2008
|
|
Baionan fundaturiko Cercle d. Etudes Euskariennes elkartea beste mugarri bat izan zen Euskal Akademiara bidean. 1911 urte amaieran sortu zuten Julio Urkixok (bizkaitarra izan arren Donibane Lohizunen bizi zenak), Lacombek eta Broussainek172 Ipar Euskal Herriko beste euskaltzale batzuk ere bildu zituen, tartean Gavel, Daranatz, Landerretxe, Etxepare, etab. Elkarteak nagusiki euskararen ikerketa zientifikoa zuen helburu,
|
baina
helburu akademiko batzuk ere ukitu zituen (euskal ortografia proposamenak aurkeztuz, esate baterako). Urkixoren RIEV aldizkaria elkartearen buletin gisakoa bihurtu zen.
|
2010
|
|
Zenbait irakasle eskola hori baino urrutiago joan da eta legeak dioena hitzez hitz betetzen du: ikasketa guztiak euskaraz eskaintzen ditu oro har eta, normalean, bertako ikasketak amaitzen dituzten ikasleak euskaraz irakasteko gaitasun agiriaren jabe izaten dira202 Pauso handiak eman dira alor horretan,
|
baina
helburua ez da osorik betetzen: ez, itxuraz, %75etik gora.
|
2013
|
|
Alemanek Verdunen sekulako ofentsiba hasia zutela,
|
baina
helburua ezin lortuz ari zirela aditzera eman nahi zuen. Orokortasun handiak baizik ez ematea eta xehetasun militarrak isiltzea ez zen Eskualduna ren joera bakarrik.
|
|
Bide batez, urte bat lehenagoko Verduneko porrotaren aitortza egin zuen, baina beti ere Craonneko garaipena ohoratzeko. Baikor agertu zen Andereen Bideko ofentsiba hartaz,
|
baina
helburu osoa ez zuten bete, Jean Ansoborloren arabera. Andereen Bidean odol anitz isuri zen eta ez zen maiatzaren 5eko garaipen harekin trenkatu.
|
2014
|
|
1944an Pierre Lafittek argitaratu zuen Grammaire> basque> libu ruaz ere, lan bikaina
|
baina
helburuz soilik iparralderako mugatua.
|
2016
|
|
Larzabal kolektibotasun horretan sartzen da, Etxahun legendan sartzen lagundu nahi izan zuen. Loturak baditu herriko taldeekin,
|
baina
helburuan finkatuak ditu dagoeneko, antzerkia baliatuko zuen ez bakarrik irri egiteko baizik eta euskaltasuna ezagutarazteko eta kasu honetan ahantzia izan zen poetaren duintasuna ezagutarazteko.
|
|
Lehenik, Gure Herrian eta Euskaran argitaratu lanak. Interes desberdineko lanak dira, ikerketa itxura dute,
|
baina
helburu berezirik ez da lan horietan aurkitzen. Gai arrunt desberdinak aurkitzen dira, gorputz ataletatik, gorputz eritasunetatik pasatuz, koloreak eta landareak aipatuz eta Manexen ezkontzarekin bukatzeko.
|
2017
|
|
|
Baina
helburu horiek lortzeko, helduen irakaskuntza antolatu, > diruztatu> eta> garatu> behar da. Eskaintzari dagokionez, irakaskuntza lekuen sarea osatzea beharrezkoa da.
|
2021
|
|
Kausazkoek atzera begirako ikuspegia dute, gertakari nagusia eragin duena haren aurretik —edo, artean irauten badu, aldi berean— kokatuz eta, hortaz, gauzatutzat emanaz (‘euria egin du’, goiko adibidean). Helburuzkoak, berriz, prospektiboak dira; gertakari nagusitik aurrera begiratzen dute, subjektu egileak duen xedea haren eragile gisa aurkeztuz eta hura gauzatu denik esan gabe (ez da esaten, goiko adibidean, ‘haurrak isildu diren’,
|
baina
helburu hori lortzea da errieta egitearen kausa).
|