Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 12

2002
‎Kaleratutako kale neurketak, bestalde, belaunaldi gazteenetan azken urteetan hezkuntzaren eraginez izandako ezagutzaren gorakadak erabileran eragin eskasa izan duela eman du aditzera. Izan ere, datuak adin taldeka aztertzen badira, adinekoen taldean izan ezik gainerakoetan goranzko joera nabari da.
‎Interes falta eta asperdura dira eskola porrotaren arrazoi nagusiak, ikasketak uzten dituzten gazteen arabera. Hala ere, gehienek uste dute lana aurkitzeko aukera asko dituela, atzo aurkeztu zuten azterlan baten arabera, Espainian azken urteetan hezkuntza maila hobetu dela azpimarratzen baitu. Álvaro Marchesi Hezkuntzako estatu idazkari ohiak Espainiako Modernizaziorako Fundazioaren Eskola porrota eta lan mundurako trantsizioa ikerlanaren emaitzak aurkeztu zituen, Lankidetzarako eta Garapen Ekonomikorako Antolakundeko Hezkuntza eta Prestakuntza Dibisioko (ELGA) Richard Sweet irakaslearekin batera.
2010
‎Horien artean kokatzen da hezkuntza elebidunetik hezkuntza eleaniztunera pasatzea, lau urteko haurren heziketan ingelesa pixkanaka sartzea, ikasgaiaren bat edo gehiago ingelesez irakats eta ikastea, euskara, espainiera eta ingelesa erabiliz ikasgaiak irakatsi eta ikastea, hezkuntza eleanitza sustatzea baita frantsesa erabiliz ere, eta abar. Esperientzia horiek guztiak lehenago jarri dira abian hezkuntza pribatuan publikoan baino, nahiz eta azken urteetan hezkuntza publikoan ere sartzen ari diren. Bi kapituluak datuz beteta daude, zenbait taula eta irudi erabiliz.
2012
‎Esan beharra dago azken urteetan hezkuntza formalaren esparruak bere gain ardura asko hartu dituela, eta oso zaila dela gai guztiei buruzko informazio zehatza eta eguneratua izatea. Errealitate horretatik abiaturik, eta nahaste psikologikoen multzoa oso zabala dela kontuan izanik, ondorengo lerroetan Lehen Hezkuntzako irakasleek depresio sintomen agerpena hein batean ekiditeko edota depresio sintoma horien larritasuna arintzeko gauzatu ditzaketen ekintzen proposamenak egiten dira.
2013
‎J. Aramendi: Baina horiek izan ditugu oinarri azken urteetan hezkuntzan eman diren urratsak eman ahal izateko. Non zegoen euskara lege horiek gauzatu ziren arte?
2014
‎Lan honi dagokionez, beti dugu gogoan hezkuntza sistema izan ohi dela edozein hizkuntz politikaren eremu oinarrizkoetako bat, administrazioarekin eta komunikabideekin batean, besteak beste (Euskaltzaindia Siadeco, 1977; Euskaltzaindia Siadeco, 1979; Eusko Legebiltzarra, 1982; Eusko Jaurlaritza, 1983). Euskal Herriko administrazio erkidegoetan indarrean jarriak diren hizkuntza politika berrien ondorioz, azken urteotan hezkuntza elebidunaren eskaria nabari den gisan hazi da, bai euskara espainola konbinazioa eta bai euskara frantsesa ere. Horrek balio izan du euskal hizkuntzaren garapena indartzeko, kalterik egin gabe gaztelania jakiteari edo frantsesa jakiteari, zein bere erreferentziako estatu lurraldeetan.
2016
‎Horrek esan nahi du 2030erako aurreikusitako Garapen Iraunkorreko Helburuen 4 helburua betetzeko ia 50 urte atzeratzen direla. Eskolatze faltaren arrazoiak Nazioarteko lankidetzan egindako murrizketen eraginez, eskolatutako haurren kopuruak gora egin du azken urteotan Hezkuntzara ez iristea berdintasun faltaren kontua da, haur guztiek ez baitituzte eskolara joateko aukera berdinak. Gainera, eskolatu gabeko haurren kopuruak handitu egin dira, demografia hazkundearen, gatazka armatuen hedapenaren eta nazioarteko lankidetzako murrizketen ondorioz.
2021
‎Kalkuluen arabera, 10,7 milioi haurrek eta haien familiek edateko ura eta saneamendu eta higiene zerbitzuak behar dituzte, eta horietatik hiru milioi inguru oso egoera larrian daude. 10 Gerrak sortu du azken urteotako hezkuntza krisi handienetako bat. Belaunaldi oso bat prezioa ordaintzen ari da.
2022
‎«Fenomeno konplexua da eskola jazarpena, faktore askotakoa, eta esku hartzeak sistemikoa izan behar du, eremu eta eragile guztiekin jarduteko», gogorarazi du Torrealdaik. Azken urteetan hezkuntza komunitatean egindako lana goratu du, eta horri egotzi dio zenbakiek gora egin izana. Izan ere, 2009 ikasturtean 89 jazarpen salaketa aztertu zituzten; 2015, 487, eta iaz, ia mila.
‎«Fenomeno konplexua da eskola jazarpena, faktore askotakoa, eta esku hartzeak sistemikoa izan behar du, eragile guztiekin jarduteko», gogorarazi du Torrealdaik. Azken urteetan hezkuntza komunitatean egindako lana goratu du, eta horri egotzi dio zenbakiek gora egin izana. Izan ere, 2009 ikasturtean 89 jazarpen salaketa aztertu zituzten; 2015, 487, eta, iaz, ia mila.
‎Krisi kapitalistetan, sistemak berregituratu egiten ditu bera sostengatzen duten zimenduak, eta horietako bat hezkuntza da. Gure ustez, azken urteotako hezkuntzaren bilakaera dekadentea izan da, eta dekadentzi horren ondorioak langile klaseko ikasleak jasaten ditu. Dekadentzia horren adibide dira, adibidez, hezkuntzako gastuen —zuzeneko eta zeharkako— gorakada, edota kontrol sozialaren areagotzea.
2023
‎Eva Domingo Otero (Orereta, 1975/03/05), kazetaria da baina azken urteotan hezkuntza mundura zuzendu du bere ibilbide profesionala, haur filosofia eta irudimenaren pedagogiaren inguruko proiektuak abian jarriz. Evak adimen handiko bi seme ditu.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia