Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 72

2000
‎Hori erraitea gehiegi dela pentsatzen dut. Guk taldetik kanpo ikusita, nik erranen nuke, bai kulturan bai politikan bai ekonomia mailan, Guk taldekook gure problematika herriko jendeari hurbildu geniola.
2001
‎Ez ditugu besteren legeak hartuko, guretzat balio ez badute. Uste dut Nafarroako euskaldunek direnaren kontzientzia erabatekoa dutela, EAEkoek baino zailtasun gehiagorekin, bai kultura jasotzeko, bai euskara eskuratzeko... Uste dut gune kultural eta linguistikoak irabazten joan behar dugula, bide sozialetik eta kulturaletik, eta ez politikotik.
2002
‎Eremu hori harreman objektiboen sareetan antolatzen denposizio anizkoitasunean datza. Posizioek determinazio zenbait inposatzen dizkieteokupatzaileei, bai kultur sortzaileei, zein kultur erakundeei: besteak beste, botere mota desberdinen banaketa, botere kulturala eta politikoa?
‎COPE k ABC egunkariaren jokaera ekarri zuen irrati mundura, gizarte giroa zakartuz eta txartuz; eta bai kultur arloari zegokionez: euskera eta euskal kulturaren aldeko zenbait ekimen eta ekitaldi irainduz eta gutxietsiz.
2003
‎Azken baten, transgenikoek dibertsitatea apurtzen dute, ez bakarrik biodibertsitatea, prozesu homogenitzailea dakarte, bai kultura arloan eta elikadura tradizioetan. Gizarterako gai potoloa da; baina politikoki ere bai, eta hori ikusten daalde bietan.
2004
‎Gauza ezaguna da bi etnia horiek alkargandik urrun bizi dirala gaur ere (fama da inditarrak oso" hetsiak" dirala); eta egiazki esan ditekeala, Peru’ko erresuma, Españia’tik askaturik ere, español etniaren kolonia bat dagoela: bai ekonomiaz, bai politikaz eta bai kulturaz, inditarrak bigarren maillako perutar dira. Kitxwa kultura bizirik dagoelako, itsasertzeko" hispanotarrak" atzerritar daude gaur ere Peru’ko nazioan, Argelia’ko" pieds noirs" zeriztenak bezela; eta alderantziz, erresumari gagozkiolarik, inditarrak dirala atzerritarrak.
‎Arroztasuna edo" desnaziotartzea", hirugarrenekorik, bi inperialismotatik etorri zitzaion Suomi’ri; eta, herri txikia izanik, aldiz Sueden, eta aldiz Errusia izan zituen zapaltzaille: bai ekonomiaz, bai politikaz eta bai kulturaz.
2007
‎Baina aldi berean, jende" normalarekin" lana egiteko borondatea edukiko zuena, espezialitate batean mugitzen den jendea eta espezialitate horretatik kanpo mugitzen denaren arteko harremanak onerako direla sinetsita. Uste dugu jende" normalaren" eragina, jende hori aktibatzea lortzen badugu, oso eraginkorra dela, bai oro har proiekturako, bai kulturaren egoerarako eta baita jardun konkretuetarako ere. Gauza horiek guztiak garbi xamar genituen hasieratik.
‎(OFF) Beraz, zer da etxe perfektua? Inguruneari dagokiona, bai geografiaren bai kulturaren aldetik. XXI. mendean XVIII. mendeko landa itxurako etxeak baino saltzen ez dituen merkatua kapela luzeak baino salduko ez lituzkeen jantzi denda bezain bitxia litzateke.
‎Nire ustez, ez da bakarrik kanpotik datorkigunoldarra edo erasoa, gure kulturaren barru barruan garatzen ari den prozesua baizik.Gure kultura mundu mailako sareetan sartuta daukagulako: bai teknologia aldetik, bai ekonomia aldetik, bai kultur erreferentzien aldetik. Beraz, sare horietan behinsartuz gero, mundializazioa gure kulturan baitaratu dugu.
‎«Jakintza berrien aldetik egiten dugu, beraz, liburu honetan geure hizkuntzaren defentsa. Eta hau eginez, bai Euskal Herriari eta bai Kultura guztiari gorazarre eta mesede egin nahi diogu».
2009
‎Atzean geratzen ari da dagoeneko hizkuntza bakarreko eskolaren eredua, hizkuntza bakarreko gizarteen isla baitzen hura. Gure egungo errealitatea, ordea, anitza da zentzu askotan, bai kulturaren arloan, baita hizkuntzaren arloan ere. Eskolak ateak ireki behar dizkio gizartearen globaltasunari, eta kulturen eta hizkuntzen arteko bizikidetzarako prest dauden ikasleak prestatzea dagokio.
‎Galizia, Asturias, Kantabria eta Euskadiko gobernuak azken ukituak ematen ari dira Iparraldeko Done Jakue bideak Gizateriaren Ondare izendatzeko espedientea bideratzeko, eta hemendik aurrera bide horiek finkatu, sustatu eta balioesteko lankidetza indartu nahi dute, bai turismo aldetik bai kultura aldetik ere. Horiek dira gaur, astelehena, abenduak 21, Ziortzako monasterioan eta Eusko Jaurlaritzako Kultura Sailak antolatuta egin den Kultura Ondarearen goi bileran aztertu diren gaietako bi.
‎Haatik, Jainkoaren arazoa ulertzeko, agian funtsenekoa da ulertzea, Jainkoa izan,, errealitatean? pixka batetik askoraino izan litekeela, bai pertsonetan eta bai kulturetan, erlijioetan. Eta, teologiak uzten baditugu, halaxe bakarrik eman dela praxian, historian:
‎Horren ondorioz, zientziaren beste adar batzuekinkontaktua galdu du, baita unibertsoaren interpretazio globalarekin ere. Ez dezagun ahaztu, ordea, azken hori dela bai zientziari, bai kulturari eta baita europar zibilizazioari ere zentzua ematen dieninterpretazioa». Ikertzaile espainiarrak kritika zorrotz hori La rebelion de las masas (1929) liburuanagertu zuen.
‎Jasone Mendizabal Topaguneko zuzendariak adierazitakoaren arabera, azken urte hauetan Gipuzkoako Foru Aldundiak 49.000 eurorekin babestu ditu bai Kultur Errota, formatu txikiko kultur emanaldien zirkuitua, eta bai Topaguneak, Federazioaren bitartez, bere bazkideekin egindako mota askotako kultur ekintzen sustapen lanak.
‎Indartu ditzatela gazteentzako zuzendutako programa hezitzaileak eta berdintasun zaleak bai eskoletan bai kultur ekintzetan bai herriko jardueretan besteak beste.
2010
‎Hizkuntza baten irudia eta erabilera soziala indartzeko bide eraginkorrenetako bat da lidergo posizioan direnek erabiltzea, bai kulturan, bai kiroletan, bai zientzian, bai politikan edo ekonomian.
‎Hainbat gauza erakutsi zigun Manexek: batetik, Historia akademikoa eta abertzaletasuna uztartzen; bestetik, bai politikan bai kulturan abertzaletasun ireki bati eta euskaltzaletasun pragmatiko bati eusten, bere engaiamendu eta sinesteetan ezertan amore eman gabe; eta hirugarrenik, maila guztietan bere jarduna euskal errealitate gordinari egokitzen, mota guztietako mitoetatik ihes eginez. Finean, euskara biziko bada, abertzaletasunari esker izango da, baina abertzaletasun horrek gizarte errealean txertatu behar du, gizarte horren historia kritikoki aztertuz eta ameskeriak alboratuz.
‎Herman-ek dioen bezala (1992), elementu horiek desberdintasun eta indarkeria egoerak mantentzen dituzte. Azken batez, hezkuntzak eragin izugarria izango du bai kulturan baita indarkeriaren bitartez emakumeen jabetza pribatua lortu nahi duten gizonengaeren.Gainera, sozializazioak, jendartehorretannagusidirenbalioen eta printzipioen bereganatzea dakar, baita normalizaturik dauden jarrerak ere. Horrek eragingo du ikasitako guztia etorkizun batean errepikatua izatea eta jarrera hauen azpian dauden elementu sakonenak betikotzea.
‎Horrela, gizabanakoarekin batera, kosmopolita ere sortu zen, alegia, munduko herritarra, inongoa ez dena. Aniztasuna orotan izan zen nagusi, bai kulturan bai hizkuntzan, metropoliak arrapaladan sortutako bilgune heterogeneoak zirenez. Kultur aniztasun eta konplexutasun sozial nahiz ekonomikoen ondorioz, talde erreferentziak, identitate kolektiboak ahuldu ziren.
‎" Baina Elizak ez daki hauei ebanjelioa nola erakutsi" (Cardia, 56 or.). Zehatzago oraindik, arazo honi buruz honela ematen du bere iritzia Cardia maisuak berak: " Ebanjelizazio berriak bereziki Europan eta naziorik aurreratuenetan, kontuan izan ditu askatasunik eta burujabetasunik handienean bizi diren herriak, eta gero eta aberastasun handiagoa maite dutenak, bai kulturan bai ekonomian eta baita espirituan ere. Baina gaur gaurkoz, Eliza ez da oraindik konturatu aberastasunean bizi diren herriak ere beste ebanjelizazio baten beharrean daudela" (55 or.).
‎Hizkuntzaren zientziak hizkuntzaren pedagogian izenburuko idazlan honek, egiaz, zientzia ezberdinek hizkuntzaz esaten dutena bildu nahi du, bai, baina esaten duten hori hizkuntzaren bidez hezteko helburua duen pedagogiarentzat garrantzitsua den heinean. Zentzu horretan, ez dugu ahaztu behar" hizkuntzak", honela Krausser," anthropologikum" bikaina osatzen duela, zeini esker bakarrik posible den gizakiak bere loturak eraikitzea, bai naturarekin bai kulturarekin bai beste gizakiekin8 Horregatik, eta gure" hizkuntzaren pedagogia" ez delako soilik" hizkuntz irakaskuntza", ikuspuntu antropologiko eta humanizatzailetik kontsideratuko ditugu hizkuntzaren zientzia ezberdinen ekarpenak. Gure hausnarketa guztiek, bestela esanda, horrela ulertutako" hizkuntzaren pedagogia" bat hartzen dute erreferentziatzat, alegia, hausnarketa horiek bertatik sortzen dira eta bertara zuzentzen dira.
2011
‎Demagun, Donostia 2016 egitasmoa. Aitor dezadan, ez dut gustuko izan, euskara eta euskal kultura non jartzen dituen ikusita, bai kultur programan bertan, eta baita, sumatu dezakedanez, ekimena bera antolatzeko bidean ere. Euskara eta euskal kultura azpi alor bat baino ez da programazioan, probintziako barren barreneko eremu exotiko bat, nola Goierri.
‎Geuk esatea ez dakigu ondo dagoan, baina sekulako garrantzia dauka gure eretxian honetariko egitasmoak aurrera eroateak. Zorionez esan lei kontuan jausi garala, bai gure herri administrazinoak, bai kultura erakunde batzuk, hondino bizi dan jentearen akorduan eta gomutan dagoan herri ondarea zehatz batu eta jagotea ezinbestekoa dogula. Labayru Ikastegiak ibilbide luzea dauka egina, arlo honetako gaiak batzen eta lantzen.
‎Gero, ordea, Frantziako Iraultzan hain zuzen, bestelako ideia sortu zen: estatuetako eta unitate politikoetako biztanleriak homogeneoa behar zuen izan, bai kultura aldetik bai hizkuntzaren aldetik. Ordura arte, Frantzian hizkuntza asko ziren (okzitaniera, katalana, flandriera, germaniera, euskara eta frantsesa), eta denek lege, erlijio eta gobernari berberak izateak definitzen zuen, frantses komunitate?
‎Ez da bakarrik kontserbatzea, baizik hedatzea eta garatzea. Kontua zera da, bai naturan eta bai kulturan: bakoitzari bere ahalmenen neurrira garatzeko bidea uztea?
‎Batasunaren alde jartzea UEUren kasuan nahiko naturala izan zen, eta ez zen barne hausnarketaren ondorioa izan. Oro har, UEUren proiektua sustatzen zuten euskaltzaleak eta beraien erakundeak (Euskaltzaindia, Jakin, Elhuyar, Z EKT, Zabal, Zehatz...), hizkuntzaren batasunaren eta modernizazioaren alde zeuden, goi mailako jardun unibertsitariorako eredurik aproposena zelakoan, bai zientzian bai kulturan. Hala, UEUk euskara modernoaren garapenean, eta bereziki euskara zientifiko teknikoaren finkapenaren inguruan, ekarpen garrantzitsua egin zuen, bereziki beronen dibulgazioan.
‎Programa hori irakaskuntzarako erabilgarriak diren eduki eta tresnen biltegi sarea da, eta parte hartzen duten herrialde guztietako irakasleek erabiltzeko balio du. Sarbide libreko edukiak Gaur egun, LREk 200.000 hezkuntza baliabide baino gehiago biltzen ditu, hainbat konfiantza hornitzailek emandakoak, bai kultura erakundeek, bai hezkuntzaren esparruko erakundeek, bai erkidegoko eta Europako hainbat herrialdetako gobernu erakundeek emandakoak, hala nola Espainiako Hezkuntza Ministerioaren Hezkuntza Teknologien Institutuak (ITE), Dokumentazio Pedagogikoaren Zentro Nazionalak, NASAren Jet Propulsion Laboratory erakundeak emandako beste sari batzuen artean. LREn bildutako edukiak sarbide librekoak dira eta aldizka berritzen dira LREn bildutako edukiak sarbide librekoak dira eta aldizka berritzen dira.
‎Kontzeptu honek euskara erabiltzen eta ikasten bultzatu gintuen. EKINen erkide guztiek euskara ikasbeharra zuten eta garrantzi bera ematen zitzaion bai propagandari, bai kulturari, bai militante formazioari. Denboraz, gure Herria ere arduratu egin da hizkuntz arlo horietan.
‎–Bitxia egiten zaizue hori guztia? Ba, gnostizismo modernoa nahiko modan dago; erlijio moduan ez, baina bai kultur adierazpen gisa. Zuri izugarri gustatzen zaizu zinema, Fran:
‎Kapela apurtuek sinbolizatzen zuten jarrera irekia, bai kulturen arteko elkar ulertzea bultzatzeko, bai ziurgabetasun garaiotan pertsona modura egoera berrietara moldatzeko gaitasuna izan dezagun.
2012
‎Beti lagundua dena, beti laguntza behar duena gutxitu gisa ikusteko joera ezin da ekidin, zioten, bigarren mailako kultura bihurtzen dela askoren begietara. Eta jakina da Katalunian gutxitu izatearen diskurtsoak aspaldi galdu zuela indarra; bai hizkuntzaren eta bai kulturaren gaineko erretorika beharrezkotasunean, asko izatean eta harrotasunean oinarritzen da gaur egun, gurean egiten dugunaren kontrara. Baina ez hori bakarrik.
‎Justizia, kalte ordainak, eta ez errepikatzeko bermeak. Gaur iluntzean, protesta Bai kultur elkarteak bai udalak atzo gertatutakoa salatzeko deia egin diete herritarrei. Elkarretaratzea antolatu dute gaur iluntzerako Elgetan.
‎Era honetako egitasmoak aurrera eroateak sekulako garrantzia dauka. Zorionez esan lei, bai herri admistrazinoa, eta bai kultura erakunde batzuk, hondino bizi dan jentearen akorduan eta gomutan dagoan herri ondarea zehatz batu eta jagoteak daukan garrantziaz jaubetu garala. Labayru Ikastegiak ibilbide luzea egin dau zeregin honetan, arlo honetako gaiak batzen eta lantzen.
‎zenbat etagehiago partekatu, orduan eta komunikatzeko ahalmen handiagoa dugu. Eta hauaplikagarria zaie bai kultur edukiei (hizkuntza, balioak, ohiturak, etab.), bai kulturinstituzioei (komunikabideak, kulturaren industria, etab.). Eta, jakina, komunikazioaezinbestekoa da estatu demokratikoa osatzeko: eremu publikoa eratzeko alegia, non herritarrek parte hartu ahal izango duten, gizarte zibila eraikiko den, eta abar.
‎jolasa, sormena, ingurumena eta kultura. Estoniako kulturaren transmisiorakotresna garrantzitsuak dira eskolak, bai hizkuntza biziberritzeko eta irakasteko, bai kultura bera transmititzeko, batik bat ahozko kultura. 18 hilabetetik 15 urterabitarteko ikasleekin irakasle izateko gradu mailako ikasketak egin behar dituzteirakaslegaiek, hau da unibertsitateko lau urteko karrera.
‎7 Etorkizunari begira, bukatzeko, aurreikustekoa da Parkeko erakundeen arteko elkarrenganako konfiantza eta ezaguera sendotzen doazen heinean, elkarren mendekotasun eta integrazio handiagoak ere ezartzen joango direla, proiektu eta ekimen berriak sortzeko ingurune dinamikoagoa eratuz; hala balitz, errazagoa litzaieke bai Kultur Parkeari bai bertan kokatutako enpresei erronka berriei aurre egitea egoera lehiakorragotik abiatuta, ez soilik enpresa ikuspegi batetik, baizik eta, batez ere, euskal kultur sektore osoaren garapena bultzatzeko ikuspegitik, eta, beraz, euskal kultura eta identitatea berreskuratzeko eta sustatzeko esfortzu kolektiboa indartuz. Erakundeen erantzunetatik argiki ondorioztatzen da badela adostasun maila zabal bat ere hori nola egin litzatekeen adieraztean, etorkizunari indarrez aurre egiteko bi giltzarri nabarmentzen baitira gehien:
2013
‎Bertsopapera herri xeheagoarentzat da; testuingurua paperean ez datorrena du, hartzaileek berez ezagutzen dutenez; iraupen gutxiko gauza erakargarria besterik ez da berez bertsopapera. Ez hala, ordea, lore jokoetako kantua edo bertso liburua, hartzaile erosoagoa dutenez bai kulturaz eta bai diruz ere, eta autore jantziagoa eskatzen dute eskuarki aldizkariak eta bertso liburuak, bertsogintzaren iraupen luzeagoa (1982: 127).
‎Haritxelharrek esan zuen sail honetarako iaz egindako elkarrizketan Jaurlaritzak 1980an euskara batuaren alde egin izana garrantzitsua izan zela, bai Hezkuntza Sailean, eskola sisteman, eta bai Kulturan, besteak beste hedabide publikoetan. Egon zen eztabaidarik?
2014
‎Hiriburuek oraindik ere eusten diote zerbitzu eta elkartze gune izateari, erdigune funtzionalak dira bizitzaren arlo gehienetan. Oraindik dira gune erreferentzialak, bai ekonomian, bai kulturan, bai soziabilitatean, gune sendo eta oparoak. Baina, erraz suma dezakegu hiria ez dela lehen bezain beharrezkoa, besteak beste, bere buruaz gain egin duelako.
‎Aro Modernoa, XVII. mendea bereziki, aldaketa garaia izan zen, bai politikan, bai gizartean eta ekonomian, bai kulturan; eta aldaketa horiek gatazkak sortu zituzten.
2015
‎Sartuko da bai Kultur Ministerioan Haranburuk baino lan gutxiago egindakorik kultura sailean, baita kultura gutxiago duenik ere; hori da grabea eta ez Haranburuk bere etorkizun politikoari, begiratzen baldin badio, begiratzea. Eta zurikeria deritzagu jende askoren lehen harria eta azkena ere bota beharra, Alderdien gizonak erosteko prozedura Haranburuk inbentatu izan balu bezala, edo saltzekorik duenak hori baita bestea, saltzekorik edukitzea errenta haundiagoak non atera ditzakeen begiratzea Haranbururena bakarrik balitz bezala.
‎Beste aldetik, elementuen arteko identifikazioa posible ikusten dutenak daude. Batean, kultura asko egonda ere, kultura guztiek nazio eta estatu bakarra osatzen dutela diotenak daude, bai nazioa kulturarekin harreman zuzenean ez dagoela uste delako, edo bai kultura bati lehentasuna eman eta nazioaren erdigune bihurtzen delako, besteak bigarren mailan utzita. Desberdintasunak desberdintasun, Arraza lurralde (iraganean); Hizkuntza lurralde eta Lurralde (gaur egun); eta Pertsonalurralde nazionalismoen aukera da (hipotesian azkeneko hori).
‎Ez dugu etorkizunerako prospekzioa bat dela ahaztu behar, hemendik 15 urtetara nola egonnahi dugun eta horra heltzeko zer bitarteko jarriko ditugun. Eta hori, etxebizitza politikarekin, baiekonomiarekin, bai kulturarekin, bai hizkuntzarekin... egin behar da, eta horretarako balio beharkolukete gidalerroek. Baina hau da aipatzen dutena.
‎Ohore hori jaso zuen lehena Garajonay Parke Nazionala izan zen, 1986an La Gomera uhartearen (Kanariak) erdian kokatua. Ondoren, Doñanako Parke Nazionala (Huelva eta Sevilla artean), Pirinioak eta Monte Perdido (Espainia eta Frantzia artean), Ibizako uharte balearra (bai bioaniztasunagatik, bai kultur aberastasunagatik), eta azkena, 2007an, Teideko Parke Nazionala, Tenerifeko Kanarietako uhartean. 10 Kongoko Errepublika Demokratikoa Erresuma Batuaren baimenarekin, bost zerrendako naturguneak.
‎Eta hanka sartu nuen, geroago euskaltzain eta ararteko izango zen Juan San Martinengana joanda galdezka ea nor izan zitekeen atxilotu ez zuten enlazeren bat edo. Imanol eta Juan beti elka" Indautxuko komisarian rrekin ibiltzen ziren, bai kultur mailan bai txikiteoan, eta nik pentsatu nuen pentsamendu berekoak izango zirela. Eta Juanek aurpegira bota zidan beregana joatea, bera ez zela soka horretakoa, eta gainera haien kontra zegoela.
2016
‎Eskualde hauek ez dira guztiz urbanoak biztanleria eta udalerrien biztanleria kopurutik, baina bai kultura urbanoaren hedaduratik. Gehienek gehiago dute urbanotik landa gunetik baino.
‎Jakintza berrien aldetik egiten dugu, beraz, liburu honetan geure hizkuntzaren defentsa. Eta hau eginez, bai Euskal Herriari eta bai Kultura guztiari gorazarre eta mesede egin nahi diogu49.
‎80ko hamarkadan. Bai soziopolitikoki, bai kultur sorkuntzari dagokionez, gure herriak bizi izan dituen egun sumenditsuenak izan ziren. Punk rokaren eta borrokarako kantagintzaren nagusitasuna erabatekoa zelarik, baziren literaturaren autonomiaren aldarrikapenarekin bat eginez bestelako kantagintza jorratzen zutenak ere.
2017
‎Zein, miseria gorrian? Interesgarria da irakurketa hori aplikatzea bai ekonomiaren, bai kulturaren, bai hizkeraren, bai boterearen, bai justiziaren, bai moralaren... ikuspegitik.
‎Luzapen horrek ausazko zita bat erakusten du Chrome n hondo berri bat irekitzen den bakoitzean. Norberaren esaldiak gehitu ahal izatea besterik ez da falta, baina, nolanahi ere, modu ona da inspirazioa bilatzeko, bai pertsona handiek bai kultura guztietako esaera handiek. Chrome Web Store tik deskarga daiteke Random Quote.
‎Beste makroproiektu baten aurrean ginen, eta, gainera, urtebeteko epe erabat murritzekoa hau. 366 egunetan gauza asko gertatuko zirelako sentsazioa zegoen airean, bai kulturari zegokionez, eta baita arteari zegokionez ere. Eta inaugurazio egunaz geroztik, neurri handi batean hala izan da; iniziatiba partikularretatik bultzatutako proiektuentzat inoiz baino diru laguntza gehiago egon dira, aurretik sorturiko beste iniziatibei ere arnasa pixka bat gehiago emateko balio izan du, eta Donostia 2016 Fundaziotik ere hainbat ekintza eta ekimen berri burutu dira batzuk interesgarriagoak besteak baino:
‎ulertu behar da ez lurralde edota klase sozial batetik abiatuz, baina bai kultura baten batasun anitzatik abiatuz, historia amankomun batean errotua, ondasun amankomun partekatu bat bideratzeko xedearekin. Latindar Amerikari aplikatuz, pobreak dira beraien herriaren kultura propioaren zaintzaleak, beraien bizikidetza moldearen eragileak, guzien onerako izango den justizia eta bakezko proiektu historiko bat bultzatzen dute.
2018
‎turismoaren kritika turistikoa beste turista, sinple? guztiak gainditzeko nahian oinarritzen da, bai gizartearen eta bai kulturaren hautemate sakonago bat lortzeko nahian, eta ez da mugatzen, inolaz ere, adierazpen intelektualetara. Turista orok nahi du, neurri batean, gizartearekin eta kulturarekin konpromiso sakonago hau; bidaiatzeko motibazioaren oinarrizko osagaia da.
‎Bai denboraren arabera, bai kulturaren arabera aldatzen dira generoen araberako rolak:
‎Euskal Herriko ikuspegitik, nola erabil liteke tresna hori, elkar ezagutza ekimenak bultzatzeko edo sendotzeko? Nola bermatu, maitasun harremanekin edo gabe, lagun talde osoak, ikasle guztiak edo auzo elkarte guztiak jartzea elkarrekin harremanean, ez sagardoak eta txistorrak erakarririk, baizik ezagutza sakonagoa bilatzeko, benetan herrialde batekoek besteen berri edukitzeko, bai politikan, bai kulturan, bai gizartean?
2019
‎Biak lotuta daude eraikuntza horretan guztian, bai kulturaren eraikuntzan, bai geure buruaren eraikuntzan. Ez kulturak ez guk ez genuke zentzurik emoziorik gabe, emozioak baitira zentzua ematen dutenak.
2020
‎Bistan da, liburu erreketak ez dira nazien ondare esklusibo, historiak adibide ugari utzi dizkigu, Alexandriako bibliotekatik hasita, Gervasio Sanchezek argazkitan ekarri zigun Sarajevoko liburutegi bonbardaturaino. Nazien ondare ez, beraz, baina bai kulturaren, jakintzaren, inteligentziaren kontrako atentatu. Alegia, sua ala liburuak, aukeratu banu, beti paratuko nintzatekeela, zalantzarik gabe, paperaren alde.
‎Txinako politikagintzan eta nazioarteko harremanetan aditua da. Lan oparoa egin du ikerkuntzan; bai kultura arteko azterketa konparatuan, bai Asia ekialdeari buruzko ikerketetan. Besteak beste, Txinako diskurtso politikoaren eraikuntza aztertu du.
‎" Lankidetza eta parte hartzea" goraipatu nahi izan dituzte udalek. Bai kultur zerbitzuen eta ikastetxeen artean izan den lankidetza bai ikasleen artean sustatu nahi duten talde lana eta parte hartzea. Oholtzara saltoren bigarren edizio honetan hiru jarduera eginen dituzte ikasleek:
‎Oso anbiguoa da orokorrean, alde batetik, ez dakigulako birusarekin zer gertatuko den eta, bestetik, araudiari dagokionez, egun batetik bestera gauzak ere aldatzen ari direlako. Latza da beti horren pendiente ibili behar izatea, bai kulturan, bai beste sektore batzuetan ere.
‎Aipatu gisa, Gabriel Aresti giltzarri izan zen euskal literatura berritzen hasteko eta ondorengo idazleei bide berriak irekitzeko. Gainera, Espainiako Gerra Zibilaren ondorenak eta Francoren errepresioak bultzatuta, Euskal Herrian sortutako erresistentzia mugimendu indartsuak euskal nazioa eraikitzeko nahia indartzeaz gain, bai hizkuntzaren defentsan, bai kulturan bide propioa urratzeko beharra azalarazi zuen. 50eko hamarkadatik aurrera, aurretik espero gabeko produkzioan lehertu zen euskal kultura, baina ez zen tradiziora mugatu, ez zuen aurreikusitako programarik jarraitu, garaiko errealitatea sortu eta eraldatzeari ekin zion nazioarteko esnatze politikoekin bat eginik (Ansa 2019:
‎Hein handi batean, 1960ko hamarkadan ezarritako" Gerra Zibila" delakoaren ulermen markoa aldaketa handirik gabe mantendu egin zen Franco hil ostean ere. Gerraren oroitzapena Trantsizioan oso presente egon bazen ere, bai kultur adierazpenetan baita ekoizpen historiografikoan ere, ez zen sakonki birdefinitua izan. Erbestetik Errepublikaren garaiko lider politikoak itzultzen ziren bitartean, Monarkia borboitarraren demokrazian ez zen esperientzia errepublikanoarekiko memoria demokratikorik sortu.
‎236/ 2015 Dekretuan eta HEZIBERRI 2020 proiektuan (Eusko Jaurlaritza, 2014) ezarritako oinarrizko hezkuntzaren xedeei erreparatuz gero —bereziki haien artean lehenari; alegia," kulturaren oinarriak eskuratu ahal izateko alfabetatzea, dimentsio guztiak orekatuz, euskaldunetik unibertsalera" —, hauteman genezake bai kulturaren alfabetizazioak, bai hartaz jabetzeko lurralde eremu zehatz eta zabalak aintzat hartu beharreko aldagai garrantzitsuak direla irakaskuntza ikaskuntza prozesuan edo hezkuntza prozesuan.
2021
‎Gainontzeko kontuetan ere, bai kirolean, bai gastronomian, bai kulturan... beste hainbat eta hainbat ezberdintasunen jabe gara. Baina beste fase batean gaude.
‎Talde honen lanari esker, baita auzolanari zein urteetan zehar jositako sareei esker ere, bultzada eman zitzaion auzoko elkarlanari. Oinarrizko elizgizon eta emakumeen lana oso garrantzitsua izan zen, ez baitugu ahaztu behar garai hartako biztanleak kristauak zirela, bai fedeari bai kulturari dagokienez. Auzoan eraiki zuten elizak ez zuen soilik zeregin erlijiosoa, eskola zein elkargune bezala funtzionatzen baitzuen.
2022
‎Azkeneko itaun hau euskaldun gehienei funsgabeko boutadea begitanduko zaie. Haatik, Jainkoaren arazoa ulertzeko, agian funtsezkoena da ulertzea Jainkoa izan," errealitatean" pixka batetik askoraino izan litekeela, bai pertsonetan eta bai kulturetan, erlijioetan.
‎Bistan da, liburu erreketak ez dira nazien ondare esklusibo, historiak adibide ugari utzi dizkigu, Alexandriako bibliotekatik hasita, Gervasio Sánchezek argazkitan ekarri zigun Sarajevoko liburutegi bonbardaturaino. Nazien ondare ez, beraz, baina bai kulturaren, jakintzaren, inteligentziaren kontrako atentatu. Alegia, sua ala liburuak, aukeratu banu, beti paratuko nintzatekeela, zalantzarik gabe, hitz inprimatuaren alde.
‎Euskal Herria herri menderatua da eta erabakitzeko eskubidea aldarrikatzen dugu euskal herritarrentzat. Herri zapalduetan bai emakumeak*, bai kultur adierazpenak azpiratzen dira. Azken batean, hizkuntza, lurra, ondare naturala... ez dira errespetatzen, ez dira zaintzen.
2023
‎Goizeko bederatzietan ireki dituzte hamar hauteslekuak eta 22 mahaietako batzuetan ilarak osatu dituzte lehen orduan botoa lehenbailehen eman nahi dutenek. Eguerdi partean ia itxaron beharrik gabe bozkatzeko aukera izan dute bai udaletxean bai kultur etxean zeuden hautesmahaietan. Hautetsontzi batzuen edukierak erakusten zuten herritarrak parte hartzen ari zirela eta sentipen bera zuten mahaieta zeuden ahaldunek:
‎Bai euskarak eta bai kulturak prestigio sozial apala dutela uste duzu. Zergatik?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
bai 70 (0,46)
Bai 2 (0,01)
Argitaratzailea
ELKAR 10 (0,07)
UEU 10 (0,07)
Berria 7 (0,05)
Uztaro 6 (0,04)
Jakin 4 (0,03)
Argia 4 (0,03)
Alberdania 4 (0,03)
Consumer 3 (0,02)
Euskera Ikerketa Aldizkaria 3 (0,02)
Labayru 3 (0,02)
Susa 2 (0,01)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 2 (0,01)
Booktegi 2 (0,01)
EITB - Sarea 1 (0,01)
LANEKI 1 (0,01)
ETB dokumentalak 1 (0,01)
Ikaselkar 1 (0,01)
barren.eus 1 (0,01)
Guaixe 1 (0,01)
hiruka 1 (0,01)
uriola.eus 1 (0,01)
Pamiela 1 (0,01)
Jakin liburuak 1 (0,01)
Herria - Euskal astekaria 1 (0,01)
Txintxarri 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia