2003
|
|
Hori guztia gertutik ikusten dugu, eskualde pribilegiatu batetik, Urdaibaitik hain zuzen.
|
Baina
gure gizarteak erakutsi dituen ahuleziez gain, zenbait alde positibo ere bistaratu ditu. Arrantzaleen buru eskaintzarekin batera boluntarioen jarrera azpimarratuko nuke.
|
2004
|
|
Jon Kortazar: ?
|
Baina
gure gizartea beharbada ez da modernoa, gure gizarteak ez du euskal literaturarik behar. Hizkuntzarekin nahikoa du bere identitatea eta legitimitatea markatzeko?.
|
2006
|
|
|
Baina
gure gizartean euskararen eta gaztelaniaren arteko oreka oso hauskorra da. Eta hori batez ere arrazoi batengatik:
|
2007
|
|
Egia da eusko kulturaren ikerlana eta hedapena (baita euskararena bera ere), edozein hizkuntzatan egin daitekeela eta egiten ari dela.
|
Baina
gure gizarte etakulturari dagokion hizkuntzaren gainetik, zubi eginez, euskara ukitu gabe egitenbada lana, zaila izango da gure kulturaren defentsan edo onerako egin delaaldarrikatzea.
|
|
|
Baina
gure gizartean, ordea, ondare kulturala defendatzeko interesa ez ezik antolatzeko ohitura baliotsuak ere badaude. Azken urteak utzi digu horren adibide gardena:
|
2011
|
|
254). gure tradizio soziolinguistikoan ere halako kategoria dikotomikoen bidez (euskara/ erdara, euskaldunak/ erdaldunak, gu/ bertzeak, herri/ hiri, hemengo/ kanpoko...) azaldu dira euskararen eta erderen arteko harremanak (Sánchez Carrión, 1972, 1981; erize, 1997).
|
Baina
gure gizarte konplexuan mintzairen arteko harremanak aztertzeko baliagarriak al zaizkigu dikotomia paretzat agertutako kategoria horiek, zalbidek" gure arteko hizkeramoldeek euskal/ erdal continuum baten arrastoak" dituztela onartu du baina diglosiaren oinarrian dagoen konpartimentazio soziofuntzionalaren ikusmolde hierarkiko eta dikotomikoa ez du zalantzan jarri. demolinguistikoki, oro har, gure elebitasun tasa apal apala da eta horrek zaildu egiten du mintzairen erabilera tokibanatzeko edozein planteamendu (zalbidek arnasgune deitzen dituen horietan kontua bertzelakoa bada ere). erabiltzen ohi ditugun bi hizkuntzen konpartimentazio soziofuntzionala posiblea litzateke gizartea elebiduna balitz, elebiduna portzentaje oso oso altuan; eta elebidunok hizkuntzen arteko hautua erabilera esparruka eginen bagenu.
|
2014
|
|
Gureak egingo luke energia barik!
|
Baina
gure gizarteak nondik eskuratzen du beharrezko energia hori. Energia garbiak, erregai fosilak& seguru asko, badakizu zerbait gai horri buruz, baina, zer?
|
2016
|
|
Gure tradizio soziolinguistikoan ere halako kategoria dikotomikoen bidez (euskara/ erdara, euskaldunak/ erdaldunak, gu/ bertzeak, herri/ hiri, hemengo/ kanpoko...) azaldu dira euskararen eta erderen arteko harremanak (Sanchez Carrion, 1972, 1981; Erize, 1997).
|
Baina
gure gizarte konplexuan mintzairen arteko harremanak aztertzeko baliagarriak al zaizkigu dikotomia paretzat agertutako kategoria horiek? (Kasares, 2011:
|
2022
|
|
—Bereiz idaztearen aldekoago naiz, izen biak banan idatzita.
|
Baina
gure gizartean agian joera handiagoa dago marratxoa ipintzeko. Bietara da posible:
|
2023
|
|
|
Baina
gure gizarteko sektore bat ez dago irekita elkarrizketa horri eusteko. Iraganetik bizi eta pentsatu nahi horretan, pertsona horiek —eta erakundeek— gure gizartean elkarrizketaren praktika zabaltzeko aukera oztopatzen dute, demokrazian sakontzea zailtzen dute:
|