Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 10

2000
‎Ackerman ek hizkuntza psikoanalitikoa erabiltzen zuen bere teoriak garatzeko, etagizabanakoari egiten zion so bereziki. Baina eredu terapeutiko oso pertsonala garatuzuen, non terapeuta oso aktibo azaltzen zen, probokatzaile zenbaitetan, egile batzuenustez estrukturalismoaren ikuspuntu aitzindaria zena (Gurin, 1976; Hoffman, 1981).
2001
‎Hori dela eta, testuen lanketak oinarri oinarrizkoa izan beharduela uste dugu: eredu ugari jaso dituzte, baina eredu horiek errazak etamodu egokian aurkeztutakoak izan dute. Testuetan, xede hizkuntzariburuz behar duten informazioa lortzeko bidea eskaini diegu; eta ekoiztekoorduan, testuinguru erosoa sortu, eskatuko zaien ahalegina ondo neurtu eta beharbezainbesteko laguntza eskaini diegu.
‎Laburbilduz, Bizkaiko leiho monolitikoak lan herrikoiak dira; baina eredua ezda populazio xehearena, mendebaldetik datorren eredu kultu edo landu baten degenerazioa baizik. Harginak traketsak eta herri mailakoak izatearen ondorioz, leihoekare eredu herrikoiago bati jarraitzen diotela ematen du.
2002
‎Esperientzia horiez da eredu bat. Egindakoak asko dauka hobetzeko eta sakontzeko, baina eredu batmoldatzeko bidean zenbait alderdi praktikan jartzeko balio izan du, eta aurrerabegira zenbait lan ildo argitu eta zehaztu dizkigu.
2004
‎Halaber, azalpenaren etaaurresan zientifikoaren arteko simetria estrukturala adierazten zuen tesia oinarritzeko erebalio izan zuen garai batean. Baina ereduari akatsak agertu zitzaizkion; nola integratu hirumailako egituran aspektu pragmatikoak. Azalpen mota gehiegi, bereziki giza eta gizartezientzietakoak?
2005
‎Ertz egonkorretan lurrazal kontinentalaren blokeak banatzen dituzten faila normalen izaera eta geometriari buruzko eredu bi daude ere (8.6 irudia). Aspalditik, bloke horien kulunkamendua faila listrikoen mugimenduaren bitartez azaldu izan da (8.6.A., B. irudiak), baina ereduak konponbide erraza ez duten arazo geometrikoak planteatzen ditu. Egun, lurrazalean faila listrikoen agerpena guztiz arbuiatzen ez bada ere, faila normal planoen ereduek era egokiagoan azaltzen dituzte azalean deskribatutako egiturak (8.6.C., D. irudiak).
2007
‎Azkenik, testuinguru sozialaren ikusmoldeari dagokionez, ikaskuntza sozialari buruzko teoriaren arabera, gizarte inguruak behaketa bidezko ikaskuntzareneta errefortzuen bitartez du eragina. Baina ereduak ez ditu beste hainbat aldagaikontuan hartzen; besteak beste, beste pertsonek gizabanakoari gizarte munduanmurgiltzen nola laguntzen dioten; nola bereganatzen dituen gizarte munduari buruzpartekaturiko irudiak, edo nola litekeen gizarte konbentzioek zenbait gaitasun, jokabide eta abar bultzatzea eta, beste batzuk, berriz, inhibitzea (Durkin, 1995).
2009
‎Izan dezakegu erakunde bakarra, munduan zehar zerbitzari eta bulego asko barreiatuta dituena. Baina eredu zentralizatu horrek arazo ugari ditu, bereziki antolatzeko arazoak. Herri batzuetan erakunde hori gobernuarena izatea nahi izango dute, eta beste batzuetan, aldiz, gobernuarena ez izatea ezinbestekoa izango da.
2012
‎Euskal Herrian dagoen naziosentimenduen aniztasuna da abiapuntua. Aniztasuna kudeatzeko modu demokratikoenaeredu kontsoziazionala izan daiteke, baina eredu hori, nazio eta kultura desberdinak moduorekatuan kudeatzeko aukera ematen duena, ezin da edozein ingurune politikotan aplikatu.Eredu horrek ingurune politiko egokia behar du, Espainiako eta Frantziako estatuek eskainiezin dutena.
2015
‎Bestetik, GeoGebrarekin eraikitako ereduak dinamikoak direnez, errez manipula daitezke. Horrela, ikasleek ikus dezakete Talesen teoremaren enuntziatua ez dela betetzen soilik zuzen paralelo eta ebakitzaileen disposizio jakin baterako, baina eredua nahierara molda daitekeela eta emaitza beti lortuko dela. Nolabait, frogapen induktiboa erabiltzen da lehenik (kontraadibiderik ezin aurki daiteke), eta, ondoren, frogapen deduktibora pasa daiteke.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia