2000
|
|
Iñaki Iñurrietak ere(" Marinel zaharrak", Habe, 1988, 128.al., 29 or.) eboluzio hortaz hitz egiten du Habeko iruzkinean: Sarrionandia ETAko militantea, alde batetik,
|
baina
bestetik" poeta eskisitoa, zaila, minoritarioa" zela eta binomio horren tentsioa ez zela nabari lehen poema liburuan, ez, harrigarria bada ere, Ni ez naiz hemengoa 1985ko saiakeretan ere: " Ene ustez gauza ezberdinak dira arazo honetan politika, etika eta idazkera" zioelarik.
|
2003
|
|
Benetan ezohikoa zen klasera etxeko lanak prestatuta ekartzea, eta gainera ondo zeudela jakinda, baina Ainhizek ez zekien pozik egon behar zuenentz. Alde batetik, positiboa eskuratu berri zuen,
|
baina
bestetik, buruketa haiek Unaxekin momentuz hori baino ez zuela egiten adierazten zioten. Behintzat, hurrengo egunean Karmeleri dena kontatuko zion, Alde Zaharretik ibil zitezenean zeren oraingoan bai, oraingoan amak, ikasten zebilela eta, irteten utziko zion, gertatzen zena gertatu.
|
2007
|
|
Euskarak, lehen egiten ez zen lekuetan ere presentzia du; irakaskuntza bidez batez ere.
|
Baina
bestetik, oraintsura arte euskaldun oso izan diren eskualdeetan erdara askoz sartuago dago gaur.
|
2011
|
|
Idi edo behiei indarra emoteko, babea be sarri. Bedar berdea, batetik, lantzarretan edo barrutietan berez hazten zana zan, udabarritik aurrera; behiak kanpora aterata lantzarrean batzen ebena;
|
baina
bestetik, soloan ereiten izan dira beste mota batzuk: sekulabedarra, alfafea, frantsesa eta hirukotxa ziran ezagunenak, baina oloa, ailurbea eta beste batzuk be bai, behiei askara emoteko.
|
2015
|
|
Batetik, XX. mendeko idazle eta korronte berriekiko jakin mina hasieratik erakutsi zutelako pottkideek, eta haren baitan Pragak eta Kafkak pisu handia dutelako.
|
Baina
bestetik, eta batez ere, aukeraketa Pott 3n argitaratutako Itzulpena eta traizioaren praktika artikuluan defendituriko zenbait ideiarekin erlaziona liteke. Jada aztertu den gisara, literatura konparatuaren ideia fun tsezko batzuen defentsa egiten zuen han Atxagak, besteren artean literatura nazionalen ideia klasikoa kritikatuz.
|
|
Halako gurutze bide moduko batean dago euskal kultura, baina bide orok kale itsuetara garamatzaten gurutze bide batean. Alde batetik, aurreko artikuluan argudiatzen zen moduan, euskal kulturaren prekarietatetik irteteko soluzioa ez da kultura ofizial bat sustatzea;
|
baina
bestetik, halako kulturarik gabe ezinezkoa da, halaber, kontrakulturarik sortzea. Auziak kultur esparru periferiko batean kontrakulturaren gaiak dituen zenbait berezitasun adierazten dizkigu, zeinak liburuko bigarren zatian garatuko diren gehiago.
|
|
Artearen izaera bi ezaugarritan zertzen da. Alde batetik, ekoizpen soziala da,
|
baina
bestetik, eta batez ere, mundu administratuari kontrajartzeko ahalmenagatik da sozial; hots, bere negatibitatean, termino hegeliarretan esatearren. Horrek esan nahi du ez duela artearen edukiak egiten obra bat sozial, baizik eta mundu administratuari uko egiteko bere gaitasunak, eta gaitasun hori obraren kalitatearen mendeko da hain justu; zenbat eta negatibitate handiagoa, orduan eta obra gorenagoa.
|
2017
|
|
Une horretatik beretik eta istorioaren amaierara arte, Iñakiren jarrera erdibiturik egongo da goian aipatu altruismoaren eta nartzisismoaren artean. Izan ere, batetik, askatze mugimendu kolektiboan berari dagokion ardurazatiari muzin egin gabe, Iñakik onartu egingo du Albertoren eskaria,
|
baina
bestetik, du erabat eskuzabal jokatu, ez baitu sekula gainditzerik izango bere buruaz kezkatzeko joera gogaikarria. Joera nartzisista saihestezin horren adierazle nagusia konpromisoak Iñakiren baitan ernarazitako beldurra da, bi iturri zehatzago dauzkana:
|
2021
|
|
Paradoxa da teoriak horrelako planteamendu batera jo duen bitartean, praktikan edukietan zentratutako curriculumak indarrean segitzen duela, eta, horrekin batera, edukien transmisioan oinarritutako praxi didaktikoak ere bai (Ferrer, 2021). Alde batetik, curriculumek eurek konpetentziak hartzen dituzte jardun didaktikorako ardatz gisa,
|
baina
bestetik, berriz, praktikan ia heldu ezinak diren gainerako osagaiak proposatzen ditu konpetentzien lorpenerako tresna gisa, nagusiki, edukiak. Era berean, material didaktiko berrienek soilik egiten dituzte konpetentzien garapenerako eta lorpenerako proposamenak, baina horien inplementazioak edukien transmisioan zentratzen segitzen du, batez ere, ebaluazioari dagokionez.
|
|
Zentzu horretan, jakintza arlo batek izan dezakeen balioespenaz aparte eta aurreko bi elkarrizketatuen haritik, literaturaren lanketari ikastetxeak, mintegiak edota arlo horretako irakasleak eskaintzen dioten tartearen menpe dagoela uste dute IE3 k, IE5 ek eta IE7 k ere. EKI-ren adibidea ekartzen dute mahaigainera eta, azaltzen dutenaren arabera, indargune eta arazo gisa material horrek egiten duen proposamena; alde batetik, literaturaren lanketari hiruhileko oso bat eskaintzen diolako eta horrek nolabaiteko bermea ziurtatzen duelako adierazten dute,
|
baina
bestetik, hiruhileko jakin batera mugatzen delako literaturaren lanketa, hura sistematizatu ordez. Hortaz eta arestian deskribatutako arazoak kontuan hartuta, irakasle batek ezartzen zaizkion helburuei eta programei erantzun ezinda dabilenean, sarri asko literaturako atal/ unitate hori atzeratzen edo albo batera uzten duela irizten diote.
|
|
Beste alde batetik, inoz pentsau izan dot pentsakera hori gogoeta filosofiko irreal bat dala.
|
Baina
bestetik, baita pentsau izan dot, pasarte bakotxaren barrura joanda, bere esanahi filosofiko, irrealista horrek be konparaketa bat egiteko balio izan deustala. Adibide lez jarriko dot aitita Isidrorena.
|
2023
|
|
Hori ez da asko aldatu antzinatik hona.
|
Baina
bestetik, etorkizunari begira bizi da bertsolaritza: transmisioa ziurtatuta dago bertso eskolen eta bertsozale elkartearen bidez, eta bertso ekitaldi asko eta asko antolatzen dira.
|