Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 41

2003
‎Automobileko zirkulazioa, arina baina garraio publikoaren kalifikazioa hainbestean bakarrik.
‎Hiru urte horietako bilakaerari erreparatuta, ikusten da nabarmen hobetu dela elikagaietako eta edarietako gastuaren konpentsazio sentsazioa (5,7 puntutik 6ra), zerbitzu medikoetakoa (6 puntutik 6,3ra) eta okerrera egin duela etxebizitzan (5etik 4,8ra). Gehienak neurri batean hobetzen dira, baina garraioa, komunikazioak eta kultura ia ez dira aldatzen. Sexuen arabera, galdetutako gizonek gastu gehiago ordaintzen dute emakumeek baino (5,83 puntu gizonek 5,74 emakumek); gazteek (5,93), berriz, gusturago sentitzen dira, eta adinekoek (5,66 puntu) gutxien.
2005
‎munduan eguratsera jaurtikitzen ditugun gasen kalkuluetatik kanpo uzten da airezko trafikoak eragindakoa. Gauza da emisio guztien %3a dela hegazkinek eragiten dutena, baina garraioek eragindakoak bakarrik kontatuz %13koa, eta trafikoa urtero %6 %7 igotzen da 1995etik. Horra zer nolako tranpa txikia egin diegun hegazkinetan ibiltzen ez diren herritar txiroei (munduaren gehiengoari) gas horien kontrola denon artean planifikatzerakoan.
2006
‎Kontsumitzaileen eta Erabiltzaileen Erakundeak (OCU) uste du, arlo horretan zailtasunak izan arren, garraioan badirela ingurumena zaintzeko moduak, kontsumitzaileei aldi berean mesede egiten dietenak. Adibidez, trenez eta itsasoz egiten diren joan etorriak ekologikoagoak direla uste du, baina garraio publikoko flotak berritu beharra dagoela azpimarratzen du, bai lehorrekoak, bai itsasokoak edo airekoak.
2007
‎Salmenta kanal bakoitzak gastu jakin bat aplikatu dio txartelaren jaulkipenari, eta hori sistema osoarentzako garestitze finkoari gehituko zaio, %0, 5ean geratzen baita. Internet bidez erositakoen kasuan, igoera orokorra %3, 25ekoa izango da, eta estazioetan erositakoena %4 Bi kasu horietan, tiketa berean agertuko da gainkostua, baina garraio tarifatik bereizita. Bidaia agentziek, berriz, tarifa bakarrik zehaztuko dute paperean, eta jaulkipen gastuak aparteko fakturan islatu dituzte, bakoitzak nahi duen bezala finkatuko dituenak.
‎Renfek 200 autobus baino gehiago jarri zituen bertan behera utzitako 400 trenen ordez. Baina garraio alternatiboa izan arren, bidaiari ilarak betikoak ziren beren tokira eramango zituen autobus batera igotzeko txandaren zain. Beste erabiltzaile askok autoa hartzea erabaki zuten.
‎Gobernuak berak berriki egin dituen azterketen arabera, ia milioi erdi joan etorri egiten dira egunero Euskal Herrian zenbatzen diren sei milioi lekuetatik– euskal hiriburuetara. Horietatik, 320.000 baino gehiago autoz egiten dira, %60 Bilbok jasotzen du bidaia kopuru handiena, 300.000 inguru, baina garraio publikoaren eskaintza zabalari esker, auto pribatuan ehuneko txikiena duen hiriburua da (%50, 9). Gasteizen, 82.767 joan etorri egiten dira, horietatik %80 baino gehiago autoz egiten dira; Donostian, berriz, egunean kontabilizatutako 156.439 joan etorrietatik %65, 5 ibilgailu pribatuan egiten dira.
‎Maketan 5 abesti eta Ioio iok egindako nahasketa bat jasotzen dira. Grabatutakoaren mila kopia egin zituzten, baina garraio enpresak galdu egin zituen eta berriro egitera bidali behar izan zuten. Hortik maketa esperientzia" traumatikoa" izatearena.
2008
‎Diolek behin eta berriz Dakarri leporatzen diote Casamancetik dena hartzen duela eta errepideetan ere ez duela inbertitzen. M, lomp herrira (Durangoko dantza taldeak ere izen hori du, bertakoak baitira galdategiko langileak) dozena bat kilometro bakarrik daude, baina garraiorik ez. Oussouyek beti dauka sekreturen bat bere bidegurutze eta azoketan:
‎Garraio mailan zuzenean lotuta ez dauden bi konputagailuren arteko konexioa modu egokian ezartzeko betebeharrak definitzen dira. Bi konputagailuren arteko mezu trukea sakabanatu, zatitu eta desordenatu daiteke sareetan zehar, baina garraio mailari esker, mezuak berriro bildu, osatu eta ordenatzen dira. Maila honetan protokolo bat baino gehiago badaude ere, TCP eta UDP protokoloak dira ezagunenak.
2009
‎Eroaleek fardelak ezetsi ahal dituzte, baldin eta garraiatzeko baldintza desegokietan eman bazaizkie horiek; garraioa burdinbidearen bitartez egin behar bada, eta horretara bidaltzeari ekin bazaio, enpresak fardelak eramango ditu, baina garraio gutunean horren inguruko aurkajartzea adierazi badu, enpresa horrek ez du inolako erantzukizunik izango.
Baina garraioak ere karbono dioxido asko sortzen du,% 20, gutxi gorabehera, eta proportzioa handitzen doa urtetik urtera. % 20 hori, ordea, gutxi isurtzen duten banakoek sortutakoa da, eta eskubideen salerosketa sistemak ez du balio isurketa mota hori kontrolatzeko.
‎AVE trenaren geltokia ere husten ari direla eta El Pozo geltokian kanpainako erietxea jarri dutela, baina zaurituak burdin artetik ateratzeko arazoak dituztela. Lasaitasun mezuak zabaltzen ari dira, baina garraio guztiak geldirik daude Madril erdian eta bereziki Atocha inguruan.
‎Konposta ekoitzi ondoren zertan erabil dezakegun aztertzen ari gara, baina argi dugu Gipuzkoan ez dela irabazi ekonomikorik lortuko. Nekazaritza estentsiborako eremu zabalak dituzten beste herrialde batzuetan badago nolabaiteko merkatua, baina garraio kostuak materialaren amaierako prezioa baino handiagoak dira. Gure helburua Lapatxeko plantan 3.500 tona bio hondakin tratatzen hastea eta 2010ean zifra hori gainditzea da.
2010
‎Egiten duen kaltea mesedea baina handiagoa delako. Trena behar dugu, baina garraio mota guztiak egiteko. Benetako Ingurumen sailburua zelako, ekologistak bere konplize modura sentitzen zituen, baina urte batzuk itxaro behar izan zuen Sabinek ekologistei autokritika entzuteko:
‎Azkenik, nabarmentzekoa da errepide bidezko garraioaren erregai fosilekikomendekotasun ia erabatekoaren ondorioz (nagusiki petrolioarekikoa) garraioak petrolioaren prezioaren igoera etengabea eragiten duela. Garraioaren ekonomialariekgai horretan arreta handirik jarri ez dutela ematen duen arren, erauzketetan goiajotzear egoteak ekonomia orokorrerako ondorio larriak izango lituzke, baina batezere garraio sektorerako, errepide bidezko garraioaren kostuen% 32 energiak eragiten duelako eta kopuru hori ez da nolanahikoa (MFOM, 2004). Aditu askok esandutenez, «petrolio merkearen bukaera»ra iristen ari gara.
2011
‎Hegaldien eskaintzak Europako eta Afrikako iparraldeko 2.000 puntu baino gehiago hartzen ditu. Baina garraio mota horren benetako iraultza aerotaxien low cost konpainiekin iritsi da, Espainiako merkatuan indarra hartzen hasi baitira. Berrikuntza teknologikoa eta prezioak 2006 urteaz geroztik, alokairuko hegazkinen erabilera zabaltzen hasi zenean, aerotaxi zerbitzuari atxikitako ia 180 ontziak orduko 7.000 euroko batez besteko prezioan alokatu zitezkeen.
‎Konpainia batek merkataritzako ordezkariak kontrata ditzake beren produktuak beste probintzietan erakuts ditzaten, eta erabaki dezake enpresak ez dituela ordainduko joan etorrien, egonaldiaren eta mantenuaren gastuak, langilearen kontura izango liratekeenak. Kasu horietan, egonaldi gastuek arau orokorrei jarraitzen diete, baina garraio eta mantenu gastuei dagokienez, arau berezi bat aplikatzen da, eta, horri esker, langileek zerbitzuak ematen dituzten enpresek gastu horiek berariaz ordaintzen ez dituztenean, lan harreman berezi horien ondorioz lanaren etekin osoak lortzen dituzten zergadunek beren diru sarrerak murriztu ahal izango dituzte. Horretarako, ezinbestekoa da joan etorriak egin direla justifikatzea.
‎Eman forma Erregaia, tailerra, IAT pasatzea, urteko asegurua, isunak, mantentze lanak. Autoa izatea gastu iturri agortezina da, baina garraio pribatuak dakartzan gastu ekonomikoei aurre egiteko behar adina diru lortzeko bidea ere izan daiteke. Deigarria da produktu, zerbitzu edo enpresa bat iragartzen den karrozeriari itsatsitako binilo ikusgarriak dituzten hirietan dabiltzan autoak ikustea.
2012
‎Erronka teknologikoak sekulakoak dira, garraioaren elektrifikazioa, ibilgailuak berriztagarrien bidez elikatzea...? baina garraioaren publifikazioak eta desazkundeak hiri plangintzan eta, oro har, ekonomia osoan planteatzen dituztenak ez dira desa, o teknologikoak baino makalagoak.
baina garraio sistema aldatu zutenetik
‎Protokoloak ederrak dira, gero. Jario axolagabean bizitzea ahalbidetzen digute, kargarik hartu barik, baina garraio zerbitzu bikainen modura: azkar eta segur.
2017
‎Eseri zen lurrean, zangoak gurutzaturik, eta azaltzen hasi zen nola nahi zuen muntatu teleferiko bat mendi kaskotik itsasbazterreraino; nola karreatuko genuen teleferiko harekin galerietarako behar genuèn zura, eta nola salduko genuen sobratzen zena zurgaitarako. Monasterioari pinudi bat errentan hartzea pentsatua geneukan, baina garraioa garesti ateratzen zitzaigun eta ez genuen aurkitzen mandorik aski inguruetan. Beraz, Zorbari teleferiko bat egitea gogoratu zitzaion, bere altzairuzko kable lodi, poste, txirrika eta guzti, dena osorik, enborrak mendi kaskoan kabletik zintzilikatu eta begiklixka batean eramateko irristaka hondartzaraino.
‎Garraioak, nolanahi ere, berotegi efektua eragiten duten hainbat gas eragiten ditu, batez ere klima aldaketan eragiten dutenak. Baina garraioak, erregaiaren errekuntzaren bidez, airea eta lurzorua azidotzea eragiten duten gasak ere sortzen ditu, erregai fosilen kontsumoak baliabide horiek ere agortzen dituela ahaztu gabe. Irudia:
2018
‎Bai, Gates jauna, baina garraioa behar dut berehala ospitale gertuenera.
2019
‎“Egunean joan etorriko kilometro bat eta beste bat ibiltzeak —ikastetxearen eta etxearen arteko batez besteko distantzia— esan nahi du adingabeei gomendatutako eguneroko ariketaren 2/ 3 egin behar direla”, dio María José Mellado Espainiako Pediatria Elkarteko lehendakariak. Baina garraio aktibo horrek (bizikletaz, patinez, patinez edo monopatinez joatea ere bada) ez du jarduera fisikoaren maila% 23 baino gehiago handitzen haurrengan eta% 36 nerabeengan, AEPren Ingurumen Osasuneko eta Osasuna Sustatzeko batzordeek ‘Eskolara oinez: haurren osasuna eta ingurumena berritzeko eredua’ dokumentuan adierazten duten bezala.
Baina garraioa bai.
2020
‎Alarma egoera dela eta, agintariek herritarren mugikortasuna mugatu dute. Baina garraio publikoa erabiltzera behartuta bagaude, nola jokatu behar dugu?
‎Alarma egoera indargabetu denetik, autodun herritarrei harat honat mugitzeko baimena eman zaie, baina garraio publikoko erabiltzaileek mugitzeko eskubide hori bera murrizturik dute, zerbitzuan izan den mozketagatik. Horrek aipatutako erabiltzaileak bereziki «kaltetzen» ditu, baita gainerako herritarrak ere:
‎Irunen eta Hondarribian, aldiz, herriko etxeetako zerbitzu gehienak oraindik itxiak dira maiatzaren 22a arte, liburutegiak barne. Baina garraio publikoa eta oinarrizkoena normaltasunera itzuli da.
‎" Espainiako Gobernuak, konfinamenduaren dekretua atera aurretik, telelana egitea gomendatzen zuen, eta etxean geratzea. Baina garraio publikoa ez zuen moztu, eta jendea egunero ordubeteko bidaiak egiten zebilen metroan, zutik, bagoiak gainezka zirela. Jendea kutsatzen ari zen.
‎Metafora horrek, esan nuen, biolentziaren fenomeno konplexua geometriaren eremu soilera garraiatzen du, errealitatea plano karratu bat bailitzan, eta pertsonen jarrerak eta jokaerak, A, B, C eta D, plano karratu horretako puntu. Baina garraio mota hori, hau ere aipatu nuen lehengoan, baldarra ez ezik, karikaturaren mailako operazioa izan ohi da, gerra sasoietan eta erabiltzen dena. Politika deitzen dugun jardun sektarioaren emaitza logikoa?
2021
‎Rafaelek bere kabuz egiten zuena zerbait gehiago da, haratago doa. Nik ez dakit zertan zebiltzan, baina garraio txiki batzuk gutxitan egiten ziren, hilabetean behin edo bitan egiten zituen. Rafael, gainera, batzuetan desagertzen zen nondik ibiliko zen erran gabe.
‎Ikatzarengatiko isuriekin ez dakit zer gertatuko den. Baina garraioan paralelismoa gerta zitekeen neurri batean. Auto elektrikoen negozioa emankorra dela ikusita, industriaren lobbya gradualki eraldatu daiteke.
‎Hiritik atera behar nuenean, halatan, neurri batean, blokatua nintzen, trenak eta autobusak ez ziren beti erraz iragartzen eta hauen ordu kapritxosoen meneko nengoen erabat. Baina garraio publikoak estimatzen nituen, memoria sutzen zidatelako, erroten azantz eta auzoen musika zarata artean.
2022
‎bertute oso garrantzitsua da, eta horrek eman die Bilbori eta Zazpikaleei izaera". Barrurago dagoen eremu batean sortu zen Bilbo, baina garraiorako lehorreko ibilbideek astunak eta geldoak eta itsasokoek azkarrak bat egiten dute han. " Balio handirik ez zuten, baina bolumen edota pisu handia zuten materialak atera zitezkeen Bilbotik, hala nola artilea eta burdina".
‎Ez da familia usadioz edo ikasketaz arotza, baina zurgintza enpresa handi bat eraikitzeko gai litzateke hala erabakiko balu; ez da gustuz edo jardutez garraiolaria, baina garraio enpresa erraldoi bat sortuko luke hutsetik, gogoak hala aginduko balio; ez da... baina...
‎Eta zer sektoretan aldatu dute kontratu gehien aurten? Datu horiek Espainia mailan eman dituzte bakarrik, baina garraioan, eraikuntzan eta ostalaritzan azterturiko kontratuen bi heren aldatu dituzte. «Ikuskariak bilaketa patroi bat txertatzen du:
2023
‎Berez, autobusean joateko erabaki hutsak asko dio gutaz: jende frankok baitezpada hartzen du autobusa ikasleek, etorkin emakume langileek, adineko jendeak…, baina garraio kolektiboaren defendatzaile teoriko anitzek ez dute inoiz autobusa hartzen. Ezta esperimentu gisa ere.
‎Gure auzoan jende askorekin hitz egiten genuen lehen, eta orain kotxetik agurtzen ditugu inguruko baserrietako bizilagunak. Harrigarria da zenbat erraztu digun bizimodua kotxeak, baina garraio publikoan pasatzen ditugun ordu estrak ez dira beti galdutako orduak. Perspektibaz begiratuta, kotxean gehiegi ibiltzeak batzuei bakarrik ematen dizkie mozkinak.
‎Aldea dago erregai motaren arabera. Gasolinarenak %14, 1 egin du gora, baina garraioan gehien erabiltzen den erregaia, eta alde handiarekin gainera, gasolioa da, eta hori% 6,7 murriztu da. Arabako, Bizkaiko eta Gipuzkoako garraio sektoreak pandemiaren aurreko urtean baino% 8,3 erregai gutxiago kontsumitu du.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia