2008
|
|
Irakaskuntzan, herri komunikabideetan edo admi nistrazioan lanean ari direnek, oro har, ez dute garbi gai hau. Batzuek euskalkiak eta batua bi multzo isolatu eta aldaezintzat dituzte; bertze batzuk, aldiz, batuaren kontra egon gabe euskalkien alde ere badaude,
|
baina
ez dakite nola landu gaia...
|
2009
|
|
t aldaketak. Perttoli jaunjakintsuaageridenalegia 1850 ingurukoada, orduko. Enelore ac? eskuizkribuanbildua baitago (Xarritton1985: 48)
|
baina
ez dakigu 1850ko bilduma horretanbadenezPerttoli hori, XIX.mendeko bestekopiabatean (Hiribarrenena?) ezbaita ageri (Lafitteren artxiboa, 401,003). 1886anpublikatuzenean, Berdoly, Maulekosupre fetohia, Donapaleukokontseilari jeneralhautatu berriazen, ezzenorainodiputatuere.
|
|
Azkue desagertzean, badirudi Akademiaren buruzagitza krisian sartzen dela. Bilera asko mahaipuruak zuzentzen ditu,
|
baina
ez dakigu garbi mahaipuru hori euskaltzainburua den, buruordea den, eta behin behineko mahaipurua.
|
2010
|
|
Oraindik, hala ere, azterkizun dago indar hori nola urtu eta desegin zen. XIX.mendeko gerla karlistek izan zuten eraginik, noski,
|
baina
ez dakigu arrazoi hori nahikoa ote den auzia osotoro azaltzeko.
|
2013
|
|
Beste batean bazekien hamar egunen buruan joanen zirela,
|
baina
ez zekien nora. Ez zuen aipatu ea gerla tokira joanen ziren ala beste toki lasai batera, baina erakustera eman zuen garai hartan maiz aldatzen zirela tokiz, ez baitzuten inon laketzeko astirik ukaiten.
|
2016
|
|
Kanpoko erreferentzia, dominantearen erakargarritasuna, nagusia den kultura, hizkuntza eta praktiken nagusiko ulertzen da Leteren hitzetan. Kasu horretan Larzabal kontraesana da, baina ez dute ongi ezagutzen, ez dute ongi ulertzen, beraz nolabaiteko ezagutza onartzen diote
|
baina
ez daki Letek besterik azaltzen:
|
2021
|
|
Lehenik eta behin erran nahi dut zuhurtziaz ikusi eta ibili behar ditugula zenbait ikertzaile" baikorren" lanak. Hau bistakoa dela dirudi,
|
baina
ez dakit denendako hola den eta horregatik, balekibale, hona ekarri nahi nuen. [...].
|
|
Balio denotatiboa dute, ez dute esanahirik: gerezi bat zer den badakigu, hiztegi batean behatu dezakegu,
|
baina
ez dakigu, ordea, zer izan daitekeen Andoni bat. Ez dugu hiztegian aurkituko.
|
|
Dena dela, aditz guztiek ez dute onartzen barruan galde hitza daraman osagarria. Uste izan, esan eta pentsatu bezalakoek bai,
|
baina
ez jakin, ahantzi, ikasi eta ohartu bezalakoek.
|
|
Batzuetan, gainera, behartuak gaude halakoak erabiltzera: Bi Goenaga aurkitu ditut zerrenda honetan,
|
baina
ez dakit zein den margolaria eta zein hizkuntzalaria; Bost Maradona baino hobea duzu Goikoetxea.
|
|
Informazio eske gabiltza. Bi adibide horietan aldez aurretik dakigu ez zarela autoz etorri,
|
baina
ez dakigu zergatik, eta horixe jakin nahi dugu. Edo badakigu ez duzula norbaitekin hitz egin nahi, baina ez zehazki norekin, eta horixe galdetzen dugu.
|
|
Bi adibide horietako lehenean ‘etorri’ ekintza gaur gertatuko dela adierazten dugu (eta ez bihar). Hau da, aldez aurretik dakigu pertsona hori etorriko dela,
|
baina
ez dakigu noiz: horixe da galdegaiak ematen duen informazioa.
|
2023
|
|
Sendatua da, seguru nago,
|
Baina
ez dakit zerez eta nola.
|
|
|
Baina
ez dakit bietatik zein izanen den
|