Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 132

2000
‎Aurreko kaieraren haritik, Joseba Sarrionandiaren idazlanak irakurteko eta idazlanon hari eta esanahi nagusiakaz jabetuteko lagungarri izango da beste hau, bai ikasle irakasleentzat bai ganerako irakurleentzat be.
2001
‎Joan den 25 urteetan behar egin du UNEDek ganorazko irratia lortzeko, eta gaur egun lortu du hori. Irratia eta telebista dauzka UNEDek bai bere informazioa ikasleei helarazteko eta bai ikasleak kultura mundura hurreratzeko ere erabiltzen dituenak.
bai ikasleak baliatu beharreko materialak, baita irakasleak baliabidetzat erabili beharrekoak ere.
‎Hori, bidaideaahaztu gabe; hau da, hiztegi elebiduna, edo bestela esanda, hiztegi, itzulia?. Itzulpena helburu didaktikoa ez bada, zergatik erabili material elebiduna? , bai irakasleak bai ikasleak ezinbesteko makulu dutelako. Baina kezkatxo batpiztu behar genuke:
‎Hasteko esan behar dut, esperientzia hau ez dela inolaz ere aspergarria edoastuna izan ikasleentzat. Ariketen prestaketan izan dituzten buruhauste eta arazoenberri berek bakarrik jakingo dute, baina, ariketa burutzeko unean, guztiak ere, baiazaldu behar zutenak eta bai ikasle gisa jokatu behar zutenak, ohikoa baino motibatuago ikusi ditut. Dirudienez, beti irakaslearentzat erreserbaturik egon ohi denprotagonismo berri horren jabe sentitzeak badu zerbait pizgarri.
‎– Bai irakasleek, bai ikasleek, orokorrean, oso gustukoak izan dituzte emandako (eta jasotako) eskolak. Atsegin eta dinamiko iritzi diete saioei, etahorrek ikasleen motibazioa eta parte hartzea sustatu duela uste dute.
‎1995.eko egitarauaren aurkezpenean azaltzen zen bezala, proposaturiko urratsak«arbitrarioak dira neurri handi batean(...), ezen bigarren hizkuntza bereganatzeacontinuum bat da(...)». Horrela, bada, helburuak behin eta berriro errepikatukozaizkigu urrats ezberdinetan eta oso zail egingo zaigu ikas prozesuaren jarraipena egitea, bai irakasleoi bai ikasleei ere.
‎Eredu horren abantailen artean, bat honako hau da: kontuan hartzen dituela2Haren jabekuntza prozesuan parte hartzen duten aldagai guztiak, edo gehienak; beste abantaila bat da, prozesuan parte hartzen duten bai ikasleen ezaugarriak, baiirakaskuntza/ ikaskuntza prozesuan gertatzen diren ezaugarriak ere kontuan hartzendirela. Hirugarren abantaila da ikaslearen aldagai multzoak eragina duela ikaskuntzan aztertzen diren aldagaietan, esate baterako portaera hauetan:
‎Antzerki amateurra eta eskolako antzerkia gero etaarrakastatsuagoak dira bai ikasle mailan eta bai Saretxoa izenez ezagun izan daitekeen zirkuituan ere. Tamalez, aurten ez da modurik izan Azpeitiko Antzerki Topaketa normalizatuak ospatzeko, baina espero dezagun hitza bete eta Urolako herri horretako agintariek bi urteko etenaldiaren ondoren euskal antzerkigintzarentzat hain garrantzizkoak diren jardunaldi horiei berriro ere heltzea.
2002
‎Eskola, ikastola, erakunde errespetagarria da (baina ez dezagula ahaztu, errespetua eskatu ez baino irabazi egin behar dela, luzaro iraun dezan nahi badugu). Gure eskolan, testuak falta dira, bai irakaslearentzat bai ikaslearentzat. Nik espontaneismoaren fruitu honetan ez dut gehiago sinesten.
‎Proiektu berriak Arrasateko Eskola Politeknikoa, Eskoriatzako Irakasle Eskola eta Oñatiko Enpresa Eskola Teknikoa biltzen zituen; Ikerlan eta Ideko izenekoikertegiek osatu zuten, eta bere nortasun adierazleen artean euskal hizkuntza etakultura sustatzea dago. Gipuzkoako hegoaldean egoteak unibertsitaterik euskaldunena bilakatzen lagundu du, bai ikasleen aldetik? %70k zerbait ikasten zuteneuskaraz 2000 urtean?, baita irakasleen artean ere?% 67k klaseren bat euskarazematen zuten eta kredituen %46 eskaintzen dira euskaraz47?. Ikastetxeen aniztasunak, ordea, eragin nabarmena eduki du euskarak bertan duen tokian.
‎Eskertzekoada, gainera, talde handi baino handiagoak dauzkan unibertsitatean horrelakorikgertatzea. Onuragarria baita denontzat, bai ikasleentzat, bai irakasleentzat, baitairakaskuntzarako ere.
‎Lehenik eta behin, egoera honetan, behingoagatik badaukagu masa kritikobat, bai ikasleen aldetik, bai eta irakasleen aldetik. Kongresu honetan bertan emango diren datuen arabera, 1.000 bat irakasle euskaldun dauzkagu gure artean.
‎Lehenik eta behin, egoera honetan, behingoagatik badaukagu masa kritikobat, bai ikasleen aldetik, bai eta irakasleen aldetik. Kongresu honetan bertan eman
‎b) Lor gai diren helburuak SDaren hasieratik ikasleentzat ezagunak izateaeta, are gehiago, ikasleek horiek definitzen parte hartzea. Modu honetara, ikaskuntzaren kontrola kolektiboa da, eta, horri esker, inplikatuta sentitzendira bai ikasleak eta baita irakasleak ere.
‎Eskeman ikus daitekeenez, jakintzaren ibilbidea bi etapatan ematen da.Lehendabizikoan, zientzia jakintza hori maileguan hartzen da eta testu pedagogikobatean kokatzen da (hor aurkituko ditugu irakaskuntzari zuzendutako arauak, kurrikulua, programak eta eskuliburuak). Bigarren eraldaketan irakaslearen liburuaeta testuliburuaren arteko aldeak ikusiko dira, eta, halaber, nozioak ikasgelan nolaazaltzen diren, bai irakaslearen diskurtsoaren bidez, eta bai ikasleari proposatutako jarduera eta ariketen bidez?. Eskeman ikusten denez,. Erreferentziazko gizarte jokabideak?
‎Ikaslea sistema honekin lan egitera ohituta ez dagoenez, komenigarria izatenda bigarren tutoretza saioa dei gutxi batzuen ondoren egitea. Horrela, ikasleakkonfiantza gehiago izaten du eta lor daitekeena baloratzea errazagoa izaten da, baitutorearentzat, bai ikaslearentzat.
‎Ikasleak jartzen du zailtasun maila, bere ekoizpenarekineta irakasleak bultzatuta. Egin daitekeena eta lor dezakeguna baloratzekobaliagarria izaten zaigu, bai irakasleoi (bere kabuz gai berri batekin hasteko gai da, erabiltzen dituen formak egokiak dira, edozein galderari aurre egiten dio, elkarrizketaren haria mantentzen du, akatsak, erabiltzen dituen hitz betegarriak, etaabar), bai ikasleari (erraza suertatu zaio, gaia prestatzea asko kostatu zaio, zenbatdenbora pasatu du erantzun arte, isiluneak, eta abar).
‎Horregatik, esan beharra dut Pertiren bizimodua ez zitzaidala oso sinpatikoa egiten, ez zaizkit porrotaren ozpinetan ibili zale direnak gustatzen. Hala ere, bera zen institutuko irakasle guztien artean pieza batekoa bai bere ideietan, bai ikasleekin ere. Ikasle guztiok amorrarazterainoko kontuak bota  tzen zizkigun aurpegira, abildade handia zuen  horretarako.
‎Ez nahi adina behintzat. Eta ingelesez irakurtzeko orduan, bai ikasleek bai irakasleek ere, aski lan! Kasu honetan, eta egoera hau ez dut uste salbuespena denik inola ere, irakasleak borrokan egon behar du bere jarduera akademikoarekin (doktoregoa, titularitatea, ikerketa,...), emeki bada emeki eta nekez bada nekez.
‎Eta jakintza alor askotan bibliografiarik gehiena ingelesezkoa denez, gaur egun Suediako bai irakasleek bai ikasleek ingelesaren ezaguera ona izaten dute. Eta elebitzagaitasun hori gorantza doa.
2003
‎Eta, ez dakit nik zelan, arlo horretan sartu ginan edo ginduezan, Derioko Seminarioan euskerazko ikasle ziran teologoak lagun nituala. Orduko gure euskerea (bai irakaslearena, bai ikasleena) makala eta pobrea zan, baina besterik ezinean, borondaterik onenaz egin genduan itzulpen hori, eta Bilbo eleizbarrutiko Misino Idazkaritzak argitaratu, gorago esan dodanez.
‎Batzarraren bigarren zatiaren ardatza Mikel Zalbidek ikastaroen programa zioaren inguruan atondutako txostena izan zen. UEUk izandako bilakaera azaldu zuen Zalbidek, hots, hitzaldietatik ikastaroetara eta gai orokorretatik espezializatuetara igaro zen UEUren jarduera; horren arrazoia zen unibertsitarioen kopuruak gora egin zuela, bai ikasleek, bai irakasleek. Joera horiek onuragarriak izan arren, kalte ere egin zuten 1979an, UEUko partaideen kopurua jaitsi egin baitzen.
‎Bestalde, hizkuntza akademien sektoreko krisialdiak sindikatuak mugiarazi ditu. Zentral nagusiek, Opening erori zenetik, kaltetuei laguntzeko gailu bat aktibatu zuten, bai ikasleei bai irakasleei. Ekimen horiez gain, erabiltzaileen elkarteak eta zenbait administrazio ere sartu ziren.
‎“Kontuan hartu behar da, adibidez, DBHko 4 mailatik Batxilergora jauzi handia dagoela”, esan du akademiako zuzendariak. Egia esan, urrats horrek izutu egiten ditu, bai gurasoak bai ikasleak, antzina OHOko 8 mailatik BBBra aldatzeak zekarren jariakortasunetik urrun, orain materia izugarri konplikatzen baita.
‎“Denetik pasatzen den jende asko dago, ez dute inolako erantzukizunik, eta berandu iristen dira klaseetara izorratzeko”, dio Belén Martínek, Fuenlabradako (Madril) institutu publiko bateko Batxilergoko lehen mailako ikasleak. Ikasle askotan, bai irakasleengan bai ikasleengan bertan, “errespetu faltaren” jarreratik haratago, motibaziorik eza da absentismoaren arrazoi nagusietako bat. “Mutil asko nekatu egiten dira eskolekin, aspertu egiten dira eta nahiago dute beren lagunekin egon eskolan baino”, esan du Rubén Blancok, DBHko bigarren mailako ikasleak Avilako ikastetxe publiko batean.
2004
‎Ebatzita uzten ditu bai irakaskuntza kontratuak bai ikasleek sinatutako finantzaketa kontratuak.
2005
‎New Yorkeko Fordham Universityn udan egin ditudan literatura ikastaroetan garbi ikusi izan dut bai irakasleek eta bai ikasle askok ez zutela ezkutatzen Hemingwayen istorio laburrentzat zuten estimazioa. Gutxi dira The Killers edo The Snows of Kilimanjaro irakurri ez dituztenak.
‎UNEDek ez bezala, UOCek ez du campus fisikorik. Bai ikasleak bai irakasleak Internet bidez komunikatzen dira. Ordenagailu eta Interneteko konexiorik gabe, ezin da UOCen ikasi.
2006
‎Hezkuntza arautuan bi funtzio bete behar ditugu: bata bertsoaren jakitun egitea bai ikasleak eta bai irakasleak. Unibertsitateak gaitu gabeko irakasleak plazaratzen ditu, ahozkotasunean gaitu gabeak orokorrean, eta bertsolaritzaz konkretuki.
‎Atzerriko ikasleek Euskal Herriko berri zehatza izan dezakete eta Renoko Mintegiak euskal ikasketetan gai oso ezberdinen gaineko formazioa eskain dezake, modu errazean, eta irakasle guztiak bertan izateko behar barik. Beraz, abantaila ekonomikoak, bai ikasle bai erakundearentzat, agerikoak dira.
‎Nazioartekotasunak ikuspegi anitza sustatzen du, bai ikasle bai irakaslearentzat; ikuspegi oso ezberdinak konparatzeko aukera ematen du. Euskal Herrikoa den eta bertan bizi den irakasleari, guretzat normala dena auzitan ipini beharrak hausnartzeko eta norberaren argumentazioa hobetzeko aukera ematen dio.
‎a) Derrigorrezko hezkuntzan, testuliburuaren doakotasun unibertsala hobesten dut gainerako balioen gainetik, neurri horrek gizarte balio berezia eransten diolako testuliburuari, premiazko gaitzat hartzen baita. b) Derrigorrezko hezkuntzatik gora (beti ere araututako ikasketetan, jakina), ikaslearen baliabideen araberako laguntzak ezarri lirateke, bai testuliburuetarako, baita osagarritzat erabiltzen diren liburuetarako ere. Hona hemen, zalantza izpirik ere gabe, irakurzaletasuna eta liburuaren erabilera (fotokopien ordez, adibidez) bultzatzeko guztiz eraginkorra izan daitekeen neurri bat. c) Aldi berean, eta indar berberaz, etengabeko lan pedagogikoa egin da, bai ikasle, bai guraso, bai irakasleen artean, liburuarekiko harremana hobetzearen alde, doakotasunaren pertzepzio jakin batek ekar litzakeen ondorio kaltegarriak saiheste aldera.
‎Bestetik, irakasleak ikastaroetan maiz eman behar izaten du hemengo gizartearen ezaugarrien berri. Ez dira, beraz, euskalduntze orokorreko ikastaro arruntak, baina bai ikasleentzat egokiak eta motibagarriak.
2007
‎Argitalpen honen helburua euskaraz jardun nahi luketen eragile juridikoei tresna baliagarria eskuratzea da, bai ikasle irakasleei, langileei eta langileen ordezkariei, lan emaileei, lan epaitegiei zein abokatuei, erraztasunez eta segurtasun juridikoz erabili ahal izan ditzaten testuok eta, erabiliaren erabiliz, euskarazko diskurtso juridikoa, euskal lege hizkera gatzatu eta mamitu dadin.
2008
‎Curriculumaren egokitzapen handiak behar dituzten ikasleak ikastetxe arruntean egoten dira, baina irakasle espezialista batek laguntza ematen die, bai ikasleari berari bakarrik, bai ikaslea talde txikian dela, ikasgela arruntetik kanpo.
‎Curriculumaren egokitzapen handiak behar dituzten ikasleak ikastetxe arruntean egoten dira, baina irakasle espezialista batek laguntza ematen die, bai ikasleari berari bakarrik, bai ikaslea talde txikian dela, ikasgela arruntetik kanpo.
‎Ikastetxe guztiek Tutoretza Ekintza Plana (PAT) sartu behar dute beren Curriculum Proiektuan. Plan horretan, tutoretzak antolatzeko eta jarduteko irizpideak eta prozedurak zehazten dira, bai ikasleekin bai familiekin. Oro har, ikastetxe bateko PATean sartzen diren jarduketen artean, gurasoekin banakako elkarrizketak egiten dira, ikaslearen garapen akademikoaren berri emateko, edo ikaslearen prestakuntzarekin zerikusia duen edozein alderdiren berri emateko.
‎ikastetxe bakoitzaren berezitasuna. Ikastetxe bat garatzen den inguruabarrek astakeria bat eragiten dute; bai dagoen zonagatik, bai ikasleen profilagatik, zuzendari baten proiektua asko aldatzen da garatuko den testuinguruaren arabera. Hau da, ikastetxe bat ez da enpresa gisa kudeatzen.
‎Kasu batzuetan, ibilbideak doakoak ere izan daitezke haientzat, hala nola Benalmádenarekin edo Velezekin (Malaga) lotzen direnak. Unibertsitate elkarte independenteek ibilbide espezifikoak antolatzen dituzte udalerrien artean Bestalde, unibertsitate elkarte independente batzuek ibilbide espezifikoak antolatzen dituzte hainbat herriren artean, bai ikasleak bai unibertsitateko irakasleak unibertsitatera joan daitezen. Hona hemen elkarte horietako batzuk:
‎fase honetan, proiektuaren arduradunek elkarrizketa pertsonala egingo diete lehen proban aurre hautaturiko ikasleei, proiektuan parte hartzeko interesa eta jarrera ebaluatzeko. Halaber, elkarrizketa pertsonala eginen da, bai gurasoekin bai ikaslearen tutoreekin, ikasleak programatutako jarduera guztietara joateko duen konpromiso maila egiaztatzeko. Ikasleak hiru orduko klaseetara joaten dira astean behin Erabat doan, hautatutako ikasleak probak egin eta hurrengo ikasturtearen hasieran hasiko dira ESTALMATek antolatutako jardueretan parte hartzen, eta elkarren segidako bi ikasturtetan egongo dira proiektuan.
‎Haur Hezkuntza, Lehen Hezkuntza eta Bigarren Hezkuntza. Etapa horien arteko trantsizioak, jakina, aldaketa nabarmenak eragiten ditu, bai eskola antolakuntzan, bai ikasleen garapen akademikoan, eta, kasu askotan, familien arteko urduritasun edo ziurgabetasun egoerak eragiten ditu, seme alabak beren hezkuntzaren erronka berrietara egokitzeko moduaren aurrean; batez ere, Lehen Hezkuntzatik Bigarren Hezkuntzara igarotzean; izan ere, etapa horretan, eskola aldaketak garrantzitsuagoak dira, eta, gainera, haurraren garapenerako trantsizioarekin uztartzen dira.... Ikaslea Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzan hasten da 12 urte betetzen dituen urte naturalean (13 urte Lehen Hezkuntzan ikasturte bat errepikatu badu) eta Lehen Hezkuntzako sei mailak egin ondoren.
‎Comeniusen helburua Europako kultura eta hizkuntza aniztasunaren ezagutza eta ulermena sustatzea da Azken programa hori, Comenius, duela 13 urte hasi zen Socrates programaren barruan. Haren helburu nagusia da, bai ikasleen artean, bai irakasleen artean, Europako kultura eta hizkuntza aniztasunaren ezagutza eta ulermena sustatzea. Horretarako, Turislandiako, Europako Batasuneko 27 estatu kideetako haur hezkuntzako, lehen hezkuntzako eta bigarren hezkuntzako ikastetxeen arteko mugikortasuna eta lankidetza sustatzen duten ekintzak diruz lagundu daitezke.
2009
‎Gaur egun, oso zaila da kamararik gabeko erostea, eta are zailagoa sakelako telefonorik ez duen ikasle batekin topo egitea. Hortaz, gure ondoan dauden baliabide teknologiko guztiez baliatuz, ataza berriak sortzen ditugu bai irakasleok, bai ikasleek.
‎Azalpen horiek irakaslearen eta ikaslearen arteko enpatia areagotzen dute, eta, batzuetan, ebaluazioan sortzen diren arazoei naturaltasun handiagoz ekiteko aukera ematen dute. Azterketa gai bat azaltzea bada, oso lagungarria izango da, bai ikaslearentzat bai irakaslearentzat, azalduko diren alderdiak jasoko dituen sarrera labur bat egitea. Aztertzailearen arreta eta interesa erakartzea lortuko duen hasiera ona egitea proba zuzen baten atarikoa da.
‎4 Garraio publikoko txartela: garraio publikoko txartela eska daitekeen begiratu da( bai ikasleentzat, bai erretirodunentzat). 5 Hitzordua:
‎Isiltasun deseroso izugarria. Eta deserosoa izaten da bai ikaslearentzat, baita irakaslearentzat ere. Irakaslea klase baten aurrean jartzen den lehenengo aldian gauza bakarra egiten du:
‎Hori bientzako erronka izan da, bai ikasleentzat baita niretzat ere. Nik esaldi koreografikoak ematen nizkien.
‎Gustuko bidean aldaparik ez. . Niretzat gozamen itzela izan da, bai ikasleen aldetik, bai emaileen aldetik. Hona ekartzen dugun jendeak kontatzeko daukanagatik bakarrik, oso oso esperientzia aberatsa da?.
2010
‎Gaur egun, Goi Mailako Hezkuntzaren Europako Esparruan mugikortasuna beharrezkoa da, eta nazioarteko harremanak sendotzeko apustua egin du EHUk. Testuinguru honetan, eleaniztasun plana tresna bat da bai ikasleentzat, bai irakasleentzat.
‎Norbanakoaren urritasuntzat hartuko da, eta, halere, inork —ez irakasleek, ez ikasleek, ez erakundeak— du ikasketaedo erakunde jardueren hizkuntza aldatu horregatik. Printzipio horiei jarraiki, bai ikasleek, bai eta irakasleek ere, eskubidea izango dute bi hizkuntza ofizialetako zein erabili nahi duten erabakitzeko, hau da, katalana edo ingelesa. Azken horiek, betiere, dagokien zentroak edo erakundeak berak emandako jarraibideen edo onarpenaren mende egongo dira.
‎Ikasleek eskolan egindako hainbat lan aurkeztu eta haien inguruko iritziak emateko aukera dute nazioarteko izaera duen lehiaketetako batean. Hitz aspertu horiek zabalik daude bai publikoarentzat, bai ikasleen esanetara jartzen diren jaialdiko gonbidatuentzat eta baita zinemako izen handientzat ere. Irakasleak aurrean daudela aurkezten dituzte ikasleek beren lanak, eta horrela, bide batez, hezkuntza zentro bakoitzeko oinarri pedagogikoak ematen dituzte ezagutzera.
‎b3) Euskara edo euskaraz ikasteko ikasmaterial gutxi zegoen eskueran. Bai ikasleentzat testu-liburuak falta ziren eta bai, oro har, irakasleen formaziorako erreferentzia material gutxi zegoen79 Euskara metodoak ere 70eko hamarkada hartan hasi ziren kaleratzen: gutxienak zeuden, hasierakoetan, zuzen zuzenean eskola umeentzat pentsatuak.
‎Guztiak eredura eramatea ez da aski: bai ikasleen garapen kognitiboaren aldetik, bai ikasle erdaldunak euskalduntzearen aldetik eta bai euskaldunak alfabetatzearen aldetik aparteko atentzioa zor zaie guztiei. Guztiei, ez erdaldunei bakarrik.
‎Guztiak eredura eramatea ez da aski: bai ikasleen garapen kognitiboaren aldetik, bai ikasle erdaldunak euskalduntzearen aldetik eta bai euskaldunak alfabetatzearen aldetik aparteko atentzioa zor zaie guztiei. Guztiei, ez erdaldunei bakarrik.
‎informatzea, alde afektiboa bultzatzea, eta erregulatzea. Orain arteko igorle eta hartzaile dikotomia alde batera uzten da, bai irakasleak, bai ikasleak, bai familiak edota tutoreak igorleak eta hartzaileak dira. Hizkuntzak hartzen duen truke funtzioa dela-eta, negoziazioa beharrezkotzat jotzen da hezkuntzaren esparru formalean.
‎“Salaketa horien eragilea irakasle batzuen defentsa gabezia da” Era askotakoak dira: klasea emateko arazoak, erasoak, jazarpena, errespetu falta, mehatxuak eta salaketa faltsuak, bai ikasleen aldetik bai gurasoen aldetik; teknologia berriak erasoak jazartzeko, difamatzeko edo zabaltzeko erabiltzea; norberaren gauzei edo ikastetxeko altzariei eragiten dizkieten kalteak; edo kalifikazioak aldatzeko jasotzen dituzten presioak. Baina salaketa horien eragilea defentsa gabezia da, jarrera horiek dituzten pertsonak zigorrik gabe geratzen direnean eta, beraz, indartuta ateratzen direnean.
‎Horrela, helburua lortzeko baliabide erabilgarriak zeintzuk diren identifikatu, baliabideen hurrenkera erabaki eta aukeren arteko hautua egin ahal izango da (Dewey, 1916: 93). Helburuak eta baliabideak ondo uztartzea ezinbestekoa da, bai ikaslea motibatzeko, bai haren garapena bermatzeko. Gainera, ikasketek ikaslearen jarreretan eragiteko, hautatzen diren edukiek batasuna eduki behar dute, bai ikasleen esperientzia eta ezagutzekin, baina baita (edukiek) beren artean ere.
‎Helburuak eta baliabideak ondo uztartzea ezinbestekoa da, bai ikaslea motibatzeko, bai haren garapena bermatzeko. Gainera, ikasketek ikaslearen jarreretan eragiteko, hautatzen diren edukiek batasuna eduki behar dute, bai ikasleen esperientzia eta ezagutzekin, baina baita (edukiek) beren artean ere. Beraz, ikaslearen gaitasun komunikatiboak ondo antolatutako prozesuen bidez garatzeko beharra dago.
2011
‎Gizon eta laguntzaile aparta zela esan dezakegu batez ere; anaiarteko bizitzan inori kalterik egin ezinekoa, beti laguntzeko prest zegoena eta bere egitekoak zintzo betetzen zituena. Bai Karmeloko fraideek, bai ikasle nahiz irakasleek harengana jotzen zuten jakintza gaietan eta bereziki euskal gaietan, harengandik nahi zutena lortuko zuten uste osoz...
‎Hortaz, Ekaia unibertsitateko irakaskuntzarekin estuki lotuta sortu zen, bai irakasleen materialei bide bat eskaintzeko, bai ikasleei material osagarriak eskaintzeko. Ekaia aldizkaria Zientzia Fakultateko irakasleek babestu eta eutsi zuten.
‎R. Etxebarria edo euskara zientifikoko irakasleak, M. Ensunza, M. Olazar eta J. C. Odriozola), bai ikasleak ere (adb. A. Zubiaga), eta bestetik Hizkuntzalaritza arlokoak (P.
‎Etxebarriak, J. M. Arregik eta beste irakasle batzuek eskolaorduetatik kanpo berriz azaltzen zieten ikasleei euskaraz inongo errekonozimendurik ez zuten mintegietan bilduta. Mintegi horien arrakasta ikusita, bai ikasleen, bai irakasleen trebakuntzaren aldetik, karrera euskaraz ematea posible zela esperimentatu zuten.
‎1976ko ekainean Anaitasuna aldizkarian euskararen ezagutza neurtzeko Zientzia Fakultateko ikasle eta irakasleek erantzundako inkestaren emaitzak argitaratu ziren. Datu horien arabera, bai ikasleen artean, bai irakasleen artean, euskararen ezagutza oso apala zen:
‎Hizkuntza gutxituak murgilketa programen bidez irakasten dituzten leku askotan funtsezko baldintzatzat planteatu izan da irakasleak elebidunak izatea, alegia, bai hizkuntza gutxitua eta bai ikasleak etxetik dakarren hizkuntza nagusia ere, biak, menderatzea. Baldintza hau, adibidez, euskararen kasuan argi eta garbi planteatu zen murgilketa ereduak lege bidez balioztatu zirenetik (Idiazabal, 2003), eta ordutik pauso galantak eman dira bide horretan:
‎Internet sareak eskaintzen dituen azken erreminta teknologikoak (blogak, Web 2.0, podcast, photologak, sare sozialak eta abar) oso interesgarriak dira bai ikasleen motibazioa lortzeko, baita helburu pedagogikoak erdiesteko ere.
‎Internet sareak eskaintzen dituen azken erreminta teknologikoak (blogak, Web 2.0, podcast, photologak, sare sozialak eta abar) eta ikus entzunezkoak oro har oso interesgarriak dira bai ikasleen motibazioa lortzeko, baita helburu pedagogikoak erdiesteko ere.
‎“Oso eskola parte hartzaileak lortu ditugu, ikasleek motibazio handiagoa izan dute ikasgelan lan egiteko, eta ikasleek eta irakasleek gehiago parte hartu dute proiektuaren garapenean”, azaldu du Mercedes Pozo Vicalvaroren (Madril) Villablanca Institutuko irakasleak. Hala ere, irakasleak nabarmendu du esperientzia horren alderdirik positiboena izan dela bai ikasleek bai irakasleek denetatik eta guztiengandik ikastean gozatu dutela. Ikerketaren ondorioek bideojokoen hezkuntza ahalmen handia nabarmentzen dute, beste baliabide batzuekin lotuta, hala nola sare sozialekin.
2012
‎LHn, lautik hiru A ereduan daude. Bai irakasleek eta bai ikasleek gaztelaniazko heziketa eskatu dute, ez baita besteak bezain teorikoa. Hala ere, eboluzio ona dago.
‎Hortaz, komunitateko pertsona bakoitzak bere zereginak ditu batetik, eta produkziora eskainitako orduak sartuko ditu bestetik. Azken finean, bai ikasleen eta bai irakasleen jarduna bi norabidetan zuzentzen da: ikasi eta irakatsi.
‎Lehenengo eztabaida horren ondorengo zortziak ere irabazi egin zenituen, zure lehenengo eztabaida lehiaketan hirugarren postua erdietsiz. Horrek ezagun egin zintuen bai ikasle bai irakasleen artean. Etorkizuneko ezkerraren buru berria izango zinela esaten zuten.
‎Simulagailuek aukera ematen dute ikasleek enplegu batean aurre egin beharreko egoera errealak lantzeko. Baliabide erabilgarriak dira, bai irakasleentzat bai ikasleentzat; izan ere, biek proba ditzakete beren ezagutzak eta egoera jakin batzuen aurrean erantzuteko gaitasuna. Era berean, teknologia berriak eta haien aukerak ezagutzen laguntzen dute, bai ikasgelan bai beste eremu batzuetan.
‎Urriaren 8tik aitzinera berriz, liburutegia eskola orduetatik kanpo ere irekia egonen da eta irakurketarekin lotuak dauden ekintzak burutuko dira, bai ikasleentzat bai gurasoentzat (irakurketa txokoak, ipuin kontalariak, kamishibai, liburuaren astea, berrikuntzak, idazleak…) eta lanak egiteko aukera ere ematen du.
2013
‎Hala ere, ikusi dugu bai ikasle eta bai irakasle batzuengan badagoela nolabaiteko kezka ikasleek esparru informalean erabiltzen duten idatzizko hizkuntzak esparru formalean erabiltzen dutenari eragingo ote dionaren inguruan. Baina gehiengoak esan du ikasleek erraz bereizten dituztela testuinguru informala eta akademikoa eta ez dutela sumatzen eremu bateko hizkuntzak bestekoari eragiten dionik.
‎Ikaste irakaste prozesuan bi edo agente gehiagoren artean sortzen den interakzioak beraien prozesu kognitiboan, interakzioarekiko jarreran eta interakzioan sortzen diren edukietan eragiten du. Ikuspegi eraikitzailetik, bai irakasleak eta bai ikasleak «behartuta» daude interakzio testuinguru bat eratzera (Renshaw 1992), ingurunera egokitzera eta bizi duten errealitatea eraldatzen laguntzera (Giroux 1992). Eraikuntza prozesu horrek agente guztien inplikazioa eta esfortzua eskatzen du.
‎Gelan, ikasgelako estrategiei eta familiei buruzko atal bat dago, baita horiei buruzko orientabideak ere. Aurreko kasuan bezala, gomendatzen du «familiarekin hitzordu erregularrak egitea, bai ikaslearen etxean bai ikastetxean informazioa trukatzeko». Baterako lanaren alde egiten da, «esku hartze komunak eta helburu zehatzak eta planifikatuak, aldian behin berrikusiko direnak».
‎Guk beste era batera pentsatzen dugu. Gatazkak ez dira beti negatiboak eta gatazka baten aurrean guk aukera bat ikusten dugu, bai ikasleak hezteko, baita gure burua hezteko ere eta guztiok zer edo zer ikasteko.
2014
‎Aipatzekoa da, orobat, ebaluazio horietan badirela desberdintasunak parametro batzuetan erkidegoen artean, bai ebaluatzen diren dimentsioei dagokienez eta bai ikasleen emaitzak nolako tartetan edo multzotan sailkatzen diren, besteak beste. Ikasleen emaitzak taldetan sailkatzeari dagokionez, EAEn hiru tartetan edo mailatan biltzen dira (hasierakoa, erdikoa eta aurreratua); NFKn, berriz, lau maila bereizten dira (1, 2, 3 eta 3+).
‎Bertan, García Montalvok dioenez, garatutako herrialdeetan «langileek prestakuntza maila handiagoa dute gutxien garatutako herrialdeetan», eta «kausalitate» hori beste azterlan batzuetan jasotzen da, hau da, «hezkuntza hazkundearen aurrekaria dela» erakusten duten beste azterlan batzuetan. Alderdi hori baieztatzeko, ziurtatzen du ez dela kontuan hartu behar bai faktoreetan, bai ikasle bakoitzeko gastuan, ezagutza estandarizatuen probetan, hala nola ikaskuntzari ematen dioten probetan. Lehenago, beste ekonomialari batzuek adierazi zuten hezkuntza desberdintasunaren erdia baino gehiago bat datorrela herrialdeetan erregistratutako desberdintasunarekin.
‎Beren guraso askok, gainera, transmisioan eragiteko ikasi behar eta nahiko dute, ohikoa baita kideetako bat euskalduna ez izatea. Horretarako, euskalduntzearen sektorearen normalizazioan urratsak ematea ezinbestekoa da, bai inbertsioa handituz, bai euskaltegien finantzazioaren markoa hobetuz eta bai ikasleentzako diru-laguntzak ugarituz (horretan, beren beregi, Bilboko Udalak bide luzea du parean). Aurreko biak, hezkuntza sistemaren ereduen gainditzea eta helduen euskalduntzea indartzea, elebitasuna orekatuaren zutabe garrantzitsuak dira. Horrekin batera benetako oreka lortzeko eta erabilera sustatzeko bestelako neurri asko hartzea beharrezkoa izango da.
2015
‎Halakoetan, ezagutzak irakasteko eginkizunaz gain, ikasleek duten jarrerari ere arreta handia eskaini behar diote irakasleek. " Komunikazio ona izan behar dugu bai ikasle guztien gurasoekin, bai gainontzeko irakasleekin". Baina, Berasaluzeren arabera, etorkizuneko belaunaldiak heztea ez da soilik irakasleen eginkizuna.
‎Lau hormen arteko lana ez da nahikoa. Berasaluzeren ustez, ikasgelatik kanpoko ekintzak" oso positiboak dira bai ikasleentzat, bai irakasleentzat". Kanpoaldean egiten diren jarduerek harremana estutzen eta ikasleak motibatzen laguntzen dute.
‎Irakasleak elebidunak izatea onuragarri ikusten du," nire kasuan, beste klase batzuk erdaraz eskaintzen ditut, baina ikasleekin euskaraz mintzatzen naiz". Horregatik, bai irakasleek bai ikasleek hizkuntza aukeraketa honetan zer esana izatearen alde agertzen da. " Euskaldun giroa izatea oso polita da, baina ulerkorra da jendeak jakin ez izatea eta ez da erraza horrelako klase bat guztia euskaraz ematea eta ondo ulertzea.
‎Dena dela, ebaluazioa errazte aldera, bai sekuentzia didaktikoaren ebaluazioa bai ikaslearen ekoizpenaren ebaluazioa, biak batera eta aldi berean, egiteko dokumentua prestatu dugu:
‎Honek eragina du bai ikasleak erakartzeko, bai euskal kultura unibertsitate eta hiri horietan ikusgarri egiteko, eta baita euskal gaiei buruzko interes akademikoa pizteko ere. Parisko Sorbona IIIko irakurle Miren Ibarluzeak horixe aipatzen du:
‎Ikasle gisa beren beharretara egokitutako ordainketa bide bat izatea nahi bada, hori posible da: bankuek bezero horien premiak betetzen dituzten txartelak jaulkitzen dituzte, bai ikasleei zuzendutako plastikoen bidez, bai, oro har, gazteen bidez. Txartel horiek guztiek beren profila hartzen dute kontuan, eta deskontuak, sustapenak eta haientzako zerbitzu pertsonalizatua eskuratzeko aukera ematen dute. Txartelak ikasle eta gazteentzat, oro har, emateak eta mantentzeak ez du inolako gasturik ekartzen, eta bere prestazioak atzerrira joan daitezke.
2016
‎Orain, Espainiako Estatuko hauteskundeez baliatu nahi dira erantzun politikoaren ukaiteko;" agenda politikoan behingoan sartzea da helburua". Egin dituzten ikerketa estatistikoen arabera, bai irakasleek eta bai ikasleek ere galde eta eskaintzak egin dituzte.
‎Gai hau herririk herri aztertu dugu, eta gehien arduratzen gaituen kontua da etengabe handitzen ari dela sare publikoaren eta sare kontzertatuaren arteko oreka ikasle horiek eskolaratzerakoan. Horrek ondorio larriak izan ditzake, bai ikasle horientzat, bai gizartearentzat. Hori dela eta, neurri konkretuak proposatu dizkiegu Administrazioari eta alderdi politikoei.
‎Oso harrera ona izan dut bai lanean bai ikasle egoitzan, eta jendea orokorrean oso adeitsua da Trentino inguruan. Ez zait asko kostatu ohitzea, martxa apur bat faltan botatzen badut ere.
‎Eskolan ere emigrazioaren gaia barnatu dugu, Ameriketarat joan diren euskaldunak galdezketatuz, besteak beste. Hiru urte horietan lan ainitz egin dugu bai ikasleek eta bai burasoek bainan partitzeko bezpera arte ez ginen zinez ohartzen Ameriketako lurra hunkiko ginuela. Amets hori gauzatu da eta hunen berri emanen dauzuegu ondoko lerroetan.
2017
‎Irakasle ohi batzuek Ikaslagun taldea sortu zuten iaz, Zarauzko Udalak bultzatuta, ikasketetan laguntza behar baina laguntza hori jasotzeko aukerarik ez duten haurrei zerbitzua eskaintzeko asmoz. Iazko esperientzia guztiz atsegina eta aberasgarria izan zela aitortu dute taldeko kideek, bai ikasleentzat bai boluntarioentzat, eta aurten ere ikasturte berriari ekingo diote, orain artekoari jarraipena emateko.
‎–Uste dut, unibertsitateari begira, pentsaerak aldatu egin behar duela, bai gizartearen aldetik, bai unibertsitateko jendearen aldetik, bai ikasleon aldetik ere.
‎Irudia: Dream 79 Gero eta ohitura zabalagoa da janaria tapan eramatea, bai lanera joaten direnen artean, bai ikasleen artean. Baina praktika hori osasungarria eta segurua izan dadin, zenbait alderdi hartu behar dira kontuan:
‎Aterpe berriaren funtzionamendua oso zaila izango da komunik gabe. Derrigorrezkoak dira komunak bai ikasleentzat bai aterpea erabil dezaketen auzotarrentzat.
2018
‎Baita herriko alkatea eta Euskal Telebista ere. " Oso bidaia polita izan zen, esperientzia bikaina; oso pozik bueltatu ginen bai ikasleak eta bai gu, irakasleak. Eta bidaia horren ondoren sortu genuen Darahli, saharar herriaren aldeko Zumaiako elkartea".
‎LH 1etik DBH 4ra arteko 35 bat ikaslerekin ekin zioten bideari, iazko ikasturtean. " Oso esperientzia polita eta interesgarria izan zen denontzat, bai ikasleentzat, bai irakasleontzat". Eta are indar eta gogo handiagoarekin ekin zioten bigarren ikasturteari.
‎bertoko jatorria duten eta ez duten ikasleen artean, egoera sozioekonomiko kultural desberdina dutenen artean, edota hezkuntza behar bereziak dituztenen eta ez dituzten artean. Azterketek agerian utzi dute inklusiboagoak diren hezkuntza sistemak segmentatutakoak baino egokiagoak direla, bai emaitza globalen aldetik, bai ikasleen sozializazio aldetik, bai kohesio soziala sustatzeko. Hezkuntza Sailak argitaratu berri duen dokumentuan erabiltzen den terminologia eta markatzen den norabidea salagarria iruditzen zaigu.
‎. Irakaskuntzarako erabiltzen da, bai ikasleentzat bai graduatu ondokoentzat ere.
2019
‎Horrenbestez, BA esperientziek elkarrenganako ikasketa sustatzen dute. Bai ikasleek adinekoengana eta adinekoek ikasleengana. Ikasleek adinduengandik ikasten dituzte bizitzaren luzapenak dakartzan onurak eta desabantailak.
2020
‎Horiek gogoratu egin daitezke konferentziaren hasieran. Gainera, ikastetxetik parte hartzeko arauei buruzko zirkularra edo ohar informatiboa bidal daiteke, bai ikasleei bai haien familiei. Bertan, besteak beste, alderdi hauek jaso daitezke:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
bai 127 (0,84)
Bai 5 (0,03)
Argitaratzailea
Consumer 26 (0,17)
UEU 21 (0,14)
Berria 11 (0,07)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 9 (0,06)
Jakin 6 (0,04)
Argia 6 (0,04)
Labayru 6 (0,04)
Euskaltzaindia - Liburuak 5 (0,03)
Uztaro 5 (0,03)
Hitza 5 (0,03)
Guaixe 4 (0,03)
ELKAR 3 (0,02)
uriola.eus 3 (0,02)
Alberdania 3 (0,02)
Euskera Ikerketa Aldizkaria 2 (0,01)
Urola kostako GUKA 2 (0,01)
Deustuko Unibertsitatea 1 (0,01)
EITB - Sarea 1 (0,01)
LANEKI 1 (0,01)
Osagaiz 1 (0,01)
Karmel aldizkaria 1 (0,01)
erran.eus 1 (0,01)
aiurri.eus 1 (0,01)
alea.eus 1 (0,01)
hiruka 1 (0,01)
Maxixatzen 1 (0,01)
Pamiela 1 (0,01)
Maiatz liburuak 1 (0,01)
Ikas 1 (0,01)
Herria - Euskal astekaria 1 (0,01)
Txintxarri 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
bai ikasle bai 20 (0,13)
bai ikasle ere 6 (0,04)
bai ikasle esperientzia 2 (0,01)
bai ikasle etxe 2 (0,01)
bai ikasle garapen 2 (0,01)
bai ikasle hizkuntza 2 (0,01)
bai ikasle irakasle 2 (0,01)
bai ikasle motibazio 2 (0,01)
bai ikasle talde 2 (0,01)
bai ikasle adineko 1 (0,01)
bai ikasle ahozko 1 (0,01)
bai ikasle asko 1 (0,01)
bai ikasle baita 1 (0,01)
bai ikasle bakoitz 1 (0,01)
bai ikasle baliatu 1 (0,01)
bai ikasle bera 1 (0,01)
bai ikasle bertan 1 (0,01)
bai ikasle bi 1 (0,01)
bai ikasle bizi 1 (0,01)
bai ikasle dirulaguntza 1 (0,01)
bai ikasle ebaluazio 1 (0,01)
bai ikasle eduki 1 (0,01)
bai ikasle egoitza 1 (0,01)
bai ikasle egoki 1 (0,01)
bai ikasle ekoizpen 1 (0,01)
bai ikasle emaitza 1 (0,01)
bai ikasle erakarri 1 (0,01)
bai ikasle erdaldun 1 (0,01)
bai ikasle esan 1 (0,01)
bai ikasle etorkin 1 (0,01)
bai ikasle ezaugarri 1 (0,01)
bai ikasle ezinbesteko 1 (0,01)
bai ikasle gaztelania 1 (0,01)
bai ikasle gisa 1 (0,01)
bai ikasle guzti 1 (0,01)
bai ikasle hezi 1 (0,01)
bai ikasle horiek 1 (0,01)
bai ikasle ikasketa 1 (0,01)
bai ikasle ingeles 1 (0,01)
bai ikasle izu 1 (0,01)
bai ikasle kontratu 1 (0,01)
bai ikasle kultu 1 (0,01)
bai ikasle maila 1 (0,01)
bai ikasle material 1 (0,01)
bai ikasle motibatu 1 (0,01)
bai ikasle nahiz 1 (0,01)
bai ikasle profil 1 (0,01)
bai ikasle proposatu 1 (0,01)
bai ikasle sinatu 1 (0,01)
bai ikasle sozializazio 1 (0,01)
bai ikasle sustatu 1 (0,01)
bai ikasle testuliburu 1 (0,01)
bai ikasle trebetasun 1 (0,01)
bai ikasle tutore 1 (0,01)
bai ikasle txar 1 (0,01)
bai ikasle zein 1 (0,01)
bai ikasle zuzendu 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia