Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 8

2002
‎Eguneroko bizitzan, berriz, zen baino zaharragotzat hartzen zuen jendeak, bai arropagatik bai esa  ten zituen gauzengatik. Inork bere jarrera aldaketaz galdetzen zionean," kameleoia naiz, baina ez gizartea baino gehiago", esaten zuen, beti en petit comité. Eta eransten zuen.
2007
‎Azpimarra dezagun, zentzu honetan, euskal diglosia gainditu eta" benetako elebitasun sozial" baten aldeko lana egitea, egiaz, gure hezkuntzaren beraren konpromiso etikoa dela: beti ere gogoratu, ezeren aurretik," geure gizartearen zati bat elebiduna dela baina ez gizarte osoa", honela Lertxundi," eta horrek desoreka nabarmenak sortzen dituela", hain zuzen," askatasun pertsonalaren eta hiztun eskubideen arloan eragiten duten desorekak" 263 Kontua da, euskal hizkuntzak —bestelakoek bezalaxe— berori hitz egiten duten pertsonak elkartzen dituen bezala, aldi berean, berori hitz egiten ez dutenenganako bereizketa ezartzen d... Horregatik, eta hezkuntzak euskalduntze prozesuan duen papera nabarmenduz, zera diogu Setienekin batera:
2008
‎Gizarte aldakorra Garai batean eskolek irakatsi dutena ez da nahikoa orainak planteatzen dituen beharretarako eta gaitasun berriak eskatzen dituen mundu interdependente batean bizitzeko, Erresuma Batuko eta Irlandako Waldorf Steiner eskoletako lehendakari eta Haurrentzako Aliantza sare globalaren zuzendari eta sortzaileetako batek, Christopher Claudelek, esan zuen. Claudi ek nabarmendu zuen ikasgeletan Darwinen eboluzioaren historia eta teoriak irakasten direla, baina ez gizartea beti aldatzen ari dela eta gizakiak modu positiboan egin behar diola aurre etengabeko aldaketa horri. Txiki txikitatik ikas daiteke eskolan “tolerantzian eta bakean” elkarrekin bizitzeko lana, aniztasuna errespetatuz.
2009
‎(Euskal Autonomia Erkidegoan) 1981etik urtero %0, 5 igotzen da euskararen ezagutza, munduan berreskuratu diren hizkuntzen artean egoera onenetarikoa da. (...) Eskolaldian daudenen artean asko ari dira hobetzen Nafarroan, baina zailtasun handiak dituzte, baina ez gizartean, euskararen aurka daudenak ez baitira gehiengoa. Bertako arazoa da:
2014
‎Laburki deskribaturiko panorama honen aurrean, gure ustez, eta Coalter ek (2007) esan bezala, ezinbestekoa da kirol politikaren inguruko handinahikeriak murriztea eta are eta efektiboagoak egitea, lehenik eta behin, kirola bera desmitologizatuz. Horretarako, lehenik eta behin, argi eta garbi geratu litzateke kirolak ez duela guztirako balio, askorako bai, baina ez gizarteko arazo guztietan ekiteko. Berriro ere Coalterrengana bueltatuaz, beharbada interesgarria litzateke zer kirol, zer baldintzatan, zer ondorio eta zeinentzako galderen erantzunean sakontzen hastea eta ez, besterik gabe, kirola ona delako definizio zabalean gelditzea.
2015
‎Ze alternatiba zentzuzkorik inork ez zigun ematen. Batzuen ustez alternatiba bakarra EAJra pasatzea izan da, instituzioetara pasatzea, baina ez gizarte zibiletik eta gure autonomiatik jokatzea. Bazirudien hori ezinezkoa zela.
‎Pau Vidal filologoak Berrian ondo zioen, gaur egungo elebitasunaz: ona da pertsonentzat, baina ez gizarteentzat. Joxe Azurmendik ere, garbi zioen:
2017
‎–Mila aldiz azaldu genion zergatik ez genuen egokia ikusten. Egun berean bi ekitaldiak egitea ulergarria zen abertzaletasunaren esparru batentzat, baina ez gizarte osoarentzat, eta guk gizarte osoa ordezkatzen dugu?. Azkeneko unera arte egon ziren ekitaldi instituzionala aurreratzeko saialdiak.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia