2002
|
|
Eguneroko bizitzan, berriz, zen baino zaharragotzat hartzen zuen jendeak, bai arropagatik bai esa  ten zituen gauzengatik. Inork bere jarrera aldaketaz galdetzen zionean," kameleoia naiz,
|
baina
ez gizartea baino gehiago", esaten zuen, beti en petit comité. Eta eransten zuen.
|
2007
|
|
Azpimarra dezagun, zentzu honetan, euskal diglosia gainditu eta" benetako elebitasun sozial" baten aldeko lana egitea, egiaz, gure hezkuntzaren beraren konpromiso etikoa dela: beti ere gogoratu, ezeren aurretik," geure gizartearen zati bat elebiduna dela
|
baina
ez gizarte osoa", honela Lertxundi," eta horrek desoreka nabarmenak sortzen dituela", hain zuzen," askatasun pertsonalaren eta hiztun eskubideen arloan eragiten duten desorekak" 263 Kontua da, euskal hizkuntzak —bestelakoek bezalaxe— berori hitz egiten duten pertsonak elkartzen dituen bezala, aldi berean, berori hitz egiten ez dutenenganako bereizketa ezartzen d... Horregatik, eta hezkuntzak euskalduntze prozesuan duen papera nabarmenduz, zera diogu Setienekin batera:
|
2008
|
|
Gizarte aldakorra Garai batean eskolek irakatsi dutena ez da nahikoa orainak planteatzen dituen beharretarako eta gaitasun berriak eskatzen dituen mundu interdependente batean bizitzeko, Erresuma Batuko eta Irlandako Waldorf Steiner eskoletako lehendakari eta Haurrentzako Aliantza sare globalaren zuzendari eta sortzaileetako batek, Christopher Claudelek, esan zuen. Claudi ek nabarmendu zuen ikasgeletan Darwinen eboluzioaren historia eta teoriak irakasten direla,
|
baina
ez gizartea beti aldatzen ari dela eta gizakiak modu positiboan egin behar diola aurre etengabeko aldaketa horri. Txiki txikitatik ikas daiteke eskolan “tolerantzian eta bakean” elkarrekin bizitzeko lana, aniztasuna errespetatuz.
|
2009
|
|
(Euskal Autonomia Erkidegoan) 1981etik urtero %0, 5 igotzen da euskararen ezagutza, munduan berreskuratu diren hizkuntzen artean egoera onenetarikoa da. (...) Eskolaldian daudenen artean asko ari dira hobetzen Nafarroan, baina zailtasun handiak dituzte,
|
baina
ez gizartean, euskararen aurka daudenak ez baitira gehiengoa. Bertako arazoa da:
|
2014
|
|
Laburki deskribaturiko panorama honen aurrean, gure ustez, eta Coalter ek (2007) esan bezala, ezinbestekoa da kirol politikaren inguruko handinahikeriak murriztea eta are eta efektiboagoak egitea, lehenik eta behin, kirola bera desmitologizatuz. Horretarako, lehenik eta behin, argi eta garbi geratu litzateke kirolak ez duela guztirako balio, askorako bai,
|
baina
ez gizarteko arazo guztietan ekiteko. Berriro ere Coalterrengana bueltatuaz, beharbada interesgarria litzateke zer kirol, zer baldintzatan, zer ondorio eta zeinentzako galderen erantzunean sakontzen hastea eta ez, besterik gabe, kirola ona delako definizio zabalean gelditzea.
|
2015
|
|
Ze alternatiba zentzuzkorik inork ez zigun ematen. Batzuen ustez alternatiba bakarra EAJra pasatzea izan da, instituzioetara pasatzea,
|
baina
ez gizarte zibiletik eta gure autonomiatik jokatzea. Bazirudien hori ezinezkoa zela.
|
|
Pau Vidal filologoak Berrian ondo zioen, gaur egungo elebitasunaz: ona da pertsonentzat,
|
baina
ez gizarteentzat. Joxe Azurmendik ere, garbi zioen:
|
2017
|
|
–Mila aldiz azaldu genion zergatik ez genuen egokia ikusten. Egun berean bi ekitaldiak egitea ulergarria zen abertzaletasunaren esparru batentzat,
|
baina
ez gizarte osoarentzat, eta guk gizarte osoa ordezkatzen dugu?. Azkeneko unera arte egon ziren ekitaldi instituzionala aurreratzeko saialdiak.
|