Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 15

2002
‎Iritsi da jaitsiera demografikoa unibertsitateraino. Azken urteotan unibertsitateetako matrikulak esanguratsuki behera egin du. Honek, jakina denez, eragin handia dauka unibertsitateen garapenean.
‎Alderdi horretan, dudarik ez, ausardia eta babes politikoa beharrezkoa da. Baina, batez ere, azken urteotan unibertsitate desberdinetan egindako lana metatzean dago giltzarria. Apurka apurka azken urte hauetan unibertsitario euskaldunen kopurua emendatuz joan da.
‎Eta zentzu honetan uste dugu badagoela gizartearen aldetik konpromiso ren bat, epe laburrera gero eta nabariagoa izango dena, azken urteetako unibertsitate aurreko irakaskuntzaren matrikula datuen eboluzioaren ondorioz, non garbi ikusten den gaztelania hutsezko ereduen atzerapena euskara duten ereduen aurrean. Honela adibidez, nabarmena da EAEren eremuanAereduaren ia 20 puntuko atzerapenaBetaDereduen aurrean, nahiz eta onartu egin behar den oraindik ere desberdintasun handiak daudela lurralde, sare eta hezkuntzaren aldien arabera.
2003
‎Handik gutxira argitaratu zuen erantzuna Martin Or bek74: azken urteetan unibertsitatea euskalduntzeko azpiegitura ari zen sortzen UEU eta Kabinetearen isiltasuna eta UEUren lankidetzarako borondatea gogoratu ondoren, honako hau nabarmendu zuen, Euskal Herriko unibertsitate pribatuek laguntza publikoak jasotzen zituztela eta inork ez ziela eskatu erakunde publikoen adar bilakatzeko. Publikotasuna aitortzen ez zitzaion bitartean, beste erakunde pribatu batzuen tratu bera eskatuz amaitu zuen bere idazlana UEUren idazkariak.
‎Dena den, euskararen erabileraren inguruko eztabaidak ez zuen berebiziko ondorio praktikorik izan hirurogeita hamarreko azken urteetako unibertsitatean.
2008
‎Besteak beste, Telefónicak (mugikortasun taldeko kideak ditu) eta ONCEk (langileak ditu irisgarritasun taldean) parte hartzen dute. Industria agertzearen arrazoia ez da soilik legea betetzea, baizik eta parte hartze handiagoa izatea" esan zuen aditu horrek, eta nabarmendu zuen azken urteetan unibertsitateekin bat egiteko eta teknologia berriak lan eremuan eraginkortasunez sartzeko enpresek egin duten ahalegina.
2009
‎Ez al da irakaslerik soberan titulazio batzuetan eta beste batzuen beharra besteetan? Zertarako balio izan du azken urteotan unibertsitateko irakasleok jaso izan dugun formazioak. Zertarako prestatu gara irakasteko eta ebaluatzeko era aldatzeko?
‎Aurten, unibertsitate sistema Goi Mailako Hezkuntzaren Europako Esparruan erabat integratuta, unibertsitateetan sartzeko titulu berrien eskaintza esparru komunera egokitutako gradu ikasketa berrietara mugatzen da, aurreko ziklo laburreko ikasketak (diplomaturak) eta lizentziaturak ordezkatzen dituzten 2.300 titulazio baino gehiagotara. Ikasleek ez dituzte titulazioen lehentasunak aldatu azken urteotan Unibertsitate erakundeek ikasketak diseinatzeko duten malgutasunak tituluen eskaintza dibertsifikatu du, eta lan merkatura bideratutako proposamen espezializatuagoak sortu ditu. Hala ere, Hezkuntza Ministerioak ikasturteari dagozkion datuekin egindako azken “Eskaintzaren, eskariaren eta unibertsitate publikoetan eta pribatuetan sartu berri den matrikularen azterketa” ren arabera, badirudi ikasleek ez dituztela beren lehentasunak aldatu, eta matrikula eskaera handiena duela urte batzuetako titulazio berberetara bideratuta dagoela.
2010
‎Kalitatezko prestakuntza Europako graduondoko itzulpengintzaren erreferentzia sare bat sortzeko ekimena Europan eremu profesional horretan dauden bi errealitateren aurrean sortu da. Alde batetik, kalitatezko hizkuntza zerbitzuen eskariak gora egin du Batasunaren globalizazio ekonomiko gero eta handiagoaren aurrean, eta, bestetik, itzultzaile kualifikatuak behar dira estatu atxikietako Europako hizkuntza jakin batzuetarako, azken urteotan unibertsitateak itzulpengintzan prestakuntza urria izan edo ez. Prestakuntzaren ardatza, hizkuntzen ikaskuntza baino gehiago, lanbidean aritzeko trebetasunak eskuratzea da.
2012
‎Ez du erraza izango. Azken urteetan unibertsitate publikoa ataka zailean jarri du Iruñeko gobernuak, eta aurten are eta gehiago: adostutako aurrekontutik hiru milioi euro kendu zizkion Barcinak unibertsitateari ekainean, mozketak zirela eta.
2014
‎eredua dela dio Jaime Siles arte adituak. Azken urteetan Unibertsitatearekin harreman estua izan du.
2015
‎Baldintza horietan beti ez dira bat etortzen unibertsitate instituzioen beharrak eta akademikoek beraien lanari esleitzen dizkioten zentzuak. Noraeza horren erakusgarri dira azken urteetan unibertsitateak izan behar lukeenari buruz sortutako askotariko gogoetak, bai eta baldintza berrietan lan akademikoak jazotako aldaketei buruzkoak. Hausnarketa horiek erakusten dutenez, akademikoek askotariko razionaltasunetan birkokatu behar dute beren burua gaur egun, besteak beste, kulturaren eta produkzioaren logiketan, baita identitate anitzetan ere, batik bat, identitate akademikoan eta ikerketazkoan, identitate kulturalean eta kudeaketazkoan, identitate lokalean eta globalean.
2022
‎Bestalde, goi mailako irakaskuntzak hartu duen bideak ere ez du laguntzen derrigorrezko hezkuntzako etorkizunezko irakasleei formakuntzarik hoberena eskaintzeko. Azken urteotan unibertsitateek ikerketa merezimenduei eman diete lehentasuna eta irakaskuntza ez da lukeen moduan balioan jarri. Zentzu horretan, aipatu beharra dago unibertsitateko irakasleen garapen profesionala, nagusiki, argitaratutako ikerketa artikulu kopuruaren edota ikerketa desberdinetan parte hartzearen baitan dagoela.
‎Indibidualizazioaren garaian, non era askotako agertoki sozial eta ekintza logikak dauden, irakasle ikertzaile gazte askorentzat euskara ikastea eta erabiltzea izaera estrategikoa duten hautu indibidualen, bizi ikuspenen eta lan proiektuen esparruan kokatzen da. Azken urteotan unibertsitatera iristen ari den ikasle askok bezala, hainbat irakaslek ere bigarren hizkuntza gisa ikasi du euskara hezkuntza sisteman, eta gaur egun lan esparruan, eta horretan nagusiki, ulertzen du haren erabilera. Ez handik kanpo.
2023
‎" Azken urtea unibertsitatean", egin du bere artean Anek, euskaltegira sartzeko dagoela," gero astia izango dot askoz ere lanordu gehiago egiteko, eta etxean laguntzeko, unibertsitateko gastu barik. Laster laster, datorren urtean".
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia