Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 68

2001
‎Emakumeen literaturarik ez dagoela esaten da eta sexuak ez duela lana baldintzatzen. Baina emakumeena ez al da saltzeko zigilutzat erabiltzen. Hor dago emakumeek idatzitako" Gutiziak" liburua, laxo eta guzti...
‎Ez zekien. Egia esan, ordubete pasa zuten berataz berba egiten baina emakumeak ez zuen ahorik zabaldu. Ederra zen.
2002
Baina emakumea ez da beti maitasun fingituz hasperentzen, gizonarekin besarkaturik, gorputza gorputzarekin bat egiten eta ezpain hezeak musuka xurgatzen dizkionean: sarritan benetan dihardu eta gozamen komunaren bila tiratzen du maitasunaren lasterketa kurritzera.
2006
‎«Transbersalitatea» aipatu ohi dute hitzetik hortzera, baina emakumeek ez dute sekula uste izan gizonez soilik osatutako ekintzak transbertsalak direnik. Are gehiago, horrelakorik egingo balitz, adar jotzea irudituko litzaieke.
‎Hala, 22 urtetik gorako emakumeentzat bakarrik onartuko dira inplanteak, eta bi konpainiek epe luzera izan ditzaketen ondorioei buruz ikertzen jarraitu dute. Eramaile berak behartuak daude aldizkako azterketak egitera, bereziki «haustura isilak» detektatzeko, hau da, protesiak hautsi eta haien edukia isurtzen denean, baina emakumea ez da berehala konturatzen. Izan ere, inplanteek duten silikona geldoa organismoan iragazten bada, kalte konponezinak eragin ditzake.
2007
‎Barreka ari dira, zoriontsu. Haien atzean, bi gizon bibotedunek diosala egiten diete kapela atzamar puntekin ukituz, irribarretsu, baina emakumeek ez diete jaramon handirik egiten. Ilehoriak egutegiko orria altxatu du, eta agosto irakurri ahal izan du.
2008
‎Emakumearen rola politikan izan dugu hizpide segidan: " Ez naiz karguen zereginean diskriminatua sentitu, baina emakumeok ez gara gizonak bezain lehiakorrak, ez ditugu euren anbizioak. Gizonek zerrendaburu izateko borrokatzen dute, gu aldiz apur bat kokiltzen gara".
‎Haren eta gainerako filosofo neoplatonikoen aurkako jazarpena hasi zen, eta askok kristautasunera bihurtzeko erabakia hartu zuten. Hipatiaren lagun Orestes erromatar prefektuak gauza bera egiteko aholkatu zion, baina emakumeak ez zien bere sinesmenei uko egin. 415 urteko martxoko egun batez, kristau talde batek Hipatia jipoitu, biluztu eta hirian barna arrastaka eraman zuten, Zesareo izeneko tenplura iritsi arte.
‎Ereduak falta dira; gizonentzako eredu asko dago, baina emakumeek ez dute ia eredurik. Aldiz, emakume asko gogogabetuta daude, ikusten dutelako gizonek azkarrago igotzen dutela mailaz.
‎Egitasmo eta gertaera ezberdinekin batera, herritarren hitzak garrantzia berezia zuela aipatzen zen lehentxeago. Hara, esaterako, Amasako Maria Pilar Lezeak 252 zenbakian emakumeen lanaz esan zuena, “oraindaino, langilearen eguna gizonezkoarena bakarrik juzkatu da, baina emakumeak ez du gizonak baino lan gutxiago egin. Aldea nabarmena da:
2009
‎Ustez oihuka zegoen emakumearen etxera sartzen saiatu dira, baina emakumeak ez zien utzi nahi. Azkenean sartu dira eta begi bat ubelduta zuela ikusi dute.
‎Doluminak ematera joan zitzaion Anaren lehengusuetako batek erran zion poliziak Anaren amari jakinarazi ziola ez zutela susmagarritzat hartzen, eta bestelako hipotesiak erabiltzen ari zirela hilketari buruz. Berriak adoretuta, Oskar Felisarengana hurbildu eta hitz batzuk murmurikatu zizkion, baina emakumeak ez zituen begiak jaso ere egin. Hala ere, Oskarrek esker isilak eman zizkion Armentiari.
‎Sylviek zer esango zain geratu zen Dario, baina emakumeak ez zuen ezer esaten. Zurbil eta nekatu antzean nabari zitzaion aurpegi eder hura.
2010
‎Iritsi da hotelera. Zoragarria da parajea, ikusgarriak horretatik dauden bistak, baina emakumea ez dago paisaiari erreparatzeko. Aparkaleku zabalaren txoko batean utzi du autoa; bata bestetik tarte batera daude auto apurrak, elkarren berri ahalik eta gutxien jakin nahi balute bezala.
2011
‎Isilean, izotz koskorrez betetako edalontzi bat eta laranjazko freskagarri bat utzi zituen mahai gainean. Mikelek esker oneko irribarre bat egin zion, baina emakumeak ez zion begiratu ere egin. Ipurmasail sendoak astinduz etxeratu zen.
‎Abokatu arrakastatsu (Michael Douglas) batek emakume bat (Glenn Close) ezagutuko du festa batean eta, ezkondua egonik ere, pasioz beteriko asteburua pasatuko du emakume horrekin. Abokatuak bere emazte eta alabaren babesera itzuli nahiko du abentura amaitutakoan, baina emakumeak ez du harremana eten nahi eta hor hasiko da abokatuaren amesgaiztoa.
‎Haiekin nintzen batean emakumea ez zen azaltzen eta atean geratu ginen zain. Geroxeago mandatu batzuekin etorri zen eta bertan geratu nintzen afaltzen zuten bitartean, baina emakumeari ez zitzaion gehiegi gustatu ni han geratu izana. Maite ere maiz ikusten genuen.
2012
‎Emakumearen nahia bigarren planoan geratzen da, zuzenean begiratzen diogu protokoloko hurrengo pausoari. Borondate onenarekin, baina emakumea ez dugu bere eskubideez jabetzen, ez dugu subjektu politiko bilakatzen. Iazko azaroaren 25ean emakume askok kontatu zuen zein bakarrik sentitu ziren prozesu osoan zehar.
‎Auto gorriaren barnean, esku batek goiko aldeko ispiluari heldu dio, baina emakumeak ez du atzera begiratu, bere buruari baizik. Begi handi batzuk ikusi ditut.
‎¡ Las mujeres! Anaiak konforme zeuden, baina emakumeek ez zuten nahi izan. «Nire gizona plazan harri jasotzen?
‎Kontsumoa tabakoa haurdunaldian era terminalean ere kontraindikatuta dago. Baina emakumeak ez du beti zigarroa hartzen. Eguberrietako afari eta jaietan, emakumea eta bere etorkizuneko umea erretzaile pasiboak hau da, beste pertsona batzuk erretzen ari diren tabakoaren kearen eragina jasatea.
2013
‎Valverderen esanetan," emakumeen bortxaketaren helburua sexuarengatikoaz harago doa. Egia da hirietan sartzen ziren soldaduen tentsioa izugarria zela eta alkoholak ere eragin handia zuela, baina emakumeak ez zituzten soilik sexu beharrak arintzeko bortxatzen. Bortxaketen bidez kolektibo guztia zigortzen ari ziren, ahalik eta umiliazio handiena eragiten.
‎Izan ere, ipintzen diozue erratz bati adats dotore bat, eta gizon bat baino gehiago joango zaizue erratzaren atzetik, sorginduta edo? begiak itsutzen baitu maiz gizona, baina emakumea ez: ni lakoak ez behintzat.
‎Bada, sosak zituèn gizon argentinar bat Katiz maitemindu eta Argentinara eroan zuela –eta, kasua aztertzeko bere filosofia partikularraz baliatzen zela, jarraitu zuen–: Izan ere, ipintzen diozue erratz bati adats dotore bat, eta gizon bat baino gehiago joango zaizue erratzaren atzetik, sorginduta edo... begiak itsutzen baitu maiz gizona, baina emakumea ez: ni lakoak ez behintzat.
2014
‎Gizonezko espetxeetan ikusteko aukera dago, eta zenbait emakume espetxetan debekatzen hasi dira. Ulertzen dugu gizonezkoek behar sexualak izatea, baina emakumeek ez.
Baina emakumeak ez zuen etsi. Aldiz, setak hartuta, inoiz baino gehiago tematu zen.
‎Gizonetan emakumeetan baino ohikoagoa da 35 urte bitartean. 35 urteren ondoren, eskizofrenia garatzen duen gizonen kopurua jaitsi egiten da, baina emakumeena ez. Gizonek emakumeek baino eskizofrenia mota larriagoa jasaten dutela dirudi; horren arrazoia emakumeen estrogenoetan aurki liteke.
‎Helburua «indarkeriaren biktima diren emakumeei itxaropen mezua bidaltzea» da, eta, horregatik, gertaera lazgarri batzuek estaltzen duten «konplizeen isiltasun» bat hausten laguntzen duten eta bizi duten egoerari eusteko zigorra ematen dien tresna gisa dago diseinatuta. Baina emakumeak ez dira tratu txarren biktima bakarrak. Ikerketa Soziologikoen Zentroak (CIS) Genero indarkeriari buruz egindako pertzepzio soziala Ikerketa Soziologikoen Zentroak egin du, eta, Genero Indarkeriari buruzko Gobernuaren Ordezkaritzarekin batera, ikusi du gazteen% 30ek beren bikotekideek nolabaiteko kontrola jasan dutela, nahiz eta askotan ez duten horrela bereizten.
2015
‎Gorabehera haiek asko urrutiratu zituzten Ragnheidur eta Ari, baina emakumeak ez zuen harremana guztiz moztu nahi izan semearekin, izaera ireki eta eskuzabala zuelako, eta ez zuelako bere biloben arrastoa betiko galdu nahi. Pentsamendu deserosoen gatibu pasatu du gaua Arik eta, egunaren arratsean, aldez aurretik hitz egin bezala, berrogeita hamar gizonekin elkartu da, Ogurreko elizara.
‎Hiruzpalau segundo iragan orduko, begiak itxi eta aurpegia zurbiltzen zitzaion bitartean aitaren egin ondoren, heriotza oso gertu ikusten zuela iragarri zion. Iñigo beldurtu egin zen baina emakumeak ez zion ahurra gordetzen utzi. Begiak itxita jarraitu zuen eta, segundo batzuen buruan, Iñigok emakumearen aurpegia berriro bere senera etortzen atzeman zuen.
‎Betidanik ukatu izan zaie adimena animaliei, baina emakumea ez dator bat uste horrekin. Aitzitik, berak uste du arrazoi duela beharbada Zoroastrok, txakurraren adimenari esker dirauela agian munduak.
‎Esate baterako, Kunderaren liburu hartan bertan, 111 orrialdean, dauden etxea utzita nora joango diren galdetu dio emakumeak Xabierri. Hark azaldu dio zer duen buruan, baina emakumea ez dago konforme, han ez baitu izango orain duen armairua arropak gordetzeko, ezta bere txori kaiolatua ere.
‎Uxue Alberdik esan bezala, bertsolari oso izateko zerbait falta zutela sentitzen zuten Askizun bildutako emakumeek, «besomotzaren besoa» metafora erabiliz. Hark azaldu zuenez, bertsolariari oholtzaren erdian jartzeko, nabarmentzeko, barrea eragiteko eta ozen abesteko eskatzen zaio, baina emakumea ez da horretarako hezten, ondorioz, deseroso sentitzen da oholtza gainean. Horren aurrean, emakume kontzientzia modu positiboan ulertu behar dela dio.
2016
‎Emakumea sobera femeninoa da, gizona sobera maskulinoa den moduan, baina emakumea ez da gizakia, eta gizona, ordea, bai. Etxeko bizitzak ez du areagotzen gure gizatasuna; izan ere, etxetik kanpora daude giza garapenaren bereizgarri guztiak.
2017
‎Hala ekin zioten urtebetez mantenduko zuten kanpamentuari. 1982ko irailean gobernu lokalak kanpalekua desegitea agindu zuen, baina emakumeek ez zuten amore eman. Abenduan Embracing the base ekitaldian 30.000 emakumek inguratu zuten basearen perimetroa.
‎Osaba Lou k abesten zuen bezala, olerkari guztiek bertso arauak ikasten zituzten, eta emakumeek begi keinuak egiten zituzten... Egia esan, bertso arauak bai, horiek ikasi nituen; baina emakumeek ez zidaten begi keinurik egin. Tira, ez asko.
‎Nik ez nukeen nik ez nukeen. Badakit ezetz ez nizun hain gogorrean hitz egin nahi baina emakumeek ez dute errespeturik elkarrekiko beren buruarekiko.
‎Nahiz eta hiritartasun egoera legitimatu eta transmititu emakumezkoek ez zuten hiritartasunosoa inoiz lortu. Ezin zuten justizian edota politikoan parte hartu7 Baina emakumeak ez zeudenbizitza komunitariotik guztiz kanpo. Gizarteratzeko bide propioak erabili zituzten eta horienartean erlijioa nagusitu zen.
‎Irulegik hari begira iraun zuen, baina emakumeak ez zuen hitzik erantsi.
2018
‎Eztabaida horietan, ordea, emakumerik ez egotea ohiko joera zela ohartu ziren eta erne jarri ziren. " Tertulia ugari daude, baina emakumeek ez dute hitzik. Ez gaude hedabideetan eta horrek esan nahi du ez gaudela ikusgai".
‎288). Uda egun batean paseoan zebilen apezak emakume eder bat topatu zuen Trukarri deitu lekuan orrazten ari zela; eskua eman zion musukatzera, baina emakumeak ez zuen onartu eta," laster xehatuko zituela gari guztiak" esanda, sutan urrundu zen; Anbotoko Señorea zen, eta handik gutxira ekaitz itzela jo zuen.
‎ezkon harremanen esparrura mugatu nahi zuela kontratu sexualaren baldintzak betetzea. Haren iritziz, gizonek emakumeen gorputzak erabiltzeko aukera izan behar zuten senar gisa, baina emakumeek ez zuten produktu hori merkatuan saldu behar, eta ez zuten dirurik lortu behar inork hura sexurako erabiltzearen truke. Richardsen ustez, sexu askatasuna modu arbitrarioan mugatzea da prostituzioaren kontra egitea.
‎Horrek, modu absurdo batean, lasaitu egin zuen Ritxi. Haren izena oihukatu zuen, behin bakarrik, baina emakumeak ez zion begiratu ere egin. Burua oso tente zeukan kotxe barruan, gatzezko Euridize bat.
2019
‎Ohe batean zegoen, eta gorputz osoa minberatuta sentitzen zuen. Zutitzen saiatu zen, baina emakumeak ez zion utzi.
‎gehiengoak bere legea inposatzen dio gutxiengoari, edo gutxiengoari jazartzen zaio. Baina emakumeak ez dira gutxiengo bat, Ameriketako Estatu Batuetako beltzak edo juduak diren bezala; gizon adina emakume dago munduan. Askotan, bi taldeak independente izanak ziren lehen:
‎Psikoanalistak gogotik saiatu dira erakusten haurrak zakilaren pareko zerbait ekartzen ziola emakumeari; baina, ezaugarri desiragarritzat joko balitz ere, inork ez du esaten zakila edukitze hutsa aski denik existentzia bat justifikatzeko, ezta helburu gorena denik ere bere hartan. Asko hitz egin da amaren eskubide sakratuez ere, baina emakumeek ez dute ama gisa erdietsi boto eskubidea; orain ere mespretxua zaio ama ezkongabeari; ezkontzan bakarrik goresten da ama, hau da, senarraren mende dagoen heinean. Oraindik ere senarra denez familiaren buru ekonomikoa, seme alabak haren mendekoagoak dira amarenak baino, nahiz eta ama askoz gehiago okupatzen den haietaz.
‎Bego. Baina emakumea ez ote dago zapaldurik hain zuzen immanentzian inguruka dabilelako. Montherlantek zer goi asmo, zer xede bikain du amaren, maitalearen maitasun posesiboaren kontrakarrean?
‎lurreko animaliak eta landareak, harribitxiak, errekak, izarrak. Baina emakumeak ez du altxor horiek harrapatzeko bitartekorik; anatomiak kondenatua dauka baldar eta inpotente izatera, eunuko bat bezala: jabe izateko desirak huts egiten du, hezurmamituko duen organo baten faltaz.
‎Beti pentsatu izan dute berez direla halakoak; uste dute barrenean bizi zaien grazia batetik datozkiela merituak, eta ez zaie burutik pasatzen konkistatzeko moduko zerbait denik balioa; seduzitzeko, aski dute agertzea: haien xarmak eragina izango du, ala ez, baina emakumeek ez dute inolako kontrolik beren arrakasta edo porrotaren gainean; pentsatzen dute ezen, bere burua adierazteko ere, aski dutela diren bezalakoak agertzearekin; beren obra gogoeta eginez ondu beharrean, uste dute aski izango zaiela espontaneotasuna; idaztea zein irribarre egitea, dena bat da haientzat: probatu, eta arrakasta bilduko dute, edo ez.
‎–Eta bai, badakit soilik idazle gizonezkoak aipatu ditudala. Baina emakumeak ez zarete hobeak.
‎Han bukatu zuen Ouroanak arropa garbitzen, agindutako eguna iritsiagatik ez baitzen beharra bukatu, Mogueimek bere bizitza kontatzen zion bitartean, gurasoez ezer ez, ez zituelako ezagutzen, emakumeak, aitzitik, bahitu eta geroko bizitzaz ez zion ezer esan, eta gainerakoaz, nekazari jende guztiarena bezalakoa zen, ordurako horrelakoa zen, eta ez kasualitatez. Ouroana Monte da Graçako kanpamentura joan zen, arropa eramatera, kanpamentu hartan pasatu baititu egun hauek, beste batean itzultzeko esan zioten, orduan ordainduko ziotela, jenerotan, jakina, baina emakumeari ez zitzaion axola izan, ez zitzaizkion axola behar zerbitzatzen dituen aitoren semeen atzerapenak, ordutik aurrera beste bizitza batera zihoalako, gizon hau aldamenean duela, aurkitu nahi nauenak bila nazala gerra piztuen eta gorien dagoen tokian, Porta de Ferro aurrean, baina gaurko gauean ez, elkarrekin egongo garen lehena izango delako, emakumea eta gizona, kanpamentutik ahalik eta ...
‎Zalduna hil zenetik begiz jota zeukan, gainera, baita lehenagotik ere, baina soldadu soil bat, are eta gehiago Erdi Aroko soldadua izanik, ez zen besteren emakumearekin sartzen ausartuko, haren ohaidea baizik ez izanik ere. Amorrua eta tristura jabetu ziren Mogueimez, ikusi zuenean gero beste batzuek eraman zutela, baina emakumea ez zen inorekin gelditu, nahiz askok beretzat nahi zuten, labankadaka hil zirenek, kasurako, hauek hain biziki nahi zuten non bortxatzen saiatu baitziren. Mogueimek ez zuen emakumea behartzeko asmorik, are eta gutxiago zeuden toki soil honetan, jendea inguruan zegoela, adibidez atseden hartzen ari ziren hainbat soldadu, beren jabeen mandoak garbitzen ari ziren morroi batzuk, eszena guztiz baketsua zen, ez zirudien setioa edo konkista saiakera bat, batez ere baldin eta, orain egiten ari garen bezala, hiriari eta gazteluari bizkar eman eta gure begi aurrean estuarioko uren azalera bareari begiratzen badiogu, urak hemen hain daude lehorrean sartuta non ibaiaren uhin zabalen eragina ez baita iristen, eta aurrean muinoak dauzkagu, zuhaitz barreiatuekin, lurra batzuetan horikara da eta beste batzuetan berde iluna, mantu iraunkorrak edo udak idortutako belazeak estalia.
‎...en lekuan gaude, eta Raimundo Silva, asmoaz ohartu ez bailitzan, Bai, halaxe da, solasaldiari beste norabide bat eman nahian, baina emakumeak berriz, Batzuetan nolakoa izango zen egiten dut gogoeta, jendea, etxeak, bizimodua, eta gizona isilik, setati isilik, oraingoan, inbaditzailea gorrotatzen den bezala gorrotatzen zuela sentituz, eta hau esatera iritsi zen, Jaitsi egingo naiz, hemen ondoan da, baina emakumeak ez zuen erantzun eta ez zen gelditu, eta falta zuten bide puskan isilik joan ziren. Autoa atearen aurrean gelditu zenean, Raimundo Silvak, hura gizalegearen araberako jokabidea ote zen oso garbi jakin gabe, gora igotzera gonbidatu behar zuela uste izan zuen, eta berehala damutu zen, Fintasun falta da, pentsatu zuen, eta ez dut ahaztu behar bere menpeko naizela, orduan emakumeak esan zuen, Beste egun batean, berandu da.
‎Roberto delakoa, dena utzita, haren atzetik joan omen zen, baina behin Mexikon ez omen zuen ezer egiterik izan emakume harekin, kasu zipitzik ere ez ziolako egin, ezta begiratu ere, existituko ez balitz bezala. Robertok behin eta berriz hots egiten zion, baina emakumeak ez zuen aintzat hartzen, ezagutuko ez bailuen itxurak eginez, Mexikon bizimodu berria hastera joango bailitzan Euskadiko istorio guztiak atzean eta betiko utzita. Hutsetik hasi nahi zuela esango genuke, Roberto delako horren etsipenerako.
2020
‎Lehenengo galderan orrialdea zulatzen du bolaluma puntarekin eta urratu txiki bat uzten du paperean. Harreragilearengana jasotzen ditu begiak, hark eman baitio inprimakia, baina emakumeak ez dio begiratzen, eta paperera begiratzen du berriro. Bigarren galderaren izenburua" Pesimismoa" da.
2021
‎Handik beste prozesu bat agertzen da, antzekoa, baina beste emakume baten kontra, eta horrela ehun kasu inguru zenbatu nituen. Horrek esaten dizuna da legea bazela, baina emakumeek ez zutela onartzen debeku hori.
‎Lehen aldia da horrelako eztabaida batean parte hartzen dutela, baina emakumeak ez dira atzean geratu; gatazka konpontzeko zirrikitu bat aurkitu dutelarik, euren onena eman dute, eta hurrengo asteetarako egitasmoak zehaztu dituzte. Miliziek erasoak eteten badituzte, basora joango dira gazteekin hitz egiteko.
‎Ez zen emakumearen ahotsa, erlatsa baizik, eta banekien norena zen, neure buruari aitortzera ausartzen ez banintzen ere. Zeharka so egin baina emakumea ez zen ageri itzal artean. Nahiago nuen haren agerpena ahots erlatsarena baino.
2022
‎Momentuz Gaztelako konderria bere emazteari zegokion. Munia zen oinordekoa, baina emakumeek ez zuten zuzenean agintzen. Gaztelarrek emaztearen izenean gobernatzea onartu zioten Antsori; baina bestalde, ez zuten Iruñeko erresuman azpiratuak izan nahi.
‎Eta horrek berdintasunera pixka bat hurbiltzen gaitu. Gizon gehienek gaztetasuna berriro irentsiz ihes egiten dute, baina emakumeek ez dute horretarako gaitasunik.
‎Pisuko telefonotik ezin genuen kanpora deitu, deiak jasotzeko baitzen soilik. Kabina batetik egin nuen, baina emakumea ez zegoen, zerbitzuko beste batek jaso zuen nire premiazko deia.
‎Hortaz jabetuta, andreekin lanean hasteko hautua egin zuten, hala nola nesken eskolaratzea bultzatzen —ordu hartara arte egiten ez zena— eta emakumeentzako guneak sortzen. «Gizonak meskitara joaten dira, eta irtetean badute elkartzeko gune bat, baina emakumeek ez zuten horrelakorik; zentro batzuk ireki genituen horretarako: autoestimuan laguntzeko eta hainbat gauza egiten ikasteko saioak egin ziren, baina bazuten nahia zerbait gehiago egitekoa haien garapen ekonomikoan laguntzeko».
‎Julia gorpuaren ondoan makurtu da. Aulkia hainbat puskatan zatitu da trenak jo duenean, baina emakumeak ez du anputaziorik izan. Hala eta guztiz ere, talka oso argi nabarmentzen zaio aurpegian eta gorputzeko beste atal batzuetan.
‎Arrazoi dute. Baina emakumea ez zen erruduna izan, biktima baizik.
‎Dena den, orain arte, behinik behin, nekazarien sindikatuek ez diote jaramonik egin baserri arloko alde femeninoari. Azken bi urteotan izan da halako hurbiltze saiotxoren bat, baina emakumeek ez dute parte hartzen (edo nekazarien sindikalismoa arrotz suertatzen zaie), gizonezkoen kontu hutsa balitz bezala, aspaldidaniko kultura sexistaren ondorioz, noski (Intxaurraga et al., 1994: 61).
2023
‎Emakumeen eta gizonen umorea ezberdinki ebaluatzen da. Gizonei onartzen zaie lanean umorea erabiltzea, baina emakumeei ez horrenbeste. Gizon umoretsuei estatus altuagoa egozten zaie eta emakume umoretsuei, estatus baxuagoa.
‎Ezin daiteke gehiago eskatu, edo agian bai? Gizonezkoena nabarmendu da asko, baina emakumeena ez da inondik inora atzean geratzen.
Baina emakumea ez dago trebatuta.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia