2002
|
|
Ume kozkor egin zanean, beste edozein umeren antzera, Leon be eskolan ibili zan, bost urte zituenik aurrera.
|
Baina
eskolea lagateko
|
2003
|
|
|
Baina
eskolan dan dana erderaz ikasiko zenduan...
|
|
Eta, gaztea zala eta astitsu egoala ta, Markinako Eskola Profesionalean sartu eban irakasle, nok eta gorago aitatu dogun Julian Olazabalaga zuzendariak.
|
Baina
eskola horretan Mikelek ez eban euskerarik emon, beste gai batzuk baino. Dana dala, Markina aldean urte gitxi batzuk bizi izateak mesede galanta egin eutsan Mikelen Txorierri aldeko euskereari.
|
2011
|
|
Umeen astialdiak bestelakoak ziran; batez be, ez denpora asko, baina bai gehitxuago eukiten ebelako: ez ziran erromerietara joaten,
|
baina
eskolara bidean, eskolan bertan edo etxean beharren bat egin behar ez ebenean, batu eta alkarregaz ibilten ziran; neskak nesketara eta mutilak mutiletara, normalean. Neskatilen ohiko olgetak, soka dantzea (sasiarteetatik ateratako mata sikuakaz), tabak, trukamea edo kastorrean ibiltea ziran.
|
2021
|
|
LI6: Eta gainera, nik, adibidez, irakurtzen dudanean liburu bat nahi dudalako eta plazeragatik, disfrutatu egiten dut irakurtzen
|
baina
eskolan bidaltzen digutenean eta nola badakidan derrigorrezkoa dela, gero azterketa bat egingo dugula eta nota bat behar dudala eta dena, presio bezala sentitzen dut irakurtzean eta irakurtzen dut baina ez gustura, pentsatzen nagoelako ez dakit ze egunerako derrigorrez, irakurri behar dut ondo ze enteratu behar dut denetaz ze gero azterketan badaukate galdetzea... Eta orduan ya ez dut disfrutatzen.
|
|
Teknologia berriak hezkuntzara iritsi direla eta modu naturalean eta integratuan erabiltzen direla zalantzarik ez dago, baina errealitateko alor desberdinekin elkarrekintzan aritzeko beste modu horiek, azkarrak, laburrak eta irudiari oso lotutakoak alegia, hezkuntzara zenbateraino iritsi ote diren ez dago hain argi. Irudiaren eta ikus entzunezkoen presentzia geroz eta handiagoa da ikastetxeetan, testuliburuetan, beste material batzuetan eta geletan oro har,
|
baina
eskola saioen antolaketa, formatuak eta luzerak berdintsua izaten jarraitzen dute, gelen izaera eta osaera ez dira nabarmen aldatu, eta irakurketa paperari oso atxikita ulertzen da oraindik orain, adibidez. Ikasle irakasle profilei eskainitako ondoko ataletan sakonago aztertuko den legez, profiletan gertatu den aldaketarekin zerikusia du horrek.
|
|
" Eta gainera, nik, adibidez, irakurtzen dudanean liburu bat nahi dudalako eta plazeragatik, disfrutatu egiten dut irakurtzen
|
baina
eskolan bidaltzen digutenean eta dakidanez derrigorrezkoa dela, gero azterketa bat egingo dugula eta nota bat behar dudala eta dena, presio bezala sentitzen dut irakurtzean eta irakurtzen dut baina ez gustura, pentsatzen nagoelako ez dakit ze egunerako derrigorrez. Irakurri behar dut ondo ze enteratu behar dut denetaz ze gero azterketan badaukate galdetzea...
|