2000
|
|
XIX. mendearen bukaera eta XX.aren hasieran eraikuntza berria altxatu zen eta horixe da gaur egunean dirauen bainuetxea. Garai har tan, San Juan gauean bainatzeko ohitura zegoen, gau hartakoak bederatzi bainuen balioa zuelakoan,
|
baina
gizon emakumeak elkarrekin bai
|
|
Eta zer egin nezakeen nik, baldin munduko spiritu guztiak apezarekin hitzarturik zeudela bazirudien? Zeren uda hartan lehorte izugarria izan baitzen, eta gosea heldu zen Urbiainerat eta, gosearekin batean, bertze izurri bat,
|
baina
gizon emakumeak hiltzen zituena, sukar izugarri eta beheitiko are izugarriago batzuk zirela kausa.
|
2002
|
|
Abusu kasuak penagarriak dira,
|
baina
gizon emakumeen akatsez beteak, izan ere, boluntario eta misiolariek gizakien bertute eta akats guztiekin lan egiten dute proiektuetan.
|
2005
|
|
Uste dut ingurukoek pentsatu zutela hura «Loloren bitxikeria bat gehiago» zela. Ez nuen inoiz guzti haren arrazoirik azaldu
|
baina
gizonak emakume gazteekin askoz atseginagoak, askoz zuzenagoak, askoz jatorragoak, askoz edukazio hobeagokoak direlako egin nuen eta beraiekin, gazteekin, jarrera ez hain agresiboa dutelako. Nagusia zarenean ez zaitu inork errespetatzen ez zaituztelako gustuko.
|
2007
|
|
Adin batetik aurrera, esan liteke sutondoko beroa ematen digula adiskidetasunak, kanpoko hotzaren, erasoen, axolagabeziaren aurrean; niri, dagoeneko, zaila egiten zait sutondo horren beroarekin amets egitea ere, baina hango hauspearen epela lortu nahiko nuke bederen, ilinti bizi bat ez bada txingar ondo bat, garai bateko su lamen arrasto gisakoa. Metafora errazak dira hauek, ohartzen naiz,
|
baina
gizon emakume askoren gogoa zulatu duelako bihurtzen da metafora bat erabilerraza; sentipen sakonek, gehienetan, ez dute hitz zailen eta hitzaldi konplexuen beharrik.
|
|
3) Herder-ek ikuspide bion konbinazioa egiten du nolabait (Leibniz, Herder, Goethe, Humboldt-en ildoa historiaren filosofian): arrazoimenaren progresoa baino gehiago, hedaketa dago; gizadia aurrera doa,
|
baina
gizon emakumea betiko bera da. –Giza arimak, gorputzak bezala, adin diferenteak igarotzen ditu.
|
2009
|
|
Bai.
|
Baina
gizon emakume landuak ere askatua izan beharra dauka: izan ere, gizon emakume naizen neurrian, gizon emakumearen kulturako, historiako txarkeria guztiak ez zaizkit arrotzak(, humanus sum et??).
|
|
|
Baina
gizon emakumea ez da intuizio momentu errebelatzaile hori bakarrik. Gizakia abere konplexua da.
|
2011
|
|
Bestalde, autore horiek berek diotenez, kasuen% 20k baino gutxiagok izaten dute nahastea 10 urte bete aurretik eta nahastearen maiztasuna haurtzaroan eta nerabezaroan zehar gehituz joaten da helduaro arte. Agüero ren (1995) arabera, eskizofreniaren batez besteko hasiera adina 26 urte inguruan kokatzen da,
|
baina
gizonek emakumeek baino hiruzpalau urte lehenago jasan ohi dute nahastea. Petkari k (2010) dioenez, normalean 16 eta 30 urte bitartean agertzen da eskizofrenia, baina gutxiengo batek 45 urte bete ondoren aurkezten du.
|
|
Ongi dago, kontenplatzaileak baino gehiago ekintzaileak gara, askotan horixe egin beharra egoten da; arrazoimena erreminta utilitarista da.
|
Baina
gizon emakumea ez da arrazoimena bakarrik, eta gauzak ez dira intelektoaren objektuak bakarrik, edo guk probetxugarriro manipulatzeko objektuak; lehenik eta behin eurak izaten utzi genieke. " Baso bat" bihurtuz, munduko baso guztiak berdindu dituzu, eta baso hau edozein basorekin bat egin duzu.
|
|
Dans l’ere successive!". Kontzientziak berriro denborara eta gorputzera itzuli gura du; engainagarria bai, etab.,
|
baina
gizon emakumeak daukan errealitate bakarrera. Ezin dugu utzi meditazioak ezerezean murgilaraz gaitzan.
|
2013
|
|
–moztu zuen Albertinak, jakintsuaren paperean?. Zeledoniok asko jakingo dik eskopetez,
|
baina
gizon emakumeen artekoa beste ehiza mota bat duk, beste arma batzuk behar dituena. Esaiok, hasteko, eguen goizean jai hartuko duala, bihotzak ere bere lanak ematen baititu, ondo egin beharrekoak?
|
|
–Eta hor konpon, Mari Anton!, ezta? –moztu zuen Albertinak, jakintsuaren paperean– Zeledoniok asko jakingo dik eskopetez,
|
baina
gizon emakumeen artekoa beste ehiza mota bat duk, beste arma batzuk behar dituena. Esaiok, hasteko, eguen goizean jai hartuko duala, bihotzak ere bere lanak ematen baititu, ondo egin beharrekoak...
|
2015
|
|
–Bai, eta dantzaren kasuan, seguruena orain dela hogei urte aritzen ziren berberek jarraituko ditek,
|
baina
gizonen ordez emakume trabestituekin. Xren irribarre okerra patxaran tragoak ezkutatu du?, gure folklorearen dragqueenak.
|
2016
|
|
Bilboko jauregi batean ospatzen den festa 1927an. Berritzailea da margolana egin zen garairako; izan ere ordura arteko lanetan euskal margolariek nahiago zuten kanpoaldeko motiboak islatu,
|
baina
gizon emakumeak erretratatuko bazituzten, egun argiz eta geldirik izango zen eskuarki.
|
2019
|
|
organo horren bitartez eskuratutako objektu desiragarriek zer balio duten, bada, balio horixe du zakilak gizonarentzat; emakume helduaren gutizia, orobat, gizasemea bezala harrapakin batez jabetu ahal izatea da, ez harrapakina eskuratzeko gizasemeak darabilen tresna edukitzea; haurrak asebetetzen du gizonen besarkadak ezin gogobete duen erotismo oldarkor hori: izan ere, emakumezko maitaleak gizonari eskaintzen dion hori,
|
baina
gizonak emakumeari eskaintzen ez diona, horixe da haurra; jakina, ez da zehatz mehatz gauza bera, harreman guztiak originalak baitira, baina haurrak haragizko betetasun bat dakarkio amari, nola emakume maitatuak gizon maitatzaileari?, ez errendizioan, ezpada nagusitasunean; gizonak zer aurkitu nahi duen emakumearengan, horixe bera atzematen du emakumeak haurrarengan:... beste den bat, aldi berean natura eta kontzientzia dena, harrapakin eta doble zaiona.
|