2000
|
|
Familia nobleko prusiar liberal baten semea izanik, bere jarrera irekia eta sortzetiko itxura aristokratikoaren elegantzia ongi konbinatzen zituen Schlickek. Bere berezko kortesiak,
|
baina
batik bat irakaskuntzan eta ikerkuntzan zuen esperientziak, Zirkuluaren buruzagitzara eraman zuten, beste partaideen aldetik inolako kexarik entzun gabe41.
|
2001
|
|
Honen aurkako argudioa ere aurkezten du: bolen arteko talkak irudikatzen ditu,
|
baina
batak bigarrenari energia zinetikoa eman beharrean (edo gero honek hurrengoari, eta abar), bolaren kontzientzia igorriko litzateke batetik bestera; azkeneko bolak denen kontzientzia izango luke bere kontzientzia izango balitz bezala, baina ez litzateke denboran eta espazioan gauza bat eta berbera izango, substantzia, arima edo pertsona.
|
|
Erreala denak ez du bere baitan soilik ahalgarria denak baino gehiago: 1000 euro errealen eta ahalgarrien edukia bera da, esanahia bera da,
|
baina
bata existitzen da eta bestea ez. Izateak ahalgarriari zerbait gehituko balio, ahalgarriaren edukia gehituko litzateke eta beste adigai batez arituko ginateke.
|
2002
|
|
Eraikinaren inguruko xehetasun ugari eskaintzen ditu Benthamek bere idatzietan7 Hala nola, lurraren materiala, berogailu, argi eta ur sistemak luze eta zabal azaltzen ditu.
|
Baina
batik bat bi ezaugarriren zerbitzura ezarriko ditu arkitekturari dagozkion alorrak. Batetik, zaintza eraginkorra bideratzeko eraikina bilatuko du, argiarekin eta gardentasunarekin jokatuz.
|
2003
|
|
Sokratesek hau esan eta gero, batzuek laudatzen zuten bitartean, Aristofanes zerbait esaten saiatu zen Sokratesek hitz egiterakoan bere hitzaldiari buruz zerbait esan zuela gogoratzen zelako.
|
Baina
bat batean patioko atea jota parrandazaleen bezalako zarata handia sortu zen eta flautista baten ahotsa entzun zen. Eta Agatonek esan omen zuen:
|
|
Agaton beraz Sokratesen ondoan esertzeko asmoz jaiki omen zen,
|
baina
bat batean parrandazale mordo ugari etorri omen zen ate ondora eta, norbait ateratzen ari zela ateak irekita topaturik, zuzenean berengana joan eta etzan omen ziren. Dena zarataz bete zen eta jada antolaketarik gabe ardo piloa edan behar izan zuten.
|
|
Norbait hori ezik beste edozer gauzaren atzetik joateagatik eta lortu nahian ekintza horiek egitera ausartuko balitz, filosofiaren irain handienak jasoko lituzke. 183
|
Baina
batek norbaitengandik dirua hartu edo kargu ala beste edozein agintetan jardun nahian maitaleek maiteekiko egiten dituzten ekintza berberak egin nahi izango balitu, eskaeretan erreguak eta arrenak egin, zinak egin, ateen aurrean etzan eta esklabo batek ere onartuko ez lituzkeen esklabotzak onartu nahi izan, bai lagunek eta bai etsaiek ekintza horrela egitea eragotziko liokete, azken hauek koipeke... Hori guztia egiten duen maitaleak ordea badu graziarik eta usadioak irainik gabe egiten uzten dio ekintza guztiz ederra egingo balu bezala.
|
|
— Eta indartsu izanik, indartsu izan nahiko balu —esan omen zuen Sokratesek—, eta azkar izanik, azkar, eta osasuntsu izanik, osasuntsu —agian batek ezaugarri horietaz eta horrelako guztiez pentsa lezake, horrelakoak diren gizakiek eta ezaugarri horiek dauzkatenek dauzkaten ezaugarri berberak desic ratu egiten dituztela ere; tronpa ez gaitezen, horregatik diot—, horiek, Agaton, hausnartzen baduzu, derrigor eduki behar dute oraintxe bertan dauzkaten gauza horiek guztiak, nahi eta nahi ez, eta nork desiratuko luke hori bada?
|
Baina
batek esango balu: " Ni osasuntsu nago eta osasuntsu egon nahi dut, eta aberats naiz eta aberats izan nahi dut, eta dauzkadan gauza horiexek berak nahi ditut", esango genioke:
|
2004
|
|
Tximinoak jaio bezain pronto beren amengandik bereizi eta bi" amaorde" artifizial ezarri zizkien laboratorio batean. Amaorde biak egurrez eta burni hariz eginak ziren,
|
baina
bat oihalez bildua (besarkatu ahal izateko moduan) eta bestea, berriz, burni hari hutsez egina. Tximino kumeen erdiei janaria ematen zitzaien" jantzitako" amaordean jarritako botila baten bidez, besteen janaria burni harizko amaordeari gakoz lotzen zitzaiola.
|
2006
|
|
beti, bada, ez datoz bat arauarekin. Gai bakar baten inguruan zenbait gizakik hamaika iritziren alde ager daitezke,
|
baina
bat, eta bakarrik bat, izango da egiazkoa. Egiazkoa zein den zehaztea eta ziurtatzea da zailtasun bakarra.
|
|
Alexandrok arrakasta lortu zuen Altzibiadesek lur jo zuen arlo berdinean, agian politikan Altzibiades baino sendoagoa zelako, edo soilik abagune egokian agertu zelako.
|
Baina
batak zein besteak antzeko asmo politikoa izan zuten, antzinako polisaren zurruntasuna eta estutasuna askatzen eta hedatzen saiatu ziren.
|
2008
|
|
printzipioak genero gorenak direla onartzen bada, orduan: a) unibertsal gorenak bata (to hen) eta badena (to on) dira, gauza guztiez predikatzen baitira;
|
baina
bata eta badena ez dira generoak; beraz printzipioak ere ez; b) printzipioak genero ertainak eta diferentziak izango dira; beraz, printzipioak amaigabeak izango dira; c) bata zatiezina bada, zatiezinagoa izango da banakoaz predikatzen den azken espeziea; d) espezieez gain ez dirudi generorik egongo denik; beraz, printzipioak azken espezieak izango dira. Antitesia:
|
|
printzipioak genero gorenak direla onartzen bada, orduan: a) unibertsal gorenak bata (to hen) eta badena (to on) dira, gauza guztiez predikatzen baitira;
|
baina
bata eta badena ez dira generoak; beraz printzipioak ere ez; b) printzipioak genero ertainak eta diferentziak izango dira; beraz, printzipioak amaigabeak izango dira; c) bata zatiezina bada, zatiezinagoa izango da banakoaz predikatzen den azken espeziea; d) espezieez gain ez dirudi generorik egongo denik; beraz, printzipioak azken espezieak izango dira. Antitesia:
|
|
Baina autokontzientziak beste autokontzientziarekin duen harremanean duen higidura hori bataren egite gisa aurkeztu da;
|
baina
bataren egite horrek berak ondoko esanahi bikoitza dauka: bere egite bai bestearen egite izatea; izan ere, bestea era berean beregaina da, bere baitan itxia, eta bere buruaren bidez ez den ezer ez dago bere baitan.
|
2009
|
|
azken horiek berengandik urrunen dagoenari begira daudela itxura egiten dute, baina, zitalki, arrastaka, ustez oparo den urruneko horretara hurbiltzen dira (eta horretan, metafisikoak bezalakoak dira: munduaren guztiz gainetik harantzagokoa ikusten badute, sari gisa eskaintzeko baizik ez da); benetako historiak gertuenera begiratzen du,
|
baina
bat batean hartatik aldentzeko eta berriro distantzia batean atzemateko (medikuaren begiradaren antzekoa da, diagnostikoa egiteko eta desberdintasuna azaltzeko murgiltzen baita). Zentzu historikoa osagintzatik gertuago dago filosofiatik baino.
|
2014
|
|
Bigarren korronte horretan soilik aurki daitezke, batzuetan, operaren historiarentzako balio zientifiko ordainezinezko idazkiak.
|
Baina
bata zein bestea hartu behar ditugu kontuan dauzkaten meritu zein ahuldadeengatik, opera ulertzeko bi modu erakusten dituztelako, lehenaldiko gizarteetan eta gaur egungoetan opera izan zena eta dena baloratzeko aukera ematen digulako.
|
2016
|
|
Haserreak ez dira falta izaten tximinoen komunitateetan, janariagatik, emeagatik, hierarkiako herronkarengatik. Borroka maiz arautua da, erritualdua,
|
baina
batak besteari min gaitza egiteraino ere ailegatzen da. Liskarraldiaren ostean jakiten dute bakezkoak egiten ere.
|