Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 22

2002
‎Agenda estua Haurren agenda gero eta estuagoa da. Gero eta jarduera gehiago egiten dituzte bai eskolan bai kanpoan (hizkuntzak, kirolak…). «Ongi dago haurrek jarduerak egitea, baina gurasoen beharrak eta haurren beharrak uztartu nahian», azaldu du Belastegik.
2003
‎Literatura sortzen baino, beste idazle batzuen lanen ganean jardun dau gehiago, bai eskoletan bai idatzietan. Modu zuzenean aurkeztuko deuskuz obra honetan, berak hartuemona euki daben hainbat idazle:
2006
‎" Gure lehentasuna adingabekoak alkoholarengandik babestea da", dio Nerea Garaizar EAEko Zuzendaritzako teknikariak. Hala, alkoholaren inguruko programa gehienak gazteei bideratzen zaizkie, bai eskoletan bai familien bitartez. Hainbat udaletan Berangon eta Irunen esaterako asteburuetan kalean edateagatik sortzen ziren arazoak konpontzeko egitarauak abiatu dira.
‎Zailtasunen artean, ezer baino lehen, familia etorkinen aldetik jatorrizko hizkuntzari buruzko iritzi garbia lortzea litzateke eta horretarako zenbait baliabide eta adostasun beharrezkoak dira, bai eskolan bai familian. Baina arazoa ez da hemen amaitzen, jatorrizko hizkuntza ondo antolatu nahi bada zenbait aspektu eta aldagai kontuan hartu behar direlako:
2009
‎Programa informatiko berri honek benetako ahotsekin lan egiten du, terapeutek haurren tratamenduan parte hartzeko aukera ematen du eta adingabe dislexikoen ikaskuntza atseginagoa eta dibertigarriagoa izaten laguntzen du. Programa honek ikasleari laguntzen dio, bai eskolan bai eskolako zereginetan, eta hauxe da: ikasteko behar den informazio guztia ordenagailu bidez eskura izatea, ikasleak testuekin lan egin dezan, modu eraginkorragoan, ahots sintetikoa erabiliz.
‎Titulazio horietan, ikasleek karrerako 120 kreditu egin ditzakete gutxienez ingelesean. Kreditu horiek bai eskoletan bai lan eta azterketetan erabiltzen dira. Bestalde, ikastetxe honek bi gradu eskaintzen ditu (Enpresen Administrazioa eta Ekonomia) ingelesez, eta horrek esan nahi du ikasleek egin dezaketela, nahi izanez gero, tituluko irakasgaien %100 hizkuntza horretan.
‎Indartu ditzatela gazteentzako zuzendutako programa hezitzaileak eta berdintasun zaleak bai eskoletan bai kultur ekintzetan bai herriko jardueretan besteak beste.
2010
‎Haiekin egiten den lan pedagogikoak nabarmen lagun dezake haien garapen kognitiboa. Ikusmen eta entzumen estimulua konbinatzen ditu, kontzeptua adingabeen gogoan atxikitzeko Domanen estimulazio goiztiarreko programa haurren garapen prozesua laguntzeko eta bizkortzeko erabiltzen da, bai eskolan bai familian. Modu jarraituan eta antolatuan erakutsi behar zaizkie txarteletan dauden informazio unitateei (irudiei), bit deritzenei, eta ordezkatzen duten marrazkiaren goi ahoko enuntziazioarekin lagundu behar zaie.
‎Higienearekin zerikusia duten gaixotasun horiek osasun baldintza hobeekin eta kalitatezko ura eskuratzearekin murriztu litezke, WASH izeneko programa. Horri dagokionez, UNICEFek adierazi zuen mundu osoko eskoletan ur, saneamendu eta higiene proiektuak babesten dituela; izan ere, osasun baldintzak hobetzeaz gain, “ikasleen beren buruarekiko errespetua sustatzen da, eta beren burua baieztatzera animatzen ditu, bai eskolan bai etxean”. Txostenean adierazten da, halaber, eskoletako saneamendu instalazioen hobekuntzak eragin positibo berezia izango lukeela neskatoen eskoletara joatean.
2011
‎Artelanen interpretazioaren ardura soziala are inportanteagoa da hezkuntza jardueretan, bai eskoletan bai museoetan; artelanekin lan egiteaz gain, pertsonekin ere aritzen garelako. Arte hezitzaileok daukagun autoritatea modu arduratsuan erabili behar dugu.
‎“ikaskuntza pertsonalizatua edozein leku eta denboratan eskaintzeko gaitasuna, ikasleengan adierazten duen dinamismoa eta erakargarritasuna eta ikasle bakoitzaren erritmoan autoikaskuntzarako aukerak”. Aplikazio praktikoak M Learning ek praktika eta ikaskuntza egoera berriak inspiratu ditu, bai eskolan bai eskolaz kanpo. Europako Batzordearen MOBIlearn proiektuak Europako hainbat herrialdetako (Israel, Estatu Batuak eta Australia) unibertsitateak eta telekomunikazio konpainiak biltzen ditu, teknologia mugikorrak erabiliz egin daitezkeen irakaskuntza/ ikaskuntza prozesuen eredu teorikoak zehazteko.
‎“hiriak slow”, “slow travel” edo “slow home”, besteak beste. Orain, bizi filosofia hori hezkuntza ingurunera ere zabaltzen da, eta hezkuntzari ekiteko modu berriak proposatzen ditu, bai eskolan bai etxean. Hezkuntza azkarra Erritmo azkarrak, epe laburreko helburuek eta presioak eragina dute emaitza akademikoetan “Azkarrago eta azkarrago heztea, hobeto hezteko”.
2012
‎Taldeen jarraipenari begira, beraz, erronka, gazteak taldeetan mantentzea edo erakartzea eta, zenbait kasutan (are zailago, seguru asko), gazte taldea bera eratzea izango da (arestian aipatutako taldekide eta ikasleen arteko adin tartea leuntze aldera). horrek bisio batekin lan egitera eraman gintuzke, bai eskolak bai taldeak, behar beharrezkoa baitute taldeek erreleboa hilko ez badira; gazteei kultur jarduera horiek erakargarri egiteko moduetan pentsatzen hasi genuke: ikasketa planak malgutu, adierazpideen formatu desberdinak erabili, jarduera alai eta bizigarriak aurkeztu, umoretsuak, irudimentsuak, gazteak ibiltzen diren tokietara hurbildu...
‎Horrek bisio batekin lan egitera eraman gintuzke, bai eskolak bai taldeak, beharbeharrezkoa baitute taldeek erreleboa hilko ez badira; gazteei kultur jarduera horiek erakargarri egiteko moduetan pentsatzen hasi genuke.
2013
‎Irudia: Imaginariuma Paquito Mini egokia da sei urtetik gorako haurrentzat aurrerantzean, bai eskolan bai etxean erabiltzeko. Honekin dator:
2014
‎Saskia elikagai osasungarriz bete fruta eta barazki askorekin, eta aurrez ontziratutako janariaren kontsumoa murriztea, eduki handiagoa izaten dutelako koipeak azukreak eta gatza. Hamaiketako osasungarriak prestatzea, bai eskolarako bai lanerako. Ez utzi inori etxean erretzen.
2016
‎Alain BOUCHET eta Pierrot LECUONA. Azken hau Goietxean bizi izanez, etxea ez da Azkaingoz ekarria eremuz; baina, Azkainen ibilia bai eskolan bai eta elizan, azkaindar lagunek kantatu diote azken agur kartsua eta Azkainen enterratua izan da. Doluminak familiari.
2018
‎–Julen, badakit kontatu behar diguzunak ere garrantzia daukala, baina uste dut apur bat gehiago itxaron dezakeela. Miriamek azken asteotan Naomik izan duen portaera, bai eskolakoa bai eskolaz kanpokoa, ulertzen lagundu diezagukeen zerbait erakutsi nahi digulakoan nago. Axola dizu?
2019
‎Ondorioz, Hatton Yeo, Klerq, Ohsako eta Newmanek (2001) diotenarekin bat eginda, BA esperientzien sustapena murritza da, nahiz eta etorkizuneko egoera demografikoak eta gizarte aldaketak horien sustapenaren beharra antzeman. Gainera, BA esperientziek duten eraginaren (parte hartzen duten pertsonengan, bai eskoletan bai inguruko komunitatean) inguruko ikerketa alorrean eta informazio alorrean hutsune handia dago (Boström, 2014; Pinazo eta Kaplan, 2007). Ondorioz, BA esperientziek duten esku hartze sozialarekiko aukeren gaineko ezjakintasuna eta sustapenik eza dakar komunitatean.
2020
‎Buru nahaste gehienetan gertatzen den bezala, prebentzioa funtsezkoa da. Txikitatik heztea funtsezkoa da, bai eskolan bai etxean. Irudia:
‎Bigarren gai multzo honetan, bai eskolan bai eskolatik kanpo jasan dituzten onarpen edota diskriminazio jarrerez galdetu diegu elkarrizketatuei, eta gai hori hizkuntzekin lotu dute.
2022
‎haurrek inteligentzia hobetu zuten eta, bereziki, adimen kristalizatua, hizkuntza ulertzea, espazioko orientazioa edo ezagutza mekanikoak bezalako trebetasunei lotuta dago. Adimen mota hori bizitzan zehar lortzen da, bai eskolan bai kanpoan. Adingabeek egin zuten ariketa fisikoaren programa halaber, hobetu egin zuen, nabarmen gainera, haren malgutasun kognitiboa.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia