2013
|
|
Aurten oraindik ez dugu daturik, baina eutsiko diogula uste dugu. Gu beti saiatzen gara garrantzia ematen bai euskarari,
|
bai
euskal kulturari. Baina, askotan, finantziaziorik lortzen ez bada, zaila izaten da.
|
2014
|
|
Ondorioz, esan daiteke, bai euskararen erabilera orokorrean eta
|
bai
euskal kultur praktikaren kasuan, hizkuntzaren kasuan (hau da, euskararen erabilera orokorrean), hizkuntza horren ezagutzak, hizkuntza horren erabileran eragiten duela, eta alderantziz ere bai. Kulturaren kasuan ere, kultura horren ezagutzak kultura horren praktikan eragiten du, eta baita alderantziz ere.
|
|
Kulturaren kasuan ere, kultura horren ezagutzak kultura horren praktikan eragiten du, eta baita alderantziz ere. Hortaz, ezagutza eta praktikaren arteko harremana argia gertatzen da, bai euskararen kasuan eta
|
bai
euskal kulturaren kasuan.
|
|
Benetan sekulakoa, bai koadjutore,
|
bai
euskal kulturaren alde, bai musikan, antzerki eta ipuin idazle, edo aldizkarirako laguntzaile bezala.
|
2021
|
|
24). Azkenik, osatu diren lurralde egitasmoek eta adostu diren lurralde kontratuek toki esanguratsu bat eman diete bai euskarari
|
bai
euskal kulturari, Euskal Herriko Hitzarmen Berezia adibide delarik (Convention Spécifique Pays Basque, 2000).
|
|
Eduki corpus kultural hori hainbat gaik edo diziplinek osatu dezakete, baina oinarri gisa har daitekeen iturrietako bat euskal literaturako obrek eskaintzen duten corpusa da MIR1 en aburuz. Hau da, euskal literaturak corpus linguistikoa, eta ez hizkuntza literarioari dagokionez, eskaintzen duen modura, liburuek osagai eta erreferentzia kultural ugari eskaintzen dituzte, bai nazioartekoak,
|
bai
euskal kulturari dagozkionak. Eta, literaturaren didaktikak horien berri eman dezake eta imaginario kultural kolektiboa osatzen lagundu.
|
|
" Euskaraz arriskatzeko edo esperimentatzeko aukera handia dagoela iruditzen zait eta nik uste dut hortik etorriko dela
|
bai
euskal kulturaren bai euskal literaturaren erakarpen maila. Proposamen ausartetatik, eta zer galdu gutxi daukanak arriskatu dezake.
|
|
Zentzu horretan, nahiz eta oso zona ezberdinetako parte hartzaileak egon, ikerketa honetako emaitzek adierazi dute bertso eskolek zona horietan guztietan euskararen transmisioaren balioa landuz euskal kultura era atsegin eta eguneko batean lantzeko espazioa ematen dutela. Begi bistakoa izango da zona bakoitzean bai euskarak berak
|
bai
euskal kulturak duten presentzia ezberdina izango dela, baina ildo komun gisa horren transmisioan egindako lana aitortzea esanguratsua da.
|
2022
|
|
Euskal eskolaren zeregin nagusietariko bat izan behar luke, batetik, kalitatezko hezkuntza garatzea eta, bestetik, euskara ikasketa hizkuntza izatea. Honek ikasleen euskalduntzea ekarriko luke, eta hizkuntzaren aldetik, euskaldun aktiboak sortuko lituzke,
|
bai
euskal kulturaren aldetik, euskal curriculuma oinarri, euskal kulturaren ezagutza bermatuko lukeelako, eta baita hizkuntzaren arloan ere. Euskal eskolak, euskaraz diharduen hezkuntza nazionalaren ardatza behar luke, Euskal Herri osoa barne hartuko lukeen curriculum propioa oinarri izango lukeena.
|
2023
|
|
Bide beretik, adierazi du ez dela erraza izan hemezortzi urteko ibilbidea egitea: «Hala ere, merezi izan du esfortzu hori egitea, bai euskal antzerkigintzarentzat,
|
bai
euskal kulturarentzat ere».
|