Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 36

2007
‎¿ Puedo ser yo mismo?? 337 Herder-ek iraultza egin nahi du, errepublika berri bat sortu: baina eskolarekin! –Livonia es una provincia entregada a los extranjeros.
2008
‎– Baina eskolan ez al duzue dogoneraz idazten?
‎–Denek egiten dute hemen, besterik esaten badizute gezurra da. Baina eskoletan ez dute nahi.
2009
‎(DGA, 34 or.).. Eskolara zihoan mutikoa, noizbehinka eskolara joaten bait zen, bide ertzeko marrubi, sugandila, masusta, sasi txori, pinu beldar eta horrelakoz gehiago distraitzen zela, eskola gaiez eta eskola arazoz baino. Eskolara joan zihoan helburu zuelako, baina eskola gero geroko besterik ez zuen. Errekaduak egitera bidaltzen zutenean ere, errekadua zuen eginkizun, baina zergatik ez zuen gogoratzen dendan zer zen eskatu behar zuena?
‎Zer dago? Nik munduaren beste aldea dagoela uste dut baina eskolan gauzak imajinatzen ditudala esaten didate. Beste umeek.
2010
‎Isilik geratu ziren. Amaiak muxua errepikatuko ote zen galdetzen zion bere buruari, baina eskolari buruz hitz egiten hasi zen Mario. Hurrengo astean itzuli behar zuen klasera.
‎Gero eta itxuragabeagoa iruditzen zitzaidan militantzia politikoaren paripe hura guztia. Felixin pozik bizi zen horrela eta ezin ukatuko genion ba pox hura, baina eskolan neuzkan bereziekin oso bestela jokatzen nuen: tximeleta eta loreen mundu bat sortzen nuen haientzat, dena zen marrazki eta kantu, jolas eta dibertimendu, munduko zakarkeriak eta zatarkeriak existituko ez balira bezala.
2012
‎Asaldatuak zeuden, urduri, eta barre egiten zuten inolako arrazoirik gabe, baina ez zuten ezer berezirik sentitzen. Lehenengo aldia zen, baina eskolan kontatu zieten gauza berezia zela, gauza bitxiak ikusi eta sentitzen zenituela, probatu beharreko zerbait zela.
‎Auskalo? baina eskola barruko jendea izan da, hori seguru!
Baina eskolan gauzak okertzen direnean, malo. Behin Ugutzek matematikako lehenengo ebaluazioa suspenditu zuen eta gizonak kategoriako perkak astindu zizkion ordainetan.
2013
‎–Gurasoekin ere bai, jakina, baina eskolan hasi arte behintzat, amonarekin etxean. Amona zen etxeko sukaldaria eta haurtzaina.
2014
‎Nik susmatu bezala, hura lehenengo aldia zuela aitortu zidan. Sekulako lotsa ematen ziola, baina eskola bateko jantokiko begirale gisa irabazten zuenarekin ez zitzaiola iristen. Lan horretarako nagusiegia ez ote zen galdetu nion nik, eta besaburuak altxatu berak.
2016
‎Neure iritzia da. Baina eskola elebidunek interesa erakutsi zuten berehala, ikastolak batere ahuldu gabe: ikastolen alde zirenek segitu zuten beren haurrak ikastoletan eskolatzen.
2017
‎Ehiztari trebea izan zen gaztetatik, baina eskola, aldiz, ez zuen gustukoa izan, eta batxilergoa ere bukatu gabe utzi zuen. Eskolara joan ordez, plazarako bidea hartu eta hantxe bildutako zaharrei gerrako kontuak. Gerra Zibilekoak?
‎Ezin ukatu asko hitz egin dela kurduez hiru urte hauetan, baina ezer gutxi beraiekin. Lubakietan bilatzen dugun herria da; bertan ikusi nahi ditugu pop ikono bilakatu diren emakume haiek, baina eskoletan, kontseiluetan, alderdi politikoetan eta, oro har, gizarte zibila deitzen dugun horretan parte eragilea ere badira.
‎Botaka ibili zen eta, azkenean, ia peritonitis bat izan zuen, larri ibili zen. Baina eskolan barre egin zioten asko. Irakasle batek esan zion:
Baina eskola, orokorki, ez dut mespretxatzen. Eskola handiak egin dituztenentzat, diplomatuentzat badut halako mirespen bat.
‎Emma haietarik zen. Eta kiskun kaskun erran nion ez nintzela ez lanaren beldur, eta gainera nekazaritza arras gustatzen zitzaidala, baina eskolara itzultzeak ninduela kezkatzen.
‎Ez zen anaiaren izena Tiestes, ezta nirea Atreo ere, baina eskola garaian neska batengatik izandako eztabaida baten ostean, borroka entzutetsu bihurtutako eztabaida, izengoiti horiek jarri zizkigun irakasle batek, eta guk alaiki bata besteari egokitu eta jaurtiki, zer esan nahi zuten artean ez genekielarik. Tiestes eta Atreo, oso gainetik azalduta hezkuntza klasikorik izateko aukera izan ez dutenei, greziar mitologiako biki bi dira.
2018
‎Sistemak berak aukerak sortu behar ditu subertsio neurtu baterako, teoria heretikoak bere baitan kokatzeko. Prozesu hori jaiotzen den unetik hasten da, baina eskola da une erabakigarria herritar bakoitza estrategia batzuetarantz edo besteetarantz bultzatzeko. Hala ere, estrategia batzuetatik besteetara aldatzeko ate duinak ere utzi behar dira beti eskura.
‎Kilopondiok eragindako kinkatik onik atera nintzenean, ongi merezia nuela sentitu nuen arren, damua sentitzen hasia nintzen. Baina eskola urrun zegoen. Beste muturrean.
2019
‎Azken batean, aita Luciano Pinillosi esker joan nintzen Euskal Udalekuetara. Baina eskola ume haiek garaiko semeak ere baginen(, seme, esan dut mutilentzako eskola zelako gurea), eta, supremazismo linguistiko?
2020
‎Nire lehenengo soldatapeko lana dependientarena izan zen, hamabost urterekin hasi nintzen, haurra eduki aurretik. Ondoren soldatapeko lana utzi nuen, eta haurra txikia zenean baina eskolan hasi zenean, eskolan utzi eta gero etxeak garbitzen nituen, bi orduko lanaldi solteak ziren. Honela, etxeko lana, haurraren zaintza eta diru iturri txiki bat batzen nituen.
2021
‎Beste gauza asko ere egin zitezkeen, seguru. Baina eskolaren berezko espazioa eta denbora ez dira ahaztu behar; bere etenak, bere erritualak. Eskola publikoa (eta eskola, zentzu zabalean, publikoa da beti) ez da etxe pribatua, beste esanahi bat dauka.
‎Esan dugun moduan, ez dago manual askorik. Maisu maistra batzuk, baina eskola gutxi. Autodidakta galduetatik gatoz:
‎Auzoko haurrek parrokiaren menpe zegoen eskolan ikasten zuten, baina eskola hau ez zen haur guztien beharrak asetzeko gai. Hori zela eta, haur askok menditik jaitsi eta Elorrieta edo San Inazioko eskoletara joan behar zuten.
‎Bazekien gertatuko zela eta Jorgeren aurrean gertatzea nahi zuen. Ez zuen zertan, baina eskolatik bueltan izateko probabilitatea handia zen. Sozializatzearen arriskuak.
‎Eskola mutikoek irudimen mugatuak dituzte. Izugarri dibertigarria iruditu zitzaidan atea han egotea, eta hara itzultzeko bidea jakitea, baina eskola nigandik tiraka zen. Uste dut goiz hartan nahiko aztoratuta eta arretarik gabe egon nintzela, ahal nuen neurrian gogora ekarriz jende eder eta bitxi hura, laster berriz ikusiko nuena.
‎–Beti ahazten dugu Mamie Quakerren umea dela Maltbyrena adina –esan zuen– Nire ustez, aspaldi egin behar genuen zerbait. Baina eskolara hasten denean, inoiz izan ez dituen gauza txiki asko emango dizkiogu ume gaixoari.
2022
‎Hiztegi bat lortu nuen institutuan nengoela, eta kurdueraz irakurtzen hasi nintzen, kanpoko eraginik gabe". Beste batzuk, berriz, kontzientzia hori pizterako hizkuntza uhertuta zeukatela ohartu ziren; gehienez ere etxean noizean behin entzuten zen hizkuntza, baina eskolak betea zuen turkiera hiztunak sortzeko lana. " Gero, unibertsitatean, Hizkuntzalaritza hautatu nuen, Istanbul Bozici Unibertsitateko Hizkuntza Sailean.
‎Azadiya Welat egunkariko Rizo Xerzi kazetaria, esaterako, egunkariko zutabe nagusietakoa izan da. Batzuek euren burua desturkiartu behar izan zuten –agian etxean kurduera jaso baina eskolak eta estatuak ia ahantzarazi ziena berreskuratzeko–, baina Xerzik Qamixliko kurduera izan du beti hizkuntza nagusi, Rojavako zati handienean legez.
‎Badakit testuinguruak eta umeen gaitasunak ez direla berdinak kasu guzietan. Baina eskolan jasotzen dutenarekin aurrera egin lukete. Eskolarekin eta administrazioarekin ez naiz ondo konpontzen, politikan eta administrazioan psikopata asko dagoela iruditzen zait.
‎Pentsa, nagusiaren idazkaria nintzen, eta hark ez zidan, bada, erakutsiko lana nola egin behar nuen! Ustez, ikasi duzunarekin aurrera ateratzen jakin behar duzu, baina eskolan ez dira erakusten giza harremanak". Berriz ere zorte oneko.
2023
‎Ez zaio gustatzen erredakziotik atera gabeko kazetaritzan jarduten duten lankideen inertzia. Gaztetzat dauka bere burua, baina eskola zaharrekoa da; aski beteranoa dela uste du, baina oraino ez da funtzionario bihurtu. Telefonoa hartu du, hala ere, hamabost minutuko elkarrizketa horrentzat ez diolako merezi eguna galtzeak Bordeleraino joanez eta gastu hori egiteak.
‎Gelako lagunei kontatu nahi izan nien, baina eskolak amaitu aurretik alde egin genuen. Urduri nengoen, kanpaldira edo lagun baten etxera lotara joaten naizenean bezala.
‎–Juana oso inteligentea zen, baina eskola ez zitzaion gustatzen. Eta koxkortu ahala, aspertu egiten zela-eta, ez joaten hasi zen –irria atera zaio Iñakiri, bere arrebaren logika eta koherentzia azaltzean– Institutuko azken urtea amaitzean ez zioten titulurik eman, piper gehiegitxo egiteagatik.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia