2010
|
|
Hainbat gauza erakutsi zigun Manexek: batetik, Historia akademikoa eta abertzaletasuna uztartzen; bestetik, bai politikan
|
bai
kulturan abertzaletasun ireki bati eta euskaltzaletasun pragmatiko bati eusten, bere engaiamendu eta sinesteetan ezertan amore eman gabe; eta hirugarrenik, maila guztietan bere jarduna euskal errealitate gordinari egokitzen, mota guztietako mitoetatik ihes eginez. Finean, euskara biziko bada, abertzaletasunari esker izango da, baina abertzaletasun horrek gizarte errealean txertatu behar du, gizarte horren historia kritikoki aztertuz eta ameskeriak alboratuz.
|
|
Herman-ek dioen bezala (1992), elementu horiek desberdintasun eta indarkeria egoerak mantentzen dituzte. Azken batez, hezkuntzak eragin izugarria izango du
|
bai
kulturan baita indarkeriaren bitartez emakumeen jabetza pribatua lortu nahi duten gizonengaeren.Gainera, sozializazioak, jendartehorretannagusidirenbalioen eta printzipioen bereganatzea dakar, baita normalizaturik dauden jarrerak ere. Horrek eragingo du ikasitako guztia etorkizun batean errepikatua izatea eta jarrera hauen azpian dauden elementu sakonenak betikotzea.
|
|
Horrela, gizabanakoarekin batera, kosmopolita ere sortu zen, alegia, munduko herritarra, inongoa ez dena. Aniztasuna orotan izan zen nagusi,
|
bai
kulturan bai hizkuntzan, metropoliak arrapaladan sortutako bilgune heterogeneoak zirenez. Kultur aniztasun eta konplexutasun sozial nahiz ekonomikoen ondorioz, talde erreferentziak, identitate kolektiboak ahuldu ziren.
|
2012
|
|
7 Etorkizunari begira, bukatzeko, aurreikustekoa da Parkeko erakundeen arteko elkarrenganako konfiantza eta ezaguera sendotzen doazen heinean, elkarren mendekotasun eta integrazio handiagoak ere ezartzen joango direla, proiektu eta ekimen berriak sortzeko ingurune dinamikoagoa eratuz; hala balitz, errazagoa litzaieke
|
bai
Kultur Parkeari bai bertan kokatutako enpresei erronka berriei aurre egitea egoera lehiakorragotik abiatuta, ez soilik enpresa ikuspegi batetik, baizik eta, batez ere, euskal kultur sektore osoaren garapena bultzatzeko ikuspegitik, eta, beraz, euskal kultura eta identitatea berreskuratzeko eta sustatzeko esfortzu kolektiboa indartuz. Erakundeen erantzunetatik argiki ondorioztatzen da badela adostasun maila zabal bat ere hori nola egin litzatekeen adieraztean, etorkizunari indarrez aurre egiteko bi giltzarri nabarmentzen baitira gehien:
|
2020
|
|
Hein handi batean, 1960ko hamarkadan ezarritako" Gerra Zibila" delakoaren ulermen markoa aldaketa handirik gabe mantendu egin zen Franco hil ostean ere. Gerraren oroitzapena Trantsizioan oso presente egon bazen ere,
|
bai
kultur adierazpenetan baita ekoizpen historiografikoan ere, ez zen sakonki birdefinitua izan. Erbestetik Errepublikaren garaiko lider politikoak itzultzen ziren bitartean, Monarkia borboitarraren demokrazian ez zen esperientzia errepublikanoarekiko memoria demokratikorik sortu.
|
|
236/ 2015 Dekretuan eta HEZIBERRI 2020 proiektuan (Eusko Jaurlaritza, 2014) ezarritako oinarrizko hezkuntzaren xedeei erreparatuz gero —bereziki haien artean lehenari; alegia," kulturaren oinarriak eskuratu ahal izateko alfabetatzea, dimentsio guztiak orekatuz, euskaldunetik unibertsalera" —, hauteman genezake
|
bai
kulturaren alfabetizazioak, bai hartaz jabetzeko lurralde eremu zehatz eta zabalak aintzat hartu beharreko aldagai garrantzitsuak direla irakaskuntza ikaskuntza prozesuan edo hezkuntza prozesuan.
|