Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 23

2008
‎esateko, kutxiloa, z beste modurik herri bi hauetan. Maileguak direla-eta, fenomeno deskulturizatzaileak indar handiagoa du gaztearengan(% 24,16), eta txikiagoa(% 21,66) helduarengan, baina ez dago alde handirik batetik bestera.
‎Helduak ez du agertzen estandarretik hartutako hitzik. Maileguak direla-eta fenomeno deskulturizatzaileak indar handiagoa du gaztearengan(% 24,16), eta txikiagoa(% 21,66) helduarengan, baina ez dago alde handirik batetik bestera. Batez beste% 4ko eragina du estandarrak Bolibarren, eta mailegutzak, berriz,% 22,91koa.
2009
‎Sinbolo hauek ere erabiltzen dira, baina ez daude onartuta:
‎gerra edo gatazka garaietan suntsitu zizkieten ondareak euren eskuetara itzularaztea. Badakigu egoerak mota askotakoak, konplexuak eta istilutsuak izaten direla, baina ez dago zalantzik jatorrizko kultur eta herrialde askotako arrazoizko eta ondo arrazoitutako eskaerei behar adinako arreta eskaini behar zaiela. Denok badakigu zer gertatu zitzaion Egiptoko ondareari, Greziakoari, ondare prekolonbinoari edota euskal ondareari.
2010
‎Ez dago testuinguruaz aske definitu daitekeen arrazionaltasun irizpiderik, hortaz, ezagutzaren azterketak egia/ faltsua eta justifikatua/ justifikazio gabea dikotomietatik harago, sinesmen eta usteen instituzionalizazio prozeduren azterketan aurkitzen du bere interesa (Barnes Bloor, 1982). Baina ez badago irizpide objektiborik, nondik eratortzen dute proposamen ez klasikoek proposamen klasikoei ukatzen zaien zilegitasunaren iturria?
2011
‎Hor euskarazkoak hartuko luke funtzio denotatiboa, eta bestea, berriz, itsu eta mutu geratuko litzaiguke. Baina ez gaude kasu horretan. Ondo ulertzen dugu zein den zati bakoitzak duen funtzioa:
‎garbi, garbiketa, garbilan, langarbi, garbialdi, garbieder, garbigune, garbikide, garbiclean... Erraza bai, baina ez dago horren argi praktika aberasgarrien aurrean gauden ala ez. Zentzu horretan, aspaldi agertu zen kexu Angel Lertxundi euskararen aberastasuna izengintzan zein gutxi (eta zein elkor) erabiltzen den ikusita:
‎Izen horiek ez dira erakunde eta politika publikoen emaitzak, merkatuan lehiatzeko identitate zeinuak baizik. Erakundeen izendatze tradizio eta praktiketatik aldentzen dira zeregin bereziak dituztelako, baina ez daude, egia esan, interferentzia politikoetatik libre. Alderantziz, ikusiko dugunez logika politiko, sozial, ekonomiko, kultural eta identitarioak nahasten dira beraietan.
2013
‎«Eta horrelako kasu asko daude. Minbizidunak, oinaze handia daukatenak, guztiak ere hiltzen laguntzea nahiko luketenak, baina ez dago aukerarik. Neronek ere pentsatu izan dut maiz gizon bati geltokira eraman eta trenbide ondoan eserita utz nazan ordaintzea, neure burua etortzen den lehen trenera botatzeko».
‎Euskal literaturaren irakurle kopurua eta irakurleen ezaugarriak funtsezkoak dira kultur eremu honentzat, baina ez dago emaitza doituak eskaintzen dituen berariazko ikerketarik, salbu eta gazteen irakurketa ohituren ezaugarriei buruzkoa eta eskoletako literaturaren irakaskuntzari buruzkoa. Irakurleen errealitateari argazkia atera ahal izateko aztertu ditut egoera soziolinguistikoari, kultura ohiturei eta irakurketa ohiturei buruzko zenbait ikerketa, zeren, ikuspegi kritiko batetik analizatzen baditugu, zeharka isla baitezakete euskal literaturaren irakurleak zenbat eta nolakoak diren.
‎Zenbat irakurle ditu euskal literaturak? Kopuru horrek berebiziko garrantzia du, baina ez dago halakorik kuantifikatzen duen berariazko ikerketarik. Ekoizpenari dagokionez, Juan Luis Zabalak eta Joan Mari Torrealdaik urtero argitaratzen dituzte datuak.
2014
‎Halere, Mitxelenaren iritziz, Euskal Unibertsitatea eta Euskal Herriko Unibertsitatea ez ziren gauza bera, baina ez zeuden elkarren aurka, eta «ez genuke inolaz ere deus egin behar elkarren osagarri liratekeenak elkarren etsai tankeran ager daitezen».
2015
‎–(Hizpide hartu ditugun) txori guztiak marraztu ditugu( baina ez zegoen enararik)?
‎El Correoren kasuan, bideo informatiboak 2 minutu baino luzeagoak ez izaten saiatzen diren arren (Unai Izquierdo, 2014an egindako elkarrizketa), produkzio propioko bideoen kasuan, aldakorra da iraupena. Berrian ere bideoari «eskatzen zaiona» ematen zaio; albisteekin lotutako bideoak normalean laburrak izaten dira, baina ez dago gehieneko minutajerik zehaztuta (Pello Urzelai, 2014an egindako elkarrizketa).
2017
‎Interesgarria izango zen zalantzarik gabe egile ezberdinekin hitz egitea haien lana komunikazioaren esparruan edo beste bat (zu) e (t) an ikusten ote zuten galdetzeko, baina halakoetan gertatu ohi den legez denbora mugatua da, eta ez da posible izan. Hala, esan dezaket nire iritziz aukeratako guztiak direla zalantzarik gabe komunikazioaren esparrukoak, baina ez dauden batzuk ere sar litezkeela berrikusketa honetan.
‎Eskuragarri dauden datuetan oinarrituz, Espainiako Estatuan hirigune eta hiriguneen arteko autobus gidarien% 12,4 emakumeak ziren 2006.urtean (INE, 2008), baina ez dago Euskal Herri mailako ezta administrazio (erkidego edo departamendu) mailako datu zehatzik.
2019
‎Poema horretan neskaren ahotsa da nagusi, baina amaren hitzak ere ageri dira, beraz, bada nolabaiteko elkarrizketa. Neskak ezkontzeko eskaria egiten dio amari, baina ez dago mehatxurik, bizitzaz gozatzeko nahia baizik.
2020
‎gorputz atalak ikasteko edo triste, pozik, haserre. Orduan, gorputza ez dago, bagado, badagoelako, bagarelako baina ez dago. (E5_ 2018/03/14)
2021
‎Kritikoki adierazten dute gaztelaniarako joera bai gela barruan baita kanpoan ere: euskararen aldeko jarrerak bai, baina ez dago euskaraz egiteko benetako nahirik. Egoerak tristura sortzen die.
2022
‎Bestetan, stative adverbs deitu izan direnak (De Rijk, 1998 [1996], 2008) edo osatzen dituzte. Horiek badira aditzedo perpaus modifikatzaileak, baina ez dago argi hartzen duten atzizkia bera den kasu bietan, eta hala bada, partitiboa bera den edo aparteko eratorpen atzizki bat. Gainera, gaur egun, stative adverben eratorpenak ez du emankortasunik, erresultatiboenak ez bezala.
‎Izan ere, beste kategoria batzuetako hitzen antza duten hitzak ere, adberbiotzat hartu izan dira aditz modifikatzaile lanetan daudenean. Baina ez dago argi nahikoa ote den funtzio bera izatea kategoria bera osatzeko. Banaketan, osaeran eta esanahian azalerazi nahi izan ditudan desberdintasunak ere kontuan hartu beharrekoak dira.
‎Hizkuntza bakoitzean, hitza zein unitateri deitzen zaion zehaztu ondoren, hitz horiek multzokatu egin behar dira haien deskribapen egokia egiteko, eta horretarako hitz motak, hizketa parteak edo kategoria gramatikalak deritzenak erabiltzen dira. Deskribapen egoki batek ezaugarri zehatz, argi eta koherenteen arabera osatu luke sailkapena, baina ez dago argi zein diren horretarako ezaugarri egokienak ez eta horiek zehazteko funtzioari edo formari begiratu behar ote zaion ere2 Argitu beharrekoa da, adibidez, garrantzi handiagoa eman behar litzaiokeen hitzek beste hitzekin duten harremanari (komunztadura, hurrenkera) edo haien esanahiari.
‎154) ematen duen azalpena. Baina ez dago argi zerk eragiten duen adberbialetan zein erresultatiboetan partitiboa agertzea16 De Rijken (1998 [1996]) ustez, partitiboa litzateke soilik bigarren mailako predikatuetan (erresultatiboetan) aurkitzen dena, baina ez hala stative adverb direlakoetan ageri dena. Gauzak horrela, De Rijkek (2008) adberbialetan ageri den atzizkia aparteko atzizki eratorle gisa aurkezten du.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia