2009
|
|
|
Baina
honek Uruguaiko emigrazio beharra soilik azaltzen digu, eta, ondorioz, galdera hau egin genuke: zerk eragin zuen hainbeste euskal herritarrek beren lurraldea utzi behar edo nahi izatea?
|
|
Oro har, Elizak ez zuen erabakitzen, inolaz ere, herriko tenploak, baselizak, hilerriak edo apaizetxeak eraikitzea. Hori bai, baimena ematen zuen kultoari hasiera emateko (menturaz arinkeria dirudi,
|
baina
hau da pilotan bezala: herriek egiten dituzte frontoiak, bainan ezin da jokatu ofizialki, Pilota Federazioaren baimena eskuratu arte; alta, ez dugu federazioa sekula ikusi herri bateko frontoia immatrikulatzen, berea dela esanez).
|
2010
|
|
Liburu sail horrek desafio bati baino gehiagori erantzun nahi lioke,
|
baina
hau da, dudarik gabe, nagusia: posible ote da Euskal Herri osoko Historia bakar bat idaztea?
|
2011
|
|
Esan dezakegu izen horietan erakusten zaigula argien eta zehatzen zein den euskararen balioa merkatuan eta haren neurriko jendartean.
|
Baina
honetaz guzti honetaz azken puntuko eztabaidan mintzatuko gara. Arinago kasu hau eta besteak tipologia batean sailkatu eta dituzten ondorioak aztertuko ditugu.
|
|
Dokumentalaren ondoren, fikziozko seigarren lana, Aitor, egin behar zuen
|
baina
hau alde batera utzi eta Caótica Ana (2007) egiten hasi zen. Medementzat apustu pertsonal handia bazen ere, ez zen batere ondo atera.
|
2012
|
|
Instalazioa garai honetan asko erabiliko den moldea da hain zuzen.
|
Baina
hau aipatzearen xedea, irakurleak arte mota honek eduki duen presentziaren eta eraginaren berri izatea da. Horretarako, duela gutxi, 2008 urtean oihartzun mediatiko handia eduki zuen grabazio bat aurkeztu nahiko genuke.
|
2013
|
|
14 S4:
|
Baina
hau bakarrik bete behar da, osea the table hau, ez? (pointing at the sections she wants to find the information)
|
|
zalantza dutenean ikasleek euskarara jotzen dutela antzeman daiteke (12)=, baina irakaslea testuinguru estralinguistikoaz baliatzen da (13) berriro azaltzen dio zein den gauzatu beharreko ataza eta aurrera jarraitzen du ez hitzezko hizkuntza baliatuz. Irakasleak esanahia argitzera bideratutako keinuak erabiltzen ditu ikasleak zalantzan jarriz eta era berean, ikasleek zalantzak azaleratzen dituzte, (14)=
|
baina
hau bakarrik egin behar da?, irakasleak zalantza horiek argitzen dituen hein berean baina erantzuna eman gabe (15).
|
|
Almandozek ezin hobeto laburbiltzen du hori narratzailearen over ahotsaren azken esaldietan: «Azalpen logiko baten ezak ezinegona sortzen du
|
baina
hau, azken finean, zinemak duen magiaren ezaugarria da».
|
2019
|
|
Aipatu berri dugun diskoari heldu nahiko genioke orain tarte batez, lantzen ari garen gaian gehiago murgiltzeko mamia baitauka. Bat Hiru (1974) diskoaren aurretik, Mikel Laboak lau EP4zeuzkan argitaratuta,
|
baina
hau izan zen bere lehen disko luzea. Disko honek hirukoitza izan behar zukeen (Bat Bi Hiru) baina zentsuraren ondorioz, azkenean, bikoitza izan zen; bigarren diskoa debekatu egin zuten Brecht-en hitzak zituelako (2010:
|
2022
|
|
Batzuen eta besteen arteko desberdintasun bakarra da, etimologikoki, azken bietan postposizio bat antzeman daitekeela: ordu+ an, nahi+ ko,
|
baina
hau oharkabean ere igaro daiteke, ez baitu ematen, aspalditik behintzat, bi elementuen esanahia konposizionalki ulertzen dugunik; hots, hiztunak ez du kontzientziarik bi atalen esanahi beregainak konbinatzen ari denik. Horren ordez, konposatuaren esanahia bakuna delako irudipena du.
|