2008
|
|
Adjektibo soilekin ere erabilgarri dira neurri sintagmak,
|
baina
bide honek debeku handiak ditu. Frogatu uste izan dugu luze zabalera adierazten duten adjektiboekin bakarrik direla zilegi.
|
|
Azkuek bada, hurrengo urte guztietan garatuko zituen lan ildoak adieraziak zituen 1890eko hamarkadan. 1890 batez ere hiztegian zentratu zen,
|
baina
bide batez ez zion uko egin herri ipuin batzuk biltzeari. Arrizubieta adiskideari 1906an esan zionez:
|
2009
|
|
Baina ez dut uste lortu ditugunik mundu profesional horren eta Euskaltzaindiaren arteko komunikazio bide errazak. Oraindik goiz da, beharbada gauzak ez daude umotuta,
|
baina
bide horiek bermatu egin lirateke, eta bide errazak izan lukete, arinak. Siadecorekin azterketa bat egiten ari gara, hain zuzen ere, bide honetan.
|
2010
|
|
Hizketa egintza desberdinen kopurua zenbatu eta horren araberako erabakiak hartu genituen.
|
Baina
bide honek ez gintuen asetu, zeren nagusi izatea edo hegemoniko izatea ez zegoen kantitatean. Desberdintasun bat egitea funtsezkoa da hemen:
|
|
–Bide batzuk agian eramango gaituzte helburu horretara, eta denok pozik.
|
Baina
bide ezberdinak hartzen baditugu, segur aski leku ezberdinetara iritsiko gara. Eta nik uste dut hori gertatu zaigula?.
|
|
Nola egin bide hartan, beraz, denbora asko galdu zen.
|
Baina
bidea urratzen segi eta, Euskal Curriculuma: kultur ibilbidea.
|
|
Ikastolak, horrela, aitzindariak izan ziren hizkuntzak osoki lantzeko bideak jorratzen.
|
Baina
bidean zailtasunak sortu ziren. 90eko hamarkadaren bukaeran, bi egitasmoak. Eleanitz eta Euskaraz Bizi?
|
|
Honek ekarri zuen KEI izeneko eredua eraikitzeko ahaleginean aritzea Manuel Alvarez adituarekin eta Deustuko Unibertsitateko Aurelio Villarekin. Behin eredu hori borobildu eta gero, ikastolen ezaugarrien arabera, KEIren homologazio eta akreditazioa izan ziren helburu,
|
baina
bidean bi oztopo nagusi izan zituen: batetik, akreditazio ofiziala eskuratzeko zailtasun handiak, eta bestetik EFQM eredua baliatu zuten ikastola ugariren ibilbidearekiko lotura ahula.
|
2016
|
|
Aitzindari, herriko bozen kritika bat idatzi du hemen, gai oso garaikidea agertzen zaigu gaur ere, elkarrizketak gaia oso seriosa balin bada ere ongi eramanak dira. Hain zuzen, gaia seriosa baita Larzabalek adierazi nahi du aitzin solasean hori dela bidea,
|
baina
bide horretan arrisku franko daudela. Gogoeta batera eraman nahi du publikoa.
|
2021
|
|
Mailakatzaileekin agertzeko gaitasuna adjektiboen kategoria ezaugarritzeko irizpidetzat har dezakegu, beraz.
|
Baina
bide horretatik jotzen badugu, bi arazo aurkituko ditugu: a) adjektibo guztiek ez dute mailakatzailerik onartzen, eta b) adjektiboak ez diren ale lexikoak ere bateragarriak dira horrelako modifikatzaileekin.
|
|
Bikun hitzak ‘bi aldiz zerbait’ adierazi nahi du, bikoitza den zerbait alegia: Bihurtzen diet beren gaiztakeria eta bekatuen sari bikuna (Duvoisin); Ezker aldeko miradore bikunean inor ez begira; ezta Xotera anderea ere, hainbestetan hantxe, kuxkuxero, ikus-min (Txillardegi); Irristatzeko pistaren aldetik kezkarik gabeko barre bat iritsi zen leiho bikunetik zehar (Morales);
|
Baina
bide bikun horretan, gora eta behera, purutasuna erdiesten da (Juan Garzia).
|
2023
|
|
Ekimen horietako asko abiatu berriak edo dira, eta, gainera, ikastetxe bakar batzuetan baino ez dira martxan jarri; hortaz, ondorioak luzera begira eta hedatuagoak direnean ikusiko ditugu,
|
baina
bidea hasi egin da, eta ikasleei ekimenok erakargarriak zaizkiela, behinik behin. Hezkuntzako eragileek, bai ikastetxeetakoek, eta bai
|