Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 12

2000
‎Iñaki Iñurrietak ere(" Marinel zaharrak", Habe, 1988, 128.al., 29 or.) eboluzio hortaz hitz egiten du Habeko iruzkinean: Sarrionandia ETAko militantea, alde batetik, baina bestetik" poeta eskisitoa, zaila, minoritarioa" zela eta binomio horren tentsioa ez zela nabari lehen poema liburuan, ez, harrigarria bada ere, Ni ez naiz hemengoa 1985ko saiakeretan ere: " Ene ustez gauza ezberdinak dira arazo honetan politika, etika eta idazkera" zioelarik.
2003
‎Benetan ezohikoa zen klasera etxeko lanak prestatuta ekartzea, eta gainera ondo zeudela jakinda, baina Ainhizek ez zekien pozik egon behar zuenentz. Alde batetik, positiboa eskuratu berri zuen, baina bestetik, buruketa haiek Unaxekin momentuz hori baino ez zuela egiten adierazten zioten. Behintzat, hurrengo egunean Karmeleri dena kontatuko zion, Alde Zaharretik ibil zitezenean zeren oraingoan bai, oraingoan amak, ikasten zebilela eta, irteten utziko zion, gertatzen zena gertatu.
2007
‎Euskarak, lehen egiten ez zen lekuetan ere presentzia du; irakaskuntza bidez batez ere. Baina bestetik, oraintsura arte euskaldun oso izan diren eskualdeetan erdara askoz sartuago dago gaur.
2011
‎Idi edo behiei indarra emoteko, babea be sarri. Bedar berdea, batetik, lantzarretan edo barrutietan berez hazten zana zan, udabarritik aurrera; behiak kanpora aterata lantzarrean batzen ebena; baina bestetik, soloan ereiten izan dira beste mota batzuk: sekulabedarra, alfafea, frantsesa eta hirukotxa ziran ezagunenak, baina oloa, ailurbea eta beste batzuk be bai, behiei askara emoteko.
2015
‎Batetik, XX. mendeko idazle eta korronte berriekiko jakin mina hasieratik erakutsi zutelako pottkideek, eta haren baitan Pragak eta Kafkak pisu handia dutelako. Baina bestetik, eta batez ere, aukeraketa Pott 3n argitaratutako Itzulpena eta traizioaren praktika artikuluan defendituriko zenbait ideiarekin erlaziona liteke. Jada aztertu den gisara, literatura konparatuaren ideia fun tsezko batzuen defentsa egiten zuen han Atxagak, besteren artean literatura nazionalen ideia klasikoa kritikatuz.
‎Halako gurutze bide moduko batean dago euskal kultura, baina bide orok kale itsuetara garamatzaten gurutze bide batean. Alde batetik, aurreko artikuluan argudiatzen zen moduan, euskal kulturaren prekarietatetik irteteko soluzioa ez da kultura ofizial bat sustatzea; baina bestetik, halako kulturarik gabe ezinezkoa da, halaber, kontrakulturarik sortzea. Auziak kultur esparru periferiko batean kontrakulturaren gaiak dituen zenbait berezitasun adierazten dizkigu, zeinak liburuko bigarren zatian garatuko diren gehiago.
‎Artearen izaera bi ezaugarritan zertzen da. Alde batetik, ekoizpen soziala da, baina bestetik, eta batez ere, mundu administratuari kontrajartzeko ahalmenagatik da sozial; hots, bere negatibitatean, termino hegeliarretan esatearren. Horrek esan nahi du ez duela artearen edukiak egiten obra bat sozial, baizik eta mundu administratuari uko egiteko bere gaitasunak, eta gaitasun hori obraren kalitatearen mendeko da hain justu; zenbat eta negatibitate handiagoa, orduan eta obra gorenagoa.
2017
‎Une horretatik beretik eta istorioaren amaierara arte, Iñakiren jarrera erdibiturik egongo da goian aipatu altruismoaren eta nartzisismoaren artean. Izan ere, batetik, askatze mugimendu kolektiboan berari dagokion ardurazatiari muzin egin gabe, Iñakik onartu egingo du Albertoren eskaria, baina bestetik, du erabat eskuzabal jokatu, ez baitu sekula gainditzerik izango bere buruaz kezkatzeko joera gogaikarria. Joera nartzisista saihestezin horren adierazle nagusia konpromisoak Iñakiren baitan ernarazitako beldurra da, bi iturri zehatzago dauzkana:
2021
‎Paradoxa da teoriak horrelako planteamendu batera jo duen bitartean, praktikan edukietan zentratutako curriculumak indarrean segitzen duela, eta, horrekin batera, edukien transmisioan oinarritutako praxi didaktikoak ere bai (Ferrer, 2021). Alde batetik, curriculumek eurek konpetentziak hartzen dituzte jardun didaktikorako ardatz gisa, baina bestetik, berriz, praktikan ia heldu ezinak diren gainerako osagaiak proposatzen ditu konpetentzien lorpenerako tresna gisa, nagusiki, edukiak. Era berean, material didaktiko berrienek soilik egiten dituzte konpetentzien garapenerako eta lorpenerako proposamenak, baina horien inplementazioak edukien transmisioan zentratzen segitzen du, batez ere, ebaluazioari dagokionez.
‎Zentzu horretan, jakintza arlo batek izan dezakeen balioespenaz aparte eta aurreko bi elkarrizketatuen haritik, literaturaren lanketari ikastetxeak, mintegiak edota arlo horretako irakasleak eskaintzen dioten tartearen menpe dagoela uste dute IE3 k, IE5 ek eta IE7 k ere. EKI-ren adibidea ekartzen dute mahaigainera eta, azaltzen dutenaren arabera, indargune eta arazo gisa material horrek egiten duen proposamena; alde batetik, literaturaren lanketari hiruhileko oso bat eskaintzen diolako eta horrek nolabaiteko bermea ziurtatzen duelako adierazten dute, baina bestetik, hiruhileko jakin batera mugatzen delako literaturaren lanketa, hura sistematizatu ordez. Hortaz eta arestian deskribatutako arazoak kontuan hartuta, irakasle batek ezartzen zaizkion helburuei eta programei erantzun ezinda dabilenean, sarri asko literaturako atal/ unitate hori atzeratzen edo albo batera uzten duela irizten diote.
‎Beste alde batetik, inoz pentsau izan dot pentsakera hori gogoeta filosofiko irreal bat dala. Baina bestetik, baita pentsau izan dot, pasarte bakotxaren barrura joanda, bere esanahi filosofiko, irrealista horrek be konparaketa bat egiteko balio izan deustala. Adibide lez jarriko dot aitita Isidrorena.
2023
‎Hori ez da asko aldatu antzinatik hona. Baina bestetik, etorkizunari begira bizi da bertsolaritza: transmisioa ziurtatuta dago bertso eskolen eta bertsozale elkartearen bidez, eta bertso ekitaldi asko eta asko antolatzen dira.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia