Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 6

2010
‎Hainbat gauza erakutsi zigun Manexek: batetik, Historia akademikoa eta abertzaletasuna uztartzen; bestetik, bai politikan bai kulturan abertzaletasun ireki bati eta euskaltzaletasun pragmatiko bati eusten, bere engaiamendu eta sinesteetan ezertan amore eman gabe; eta hirugarrenik, maila guztietan bere jarduna euskal errealitate gordinari egokitzen, mota guztietako mitoetatik ihes eginez. Finean, euskara biziko bada, abertzaletasunari esker izango da, baina abertzaletasun horrek gizarte errealean txertatu behar du, gizarte horren historia kritikoki aztertuz eta ameskeriak alboratuz.
‎Herman-ek dioen bezala (1992), elementu horiek desberdintasun eta indarkeria egoerak mantentzen dituzte. Azken batez, hezkuntzak eragin izugarria izango du bai kulturan baita indarkeriaren bitartez emakumeen jabetza pribatua lortu nahi duten gizonengaeren.Gainera, sozializazioak, jendartehorretannagusidirenbalioen eta printzipioen bereganatzea dakar, baita normalizaturik dauden jarrerak ere. Horrek eragingo du ikasitako guztia etorkizun batean errepikatua izatea eta jarrera hauen azpian dauden elementu sakonenak betikotzea.
‎Horrela, gizabanakoarekin batera, kosmopolita ere sortu zen, alegia, munduko herritarra, inongoa ez dena. Aniztasuna orotan izan zen nagusi, bai kulturan bai hizkuntzan, metropoliak arrapaladan sortutako bilgune heterogeneoak zirenez. Kultur aniztasun eta konplexutasun sozial nahiz ekonomikoen ondorioz, talde erreferentziak, identitate kolektiboak ahuldu ziren.
2012
‎7 Etorkizunari begira, bukatzeko, aurreikustekoa da Parkeko erakundeen arteko elkarrenganako konfiantza eta ezaguera sendotzen doazen heinean, elkarren mendekotasun eta integrazio handiagoak ere ezartzen joango direla, proiektu eta ekimen berriak sortzeko ingurune dinamikoagoa eratuz; hala balitz, errazagoa litzaieke bai Kultur Parkeari bai bertan kokatutako enpresei erronka berriei aurre egitea egoera lehiakorragotik abiatuta, ez soilik enpresa ikuspegi batetik, baizik eta, batez ere, euskal kultur sektore osoaren garapena bultzatzeko ikuspegitik, eta, beraz, euskal kultura eta identitatea berreskuratzeko eta sustatzeko esfortzu kolektiboa indartuz. Erakundeen erantzunetatik argiki ondorioztatzen da badela adostasun maila zabal bat ere hori nola egin litzatekeen adieraztean, etorkizunari indarrez aurre egiteko bi giltzarri nabarmentzen baitira gehien:
2020
‎Hein handi batean, 1960ko hamarkadan ezarritako" Gerra Zibila" delakoaren ulermen markoa aldaketa handirik gabe mantendu egin zen Franco hil ostean ere. Gerraren oroitzapena Trantsizioan oso presente egon bazen ere, bai kultur adierazpenetan baita ekoizpen historiografikoan ere, ez zen sakonki birdefinitua izan. Erbestetik Errepublikaren garaiko lider politikoak itzultzen ziren bitartean, Monarkia borboitarraren demokrazian ez zen esperientzia errepublikanoarekiko memoria demokratikorik sortu.
‎236/ 2015 Dekretuan eta HEZIBERRI 2020 proiektuan (Eusko Jaurlaritza, 2014) ezarritako oinarrizko hezkuntzaren xedeei erreparatuz gero —bereziki haien artean lehenari; alegia," kulturaren oinarriak eskuratu ahal izateko alfabetatzea, dimentsio guztiak orekatuz, euskaldunetik unibertsalera" —, hauteman genezake bai kulturaren alfabetizazioak, bai hartaz jabetzeko lurralde eremu zehatz eta zabalak aintzat hartu beharreko aldagai garrantzitsuak direla irakaskuntza ikaskuntza prozesuan edo hezkuntza prozesuan.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia