2006
|
|
Epaiteziorik egin nahi, merkataritzako jakintzagai edo legeriarekin. Bestela esanik, hasierako momentu honetan merkatarigi berri horien izentazioak euren eskumeneko gaien izaera nagusia aipatzen du,
|
baina
ez du erabateko identifikakataritzako gai guztiak, eta, gisa bertsuan, epaitegion eskumeneko gai oro ez dira merkataritzakoak. Are gehiago, jurisdikzio zibilaren barruan halako eratxikipena egiteko irizpidea ez da izan aldez aurretik ezarritako ildo dogmatikoei ekitea, baizik eta orain orokortzen ari den espezializio prozesu horrek epaileen egunerokoetan lehendik sorrarazitako esperientziak praktikarekin alderatzea.
|
|
Era berean, legeak funtzionaltasun irizpideen arabera arautu ditu konkurtso adierazpenak hartzekodunen gain dituen ondoreak ere, eta hartzekodunek konkurtsopekoen ondarearen kontra eragindako banakako akzioak geldiaraztea agintzen du. Geldiarazte hori hartzekodunak konkurtsoaren masa pasiboan sartzearen berezko ondorioa da,
|
baina
ez ditu ukituko arlo zibil edo lan deak gauzatzen ari direnean konkurtso arloko akzio adierazleak, horien izapiadierazpena egitean; halakoek aurrera egingo dute epaia irmoa izan arte. Gelzioarekiko auzietakoak edo zigor arlodiarazteak ez ditu ukituko, administrakoak izanda, zordunaren ondarearen gain eragina duten akzioak ere, nahiz eta akziook konkurtso adierazpenaren ostean egikaritu; bai ukituko ditu, ordea, akzio betearazleak, administrazio edo tributu premiamenduak barne, eta horiek izapidetza prozesuan badaude eten egingo dira, konkurtso adierazpenaren aurretik erabakitakoak izan ezik, eta ezin izango dira berriro hasi, konkurtsoa adierazi ostean.
|
|
herritarra eta Estatua. Sakratua da, zalantza izpirik gabe, gizartearen interesa;
|
baina
ez dute garrantzi txikiagorik gizabanakoaren eskubideek. Zinez aske diren herrietan, herritarrak baliabide eragingarriak izan behar ditu eskura, bere bizitza, askatasuna, aberastasuna, duintasuna eta ohorea defendatzeko eta horiek iraunarazteko.
|
|
Nabari denez, ahalmena muga estuen barruan itxuratu da. Berau sinatzen duen ministroak buruan izan du ahalmen horri uko egitea eta akusazio printzipioa zorrotz zorrotz aplikatzea;
|
baina
ez du hori egin, Europako kontinenteko koderik aurreratu eta askeenek ere ez diotelako horretaten diona. Frantzian eta Alemanian, Fisrako eredurik eskaini.
|
2007
|
|
Kategoria zabal honen barruan 41 artikulua modu aipagarrian agertzen da. Artikulu horren arabera, botere publikoek, herritar guztientzat (beraz, unibertsala da), Gizarte Segurantzako araubide publikoari eutsiko diote(
|
baina
ez du eredu zehatz bat ezartzen); sistema horrek behar besteko gizarte laguntza eta prestazioak bermatuko ditu beharrizan egoeretan. Sistema publiko hori guztiz bateragarria da borondatezko sistema pribatuekin.
|
|
GEEAko epaien balioari erreparatuz, horiek behin betiko eta nahitaezko erabakiak dira, baina funtsean adierazleak eta ez betearazleak. ...an erabili behar diren bitartekoak hautatzea, eta Estrasburgoko Auzitegiak ezin ditu deuseztatu ez ezeztatu GEEHren aurkako nazioko legeak edo epaiak (1979ko ekainaren 13ko GEEAE. Marckx kasua?; 1999ko azaroaren 16ko GEEAE. E.P. versus Italia kasua?, etab.). Eta horixe da Estrasburgoko Auzitegietako epaien funtsezko arazoetako bat; izan ere, horiek Europako Hitzarmena urratu dela adieraz dezakete,
|
baina
ez dute nahitaez betearazteko sistemarik; izan ere, epaiak estatuek betearazi behar dituzte, horien barne arautegiarekin bat etorriz.
|
|
Konstituzio Auzitegiak aldez aurretiko zentsura, batez ere, agintari publikoen jardueraren esparruan kokatu du. ...Modu horretan, aldez aurretiko zentsura botere publikoek idatzizko edo ikus entzunezko mezuak argitaratu edo igortzea debekatu edo moldatzeko egiten duten prebentziozko esku sartzea izango litzateke; izan ere, herritarrek edo herritarren multzoek zabalkunde hori eragozteko egiten duten presioa, xedea lortu arren, inoren eskubidean egindako esku sartzea izan daiteke, zigor arloan ere eragina duena,
|
baina
ez du «zentsurarik egiten», Konstituzioak ematen dion esanguran (urriaren 25eko 187/ 1999 KAE). Eta nahiko polemikoa izan den azken epai horretan, telebistako programa ezagun bat igortzeko debekua bermatu baitzuen, Konstituzio Auzitegiak bereizi egin ditu, batetik, «gobernuaren zentsura», Konstituzioak erabat debekatzen duena, eta, bestetik, epaile edo auzitegi batek adierazpen eta informazio askatasunak egikaritzea murrizteko kautela neurri batzuk hartzea, horiek egikaritzean askatasun horien muga diren beste eskubide eta ondasun juridiko batzuk egikaritzea saihesteko.
|
|
Konstituzio jurisprudentziak, GEEAk ezarritakoari jarraituz, argi utzi du betekizun hori kasu zehatz batzuk aztertzean: ...ia izan daiteke Gizarte Segurantzaren ondoreetarako, baina ez adierazpen askatasunari edo botoeskubideari dagokionez (urriaren 5eko 90/ 1984 KAE); herritarren jokabide ona edo makurra ez da garrantzitsua pentsio desberdinak ematea justifikatzeko (ekainaren 6ko 114/ 1987 KAE); lan finkoaren eta aldi baterako lanaren arteko desberdintasunak garrantzia du lan zuzenbiderako alderdi batzuei dagokienez,
|
baina
ez du garrantzirik lan berdinen kasuan alokairu desberdintasunak ezartzeko (uztailaren 22ko 136/ 1987 KAE), etab.
|
|
Zalantzarik gabe, Agiria testu juridiko garrantzitsua da, baina arazo larria du: aldarrikatu egin zuten,
|
baina
ez zuten tratatuetan sartu eta ez zuen Europako Erkidegoko zuzenbide eratorriaren iturrietako baten forma hartu; izan ere, Nizan onetsi zuten moduan, erakunde barruko adierazpena zen. Horrenbestez, ez du indar juridiko loteslerik, baina zeharkako ondore juridiko batzuk ditu (Batzordeak erabili du legegintza ekimenetan eta erregelamenduak egiterakoan, eta Europako Erkidegoko Auzitegien barruan, abokatu nagusiek erabili dute interpretazio ondoreetarako).
|
2008
|
|
Indarreko sisteman lurralde erkideko autonomia erkidego guztiak daude. Erkidego horien estatutuen azken eraldaketek tributu lagatuen bidez diru gehiago jasotzea ezarri dute
|
baina
ez dute lurralde erkideko autonomia erkidegoen araugintza ahalmena handitu.
|
2009
|
|
Kontratugileek nahi adina salbuespen hizpatu ahal dituzte,
|
baina
ez badituzte horiek polizan sartzen, salbuespenok eragingabeak izango dira.
|
2011
|
|
Saltzaile onustedunak kredituaren izate eta legitimitatearen gaineko erantzukizuna izango du salmenta unean, kreditu hori zalantzazko kreditu gisa saltzen denean izan ezik;
|
baina
ez du zordunaren kaudimenaren gaineko erantzukizunik izango, salbu eta hori beren beregi denean edo kaudimengabezia aurretiazkoa eta jendaurrekoa denean.
|
|
Norbaitek, goren mugako prezioaren truk edo oso osorik, zenbait eskubide, errenta edo produktu saltzen baditu, nahiko izango du osotasunaren legitimitatearen gain orokorrean erantzukizuna izatearekin;
|
baina
ez du betebeharrik izango, osotasun horretako zati bakoitzaren saneamenduaren gain, salbu eta osotasunaren edo horren zatirik handienaren ebikzioa gertatzen denean.
|