Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 9

2000
Baina haurrengan legez, zinemak adinekoen artean ere izan zuen eraginik. Begiradak, keinuak, esamoldeak, gauzak azaltzeko eta adierazteko moduak... imitagarribilakatu ziren.
2006
‎Euren ezaugarri tenperamental, haziera eta hezkuntza direla eta, gurasoentzakoeta irakasleentzako bereziki zailak diren haur normalei deitzen zaie tenperamentuzaileko haurrak. Baina haur zailaren definizio horrekin edozein autore bat etorbadaiteke ere, ez dugu hainbesteko adostasunik aurkituko haur hauen ezaugarritenperamentalak zeintzuk diren esatean. Izan ere, Thomas eta Chess en ustez (1977), funtzio biologikoetan irregulartasunak, estimulu edo pertsona berriekikouzkurdura, egokitzapen eskasa, erantzun maila altua eta umore ezkorra dituztenhaurrak lirateke.
‎Esaterako, haur ezgaitu batek, nahiko arazo dituela eta, sekula negar egin behar ez duelakoustearen ordez egoera zorigaiztokoa dela nabarmentzen ez duen uste errealistagobat hartu litzateke, honako hau, esaterako: , nahiago nuke nire haurraknegarrik ez egitea, baina haur guztiek egiten dute negar noizbait?.
2011
‎Hizkuntzaren erabiltzaile gehienek harreman sareak dauzkate eta etnolinguistikoki aktiboak dira. Baina haurrak izateko adina pasatuta daukate.
‎Eta ulertu ere inork ez zuen hizkuntza ulertzen. Baina haur gehienak otomiera gaztelania elebidunak ziren. Azpiratze eredua zen eskola horretakoa, gaztelaniazko eredu elebakarra, eta emaitzak oso txarrak ziren, bai otomieraren zein gaztelaniaren ikaskuntzari zegokionez, baita gainerako alorrei zegokienez ere.
2014
‎aurreko aldian intuizioz eskuratzen ziren erlazioak osotasun antolatu batean elkartzen dira, objektuen presentzia fisikoarekin lotutako halako trebetasun logiko batzuk egiteko aukera ematen dutenak oraingoz. Arestian esan den bezala, eragiketa konkretuen estadioa eragiketa aurrekoarekin erkatuz gero, aurrerapauso handiak ematen dira, baina haurren arrazoiketak muga handiak ditu oraindik: batetik, konkretua denaren gainean operatzen du, eta, ondorioz, ekintzari oso lotua dago; bestetik, arrazoiketa zailago gerta daiteke eduki batzuekin, beste batzuekin baino, eta horrek zerikusia du desoreka horizontalak deritzonarekin.
‎Garapen motorraren azkartasuna handitu egiten da esperientziarekin, baina haurrek aurretik trebatu ziren mugimenduak hobetzen dituzte soilik.
‎Haurrak portaera desegoki bat agertzen duenean, arreta sistematikoki erretiratu behar zaio. Haurrak dituen portaerak arriskutsuak direnean, teknika honek ez du balio, baina haurrak arreta erakartzeko egiten dituen portaeren aurrean bai. Teknika honekin hasieran gehitu egiten da portaera desegokia, baina, teknika sendoa bada, gerora desagertu egingo da.
‎4 urterekin arreta gabezia agertzen du haurren% 40k; baina haur horien erdiek bakarrik agertuko dute gabezia hori 9 urterekin. Mugimendu jarduera gehiegi duten subjektuen kopurua ere jaitsi egiten da, haurrak nerabezaroan edo helduaroan sartu ahala.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia