2008
|
|
|
Baina
esan dugun bezala, erakunde aditu eta ofizialen erabakien aurka oldartu da jende asko, eta beste askok, oharkabean, erabilera, okerren, bidez higatu egin ditu erabaki horiek.
|
|
|
Baina
esan bezala, enpresa kudeaketarako jakintzaren sorkuntzan moden fenomenoa izan da aipatuena. Kudeaketa moda (managerial fad) terminoa Abrahamson irakasleak jendarteratu zuen.
|
|
Helduaren jardunean honako 4 kasutan ageri da estandarreko erantzuna: tximista, udasken, jolastu eta abisen,
|
baina
esan beharra dago, kasu gehienetan herriko hizkerako hitzarekin batera ageri dela erantzun gisa. Estandarraren eragina% 3,33koa da.
|
2009
|
|
Aurrean ditugun datuokin, edonork pentsa dezake Parrabére euskal abertzalea zela, Hermenegildo Aramendiren antzera, eta bien artean Euskal Erria euskal etxea egitea erabaki zutela, Euskaro euskal etxeari aurre egiteko.
|
Baina
esan al dezakegu Parrabére abertzalea zela?
|
|
Hemendik hauxe atera dezakegu: Arnaldo Pedro Parrabére ez zen abertzalea,
|
baina
esan beharra dago euskal kultura edo euskaltzaletasuna sendo defendatu egiten zuela. Horrek, ordea, ez dio oztoporik sortuko Hermenegildo Aramendi abertzalearekin (EAJkoa) euskal etxe bat sortzeko.
|
2011
|
|
Ekintza kolektibo hori eragiten duten egitura eta lurralde gobernantzako beharrezko prozesuak aztertzen dituzte. Saretze prozesuak dira gobernantza eredu horietan nagusi,
|
baina
esan bezala, sareak ez dira «ikasketa sistemak» bere horretan soilik; sareek ere status quo ari eusteko, presioa jasotzen dute eta botere politikoarekiko autonomia oso mugatua izatea suerta liteke. Horretarako sare hauen helburua, informazio berria sortu, zabaldu eta beharrei erantzutea izango da.
|
2012
|
|
Beste batzuetan «color field» esan zaio, hau da, kolore zelaia, edo «instalazio piktoriko»tzat jo izan dute.
|
Baina
esan daiteke haren lana ez dela soilik hori, kontzeptualismora gerturatzen da baina artearen funtzio estetikoa baztertu gabe, kolorea eta argia haren proposamenaren oinarrizko elementuak direlarik. Gure inguruko kode edo objektuak hartu eta tradizionalki eduki duten zentzua aldatzen die beste marko ezberdin batean txertatuz; eguneroko objektuak berriro definitu egiten ditu:
|
|
Bourdieu ren terminologia erabiliz, laburbilduta esan genezake Donostialdean adin tarte jakin honi dagokionez kapital ekonomikoa, kulturala, soziala eta sinbolikoa erabakigarriak direla, eta lau horiei gehituko genizkieke generoa eta hizkuntza. Nolanahi ere, kontuan hartu behar da ikerketa honetan aztertu ditugun guztiak adin tarte jakin batekoak direla eta, halaber, Donostialdean jaiotzetik edo umetatik bizi direla, eta, ondorioz, zenbait aldagai ikerketak berak neutralizatzen dituela,
|
baina
esango genuke beste ikerketa batzuetan aintzat hartu liratekeela adina, jatorri nazionala eta eskualde mota.
|
2015
|
|
Ikus bedi oraingo honetan (19ko) aurresuposizio horiek benetan bideratu daitezkeela, eta horregatik ez dugula # ikurra erabili: gure ustez behintzat, aukera eman digute horretatik (18) ez da ezer ondorioztatzen,
|
baina
esan dugu horretatik ondorizta daiteke baiezkoa zein ezezkoa. Hala ere, gogoan izan bedi elkarrekin ondo uztartzen ez diren bi aurresuposizio direla (19a) honetan.
|
|
Konstituzioak ez du kontzeptu hau definitzen,
|
baina
esan daiteke gizarte laguntza era subsidiario batean azaltzen dela. Beraz, gizarte segurantza eta gizarte laguntza elkarren osagarri dira.
|
2016
|
|
Hurrengo hiru hamarkadetan, 1728tik 1760ra, kontu liburuan ez zuten beste ezer idatzi, 1747an kontuak berriro liburuan apuntatzeko egin zuten saiakera antzua ez bada. 1760 eta 1761ean bihitegiaren printzipala 2.057 anegak osatzen zuten,
|
baina
esaten denez aurreko urteetan utzitako zenbait maileguk kobratu gabe zirauten. Horri beste hutsune batek jarraitzen dio, oraingoan lau urtekoa.
|
2017
|
|
ekoizpenetik hedapenera», 2014an argitaratua, 59 liburukiko 1 zenbakian. Hori da aldizkari horretan azken urteetan arte garaikideari euskaraz dedikatutako artikulu bakarra,
|
baina
esan beharra dago argitalpenaren gai aniztasuna kontuan hartuz, poztekoa dela gaiarekin lotutako artikulu bakarra euskarazkoa izatea. 2017rako Ismael Manterola eta Haizea Barcenillaren esku euskal arte kritikaren berrikuspena ere bada abian, hori ere euskaraz.
|
2019
|
|
Eta gaur egun, Maialenek egin duen bezala, eboluzioa ikusten dut, horrea sartzen ari diren emakumek hasi direla edo ari direla esaten, bueno baina nik orain hemen nola egin nahi dut bertsotan, ez?, nola sartu nahi dut, inkluso aipatzen da, ez?, ba Uxue Alberdi, Alaia Martin, hauekin ere ari da sortzen beste emakume estereotipo bateri ere utzi zaio tokia bertsolaritzan, o, sea, hori izan da, ba bueno, ate zirrikitua pixka bat gehiago irekitzen ari da, ez? eta espero dezagun gero eta emakume anitzagoak sartzea eta sartzen ari dira,
|
baina
esan nahi dut gaur egun beste emakume horiek ere ba ekarri dute estetika izugarri femeninoa, ez. Ba, igual, beste muturra ekarri dute, oso propio gainera eta, bueno, ekarri du beste zerbait plazetara, ez?
|
2020
|
|
|
Baina
esan bezala, ez da hori izan egoera kasu guztietan. Izan ere, beste irakasle batzuek traba handiak izan dituzte aldaketak txertatzeko garaian; eta kasu askotan aldaketa horiek burutzea ezinezkoa suertatu zaie.
|
|
Gure ikerketak ez du fokua bereziki nokako formetan jarri, hitanoaren erabileran baizik.
|
Baina
esan genezake hika egiteko ohiturak behera egiten duela adinak behera egiten duen heinean, salbuespen batzuk badauden arren. Esate baterako, lagunartean gizonezkoen artean hitanoa osasuntsu mantentzen da adin tarte guztietan, baina emakumezko bat tartean den elkarrizketa guztietan behera egiten du.
|
2021
|
|
Azkenik, aipatzekoak dira 2015 urtean egindako Europako Lan Baldintzen Inkestatik ateratako ondorioak,
|
baina
esan bezala, 2021 urtean hurrengo inkestaren landa lana telefono bidez egiten ari da. Beraz, inkesta horren emaitzen zain geratuko gara osasun arloko langileen egoerak bere horretan jarraitzen duen ala ez jakiteko.
|
|
eztabaida (ez eta bai), harreman (hartu eta eman), beltzuri (beltz eta zuri), gorabehera (gora eta behera), ezbai edota tirabira hitzak dira, besteak beste, aipatu den fenomenoaren adierazleetako batzuk. Hain zuzen, hitz horiek bi termino, bi estadio edo bi egoera kontrajarri batzen dituzte,
|
baina
esan den moduan, desberdintasun hori gainditu beharrean, desberdintasunak sortzen duen gatazka agerian uzten dute. Esate baterako, eztabaida hitzaren esanahia ez datza baietzaren eta ezetzaren arteko erdibidean, baizik eta, hain zuzen ere, erdibideko puntu horren absentzian; baiezkoaren edo ezezkoaren norgehiagoka desagertzen bada, desagertu egiten da eztabaida bera ere.
|