2008
|
|
Ezagutzak gora egin du, bai,
|
baina
erabilerak ez; eta egin badu, oso gutxi. Horixe da arazoa.
|
2009
|
|
Euskararen erabilerarekin kezkaturik daudela argitu du Hik Hasi ko kideak: Euskara ikasi bai,
|
baina
erabilera ez doa gora, eta ahozkotasunak izugarrizko garrantzia du horretan. Ikastaroan aztertuko dute eskoletan zer egiten ari den, eta haien inguruan nola eragin litekeen aisialdian, familian, herrian eta instituzioetan.
|
|
Maite Segurolak dio ikusi egin dela zer bilakaera duen botikaren erabilerak. . Frantzian ere alarma zabaldu zen hasieran,
|
baina
erabilera ez da hain orokorra?.
|
2010
|
|
Katalana Katalunian normalizatzeko modu bakarra Europako hizkuntza batzuek duten estatusa lortzea da, suedierak duena Suedian, nederlanderak Herbehereetan, eta abar. Zeren, bai, katalanaren ezagutza gora doa,
|
baina
erabilera ez dago hain garbi gora doanik, batez ere hirigune handietan, eta gizarte antolamendu horietara garamatza ezinbestean aro postkapitalista honek. Gune horietan katalana atzera egiten ari da.
|
2013
|
|
AHORA ekarri behar dugu. AHORA! erabilera da,
|
baina
erabilera ez da ahoa bakarrik. Gure ahOak bunbuilo bat dauka:
|
2014
|
|
1991n, EAEko euskaldunen %63 etxe guztiz euskaldunetan bizi ziren; orain, %40 Etxean euskaraz aritzeko aukera murriztu egin da. Ezagutza handitu da nabarmen,
|
baina
erabilera ez hainbeste. Espero izateko eboluzioa izan da?
|
2015
|
|
Kontua da, nikkonbergentzia hori, nik datuak ez pantaila honetan, baizik eta paperean ikusi nituenean, niretzat, eta hori galdera teknikoa da zuretzako, zalantza sortu zitzaidan. Ezagutzan agian konbergentziapositiboa izan daiteke,
|
baina
erabileran ez nuen nik konbergentzia positiboa zenik ikusten. Hau da, grafiko horiek erakusten duten maldek ez daukate gradu berdinak, eta aldapa beherak handiagoakiruditzen zaizkit euskararen erabileran gorak baino, edo behintzat nik konbergentzia hori, izatekotan, oso epe luzera, erabileran etorriko dela ikusten dut.
|
2016
|
|
Euskararen osasun egoera neurtzeko soilik ezagutza datuak baliatzea ez du nahiko jotzen, eta are gutxiago herri euskaldunetan erabilera datuak etengabe beherantz doazela jakinik. " Herri erdaldunetan ezagutza gorantz doa, eta hori ona da,
|
baina
erabileran ez dago gorakada nabarmenik; eta herri euskaldunetan, berriz, ezagutza beherantz doa, eta erabilera ere bai".
|
|
«Ahalik eta gehienengana iristen saiatu behar dugu; euskalgintza egin behar da euskaraz ez dakien jendearekin. Mantra bat moduan errepikatzen dugu gero eta euskaldun gehiago garela
|
baina
erabilera ez dela igotzen. Hori gastatua dago.
|
2017
|
|
Udaltzainek erabiltzen dituzten borra luzagarriak arautuko dituztela ziurtatu du Presidentzia batzordean. Guztiz ez dira desagertuko
|
baina
erabilera ez da orokortuko.
|
|
Hizkuntza" berri" hau erabileraraino iristen denean bakarrik ikasiko da ongi;
|
baina
erabilera ez dago soilik ikaslearen esku, ingurua baitezpadakoa da (17).
|
2018
|
|
Kezka dago euskalgintzan euskararen erabilera denaren eta ustez izan lukeenaren artean dagoen aldeagatik. Behin baino gehiagotan entzun dugu euskararen ezagutzak gora egin duela, asko aurreratu dela,
|
baina
erabilera ez dela neurri berean hazi. Eta hala da.
|
|
Azken urteetan euskararen sustatzean gabiltzanon artean bazebilen kezka hori. Ezagutzan aurrera egiten ari gara Euskal Herrian,
|
baina
erabileran ez da halako bilakaerarik ikusi. Kale erabileraren neurketak hori begi bistan jarri zuen.
|
2019
|
|
Gero eta ezkorragoa naiz ni. Ezagutza aldetik bai, zalantza barik,
|
baina
erabileran ez. Gaur egun guztiak dira euskaldunak ezagutzari dagokionez baina sekula baino okerrago egiten da.
|
2020
|
|
Ezagutzaren datuak, orokorki, hobera doazela diote estatistikek (orokorki, Ipar Euskal Herriko egoera larria baita),
|
baina
erabilerak ez du gora egiten. Eta horrek sortu du kezka.
|
2021
|
|
Gure gazte gehienek euskaraz badakite,
|
baina
erabilera ez da ugaltzen. Kezka honetatik, Barakaldo, Getxo, Portugalete, Leioa eta Bilboko 15 urte bitarteko gazteei galdetu zaie euskararekiko dituzten jarrera eta praktikaz.
|
2022
|
|
Euskararen inguruan kultur asteak zeuden, gau eskolak, ikastolak...
|
baina
erabileraren inguruan ez zegoen talde ekintzailerik. Txillardegik Irlandako gaelikoaren kasua aipatzen zuen:
|
|
Neska mutikoen ohituretan eta gurasoek izan ohi dituzten kezketan jarri du arreta, bide batez: «Euskal Herriko haur eta gazteek euskararen gero eta ezagutza handiagoa dute,
|
baina
erabilera ez da proportzio berean handitu. Horretarako, pantailetan euskarazko edukiak kontsumitzea ezinbestekoa da».
|
|
Gainera, hainbat ikerketak ondorioztatu dute, zenbat eta gorago egin hezkuntza ikasketetan, orduan eta gehiago erabiltzen dutela ikasleek, eta erabilera hori ez omen dago soilik zeregin akademikoei lotuta, eguneroko bizitzan informazioa eskuratzeko ere erabiltzen baitute (Kim et al., 2014; Obregon & Gonzalez, 2019).
|
Baina
erabilera ez dago edizioarekin lotuta, orokorrean, unibertsitateko ikasleek gutxi elikatzen eta editatzen baitute Wikipedia, euren kasa, behinik behin (Obregon & Gonzalez, 2020). Hainbat motibo aipatzen dira egile bi horiek egindako ikerketan, baina horietako batek dio ikasleek ez dutela horretarako euren burua gaituta ikusten, ez dutela ziurtasunik, inork ez dituelako halakoetarako prestatu.
|