2008
|
|
Cinca ibaiaren goi haraneko herri gotorrean dago orain mandataria. Ordu gutxiren kontua da,
|
baina
Errepublikaren esku daude oraindik Añisclo, Tella eta Cotiella ko gain esanguratsuenak.
|
2009
|
|
Platon baitan erlijioak beti dauka gizartearen oinarritzeko funtzioa, Grezian normala denez.
|
Baina
Errepublika n, hor hiri idealaren posibilitatea eztabaidatzen baita, beraz, logiko razionalki gura baita argumentatu, ordena politiko egokiaren edo justiziaren lehenengo euskarria ez da erlijioa, ezpada (argudiamolde tradizionalaren kontrara) arrazoizkotasuna. Hala ere, traktatua injustuaren hilondoko zigorraren mitoarekin bukatzen da.
|
2014
|
|
Baina, aristokrazia defenditzen duenean, argi dago merituaren eta inteligentziaren aristokraziaz baino ez dela ari, eta gizartearen etorkizunean zientziari eta zientifikoei ematen dien mailaren parera ekartzen du? 74 Demokrata ez, aristokraziaren aldeko ez, monarkiko ala errepublikar den ere duzu asmatu75, hemen ere originala aldrebes itzuli dizu eta: . Renanek monarkia liberala defenditu zuenean, frantziar izpiritu errepublikarrari mugak jarri behar ez zizkion «monarkia konstituzionalaz» eta kontserbadoreaz ari zela ulertu behar dugu, izpiritu errepublikar horrek sendoa izan behar baitu monarkiaren iraupena eragozteko,
|
baina
errepublikaren ezarpena ziurtatzeko ahulegia berriz? 76 Konferentzia emailearen posizio politikoaz zalantzaz bete bagaitu, bitxi samarra jazotzen zaigu beste hau ere: tesi alemana honezkero izendatuki inork ez du errepresentatzen, baina tesia bera hor dago, inorena ez eta bai aleman guztiena suposatuki77; kontzeptu frantsesa Renanek ordezkatzen du, baina Renanen nazio kontzeptua ez da batere, frantsesa?
|
|
Renan erraz adaptatzen da ondo doakionari.
|
Baina
Errepublikarekin eta espiritu publiko antialemanarekin neurri batean bederen adiskidetua dela erakusteko, bai jendaurrean eta bai bere buruaren aurrean kontuak garbitu beharrean sentitu da. Bere iragan intelektual eta politikoak ezagunegiak dira, nolabait distantziatu beharra dauka betiko bere diskurtso antirrepublikanotik.
|
|
Dès que le ton est donné et reçu, c, est lui seul qui gouverne [beraz, autonomia dauka eta eragile da], et tout ce que les souverains, les magistrats, les peuples peuvent faire ou imaginer, soit qu, ils paroissent choquer ce ton, ou le suivre, s, y rapporte toujours, et il domine jusques à la totale destruction? 2152 Erromaren handia herri horren espiritu diziplinatu, gerrazale eta harrapakin goseari zor zaio(, le coeur et l, esprit des Romains?).
|
Baina
errepublikaren hondamena ere espiritu horrixe zor zaio, eta errepublika hautsi eta inperioa ezarri baita,, cette épouvantable tyrannie des empereurs venoit de l, esprit général des Romains? 2153 Erromak eta Espainiak biek izan baitituzte inperio itzelak, Montesquieuk bien epiritu eta jokabide kontrarioa nabarmentzen du. Erromatarrek, konkistaturiko herriak, gorputz batean bildu egin dituzte, Erroma gorputzaren buru paratuz.
|
2016
|
|
Mikhailek erreportajearen nondik norakoak azaldu zizkion. Bartzelona zauritua, zigortua,
|
baina
errepublikari eusten diona islatuko duen jendea bilatu nahi dut. Eurekin osatu erreportajea.
|