Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 30

2008
‎Astigarraga irakasleak argi du: «Euskara formala ondo erabiltzen dute ikasleek, baina eskolako ateak igarotakoan egiten dutena beste kontu bat da». Izan ere, Gasteizko egoera soziolinguistikoak egin beharreko lana biderkatzen du.
‎EHNEk Baserritik mahaira proiektuaren inguruan lan egiten du Bizkaian, eskoletako jantokietan bertako eta sasoiko produktuei garrantzia emateko helburuarekin. Modu osasungarrian jateak kalitatearekin eta lehen sektorea laguntzearekin daukan lotura azaltzen saiatzen da, baina eskolek jantokiaren kudeaketa galtzeak euren lana zailtzen duela uste du Olate Arrartek.
2009
‎Gurasoek ez dezakete jo errazenera, baina eskolak ere saiatu behar du haiek erakartzen. –Ezaugarri bereziak dituztela kontuan izan behar da:
‎Izan ere, hiriburuko Amor Misericordioso ikastetxeko horma erori zen atzo goizaldean; Bilboko Udaltzaingoak azaldu duenez, 02:30 aldera, haizeak saskibaloiko saski bat jaurti zuen hormaren gainera, eta kolpeak pareta bota zuen. Ez zen izan zauriturik, baina eskola ondoko Juan Garai kalea itxita egon zen ordu batzuez.
2011
‎3.424 ziren 1999 ikasturtean; 35.105, 2009. Handitu da kopurua, baina eskola batzuetan soilik nabaritu dute. Haietan pilatu dira etorkinak.
‎Askok diote zama osoa irakasleen bizkar uzte dela.Askotan zaila da etxean ikusten dutenaren aurka egitea. Baina eskola da guztiak igarotzen garen leku bakarra. Beraz, lekurik aproposena da genero indarkeriaren aurka lanean hasteko.
2012
‎Haren kanpaina, berriz, Chavezi bideratua egon da; hark utzi duen «herri desitxuratua iraultzeko» egingo dituenen inguruan. Un Nuevo Tiempo alderdi kontserbadoreko buruzagia da, baina eskola zaharra atzean utzi eta garai berrira egokitu behar izanagatik zentro ezkerrera egin duela esaten du. 2006an Chavezen kontra aritu zen Manuel Rosalesen oinordekoa eta kuttuna da Perez.
2013
‎Ideia bikaina. Baina eskolaren hondarrean zalantzak erne dira: premia berari erantzunez, Topagunekoez gain, beste hainbat egitasmo izateak ez dirudi kalterako denik; koordinazio eza kezkagarriagoa da.
‎Hala izan da orain arte, eta hala izango da aurten ere. Formazioan zegoen hutsunea, Agirrek aitortu duenez, baina eskolarekin konponduko dute hori. «Lehenago ere egin izan ditugu kale antzerkiko eskola batzuk hainbat urtez, baina nahiko gauza apalak izan dira, eta ez dugu ekinbide sendorik sortu.
2014
‎«Mari Sol, zu beti izan zara feminista. Ez zenigun gaia aipatzen, baina eskolak ematerakoan zenuen itxurak eta jarrerak, feminista zinela pentsarazi ziguten beti?». Hitz haiek dezente kontsolatu ninduten, gizarte giro zabalduenaren aurrean nik nuen jarrera eta erantzuna zirela-eta.
2015
‎Proiektu txikiak dira, ikasle gutxi dituztenak, alegia. Baina eskola ereduaren errotikako aldaketa garatzen dute egunez egun. Ume txikiekin aritzen dira, baina, diotenez, esperientziak erakutsi die nerabezaroan ere baleko direla hezkuntza sistema horren bidez jasotako heziketaren zuztarrak
2017
‎Horietako bat, alegia, bibliografia osoa gazteleraz izatea.Ederra litzateke artearen historiako liburu espezializatu guztiak euskaraz gozatzea, baina amets irreala da. Errealista dena, ordea, Iparraldeko ikasleentzat frantsesezko bibliografia prestatzea da, irakurketak agian ez, baina eskola magistralak, ariketak eta lanak behintzat euskaraz egin ditzatela ahalbidetuz. Geure errealitate soziopolitikoak esfortzu hori eskatzen digulako, eta nire ikaslea irakurketei erantzuteko gai izan zen moduan, guk egoerari erantzuteko gai izan genukeelako.
2020
‎Aste Santuko oporren ondoren, ikasketetara itzuli dira Arabako, Bizkaiko, Gipuzkoako eta Nafarroako ikasleak —maiatzaren 4ra arte oporrak dituzte Lapurdiko, Nafarroa Behereko eta Zuberoako ikasleek, udaberriko oporrak— Ikasketetara bueltatu dira, baina eskolara ez. Etxean ari dira ikasleak eta irakasleak martxo erdialdetik, eta, ikasturtea aurrera doala, ezinegona gero eta handiagoa da:
‎«Zazpi hilabete zituenetik dago gurekin; orain 8 urte ditu». Eskolan nahi baino motelago antzeman izan ohi dute alaba haiek ere, baina eskola, zurrun: «Haren irakasleak esan zidan ikasle guztiekin eskakizun maila bera izan behar zuela:
2021
‎Arraroa izan da; berezia. Baina eskolek funtzionatu dute, eta ikasturtea amaitzera goaz. Ez nuke eskua sutan jarriko esanaz ikasturtea normaltasun minimo batzuekin egingo genuenik, baina ikasleei dagokienez, esaterako, pentsatzen genuen matrikulazioa jaitsiko zela, baina ez da horrenbesterako izan.
‎Alde nabaria dago gizarteko beste esparruetan erabaki dituzten neurrien malgutzean eta eskoletan (bereziki Lehen Hezkuntzan) ezarritakoen artean. Nola adierazi haur bati jatetxe bateko barrualdean musukorik gabe lasai egon daitekeela baina eskolako jolasgaraian aire zabalean ezin duela kendu. Nolako pedagogia egin daiteke kontraesan hauekin?
‎Eskola txikien ezaugarri behinena, txikia izatea bera, hedatzeko eredua dela nabarmendu du: «Ez dakit muga kuantitatibo bat jarri behar zaien, baina eskola batek eskola izateko behar du harreman sozialetan aberatsa izango den gune bat sortzea, eta 200 ikasletik gora zaila da harreman sozial naturalak eta burokrazia gehiegirik gabeak sortzea».
‎Uste baino hobeto, egia esan. Iazko ikasturtera arte, Donostiako San Patricio ikastetxera joaten nintzen, baina eskola arrunt batean oso zaila egiten zitzaidan biak uztartzea. Denbora asko pasatzen dut kanpoan, eta hona etortzen nintzen aldiro azterketak izaten nituen.
‎EHUk espedientea ireki dio irakasleari, baina eskolak ematen segituko du, «telematikoki» bada ere. Emakume batek hainbat gizonen artean jipoitu dutela salatu du Gasteizen
‎Hezkuntza Ministerioak 2008an argitaratu eta 2017an eguneratutako zirkular batek ordu parekotasuna aipatzen du sail elebiduneko Lehen Mailan —Hego Euskal Herriko ereduaren gisara, funtsean—, baina eskola askotan ez dute betetzen. Kolegio gehien gehienetan, gainera, gutxienez hiru orduko euskara klaseak dituzte ikasleek.
‎Crop top bat jantzita darama, eta takoidun bota beltzak. «Gertatu izan zait vogue eskoletara billabesan joatean txaketarekin ezkutatzea, inork begiratu ez ziezadan, baina eskolatik txaketarik gabe ateratzen nintzen gero, pentsatuz: ' Bost axola zer esaten didazuen'».
‎«Momentuz, ez da ikastetxe publikorik itxi, eta ez dugu onartuko ixtea». Osorik ez, baina eskola publikoetan ere itxi dituzte ikasgelak. Kasu horietan, behin behinean dauden irakasleen kalterako izan dela azaldu du Iturriozek:
2022
‎Bizikidetza eta ikasle guztien hezkuntza eskubideak bermatu eta kalitatez garatzea da urgentzia osoz oratu den langaia. Erronka konplexua da, eskolak soilik ezin gainditu dezakeena baina eskolarik barik ezinezkoa dena. Hezkuntza administrazio eta zerbitzu nagusiei zein ikastetxe ahaldunduei dagozkie ardurak hartzea, hots, ikasle etorkinei atentzio didaktiko berezia eskaintzea, ikasteko zailtasunak zein gaitasun handiak dituzten ikasleen premiak atenditzea edota genero edo sexu bazterkeriak jasaten dituztenekiko jarduera pedagogiko egokienak gauzatzea.
‎Etxean eta kalean euskaraz egiten zuen beti, baina eskolan «den dena erderaz» egiten zuten. Nagusiek ikasleei esaten zieten munduan hizkuntza bakarra egitera jo behar zela:
‎Gezur nano hauen jatorria Qatarren dago eta ez da aipatu beharrik zergatik den. Natibo digitalek futbola ikusi nahi dute baina eskola ordutan dira hainbat partida. Modu digitalean egiten diren ikasketak baliatuz, hamaika trikimailu dituzte hogeita bi gizonezkoak zelaian baloiaren atzetik nola dabiltzan ikusteko.
2023
‎Amak proposatu zidan unibertsitatean nengoenean, eta ez nuen zalantzarik izan. Haurra nintzenetik, hainbat arte akademiatan egon naiz, baina eskolaz kanpoko ekintza bat zen. Orduan, amak proposatu zidanean, baietz esan nuen, ideia polita iruditzen baitzitzaidan.
‎Adostasunak desiragarriak dira, bai, eta horretarako deia luzatu dute sarritan eskola publikoaren alde eta eskola segregazioaren aurka azken hamarkadan buru belarri aritu diren eragileek. Baina eskola segregazioari aurre egiteko, ezinbestekoa da eskola publiko demokratikoz osatutako hezkuntza sare hegemoniko bat eratzeko eta eskaintza pribatua murrizteko pausoak zehaztea; egungo sistemaren desarautzea murriztu eta ikastetxeen arauak bateratzea (ikasleen onarpenari, ibilbide akademikoari, kontratazioei, eskola orduei eta hizkuntzen ereduen eskaintzari dagokienez, batez ere); eta publifik... Eremu horietan gobernuak badu zer esan; baina klase politikoaren borondate faltak batzuetan, eta ausardia ezak besteetan, haur eta ikasleen bazterkeria muturrera eraman dute.
‎Inolaz ere ez. Orduan gure artean dena egiten genuen euskaraz, baina eskolan sekula ez.
‎Gero eta gehiago dira filosofia ikasketak egiteko hautua egiten duten ikasleak, baina eskoletan, egoera ez da bera: «Filosofiaren asmoa ez da soilik debatea sortzea:
‎Bai, erabat. Baina eskola erdaldunekoa naiz ni. 1957an jaio nintzen, eta frankismo garai betekoak dira gure eskola urteak, [Francisco] Francoren diktaduraren oldarraldi betekoak.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia