2002
|
|
gizartea eta ekonomia desitxuratu, koherentzia sistemikoa ahuldu, helburuak erabakitzeko menpekotasuna handitu etaekonomia antolatzeko ahalmena murrizten du, besteak beste. Gure ustez, Departamendua ez da antolaketa era egokiena aipatutako egoera okerrari irtenbidea emateko;
|
baina
gaur egungo Ipar Euskal Herriko gizartearen nahiari, ideologiari eta hauteskundeen emaitzei begiratzen badiegu, aurrerapauso errealistatzat hartu behar da.
|
|
Gizarteko eta politikako esparru esanguratsuei agente antolatuek hitza ematen dietenean baino ezin daiteke gauzatu.
|
Baina
gaur egungo gobernu eginbeharren ezaugarria oso bestelakoa da.
|
|
. Eraginkortasuna abiaduraren sinonimotzat hartu ohi da, eta analizatutako hitzen kopurua segundoko da ohiko neurria. Hasierako sistemek hitz gutxi batzuk analizatzen zituzten segundoko,
|
baina
gaur egungoak denbora tarte horretan milaka hitz analizatzera irits daitezke.
|
2005
|
|
«gogoratzen direngertaera historikoen eta gaur egun gogorapena antolatzeko itxuren arteko loturarikestuena» (ibid: 37). Alegia, gaur egungo itxurak ez du zerikusirik gogoratzen omenduen jatorri historikoarekin,
|
baina
gaur egungo itxura ez historikoa aldatzen bada, jatorri historiko horrek ez du zentzurik, galdu egiten da, estu loturik omen daudeeta. Adibidez, gaur egungo Alardearen itxurak Sudango edo Salamancako gizonakbarnera ditzake, ordenantzaren bigarren artikuluaren funtsa («gure arbasoen zinabetetzeko asmoz egindako borondate hutseko ekimena») berdin gordetzen baita.Baina belaunaldiz belaunaldi garai foraletaraino gipuzkoar jatorriko emakumebatek kantinera ez beste rol bat jokatu nahi badu Alardean, estu lotutako funtsabertan behera geratzen da batere erremediorik gabe.
|
2010
|
|
Jadanik historiaurrean gizakiak uhin elektromagnetikoak erabiltzen zituen elikagaiak kozinatzeko, esaterako, okela su gainean ipiniz erradiazio infragorriaren eraginpean. Garai hartan ez zekien zertan zetzan,
|
baina
gaur egungo fenomeno fisiko askotan garrantzi handikoak direnez, ondo ezagutzen da zer diren eta nolakoa den osatzen duten espektro elektromagnetikoa (ikusi 6.1 irudia).
|
2012
|
|
Azken batez, errepublikanismoaren helburua izangoda arlo publikora bertute zibikoa eramatea, eta bertute hori bizitza publikoan baino ez da gauzatzen. Abertzaletasunak batzen ditu errepublikanoak etakomunitatezaleak,
|
baina
gaur egungo errepublikanoak nazionalismotik bereizinahi du bere burua: leialtasuna errepublikari zor zaio eta ez ezaugarri kulturalenmultzo baten jabe den herriari.
|
2015
|
|
Erabiltzaileok, baina, ez ditugu bide horiek askotanerabiltzen, askoz ohikoagoa da gure iritzia lagunartean adieraztea. Orain gutxi arte informazio horieskuratzea oso zaila zen enpresentzako,
|
baina
gaur egungo Internetek horrelako informazioa gordetzen dueta eskuragarri jartzen du edozeinentzako. Iritzi erauzketak datu masa erraldoi horretatik informazioaerauzi eta prozesatzeko aukera ematen du, komunitateak gai zehatz baten inguruan une batean duenpentsamoldea inferitu dezakegularik.
|
|
Esan dugun moduan, euskarariezin zaio lurraldetasun printzipioa aplikatu. Hizkuntza aukeratzeko eskubidea aitortzen duen sistema batean, zailtasun juridikoak sortzen dira hizkuntza politika lurralderazteko, edo lurraldetasunprintzipiora hurbiltzeko,
|
baina
gaur egungo sistemak hizkuntza bati nolabaiteko lehentasuna emateko aukera ez duela errotik baztertzen iruditzen zait.
|
|
Inperialismo berrian ez dago lurralde gehiagorik konkistatzeko, ezta kontrolik gabeko merkataritza biderik ere,
|
baina
gaur egungo ekonomia globala menperatzeak inbertsio militar handia eskatzen du. Aktore ugari eta askotarikoek parte hartzen dute nazioarteko agertoki konplexu, ezegonkor eta aldakor batean (Wood, op.:
|
2017
|
|
Hezkuntza Emantzipatzailea gizartearen eraldaketara bideratutako proposamena da; hezkuntza ekintza kritiko, erradikal eta hegemoniaren aurkakoa.
|
Baina
gaur egungo eskoletan aplikatzeko erak, klabe pedagogikoak, eraikitzeke daude. Ikerlan honetan eraikuntza prozesuan urrats bat eman da Pedagogia Libertarioak Hezkuntza Emantzipatzaileari egiten dion ekarpena aztertuz, hezkuntza formalean eta Euskal Herriaren hegoaldean kokatuta, maila teorikoan.
|