Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 20

2002
‎ez dut uste baden nahiko masa kritikorik, irakasle eta ikertzaile formatu nahikorik, holako proiektu bat bultzatzeko, berriz ere diot, maila eman nahi badiogu proiektuari. Eskola duin batzuk eman daitezke, hori bai, baina eskola batzuk emateak ez du unibertsitatea egiten. Baliabideak ere oso eskasak ditugu, ez dago testu nahikorik euskaraz, jakintza arlo batzuetan neketan gabiltza terminologia egoki bat aurkitzeko...
2004
‎Baina jendea zinemara doa jakin gabe eskailera bat ikusten duenean zer esan nahi duen. Esanahia bilatzen edo interpretatzen jakin genuke, baina eskolak ez digu biderik eman.
‎Dena dela, nik uste dut ahaleginak egin direla, baina eskolak duen estiloarekin: jakintza motak diziplina eta ikasgai bihurtuz.
2006
‎magrebtarren %13k aukera bera egiten du, baina herrialde aberatsetatik etorritakoen %75 —Europako Batasunekoak kasu— ikastetxe pribatutan eskolatzen dira. Azkenik, ikasle etorkin aberatsak ikastetxe pribatu elitistetan eskolatzen dira, baina eskola pribatutara joaten diren ikasle etorkin pobreak proportzio handiagoan joaten dira ikastetxe pribatu pobre edo karitatezkotara.
‎Fraideek tradizio euskaltzalea izan dute beti Zarautzen, baina eskola hizkuntza gaztelania zen
2008
‎Hala ere, aipatu dugun ildoan, GHEEk ez ditu bakarrik hizkuntza minorizatuak kolokan jartzen, baizik eta baita beste guztiak ere, ingelesa salbu. Horren aurrean, adibidez, Herbehereetan, atzerriko ikasleek halabeharrez egin behar dituzte nederlandera ikastaroak, baina eskolak ingelesez ematen dira...
‎eguneroko bizitzako hizkuntza baitzen euskara. Baina eskolaren eremuan eta beharbada beste eremu formaletan behintzat euskaraz egitea zigorrarekin lotzen dute/ zuten euskaldun horiek.
2013
‎Ikasle gutxi sartzen dira urtero, baina eskolaren txikitasunak tamainan ez du kalitatearekin zerikusirik: irakasle bikainak dituzte, hala nola Emily Jacir palestinar italiar amerikar artista, mundu osoan zehar sariak jasotzen ibili dena azken urteotan.
‎Euskaldunak nagusi ziren gizarteetan ez bazuen lortu erdara nagusitzea, erdaldunak diren gizarteetan euskara nagusituz joatea eskolari esker bakarrik ezinezkoa da ere (eta agian ez da gizarteak nahi duena, baina hori beste kontu bat da...). Hizkuntzaren iraupenari dagokionez, eskolaren papera handia da, baina eskolak bakarrik ez du gizartea aldatzen (gogora dezagun Fishman-en 1993ko artikulua, Bat aldizkariaren 10 zenbakian argitaratu zena: " Eskolaren mugak hizkuntza biziberritzeko saioan").
Baina eskola publikora ere joaten zinen. Eskola eta maistra partikularra, biak zenituen orduan.
Baina eskolako lanak frantsesez ez al zenituzten egiten?
2014
‎" Frantziako Estatua eta Elizaren arteko bereizketa abian ezarri zen urte hartan, eta eskola katolikoek haien sistema babestu nahi izan zuten", gogoratzen dio Gorostiagak Txoperena Iribarreni. Baina eskola katolikoentzat arazo ez dena, ikastolentzat oztopo bilakatu: " Eraikuntzetan eskola giristinoek jada egina dute dena duela mendeetatik, eta gu, aldiz, orain ari gara garatzen".
2015
‎Maiz gertatzen zen, urteko aro batzuetan bederen, etxeko soro lanak zirela eta itturren egin behar zela, umeak zaindu behar zirela... eta etxean geldiarazten ninduten eskolara joan gabe. Eskola horretako maistra, Doña Patrozinio, euskalduna zen, baina eskolan dena erdaraz egiten zen. Eskola sarrera, militarren gisa, errenkadan jarri, eskuak jaso eta himnoren bat kantatzen izaten zen.
2017
‎Urte hauetan guztietan berdintasunaren aldeko eta genero bortizkeriaren kontrako diskurtsoak zabaldu dira hezkuntza sisteman, eta hori positibotzat jo ahal dugu eraldatu beharreko esparruak (Subirats 1992, 2007), baina eskola gutxik esku hartu dute arlo horretan eta eskola gehienetan patioek futbol zelaiak izaten jarraitzen dute, non jokoan onak diren mutilek espazio zentrala okupatzen duten eta beste mutilak eta ia neska guztiak ertzetan gelditzen diren. Azkeneko urteotan, bide batez, ikastetxe batzuk ari dira sentsibilizazio ikastaroak (bai, sentsibilizaziokoak) eskaintzen, diagnostikoak egiten...
‎Badirudi horrek egitearekiko lotura ezabatzen duela hein batean. Baina eskolan ikusten dugu ez dela nahikoa" nik ez dut egiten" formatua. Egiturak hor daude; zer egiten du norberak egiturak eraldatzeko?
2018
‎kulturzaletasuna sustatu behar da herritarren artean; euskalduntze prozesua ezin da hizkuntza ezagutzera mugatu, hizkuntza ikastearekin batera, kulturatze prozesua gauzatu behar da; euskal kulturari ikusgarritasuna, erreferentzialtasuna eta zentraltasuna emango dion kultur politika. Gero eta jende gehiago dago euskaraz egiteko gai dena, baina eskolak eta euskaltegiek egiten duten lana osatu ezean, ezagutza soilean geratzen gara.
‎Berdin kultur politikekin; idazleak eskoletara eramateko programa bat laguntzen da, baina eskola liburutegien gaineko proiekturik ez da zehazten, irakasleek irakurketaren gaineko formaziorik ez dute jasotzen, argitaletxeek gazteentzako izan dezaketen edizio eskaintzaren sustapenarekin ez da koordinatzen... Ekimenak bultzatzen eta bideratzen dira, ez dago ukatzerik, baina saretu eta koordinatu gabe, osotasuneko eta epe luzerako ikuspegi eta planifikaziorik gabe, eta, baiki, baliabidez urri eta motz.
‎Niretzat, adibidez, ez. Gaur egun gauzak asko aldatu dira, beste asko aldatzeko daude, baina eskola bat bezala, ez.
2022
‎Kalean bai, erabat. Baina eskolara joaten ginen, eta han dena espainolez zen. Erdaraz egitea askoz finagoa zela erakusten ziguten.
2023
‎DBHn euskarazko ereduak gero eta hedatuago egotearen ondorio izan daiteke, esate baterako. Baina eskola materialen egutegi propioa eta politika editorialak gurutzatzen diren esparru batean gaudenez, ez da erraza irakurlegoaren profilaren edo hezkuntza politikaren alorreko azalpen garbiak topatzea. Arreta handiz ikusi dugu, dena dela, aurrerantzean joera horiek egonkortzen edo indartzen diren.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia