Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 26

2000
Baina helburu aski esplizitu horiekin batera, bazen elementu sakonago bat horrenguztiaren barnean estalita: zinema, orduko fenomeno teknologiko berria?
2005
‎d. Lan-taldeei erabakiak hartzeko autonomia emango die, baina helburuak, nahitaez bete behar dituzte.
2007
‎Enpresako pertsona guztiak,% 100ean, lan-taldeetan jarrita. Talde horietanlider edo koordinatzaile bat egongo da baina helburuak, kualitatiboak zeinkuantitatiboak, taldeko guztien artean jartzen dituzte. Helburuak eurenakdirenez, bada, motibatuta egoten dira lortzeko.
‎Ezberdina izan daiteke edukia; «niknire helburuak jakin nahi ditut» esan diezazuke batek eta bataren eta bestearenhelburuak ezberdinak izan daitezke. Baina helburuak jakiteko nahi hori, baibatak eta bai besteak, biek izango dute.
‎Horrek ez du esan nahi, dena ala ezerezko, politika denik: baina helburua argi behar dugu. Argi izan behar dugu, esaterako, euskal herri euskalduna (alegia, euskaraz bizi den jendartea) nahi izatea eta harenalde borrokatzea guztiz zilegia dela.
‎Horretarako, Shen ek (1975a, 1975b) egindako bereizketa lagungarri gerta dakiguke, hots, alfabetizazio zientifikozibikoa, praktikoa eta kulturala bereiztea. Hiru aukera horiek ez dira baztertzaileak, baina helburuak, audientziak, edukiak, deliberaziorako moduak desberdinak dira:
‎Animaliaren forma, tamaina, kolore, adin eta ibilerari dagozkion elementu konkretuak adierazten dituzte guztiek. Oso urrun daude bereizkuntza horiek edonolako sailkapen zientifiko edo sistematikotik, baina helburu oso ezberdinak betetzen dituzte. Amerikako tribu indioen hainbat hizkuntzatan hitz ugaritasun harrigarri handia aurkitzen dugu halako ekintza partikularra adierazteko, adibidez, ibiltzea edo norbait jotzea adierazteko.
2008
‎Birkonpilazioaren helburua optimizatzea bada, ez da fitxategi berririk behar, baina helburua bertsioa eguneratzea edo adabakiren bat jartzea izanez gero, lehenik fitxategi berriak eskuratu dira. Azpibertsioa aldatzeko, nukleo berri bat da; adabakiak gehitzeko, berriz, adabaki fitxategiak.
2009
‎Atzera bota zutenean ere ez zuen etsi nahi izan. Esperientzia hartatik irakaspena ateratzen asmatu zuen; egitasmoa eraldatu egin zen, baina helburu berari begira jarraitu zuen: euskarazko egunkaria.
‎Inflazio helburuak zehazteko orduan sortzen diren zalantzen ondorioz, errenta nominalarekin loturiko helburuak erabiltzea proposatu dute aditu batzuek. Baina helburu horiek desabantaila nabariak dituzte ere:
‎Tresna horiek kudea daitezkeen elementuak dira, ahal den neurrian diru politikaren helburuak lortzeko asmoz. Baina helburuen eta tresnen arteko harremana ez da zuzena. Tresnen eta helburuen artean, zeharbidezko helburuak daude.
‎Praktikan, honek ez du batere murrizten konekta daitezkeen sareen multzoa. Zatiketa bideratzaileek egiten dute, baina helburuko konputagailuak berreraiki du jatorrizko datagrama, zati guztiak jaso ondoren. Zatiketa lana zama estra bat da bideratzaileentzat; horregatik, aukera hori kendu egin da IPren bertsio berrian, non zatiketa egitekotan jatorrizko konputagailuak egin behar duen, ez bideratzaileek.
2010
‎Baina ez zuen Julian Abandorentailerrean zuen giroa gustuko eta ahal bezain laster Euskalduna Ontzioletan jarrizen beharrean. Euskaldunara joatearen arrazoia erbestera aldentzeko ontzietarahurbiltzea izan zen, baina helburu hau ere ez zuen lortu eta «gosearen eta Valladolideko zenturien erasoei» ihes egiteko, amak hala eskatu ondoren, etxera itzultzea erabaki zuen 1942ko urrian.
Baina helburu horiek ez ezik, beste batzuk ere dezente errepikatzen dira. Hasteko, jasangarritasunaren kontzeptua bizi kalitatearekin lotzen da.
‎Dibisa merkatuetan moneta ezberdinak salerosten dira eta dibisen prezioakmerkatuak finkatzen dituenetik, hau da, flotazioa nagusitu denetik, dibisa eragiketen hiru laurden inguruk helburu finantzario hutsa dute, hau da, espekulatzaileakdira. Dibisa eragiketa bat ez da espekulatzailea izango, helburua nazioarteko eragiketa burutzea bada; baina helburua dibisa salerosketa hutsarekin irabaziak lortzeabada, orduan espekulatzailea dela esaten da. Dibisen gaineko espekulazioa ekonomiarako kaltegarria izan zitekeela batzuek garbi ikusi zuten Bretton Woods ekosistema jausi eta berehala, eta espekulazio hori gelditzeko neurriak ere proposatuziren.
‎AIZ askotan atzerrikoenpresen titulu erosketan gauzatzen da baina erosketaren helburua enpresa proiektuan zuzenean parte hartzea da. Karterako inbertsioa ere nazioarteko merkatuetakotitulu erosketan gauzatzen da baina helburua bakarrik errentagarritasuna bilatzeada. Ez da beti erraza izaten AIZ eta karterako inbertsioen artean bereiztea etahorretan laguntzeko Nazioarteko Diru Funtsak (NDF) dio inbertsio bat zuzenaizango dela baldin enpresaren kapital sozialaren% 10etik gora erosten bada, etahortik behera karterakoa izango da.
Baina helburu hori ez dator bat gaur eguneko industri politiken benetako helburuekin.
2011
‎Azpiratze eredua baino «leunagoa» dirudi trantsizio ereduak, eskolaldiaren zati batean irakasleak haurraren etxeko hizkuntza ulertu eta kontuan hartzen duelako. Baina helburuak berberak dira bi ereduetan: haurrak etxeko hizkuntza bazterrean utzarazi eta hizkuntza, kultura eta komunitate handian txertatzea.
‎Hizkuntza gutxituak irakaskuntzarako erabiltzen dituzten programak dira iraupen programak edo mantentze programak (Bilbao, 1998). Baina helburua ez da haurrak euren hizkuntza gutxituan elebakar izatea, baizik eta etxeko hizkuntza mantentzeaz gain, haurrek hizkuntza nagusia ere ikastea. Labur esanda, hizkuntza gutxitua babesten eta bultzatzen da, baina hizkuntza nagusiaren ikaskuntza ere bermatuta.
‎objektu jakin batekin oheratu beharra (pelutxea, txupetea?), egunero gurasoei ipuin bera kontatzeko eskatzea, kolore zehatz bateko jakiak nahi ez izatea, eskailerak igotzen diren heinean horiek zenbatzea, egunero arropak ordena berean janztea, ohetik eskuin hankarekin altxatzea, kolore jakin bateko lurreko baldosak saihestea, edota zorte ona emango duten esperoan azterketetara zinginarriak eramatea. Jokabide horiek guztiak asmo desberdinak direla-eta gauzatzen dira, baina helburu nagusia jolastea edo herstura maila gutxitzea izaten da. Dena dela, nerabezarora gerturatu heinean erritual eta jokabide errepikakorrek gutxiagora egin ohi dute, adin horretarako eguneroko bizitzako egoerak kontrolatzeko baliabide pertsonal gehiago eskuratzen baitira (Echeburúa eta Corral, 2009).
2012
‎Batetik, elebidun hartzaileen hazkunde hori nahi eta ezin bezala uler daiteke: saiatu, bai, saiatu dira euskalduntzen, baina helburua erdietsi gabe. Bestetik, argi dago euskarabigarren hizkuntza bezala (L2) ikasteak asko laguntzen duela euskaldunen kopuruahedatzen eta euskaldunak ez diren elebidun hartzaileen elebitasun mugatuak ereeuskararen erabilerarako zenbait aukera berri zabaltzen duela; adibidez, ekimenjakin batzuk euskaraz burutu daitezke, ozta ozta bada ere denek ulertzen dutelako.
‎Horien artean, phising delakoa. Iruzurrezko teknika horien bidez, entitate finantzarioen mezuak jasotzen direla ematen du, baina helburu bakarra hau dute: mezu hartzaileak banku datuak ematea eta ezagutaraztea.
2015
‎Horreksuposatzen duen malgutasuna behar dugu, eragile ezberdinen arteko konfiantza behar dugu, agian, hasieran gara auto berean joan, baina bai bide beretik. Erakundeak bere aldetik, herritarrakbere aldetik, errepide berean, bi autotan, baina helburua da auto berean joatea.
‎Honetara iritsi gara. Seguru honek ere moldaketak izango dituela, baina helburua honekinhastea da, eta honi ekarpen eta egokitzapenak egiten joatea. Talde txiki bat arituko gara honetanlanean, orduan hau zabaltzen doan heinean eta jendea erabiltzen doan heinean, seguru ekarpenaketa egongo direla, eta moldaketak izan izango dituela.
2017
‎7 irudiaren bidez, ikasleei galdetzen diet euren alfabetatze eta integrazio prozesuan gainontzeko irakasleek erakutsitako inplikazio mailaz. Irakasle hauen lana ez da soilik ikasleak alfabetatzen laguntzea, baina helburu hori ere zeharka bete lukete.
‎Lerroen metodoan, espazioan eta denboran independenteki garatzen dute egokitzapena. Baina helburuetara orientatutako egokitzapenean, aldagai biak ageri direneko problemaren formulazio bariazionalaezinbestekoa da problema duala eta interes kantitateko errorea definitu nahi badira. Espazio eta denboraren formulazio bariazionala French autoreak 1993 lanean eta Hulbert eta Hughes autoreek 1990lanean azaltzen dute.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia