2008
|
|
esateko, kutxiloa, z beste modurik herri bi hauetan. Maileguak direla-eta, fenomeno deskulturizatzaileak indar handiagoa du gaztearengan(% 24,16), eta txikiagoa(% 21,66) helduarengan,
|
baina
ez dago alde handirik batetik bestera.
|
|
Helduak ez du agertzen estandarretik hartutako hitzik. Maileguak direla-eta fenomeno deskulturizatzaileak indar handiagoa du gaztearengan(% 24,16), eta txikiagoa(% 21,66) helduarengan,
|
baina
ez dago alde handirik batetik bestera. Batez beste% 4ko eragina du estandarrak Bolibarren, eta mailegutzak, berriz,% 22,91koa.
|
2009
|
|
Sinbolo hauek ere erabiltzen dira,
|
baina
ez daude onartuta:
|
|
gerra edo gatazka garaietan suntsitu zizkieten ondareak euren eskuetara itzularaztea. Badakigu egoerak mota askotakoak, konplexuak eta istilutsuak izaten direla,
|
baina
ez dago zalantzik jatorrizko kultur eta herrialde askotako arrazoizko eta ondo arrazoitutako eskaerei behar adinako arreta eskaini behar zaiela. Denok badakigu zer gertatu zitzaion Egiptoko ondareari, Greziakoari, ondare prekolonbinoari edota euskal ondareari.
|
2011
|
|
garbi, garbiketa, garbilan, langarbi, garbialdi, garbieder, garbigune, garbikide, garbiclean... Erraza bai,
|
baina
ez dago horren argi praktika aberasgarrien aurrean gauden ala ez. Zentzu horretan, aspaldi agertu zen kexu Angel Lertxundi euskararen aberastasuna izengintzan zein gutxi (eta zein elkor) erabiltzen den ikusita:
|
|
Izen horiek ez dira erakunde eta politika publikoen emaitzak, merkatuan lehiatzeko identitate zeinuak baizik. Erakundeen izendatze tradizio eta praktiketatik aldentzen dira zeregin bereziak dituztelako,
|
baina
ez daude, egia esan, interferentzia politikoetatik libre. Alderantziz, ikusiko dugunez logika politiko, sozial, ekonomiko, kultural eta identitarioak nahasten dira beraietan.
|
2013
|
|
«Eta horrelako kasu asko daude. Minbizidunak, oinaze handia daukatenak, guztiak ere hiltzen laguntzea nahiko luketenak,
|
baina
ez dago aukerarik. Neronek ere pentsatu izan dut maiz gizon bati geltokira eraman eta trenbide ondoan eserita utz nazan ordaintzea, neure burua etortzen den lehen trenera botatzeko».
|
|
Euskal literaturaren irakurle kopurua eta irakurleen ezaugarriak funtsezkoak dira kultur eremu honentzat,
|
baina
ez dago emaitza doituak eskaintzen dituen berariazko ikerketarik, salbu eta gazteen irakurketa ohituren ezaugarriei buruzkoa eta eskoletako literaturaren irakaskuntzari buruzkoa. Irakurleen errealitateari argazkia atera ahal izateko aztertu ditut egoera soziolinguistikoari, kultura ohiturei eta irakurketa ohiturei buruzko zenbait ikerketa, zeren, ikuspegi kritiko batetik analizatzen baditugu, zeharka isla baitezakete euskal literaturaren irakurleak zenbat eta nolakoak diren.
|
|
Zenbat irakurle ditu euskal literaturak? Kopuru horrek berebiziko garrantzia du,
|
baina
ez dago halakorik kuantifikatzen duen berariazko ikerketarik. Ekoizpenari dagokionez, Juan Luis Zabalak eta Joan Mari Torrealdaik urtero argitaratzen dituzte datuak.
|
2014
|
|
Halere, Mitxelenaren iritziz, Euskal Unibertsitatea eta Euskal Herriko Unibertsitatea ez ziren gauza bera,
|
baina
ez zeuden elkarren aurka, eta «ez genuke inolaz ere deus egin behar elkarren osagarri liratekeenak elkarren etsai tankeran ager daitezen».
|
2015
|
|
–(Hizpide hartu ditugun) txori guztiak marraztu ditugu(
|
baina
ez zegoen enararik)?
|
|
El Correoren kasuan, bideo informatiboak 2 minutu baino luzeagoak ez izaten saiatzen diren arren (Unai Izquierdo, 2014an egindako elkarrizketa), produkzio propioko bideoen kasuan, aldakorra da iraupena. Berrian ere bideoari «eskatzen zaiona» ematen zaio; albisteekin lotutako bideoak normalean laburrak izaten dira,
|
baina
ez dago gehieneko minutajerik zehaztuta (Pello Urzelai, 2014an egindako elkarrizketa).
|
2017
|
|
Interesgarria izango zen zalantzarik gabe egile ezberdinekin hitz egitea haien lana komunikazioaren esparruan edo beste bat (zu) e (t) an ikusten ote zuten galdetzeko, baina halakoetan gertatu ohi den legez denbora mugatua da, eta ez da posible izan. Hala, esan dezaket nire iritziz aukeratako guztiak direla zalantzarik gabe komunikazioaren esparrukoak,
|
baina
ez dauden batzuk ere sar litezkeela berrikusketa honetan.
|
|
Eskuragarri dauden datuetan oinarrituz, Espainiako Estatuan hirigune eta hiriguneen arteko autobus gidarien% 12,4 emakumeak ziren 2006.urtean (INE, 2008),
|
baina
ez dago Euskal Herri mailako ezta administrazio (erkidego edo departamendu) mailako datu zehatzik.
|
2019
|
|
Poema horretan neskaren ahotsa da nagusi, baina amaren hitzak ere ageri dira, beraz, bada nolabaiteko elkarrizketa. Neskak ezkontzeko eskaria egiten dio amari,
|
baina
ez dago mehatxurik, bizitzaz gozatzeko nahia baizik.
|
2020
|
|
gorputz atalak ikasteko edo triste, pozik, haserre. Orduan, gorputza ez dago, bagado, badagoelako, bagarelako
|
baina
ez dago. (E5_ 2018/03/14)
|
2021
|
|
Kritikoki adierazten dute gaztelaniarako joera bai gela barruan baita kanpoan ere: euskararen aldeko jarrerak bai,
|
baina
ez dago euskaraz egiteko benetako nahirik. Egoerak tristura sortzen die.
|
2022
|
|
Bestetan, stative adverbs deitu izan direnak (De Rijk, 1998 [1996], 2008) edo osatzen dituzte. Horiek badira aditzedo perpaus modifikatzaileak,
|
baina
ez dago argi hartzen duten atzizkia bera den kasu bietan, eta hala bada, partitiboa bera den edo aparteko eratorpen atzizki bat. Gainera, gaur egun, stative adverben eratorpenak ez du emankortasunik, erresultatiboenak ez bezala.
|
|
Hizkuntza bakoitzean, hitza zein unitateri deitzen zaion zehaztu ondoren, hitz horiek multzokatu egin behar dira haien deskribapen egokia egiteko, eta horretarako hitz motak, hizketa parteak edo kategoria gramatikalak deritzenak erabiltzen dira. Deskribapen egoki batek ezaugarri zehatz, argi eta koherenteen arabera osatu luke sailkapena,
|
baina
ez dago argi zein diren horretarako ezaugarri egokienak ez eta horiek zehazteko funtzioari edo formari begiratu behar ote zaion ere2 Argitu beharrekoa da, adibidez, garrantzi handiagoa eman behar litzaiokeen hitzek beste hitzekin duten harremanari (komunztadura, hurrenkera) edo haien esanahiari.
|