2008
|
|
Euskaldunak bere hizkuntzaz idatzi gura duenean zalantza ugari aurkitzen ditu. Batetik, eskolak toki guztietan oraindik idazteko gaitasuna bermatzen ez duelako, edo bestetik, belaunaldi zaharragoek euskaraz ikasteko aukerarik izan ez dutelako, sarritan euskaldunak badaki esaten hitz bat
|
baina
ez daki nola idatzi behar den batuaz; esate baterako, ondoko hitzen artean zein da batuaz erabili behar dudana arbola adierazteko, zuhaitz?
|
|
• Gai zehatz baten inguruko artikulu bat bilatu nahi dugu sarean gero ondo itzultzeko,
|
baina
ez dakigu zein den interesatzen zaiguna. Artikulua aukeratzeko asimilazio itzulpena oso lagungarria izan daiteke.
|
2011
|
|
A zelako kasuistika zabala mundu osoan," gizarte giroa aldatzeaz bat, segun giro aldaketa horren eragile demografiko, politiko operatibo, soziokultural eta ekonoteknikoek zer joera markatzen duten". Milioika kasuren continuuma osa liteke hor ere, ziurrenik,
|
baina
ez dakit nik ezer argitzen lagunduko ote diguten sailkapen tekniko, akademiko, neutral, ia anglofono soil... horiek guztiek. hizkuntza ekologia bada gizateriak bere osotasunean gogotsu onartzea ingelesa h aldaeratzat eta gainerako hizkuntza guztiak de facto L bihurtzea; hizkuntza ekologia bada jaiotzatiko anglofono ez garenok ahalik eta di/ tri/ multi (poli) glosiarik egonkorrenean eta gatazkarik... Jaiotzatiko anglofono elebakarrak izatea, beste ezer ikasi gabe, mundu osoko berezko alfabetatu funtzional bakarrak ez zait niri iruditzen oso ekologikoa.
|
|
Agian hezkuntza sisteman integratuta egon litzateke hori, ez soziolinguistika asignatura modura, ez, gehiago beste zentzu batean. pertsona bakoitzak gauza batzuk pentsatu behar ditu, informazio bat eduki behar du, informazio hori tratatu behar du, gauza batzuk egitea erabaki behar du. esate baterako, euskaltegira doazen euskara ikasleekin izan ohi dugun kezka izan ohi da ez dizkiegula hainbat gai ezagutzera eman. Berak ere ez ditu inoiz planteatu, eta momentuz bere jarrera euskara ikastea da, diren arrazoiak direla,
|
baina
ez daki zehazki zer den euskara, nolako erabilera duen, ez eta herri batean hizkuntza elkarbizitza dela ere.
|
2012
|
|
GuH informazio multzoa duenean, II. jokalaria jokoaren barruko beste joko batean parte hartzen hasten da, I. jokalariak Ia elebiduna egoeran B aukeratu duela (elebiduna dela) entzun ondoren aukeratu behar baitu hizkuntza; alegia, II. jokalariak badu informazioa. GeH informazio multzoa duenean, berriz, I. jokalariak elkarrizketa gehiengoaren hizkuntza (A) erabilita hasi duela entzundakoan aukeratu behar du hizkuntza II. jokalariak,
|
baina
ez daki I. jokalaria elebiduna ala elebakarra den; hau da, bi nodo (x eta y) daude egoera horretan.
|
2015
|
|
Eta beste 2 kasutan, gaztelaniaz aritu nahi dutenen egoera da kontuan hartzea eskatzen dena: " Oso ondo dago euskara bultzatzea,
|
baina
ez dakienari ere errespetatu behar zaio. Onena dena ele bietan egitea" eta" Errespetua gazteleraz hitz egin nahi diren guztientzat, legeak beti bete behar dira, ez bakarrik komeni zaizkigunean...".
|
2016
|
|
9 Izaera dramatikoa mantendu egin behar da. Graduzkoa da bereizketa,
|
baina
ez dakit hobeto zehazten.
|
2018
|
|
Ez dakigu, hortaz, ekimenak nola eta zein neurritan lagundu duen, lagundu badu, herrian euskararen erabilera suspertzen. Badakigu ahobizien eta belarripresten artean zer gertatu den,
|
baina
ez dakigu horrek zer isla izan duen herri osoan.
|
2019
|
|
— Bñ.sty [bañe eztai>
|
baina
ez dakit]
|
2021
|
|
Orduan, ikerlariok, gure kasuan eske hasi ginanean 18 urte genituen, lehenengo mailan geunden, unibertsitatean hasi berriak, ez dakit zer, proiektu bat, dena etorri zen, ezta? Eta horrek igual sortzen du, motibatzea alde batetik, baina era berean desmotibatzea, ze beldur horrek igual eragiten du, esaten duzu konpromezu handiegia da, utziko dut nahiz eta jakin egin dezakezula, eta hori, batez ere beldur hori nik izan nuen batzuetan, nahi nuen hor egon eta callo a eman nahi nuen,
|
baina
ez nekien nola, edo ez zitzaidan ateratzen nahi nuen moduan, eta pertsona batzuei horrek eragin diezaieke desmotibazioa edo pentsatzea txarto geratuko direla. / Igual pentsatzen nuen," hau pentsatzen dut baina ez dut esango, ez da beharrezkoa esatea", nahiz eta aberasgarria izan, batzuetan horrek eragiten zuen gauza batzuk ez esatea, ezta?
|
|
Itxurakeria," postureo" a, aipatu dute gazteek, jarrera hori omen delako nagusi denon artean, gazte izan edo heldu. Ez dute gustuko, kritiko dira,
|
baina
ez dakite nola egin aurre. Hain zuzen ere, horrelako baieztapenak egin dituzte batzuek Euskaraldiaz:
|