalista naizela pentsatuko luke edonork eta, hein batean, hala da, baina horregatik ez diot utzi, ezta neure bizitzako egun batez ere, patuaren kontra borrokan egiteari.
‎Makillajearekin disimulatzen saiatzen duk, baina dena baino zaharragoa zirudik. Betiko lekuan bizitzen jarraitzen dik, betiko lan kaxkarretan, baina hori ez duk inportanteena. Alaba hil zitzaioan.
‎" Ziurrenera bai. Baina horrek ez dik esan nahi egingo duenik. Eta, gainera, ordurako gurasoak hilda egongo dituk, edo hiltzear; haietako bat behintzat bai.
‎Uste dut baietz. Ez zitzaidan egokiera hori gertatu, zoriak hala nahi izan zuen, baina horrek ez ditu askorik arintzen nire orduko karga eta kargua. Gogoan dut aitak ia egunero entzuten zuela BBC, eta, behin, horixe kontatu nion Hermanni, baina irrati ingelesa entzuten harrapatu nuena aita zela esan gabe (hitz horixe erabili nuen, harrapatu, naturaltasun osoz).
‎Baina egia esan behar badut, ezer gutxi dut gogoan Angelo erresistentziakoa zela jakiteak eragin zidanaz. Buruan izango nuen Umbertok kontatu zizkidan zurrumurruen durundia, kontu segurua da, baina horrek ez du esan nahi zeharo jabetzen nintzenik Angeloren egoeraz eta pasatzen ariko zenaz. Artean ere, tortura eta halako hitzek nobeletan eta pelikuletan zuten egitatea niretzat, ez bizitzan.
‎nire bizitzan lehendabiziko aldiz, familiaren on beharrez ari nintzen, eta ez neure onaren bila. Bai, badakit, neure segurtasuna ere tartean zegoen delibero hartan, baina horrek ez zuen zerikusirik izan telegrama ez bidaltzeko erabakian.
‎Bostekoa eman nion Anghiosi, baina nire adostasuna adierazteko, eta ez agur esateko. Tupusteko erreakzio bat izan zen nirea, batere hausnarketarik gabea, baina horrek ez du esan nahi ez nekiela zer egiten ari nintzen: Anghiosi emandako baietzarekin, Hitlerren biktima soil izatetik Hitlerren arerio izatera pasatu nintzen.
‎Egunero, ordutsu berean pasatzen zirelako baizik. Baina hori ez zekiten besteek. Eta jakinda ere, belarri hobea zuelako igarri zezakeen zein tren mota zetorren, eta, gutxi gorabehera, zenbateko luzea.
‎Claro, egia da ahozkoan gertatzen dela hori nagusiki eta idatzian toki gutxiago uzten zaiola kanpoko elementu edo makulu arrotz gordinari. Baina hori ez al da errealitatea ezkutatu eta saihestu nahi izatea. Si azken batean, balio duena da hizkuntza praktikoa eta komunikatiboa izatea.
‎Egia da gainerako haurrentzat udalekuak irabazpidea direla euskarari dagokionean, eta haur euskaldun ia elebakarren hizkera haientzat mesede eta eredu dela egun horietan. Baina horrek ez du osotara leuntzen absurdoak eta kontraesanak sortzen duten egonezina.
‎Saiatu den guztiak daki ideiak, hitzak, neurriak eta errimak ez direla ezerezetik sortzen, ez direla bakarrik etortzen; hasieran ez behintzat. Ber  tsogintzarako teknika izan bada, dudarik ez dena, baina horrek ez du dena konpontzen, are gutxiago teknika hori landu ez duenari. Horrenbestez, bide horretan barna saiatuz gero, bertsoa osatzen alegia, terapiak lagundu baino gehiago arazoak ekarriko dizkigu, eta autoestimua eta aldartea indartzeko baino gehiago, osotara makaltzeko arriskua sortu dezake.
2007
‎–malkoek begiak busti zizkioten berriro?. Baina hori ez da okerrena.
‎Agureak beste zigarro bat eskatu zion. Lisa tabako gorria zela esatekotan egon zen, baina horrek ez zuen dagoeneko garrantzirik.
‎Horrek bide eman die atzo goizean asmaturiko" tradizio" askori (sanferminetako eta herrietako festetako ekitaldi gehienei, Olentzaroari Nafarroa gehienean, Santa Klausi Nafarroa oso osoan, ponteko izen askori, bandera ofizialari, Arrano Beltzari, eta abarri), populuak uste dueino antzina antzinatik datozkigula. Oso nafar gutxi dira gai modu ulergarrian azaltzeko zer ote diren foruak, baina hori ez da oztopo izanen haietariko askok beren iritzia eman dezaten horretaz, aukera txikiena agertzean. Horrelaxe, abertzale omen diren askok ez dakite euskaraz eta egiatan ez dute inolako asmorik ikasi eta erabiltzeko agur esateko ez bada, baina ez dira geldituko Nafarroako Gobernuaren hizkuntza politika" genozida" salatzetik.
‎Gaztelaniaz, batzuetan, nafarrak ere baskotzat hartzen ziren hizkera jasoan, antzinako baskoien ondorengoak zirelako. Baina horrek ez gaitu itsutu behar. Aragoin denok nafar baginen, Gaztelan denok bizkaitar.
2008
‎Lehenengo sustoa igarota, beraz, zorioneko seinale iritzi diot Anderson irakaslearen ustekabeko" ihesari". Egia da urruntze hori ez dela osoa izango, eskoletan euskal kontuez aritu baitut, baina hori ez zitzaidan, eta ez zait, bide sari garestiegia iruditzen:
‎Zazpi urte daramatzagu elkarrekin, eta dauzkagun arazoak oso bestelakoak dira. Badakit, adibidez, ez duela batere ondo hartuko Anchoragera alde egiteko nire erabakia; kanpoan afaltzera gonbidatu dut kontu guztia azaltzeko, baina horrek ez ditu gauzak gozatzen lagunduko, eta sesioa izango dugu. Baina nahiago dut sesioa izatea ondo afaltzen ari naizen bitartean, gure sukaldean baino.
‎" Tragikoa zer den zehazteko saiatze horretan, Goetherengana jo behar dugu. Edo beste modu batera esateko, zuek ez dakizue nor zen Goethe, baina horrek ez du inporta. Goetherendako, tragikoa den oro irtenbiderik ahalbidetzen ez duen aurkaritzan datza.
‎Logika hori argitzea izaten da, besteak beste, nire zeregin eta buruhausteetako bat. Lortzen badut, argiketak ulermenera nara ma, baina horrek ez nau inor baino argiago egiten. Ezta zuzenago ere.
‎(Heriotzak, heriotza batek, gehienez ere kausa bat izan dezake, baina hori ez da arrazoia).
‎Guriegi eta bigunegi hazitako umeak ez du deus jasaten ahal, eta lehertu egiten da azkenerako. Tamaina tamainan asmatu behar da umeen hazieran, baina hori ez da Dezakeenak nahi lukeen bezain sarri gertatzen, eta, gure gozamenerako (kontsolamendurako?), gaizki hazitako ume lehertuen jarraipena segurtatua dago.
‎Era berean, adopzioaren aldeko panfleto bat nahi duena ere oker dabil. Ezin ukatuko dut Enara Fuhan guregana iritsi (ala gu Enara Fuhanengana iritsi ginela esan ote genuke?) baino askoz ere lehenagotik naizela adopzioaren aldeko militante, baina horrek ez du esan nahi etengabe nazioarteko adopzioaren apologia egin behar dudanik. Ez dago Enararekin paseoan ateratzea bezalakorik jende askok begi onez ikusten gaituela ohartzeko.
2009
‎Zuk, nire seme zaren horrek, ondo elikatua izanik eta ondasun materialez eta espiritualez mukuru, ezin nauzu ulertu. Baina horrek ez nau harritzen, ez kezkatzen. Normala da.
‎Leiho irekirantz bultzatzen dut emakumea, baina erortzen ikusi aurretik, leihotik behera jaurti aurretik, esnatu egiten naiz beti... Baina hori ez da ezer, haluzinazio txarragorik ere izaten dut. Nik...
‎–Urduria eta bortitza zen... baina hori ez da osasun kontua. Bazituen, bai, fobiak, estutasunak, baina ez dakit zenbat aldiz entzun diodan aitari esaten:
‎Argi zegoen, beldurtu egin zen bere hitzak entzunda?. Baina hori ez da zure kontua. Gainera, ume inozo bat zara, urrutitik ikusten da.
‎Ni Herri Batasunan nagok, eta Portugaleteko zinegotzi izatera ere iritsia nauk. Kalean ostiaka jarraitzen diagu, orain ertzainekin ere bai, baina egia duk ez daukagula lehengo beldurrik, hala duk, baina horrek ez dik esan nahi gauzak aldatu direnik, itxura besterik ez duk hori.
‎...bai, baina naturaren indarrak eta maitasunak eraginda, ez dizut minik egin, Sara, zuk badakizu ez dizudala minik egin, gogor eutsi baino ez, eta atzetik bueltan jo, beste batzuetan ere egin izan dugu, lehen uzten zenidan ba, zu zeu jartzen zinen hala batzuetan klitoria hobeto kitzikatzeko, gustukoa zenuen, gaur ordea ez zenuen nahi, zergatik, zergatik, jada maite ez nauzulako, maite nauzula diozu, baina hori ez da maitatzea, jada ez zara nirekin oheratzen, gaur zen eguna, gure lehen semea, izarrak angelu zehatzean, Venus eta Merkurio konjuntzioan, maitasuna eta jakinduria, mehatxu egin didazu bihar bertan hartuko duzula hurrengo eguneko pilula, ez zenidan halakorik esan behar, Sara, nik ez nizun minik egiten, naturaren indarra besterik ez zen, hitz egidazu, Sara, ez ba hitz egin nahi ez baduzu, ...
‎Jakina hizkuntza politikak neurri batean hertsatu egiten duela, baina horregatik ez da berezia, politika publiko guztiek hertsatzen baitute, edozein delarik politika publikoen arloa. Berdintasun sozialik ez den edozertan berdintasuna lortzea helburu duten politika publiko guztiek, salbuespenik gabe, neurri hertsagarriak hartzen dituzte.
‎bai, auzo txiro batean bizi bazara, arazo batzuei aurre egin diezu; eta egoitza auzo aberatsetako jendeek izango ez dituzten arazoak dira horiek. Baina hori ez da arrazoi nahikoa nota txarrak ateratzeko edo ikasketak bertan behera uzteko. Bukatu dira aitzakiak!
‎A ikastereduaren ezintasunak, beraz, gainditu egin behar dira gerorako utzi gabe, baina horrek ez du esan nahi, harik eta beste sistemarik onartzen ez den bitartean, ikasteredua bera, eraberrituta jakina, ezeztatu egin behar denik; ez ezeztatzeak ere, ordea, ez du esan nahi bultzatu egin behar denik, edo bere muga eta ezintasunak gurasoei ezkutatu egin behar zaizkienik. Gurasoen aukeretariko bat denez, babestu egin behar da, eta hezkuntza sistemako bideragarritasun parametroen barruan bermatu.
‎Hori ez da, zenbaitek nahiko lukeen bezala, gauzak bere kasa konponduko direlakoan jarrera pasibo bat hartu eta ezer egin gabe geratuta hobetuko. Baina hori ez da, ezta ere, beste zenbaitek ameskerien liluraz aldarrikatzen duen bezala, lau dekretu eta bost agindurekin derrepentean edo belaunaldi batean konpontzen. Aldaketa prozesu sozial guztiek izan ohi dituzte gutxienez bi aurpegi, bata bestea baino hobea edo bat ona eta bestea ez hain ona edo txarra.
‎Beraz, kontuan harturik elebakartasuna eskubide bat ez baizik eta eskubideez eta askatasunaz baliatzeko muga bat dela, berdintasuna eta askatasuna goiburu dituen hizkuntza politika zilegi eta eraginkor batek hiru eratako neurriak behinik behin hartu behar ditu. Alde batetik, herritarrak sentsibilizatu elebitasunaren alde (elebakar direnei errespetu osoa zor zaie, erabatekoa; hortaz, saihestu egin behar dira elebakartasunaren aurkako jarrera erasokorrak, elebakarren artean" errudun" bila ibili gabe," gaizkile" bila jardutetik ezin baita kontu honetan ezer onik espero; baina horrek ez du esan nahi elebakartasuna goraipatu eta aldarrikatu behar denik, ez eta elebakartasunaren eta elebitasunaren aurrean neutralak izan behar dugunik, alderantziz baizik: inorentzako ezer onik ez dakarren eta kohesio soziala narriatu egiten duen elebakartasuna ahalik eta azkarren gainditzearen aldeko sentsibilizazioa egin behar da etengabe).
‎Agiri edo diskurtso jakin batzuk oinarrizkoak izango dira, herrialde baten nortasunaren pertzepzioarekin lotuta daudelako; beste batzuk, hizkuntza guztietan adierazi beharreko lege edukiak dituztelako; beste zenbait, berriz, estatu batzuentzat soilik izango dira erabilgarri (itsasertzaren defentsari buruzko dokumentu batek ez du segur aski jakin min handirik sortuko itsasorik ez duten estatuetan). Axiomatikoa da herrialde bakoitzeko hizkuntzaren estatusa errespetatzea, baina horrek ez du esan nahi guztia itzuli behar denik.
‎– Baina hori ez duk auziaren muina.
‎Baina ez da pentsamendu lerro nazionalista hori nazio nortasun katalana elementuz hornitu duen bakarra. Luzeen iraun duena, bai, beharbada, baina horrek ez digu eragotzi behar aldi historiko batzuetan haren nagusitasuna eztabaidan jarri duten beste batzuk ere izan direla ikustea. Borrokan helburu nagusia subiranotasun politikoa bete betean gauzatzea zuten erresistentzia elementuez eta kontraposizio elementuez hornitutako joera bat.
‎ez didate uzten... erdarara presionatzen naute eta bortxatzen, eta ez erdaraz bakarrik. Baina hori ez da azkura baten pareko biktimadura besterik. Badira okerrago pasatu dutenak, dakiten normalean hitz egiteagatik kartzelaratuak eta.
‎Izan ere, jainkoa edo mintzoa hitzarmenaren erdigunean jartzeak nortasun eta elkartasun ezberdinak sortzen ditu. Baina hori ez dago aurretik jakiterik; aitzitik, analisi zehatza egin behar da giza komunitateen arteko ezberdintasunak ezagutzeko.
‎Izen horrekin teoria filosofiko jakin bati dihoakio. Ez dut uste izena oso egokia denik baina hori ez da garrantzitsuena. Auzian dagoena teoria horrek defendatzen duena da.
2010
‎nire artikulua, eta horregatik, pertsonaien psikologiaren azterketa da pelikularen gaia", esan nion ikasle aplikatu eta nazkante batek bezala. Ez zuela liburua ezagutzen baina horrek ez zituela gauzak aldatzen esan zidan. Haren ustez Vietnameko gerra film batean agertzen bazen, Estatu Batuak nahitaez salatu behar ziren.
‎Ani: Erauntsi sortzeko munto haiz, badakiau, baina horrek ez dik finitzerik, eta emeki emeki agertuko zauzkik gehiago kontrolatzen ez menderatzen ez dituzkan mikroba armada berriak... Biziki gaixtoak!
‎–Hiletetako leloa da esperantza, beti esaten dugu hori, heriotzaren mingotsaren aurrean itxaropena izan behar dela eta gaur ere esango dut hemen, itxaropena izan behar duzue, Manuela, Joxe Mari eta etxeko guztiak, Raimundo ez da bukatu, ez da desagertu, zain dago, elkartuko gara berriz, baina hori ez da aski eta ulertzen dut. Raimundok eta Manuelak beste zerbait merezi zuten eta Jainkoak, gure Jainko onak, ez die eman.
‎–Ez orduan eta ez gero. Baina horrek ez zidan axola. Nire hazia jasoa gelditzea nahi nian, nire bikotekideren batek erabiltzeko edo munduan zehar, era anonimoan izanik ere, nire geneak zabaltzeko.
‎–Bai, laguna dut, baina horrek ez du esan nahi konfiantzak mugarik ez duenik.
‎–Ohean ez genuen funtzionatu, baina horrek ez digu elkar ondo ezagutzeko oztoporik sortu, Andres. Gaurko hitzorduaren arrazoia zein zen banekien zuk ezer esan gabe.
‎–Eta sinesgarria al da Olentzero eta Mari Domingik Cosmopolitaneko pertsonaiak ematea eta ezkonduta bukatzea Jesus haurrak, astoak eta idiak musika jotzen duten bitartean? Jode, Mikel, gauza bat Txetxu eta zu futbol talde berekoak izatea da, baina horrek ez zaitu hortik harago ezertara obligatu behar. Eta, gainera, Olentzero ez al dago hobeto mendian bakarrik?
‎Aukeran, ez zen soluzio txarra izan. Nicolas eta Patricia irabazle atera ziren, baina horri ez zion garrantzirik eman nahi. Obra konkretuek sufritu zuten kalteak ere ez zion kezkarik sortzen, ondo baitzekien han zeudenak bezalakoxeak dozenaka egin zitzakeela Nicolasek, behin ideia garbi edukiz gero.
‎– Baina hori ez da oso zientifikoa. Hasteko, yohimbea ez da haziaren indarra areagotzeko sustantzia, afrodisiakoa baizik.
‎–Horixe. Baina horrek ez zuen axola. Loari denbora kentzeak ez zidan axola.
‎Cristinari ez zaio fina iruditzen zinegotzia izatea dantzaria, pellokeria dela esaten du. Egia da ez dela oso glamourotsua, baina hori ez da inon gertatzen, eta albistea emateko orduan elementu bat gehiago da agintariak berak egitea agurra Lehendakariari.
‎Lehen esan dudan bezala, artearekin ezkontzen den kulturaren beste aurpegia sukaldean aurkitzen duguna da eta hau da gure herriaz atzerritar aipagarri hauek eramango duten irudia, beraz, honekin ere kritiko izatera iristeko ordua iritsi da. Jakin badakigu gure amonak egiten zuena bezalako baratxuri zoparik ez dagoela, edo arrautza frijituak baino plazer handiagorik nekez eraman daitekeela gure ahoko zuloetan behera, baina hori ez da guztia. Urrats bat gehiago egin behar dela garbi ikusi dute zikloko antolatzaileek eta horrelakoetan ohikoa izaten den eragozpena aurkitu dute:
‎Txokolatea bukatzerako nire asmoa zuzena zela erabaki zuen eta bere esku uzteko komentuan sartzeko atea zabaltzea, baina gurasoen baimenik gabe ezin izango zuela ezer egin, ea beraiekin hitz eginda neukan. Ezetz esan nion baina hori ez zela arazoa izango.
‎Satis izena jarri zioten satisfazioz beterik bizi zelako eta ez, berak uste zuen bezala, Rolling Stones taldearen Satisfaction kantaren zale itsua zelako. Neska guztiei kantatzen zien kanta famatua eskuekin gitarra jole plantak egitearekin batera, baina horrekin ez zuen arrakasta handirik lortu, denak ihesi ibiltzen zitzaizkiolako, Cristina Arsuaga aurkitu zuen arte, herriko okulistaren alaba.
‎Hauei, hitz egiteko aukerarik ez eman, euskararik ez zekitelako? Baina hori ez al zen benetako diskriminazioa politika munduan batez ere. Edota, erdaldunen hitzak une berean euskarara itzulita eman bestela?
‎Dena den, merezi zuen, ondoren lizentzia irabaztekotan. Gure tituluak, kanporako baliorik izateko, Estatuko Unibertsitatean baliokidetu behar izaten zen, baina hori ez zen zaila guretzat. Hainbat gai edo ikasgairen artean, Etika zen, beharbada, besteak baino interesgarriago, hor aztertzen baikenituen, giza eskubideekin zerikusia zuten hainbat gizarte arazo.
‎" Ez dakigu zer nolakoak izango diren kristau zibilizazioaren ezaugarriak hirugarren milurtekoan. Baina horrek ez gaitu harritu behar. Ezta kristautasunaren hasierako aita santuek ere ezin zezaketen aurreikusi Erdi Aroan gertatu behar zuen kultur sintesia.
‎Eta hauxe gehitzen zuen: " ni bihotza duen ekonomiaren aldekoa naiz, baina horrek ez du esan nahi bururik gabeko ekonomia denik". Ni ere iritzi berekoa naiz, ezin dut ulertu bihotzik ez duen ekonomiarik.
‎Gaur ezinezkoa da ETArentzat negoziazio politiko batean parte hartzea. Eta okerrena da Batasuna daramala arrastaka atzetik gainbehera horretan;" klandestinitate" politikora eraman du Batasuna, baina horrek ez du sekula kezkatu ETA.
‎Hau da publikoki esaten zutena, baina gero jakin dugu Espainiako Gobernua eta PSOE ETArekin eta Batasunarekin negoziatzen ari zirela; 2007ko maiatzean izan zen azken negoziazioa. Baina hori ez zen eragozpena izan Alderdi Sozialistak, eta Gobernuak ere, deabruaren pare jar gintzan elkarrizketaren eta bakearen alde lanean jarraitzen genuelako.
‎Gaur oraindik ere, PSOEko zenbait buruzagik eta Zapateroren Gobernuko kide batzuek diote 2006ko abenduaren 30ean lehertu zirela elkarrizketarako aukera guztiak, T hondakinen azpian lurperatuak geratu zirela. Baina hori ez da horrela, eta beraiek badakite.
Baina horrek ez zigun eragotzi ikustea eta salatzea bazirela bake prozesuari lagundu ez eta, gainera, giza eskubideekin bat ez zetozen politikak, esaterako presoak urruntzeko neurriak.
‎Gu izan gara Estatutuari balioa eman diogunak; abertzaletasun demokratikoa eta herri honetako gobernuak izan gara Estatutua balioetsi dugunak. Baina horrek ez du esan nahi, jakina, autogobernua areagotzeko eskubiderik ez dugunik, autogobernua areagotzea nahi ez dugunik.
‎[32] Antonio de Iriburrun, Gotzaingo olajaun 60 urtekoak dio, auzitan sartua dela Klararekin eta alaba ere baduela Juan Bautista Minondoren anaia batekin ezkondua, baina horregatik ez diola egia esateari uko eginen, eta batez ere esan nahi duela que para hacer la paga de probisiones y salarios de los trabajadores solia andar dicha Clara mui escasa de dineros, pues el que depone le dio en muchas ocasiones algunas cantidades para ello. Baina iltze egiteko burnijetik ere asko erosi izan ziola Klarari, eta beti aldez aurretik pagatzen ziola, diruz urri samar ibiltzen zelakotz.
‎gurutzegraman egiten diren zuzenketek gurutzegrama osoan barrena barreiatzen dute (edo barreia dezakete) beren eragina. Baina hori ez da gurpil zoro bat. Horrek erakusten digu gurutzegramaren barruan erlazionatuta dagoela dena.
‎Izan ere, pertsona bat oso koherentea izan daiteke, nahiz eta uste duen guztia faltsua izan: amandreen ipuinak oso koherenteak izan daitezke, baina horrek ez du behar bezala justifikatzen ipuin horietan kontatzen diren gertakarietan sinestea. Gure adibidean, Jonen usteak oso koherenteak izan daitezke elkarrekin, baina Jon oker dago.
2011
‎– Baina horrek ez du inolako garrantzirik. Askoz lehenagotik ezagutzen zuten elkar.
‎Izan ere, ni ez bainintzen sekula gerran ibili. Baina hori ez da nire errua. Beti izan naiz osasun ahulekoa.
‎Premiazkoenetan, behintzat. Batzuetan ohea bustitzen zenuen, baina horrek ez ninduen gehiegi arduratzen: gerta zitezkeen gauza normalenen zerrendan zegoen, eta askoz ere nahiago nuen orduan eta orain ohea aldatu beharra, zuri pakete bat jartzea baino.
‎Espainiako erregearen soldaduak hil ditudala, baina horretarako eduki ditudan arrazoiak hartu behar dira kontuan. Espainiako erregearen urre mordo galanta ostu dudala ere badiote, baina hori ez da egia. Orain arte ez diot sekula ezer ostu inori.
‎Basokoen artean 37 urte bizi izan eta gero, hango berbeta eta nahuatla ikasi ditut. Espainolen artean beti entzun dut indiarren berbetak basatiak, erkinak, nahasiak, ilunak eta atzeratuak direla, baina hori ez da egia. Aritmetika, astronomia eta medikuntza landu dituzte herri honetan eta euren berbeta erabilita egin dituzte aurrerakuntzak.
‎Bete zen tropak ateratzeko epea, baina horrek ez ninduen gehiegi kezkatzen, Balber jeneralak ateratzeko denborarekin abisatuko zidala esan baitzidan, eta nik konfiantza handia nuen berarengan. Dena dela, egun hori lehenbailehen iristea espero nuen.
‎Zure kale edo karrika izkinan has daiteke abentura. Baina horretarako ez duzu ideia bakar batekin joan behar norapait, ordulariari behaka, erdi lasterka. Denboraren hartzen ikasi behar duzu.
2012
‎nire ama ordezkatu zuen. Baina horrek ez du esan nahi neure amak bertan behera utzi ez ninduenik. Bakarrik geratu nintzenean, ez zen agertu ere egin.
‎Gogo onez, diozu... Zure alaba, zure alaba" legitimoa". Brigittek azpimarratu egin zuen adjektiboa?, Colette, gogo onez ezkondu zen Jean Dorinekin, baina horrek ez zion eragotzi Marc Ohneten maitale izatea. Galdetu berari; kontatuko dizue gauez bere etxean hartzen zuela Marc, nola jakin zuen bere senarrak eta nola hil zen.
‎" Destinoaren esku dagoela, alegia", pentsatu du, baina hori ez, hori ez du esan, bai baitaki medikuak esango liokeena:
2018
‎Aspaldiko laguna nuen, eta esango nuke betidanik elkar erakartzen genuela. Bera indarra erabiltzearen aldekoa zen, baina horretaz ez genuen hitz egiten. Ez nengoen kontu horietarako.
‎Bidegurutze batean hagoenean, alde batera edo bestera hartu beharra daukak. Baina horrek ez dik inor asetzen: bi jo-puntuetan eta batera asmatu nahi diagu guztiok.
2019
‎Orduan, bere blokera joan da Lale, non ikusi baititu hungariarrak, antsietate handiz eta kezkatan. Dakiena azaldu die, baina horrek ez ditu askorik lasaitu.
‎–Ia ia eman zenuen bizitza. Baina horrek ez zion askorik lagunduko hari.
‎Uda bukaera da. Askotan ari du euria, baina horrek ez du geldiarazi.
‎Pixkana pixkana kontatu zuen bere historia, batzuetan mantso, zenbaitetan bala baten erritmora, eta sarri askotan ez zituen garbi lotzen gertaera eta pasadizo ugariak, oso ugariak. Baina horrek ez zuen inporta. Zinez liluragarria izan zen gizon haren eta bere bi txakurren ondoan eserita egotea, eta haren esanak aditzea, interesik ez zuen belarri axolagaberen batentzat akaso agure baten dibagazioak besterik izango ez zirenak.
‎Lehenengo aldiz egongo zen idatzita bere izena buzoi batean. Zeren, bai, badaude guraso modernoak euren seme alaben izenak ere buzoian idazten dituztenak, familia kolektibo bat dela irudikatuz, etxe horretan bizi diren guztiak maila berekoak direla esan nahian edo, baina hori ez zen Estitxuren kasua. Gurasoen etxeko buzoian, haien izenak baino ez zegoen.
‎Elgeak, berehala, lokatz eremua bilakatzen ahal ziren. Gainera, gau bat edo beste, Felix eta besteekin, kanpoan lanean eramanen zituen, baina horretaz ez zen inorekin mintzo, amarekin ere ez. Erauntsi komandoaren inguruko istorioak bere buruko kaiolan ixten zituen.
‎Katastrofe natural asko dago, gero eta gehiago. Nik uste, berotze klimatikoaren kulpa dela, baina horrek ez nau hobeto sentiarazten. Uste dut nahiago dudala Jainko suminkorraren ideia.
‎Aurreneko aldia da harengandik hain hurbil nagoela. Berez, aurreneko aldia da inorengandik hain hurbil nagoela, aita eta ama kenduta (eskolan gertatu zitzaidana aparte utzita, noski, baina horrek ez du balio). Perfume bizi baten usaina hartu diot; lurrinak espezia asko nahastuta dituela esango nuke.
‎Biblian emakumeek ez dute ezer apartekorik egiten. Eskolan nota onak ateratzen ditut, baina hori ez da kontuan hartzen.
‎Euria ari duenean, predikatzetik itzultzean, amak lur promestu bat prestatzen dit beti, suspertzeko. Lur jota ez nau euriak uzten, ordea, baina hori ez diot amari esaten, triste jarriko litzateke eta.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia