Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 211

2007
‎2006ko euskararen kaleerabileraren emaitza orokorra %14, 2koa izan da eta beraz, 0,7ko hobekuntza izan dugu 5 urteotan. Emaitza, egindako aurreikuspenen barruan kokatu da; eta azken urteotako bilakaeraren jarraipena dela esan genezake.
‎2006ko euskararen kale erabileraren emaitza orokorra %14, 2koa izan da eta beraz, 0,7ko hobekuntza izan dugu 5 urteotan. Emaitza, egindako aurreikuspenen barruan kokatu da; eta azken urteotako bilakaeraren jarraipena dela esan genezake.
‎Euskararen erabileraren sustapenean aritzen garenok behar beharrezkoak ditugu aldian behin bilakaera soziolinguistikoak adierazten dizkiguten ikerketak. Ezagutza datuak izaten dira datu horietako batzuk eta azken urteetako bilakaera baikorra da, batez ere Hego Euskal Herriari dagokionean eta haur eta gazteen arloan. Erabileraren gaineko kezka gero eta zabalduago dagoen honetan kale erabileraren neurketa ezinbesteko datua da eta ildo horretan Soziolinguistika Klusterrak gidatzen duen taldeak egindako lana eskertu beharra dugu.
2009
‎Orain, honako galdera egin daiteke: azken urteetako bilakaeraren datuak kontuan izanda, noranzko bidea da nagusi, onenean 2 elebitasuneranzko bidean?
Azken urteetako bilakaeraren datuak kontuan izanda, noranzko bidea da nagusi, onenean 2 elebitasuneranzko bidean?
2012
Azken urteetako bilakaerari erreparatzen badiogu:
‎Beste kasu batzuk aztertzeko ikerketa ildoak eta zantzu sendoak eskain ditzake honek, baina ikertzaileek ondo kontuan izan dituzte kasu bakoitzean aztertzeko asmoa duten hizkuntza gutxituaren inguruko zenbait irizpide, hala nola: hizkuntza horren ezagutza, erabilera, esparru geografikoa, penetrazioa, funtzio sozialak, prestigioa, hiztun tipologiak, hizkuntza ideologia, hizkuntzarekiko aktitudeak, hizkuntza jokabideak, hizkuntza politika eta plangintza, estatus juridikoa, presentzia esparruka (administrazioa, hezkuntza, justizia, hedabideak, eremu sozioekonomikoa...), azken urteetako bilakaera eta abar.
2013
‎Azterketa honen jomuga honako hau da: euskal ikerkuntza soziolinguistikoaren izaera eta azken urteotako bilakaera ezagutzea, azaletik bada ere. Aurrera egin aurretik argitu behar dugu euskal ikerkuntza soziolinguistikoaz zer ulertzen dugun.
2015
‎Laburpena. Gaindegiak UEMAren enkarguz udalerri euskaldunetako azken urteotako bilakaera sozio ekonomikoa aztertu du hainbat arlotan. Emaitzak argiak dira, etxebizitza berri kopuru handiak eraiki dira, bertako biztanleek lehen baino proportzio txikiagoan lan egiten dute herrian bertan, gazteen artean gero eta proportzio txikiagoa da herrian bertan bizitzen jarraitzen duena.
2016
‎Interesgarria da ikustea azken urteetan bilakaera izaten ari dela herriko liburutegian euskaraz eta gazteleraz egiten diren maileguetan: filmetan, askoz gutxiago dira oraindik euskaraz hartzen direnak, baina sei puntu egin du gora kopuruak azken bost urtean; liburuetan, dezente jauzi handiagoa izan dute euskarazkoek, eta bost urtean %37tik %50era pasa dira.
‎Interesgarria da ikustea azken urteetan bilakaera izaten ari dela herriko liburutegian euskaraz eta gazteleraz egiten diren maileguetan: filmetan, askoz gutxiago dira oraindik euskaraz hartzen direnak, baina sei puntu egin du gora kopuruak azken bost urtean; liburuetan, dezente jauzi handiagoa izan dute euskarazkoek, eta bost urtean %37tik %50era pasa dira.
‎Ekitaldia ordu arteko ekarpenak jendaurrera eraman eta horiek gizarteratzeko lehen urratsa izan zen. Bertan eztabaidagai izan ziren, euskararen transmisio eta gaitasuna; euskal herritarren portaera linguistikoen motibo subjektiboen bilakaera; eta mintzajardunaren azken urteotako bilakaera.
‎Ikuspegi soziologikoari heldu dio Xabier Aierdik bere hausnarketan. " Mintzajardunaren egoera eta azken urteetako bilakaera. Mikel Zalbideren testuaren inguruko hausnarketa marginalak" idatzian, klase eta azpiklase sozialen hizkuntza praktiken analisia ezinbestekotzat agertzen du soziologiak euskarari nola lagundu edo oztopatu diezaiokeen ikusteko.
‎" Mintzajardunaren egoera eta azken urteetako bilakaera. Aurrera begirako erronkak.
‎Ale honek Mikel Zalbidek hizkuntza erabilerari buruz egin duen lana hartzen du ardatz. " Mintzajardunaren egoera eta azken urteetako bilakaera. Aurrera begirako erronkak" izenburua duen testuak, sakonki aztertzen ditu azken hamarkadetan euskarak izan duen eboluzioa, Euskal Herri osoa kontuan hartzen duen analisi sinkroniko eta diakronikoa eginez horretarako.
‎Olatz Altuna da horietan lehena, Mikel Zalbideren jatorrizko testua oinarri hartuta horren gaineko puntuz puntuko ekarpena egin duena. " Mintzajardunaren egoera eta azken urteetako bilakaera. Aurrera begirako erronkak.
‎" Mintzajardunaren azken urteotako bilakaera. Aurrera begirako erronkak".
‎Erabileraren nondik norakoak lantzez gero, beharrezkoa da egindako ikerketetatik eta datu iturburuetatik informazioa jasotzea eta prozesaOlatz Altuna –" Mintzajardunaren azken urteotako bilakaera.
‎" hiru esparru geoadministratibo horien araberako datu lanketak ez digu ordea, askotan, ezaugarri demolinguistiko askoren benetako aldakortasun geoespaziala behar bezain xehe erakusten". Hori dela eta, bederatzi esparrurako jauzia egitea proOlatz Altuna –" Mintzajardunaren azken urteotako bilakaera.
‎" Mintzajardunaren azken urteotako bilakaera. Aurrera begirako erronkak".
‎Olatz Altuna –" Mintzajardunaren azken urteotako bilakaera.
‎" Mintzajardunaren azken urteotako bilakaera. Aurrera begirako erronkak".
‎Olatz Altuna –" Mintzajardunaren azken urteotako bilakaera.
‎Beraz, portaera nahiko heterogeneoa agertu zaigu, honela banatuta: ...HaurHelduAdineko" 11 udalerri," HaurHelduGazteAdineko" 7 udalerri," HaurAdinekoHelduGazte" 4 udalerri," GazteHaurAdinekoHeldu" 3 udalerri," HaurGazteAdinekoHeldu" 2 udalerri," HaurHelduAdinekoGazte" 2 udalerri," AdinekoHaurHelduGazte" 2 udalerri," HaurAdinekoGazteHeldu" udalerri 1, Olatz Altuna –" Mintzajardunaren azken urteotako bilakaera.
‎Olatz Altuna –" Mintzajardunaren azken urteotako bilakaera.
‎" Mintzajardunaren azken urteotako bilakaera. Aurrera begirako erronkak".
‎" Mintzajardunaren azken urteotako bilakaera. Aurrera begirako erronkak".
‎Olatz Altuna –" Mintzajardunaren azken urteotako bilakaera.
‎Mintzajardunaren egoera eta azken urteotako bilakaera. Aurrera begirako erronkak – Mikel Zalbide lera datuak ustiatuko dira?; j) Mintzajarduna (batez ere maiztasuna) aztertzeko teknika bakoitzak zer abantaila eta zer arrisku ditu?, k) Analisi geoterritoriala egiteko zer dimentsio aukeratu dira?, l) zer da mintzaldaketa?, m) etxeko (edo eskola bidezko) transmisioa; belaunez belauneko jarraipena, eta n) zer da nahas hizketa edo kode aldaketa?
‎Mintzajardunaren egoera eta azken urteotako bilakaera. Aurrera begirako erronkak – Mikel Zalbide dutelarik.
‎Mintzajardunaren egoera eta azken urteotako bilakaera. Aurrera begirako erronkak – Mikel Zalbide
‎Mintzajardunaren egoera eta azken urteotako bilakaera. Aurrera begirako erronkak – Mikel Zalbide
‎Mikel Zalbide – Mintzajardunaren egoera eta azken urteotako bilakaera. Aurrera begirako erronkak e) gero eta bakanago eta gero eta ahulduago ditugun arnasguneak.
‎• Hiztunen (inoiz solaskideen) adina. Perspektiba deskriptibotik eta, bereziki, zinetiko dinamikotik oso kontuan hartzekoa da hiztunirakurle idazleen adina42 Bai inkestaedo zentsu aitormenetan eta bai kale neurketa askotan, emaitza diferenteak ageri dira maiz adiMintzajardunaren egoera eta azken urteotako bilakaera. Aurrera begirako erronkak – Mikel Zalbide
‎Indize hori bat dator EAEko administrazioan lanpostuen hizkuntza eskakizuna erabakitzeko erabili ohi den derrigortasun indizearekin. GaiMikel Zalbide – Mintzajardunaren egoera eta azken urteotako bilakaera. Aurrera begirako erronkak nerako kategoria guztiek bezala bere abantailak eta bere eragozpenmugak ditu" udalerri euskaldun" en definizio honek (ikus hurrengo puntuan argi itzal horiei buruzko zenbait ohar).
‎a) inkesta soziolinguistikoak49: konkretuki Eusko Jaurlaritzak, Iparraldeko Euskararen Erakunde Publikoaren lanMintzajardunaren egoera eta azken urteotako bilakaera. Aurrera begirako erronkak – Mikel Zalbide kidetzaz50, paraturiko V. Inkesta Soziolinguistikoa51, 2011n egina52 eta 2013an argitaratua.
‎Mintzajardunaren egoera eta azken urteotako bilakaera.
‎V. inkestaren emaitzak gogoan izanik jendeak nagusiki euskaraz egiten duen (E4), bietara berdintsu (E3) ala bien baturaz (ET= E4+ E3) argitu da bertan, analisi horiek kale neurketaren ondorio argienez aberastuz. Arnasguneen definiziosaioa egin da gero, oraingo egoera eta azken urteotako bilakaera zantzuak zehaztuz: arnasgune beteak eta erasanak bereizi dira batetik; euskarazko E4, E3 edo ET jardunak lurraldeka, jardunguneko eta adinpiramidean ageri dituen atzera aurrerak (mintzaldaketa, indarberritzea) esplikatzen lagundu dezaketen elementuak zehaztu dira gaingiroki, bestetik.
‎" lehenik ikasi, gero egin" ordez" eginez ikasi"; b) konpartimentazio soziofuntzional iraunkor (diglosia) berria sortzea; c) BZ5, BZ6a eta BZ6b osasun mailako arnasguneei lehentasun argia aitortzea hitzez eta, bereziki, egitez; d) (BZ 6c) mailako ingurumenak (BZ 6b) mailara itzultzen saiatzea; e) erdara (arras) nagusi den (BZ 6d) eta (BZ 6e) lekuetan (tartean hiriburu gehienetan) euskarazko harreman sareak eta hiztun taldeak (berr) eskuratzea, berariazko hizkuntza plangintzaren ondoan bide batezko euskalgintza sortuz eta zabalduz; f) horretarako guztirako, orain arte bezain funtsezkoa izango da beti hiritarren gogo nahia. Hori ez da, Mikel Zalbide – Mintzajardunaren egoera eta azken urteotako bilakaera. Aurrera begirako erronkak ordea, aski:
‎Mintzajardunaren egoera eta azken urteotako bilakaera. Aurrera begirako erronkak – Mikel Zalbide
‎Mikel Zalbide – Mintzajardunaren egoera eta azken urteotako bilakaera. Aurrera begirako erronkak
‎V. Inkesta Soziolinguistikoaren datu ugarietatik hiru atal hauek hartu nahi genituzke kontuan, eguneroko kale giro arruntari dagokionez: auMikel Zalbide – Mintzajardunaren egoera eta azken urteotako bilakaera. Aurrera begirako erronkak zoa143, lagunartea144 eta dendariekiko jarduna145 Auzoko jarduna ez du ordea V. Inkesta Soziolinguistikoak, zeregin honi dagokionez, landu:
‎Mintzajardunaren egoera eta azken urteotako bilakaera. Aurrera begirako erronkak – Mikel Zalbide
‎Mintzajardunaren egoera eta azken urteotako bilakaera. Aurrera begirako erronkak – Mikel Zalbide
‎Mintzajardunaren egoera eta azken urteotako bilakaera. Aurrera begirako erronkak – Mikel Zalbide
‎Mintzajardunaren egoera eta azken urteotako bilakaera. Aurrera begirako erronkak – Mikel Zalbide
‎Mintzajardunaren egoera eta azken urteotako bilakaera. Aurrera begirako erronkak – Mikel Zalbide
‎Mikel Zalbide – Mintzajardunaren egoera eta azken urteotako bilakaera. Aurrera begirako erronkak gainbehera nabarmenki biziagoa da udalerri euskaldunetan, eta arras bizia arnasguneetan. h) E4 jardunaren gorabide xuabea biztanle askori dagokio; E4 jardunaren gainbehera bizia, aldiz, biztanle gutxiri167 Horregatik, analisi globaletan EAEko E4 jarduna oro har gora doa.
‎Mintzajardunaren egoera eta azken urteotako bilakaera. Aurrera begirako erronkak – Mikel Zalbide k) Gatozen bigarren grafikora.
‎Mintzajardunaren egoera eta azken urteotako bilakaera. Aurrera begirako erronkak – Mikel Zalbide
‎Mintzajardunaren giza arteko moldaeran (eta moldaera horren perspektiba deskriptiboan eta zinetikoan dauden elementu soziologiko baMintzajardunaren egoera eta azken urteotako bilakaera. Aurrera begirako erronkak – Mikel Zalbide
‎Mintzajardunaren egoera eta azken urteotako bilakaera. Aurrera begirako erronkak – Mikel Zalbide
‎Mintzajardunaren egoera eta azken urteotako bilakaera. Aurrera begirako erronkak – Mikel Zalbide
‎Mikel Zalbide – Mintzajardunaren egoera eta azken urteotako bilakaera. Aurrera begirako erronkak
‎Mintzajardunaren egoera eta azken urteotako bilakaera. Aurrera begirako erronkak – Mikel Zalbide tatzen da haurren eta neska mutikoen mintzagaitasuna.
‎Ama hizkuntzaren etxeko transmisioak belaunez belauneko jarraipenik izan duen jakiteko81, hortaz," A" belaunaldi heldua (demagun 35 bat urtekoa, haur haztekoa) eta haien hurrengo" A+ 1" belaunaldia (orobat 35 bat urtekoa, haur haztekoa) konparatu behar izaten dira," Benetan zenbatekoa den" neurtu behar da hor, ez etxeko lehen urteetako L1 saioaren argitan" zenbatekoa izan zitekeen". Bat daMikel Zalbide – Mintzajardunaren egoera eta azken urteotako bilakaera. Aurrera begirako erronkak tor azalpen hori, euskaldunok oso barruan iltzaturik daramagun bizipenarekin:
‎Mintzaldaketa eta nahas hizketa gauza bi dira: ...alde bat eguneroko jardun arruntean A hizkuntzatik Bra82 pasatzea (eta handik aurrera Bn jardutea) adierazten du batak, luze zabaleko zentzuan (ikus txostenaren aurreko puntua); neurri batean edo bestean A eta B hizkuntzez baliatzen den hiztun elkarte edo hiztun talde elebidunean83 hainbat hiztunek84 A eta B hizkuntzak (solasaldi, pasarte edo xeheagoko atal bakanetan) naMintzajardunaren egoera eta azken urteotako bilakaera. Aurrera begirako erronkak – Mikel Zalbide
‎Mikel Zalbide – Mintzajardunaren egoera eta azken urteotako bilakaera. Aurrera begirako erronkak egiten saiatuz ondoren:
‎Mintzajardunaren egoera eta azken urteotako bilakaera. Aurrera begirako erronkak – Mikel Zalbide
‎Mintzajardunaren egoera eta azken urteotako bilakaera. Aurrera begirako erronkak – Mikel Zalbide hor" barizentroa".
‎Sailkapen biak (ET kopuruena batetik, E4, E3eta ET portzentajeena bestetik) diferenteak dira emaitzaz. Nafarroako euskal eremua hirugaMikel Zalbide – Mintzajardunaren egoera eta azken urteotako bilakaera. Aurrera begirako erronkak rren da ET hiztunen kopuru taulan (Gipuzkoaren eta Bizkaiaren atzetik) baina ET portzentajez lehenengoa.
‎Mintzajardunaren egoera eta azken urteotako bilakaera. Aurrera begirako erronkak – Mikel Zalbide
‎Mikel Zalbide – Mintzajardunaren egoera eta azken urteotako bilakaera. Aurrera begirako erronkak
‎Mintzajardunaren egoera eta azken urteotako bilakaera. Aurrera begirako erronkak – Mikel Zalbide
‎Mintzajardunaren egoera eta azken urteotako bilakaera. Aurrera begirako erronkak – Mikel Zalbide
‎Mikel Zalbide – Mintzajardunaren egoera eta azken urteotako bilakaera. Aurrera begirako erronkak
‎Mintzajardunaren egoera eta azken urteotako bilakaera. Aurrera begirako erronkak – Mikel Zalbide
‎" Ad Hoc Expert Group on Endangered Languages" delako lan-taldea sortu zuen UNESCOk 2003an. Munduko hainbat hiztun herriren biziindarra zenbatekoa den neurtu ahal izateko lagungarri moduan, dokuMikel Zalbide – Mintzajardunaren egoera eta azken urteotako bilakaera. Aurrera begirako erronkak mentu interesgarria landu zuen aditu talde hark eta UNESCOk urte hartan bertan kaleratu:
‎Mikel Zalbide – Mintzajardunaren egoera eta azken urteotako bilakaera. Aurrera begirako erronkak
‎Mintzajardunaren egoera eta azken urteotako bilakaera. Aurrera begirako erronkak – Mikel Zalbide
‎Mikel Zalbide – Mintzajardunaren egoera eta azken urteotako bilakaera. Aurrera begirako erronkak haurrei eta gaztetxoei (ez lanera bidean aurrera samarturik dauden gazteei)" euskara irakastea" dela uste duen ikuspegi isil bezain zabalaren emari.
‎Mintzajardunaren egoera eta azken urteotako bilakaera. Aurrera begirako erronkak – Mikel Zalbide
‎Mikel Zalbide – Mintzajardunaren egoera eta azken urteotako bilakaera. Aurrera begirako erronkak
‎Mintzajardunaren egoera eta azken urteotako bilakaera. Aurrera begirako erronkak – Mikel Zalbide
‎Mikel Zalbide – Mintzajardunaren egoera eta azken urteotako bilakaera. Aurrera begirako erronkak
‎Expanding Fishman’s GIDS" izan da beren xedea: Fishman-ek 1991n sorturiko GIDS/ BAEN neurgailua findu eta gaMintzajardunaren egoera eta azken urteotako bilakaera. Aurrera begirako erronkak – Mikel Zalbide ratzea.
‎Mintzajardunaren egoera eta azken urteotako bilakaera. Aurrera begirako erronkak – Mikel Zalbide egoera aski diferentea da Urolaldean eta Zuberoan, Agurainen eta Leitzan, Markinan eta Donibane Lohizunen318 Diferentzia horiek oso kontuan izan behar ditu gure diagnostikoak, ezertarako balioko badu.
‎Mikel Zalbide – Mintzajardunaren egoera eta azken urteotako bilakaera. Aurrera begirako erronkak
‎• Belaunez belauneko jarraipenaz (bbj) edo etenaz gainera berariaz aztertzen ditu EODAk hizkuntza soziologiaren zenbait kontzeptu giltzarri: mintzajardunaren giza arteko nagusitasun moldaera324 (nm), (ama hizkuntzaren) etxeko transmisioa (et), (luze zabaleko) mintzalMintzajardunaren egoera eta azken urteotako bilakaera. Aurrera begirako erronkak – Mikel Zalbide daketa (ma), (euskara erdaren) konpartimentazio soziofuntzionala (ksf) eta (herritarren) eguneroko jardun arrunta325 (eja).
‎Mikel Zalbide – Mintzajardunaren egoera eta azken urteotako bilakaera. Aurrera begirako erronkak
‎Mintzajardunaren egoera eta azken urteotako bilakaera. Aurrera begirako erronkak – Mikel Zalbide
‎Mikel Zalbide – Mintzajardunaren egoera eta azken urteotako bilakaera. Aurrera begirako erronkak
‎Mintzajardunaren egoera eta azken urteotako bilakaera. Aurrera begirako erronkak – Mikel Zalbide
‎Mikel Zalbide – Mintzajardunaren egoera eta azken urteotako bilakaera. Aurrera begirako erronkak
‎Mintzajardunaren egoera eta azken urteotako bilakaera. Aurrera begirako erronkak – Mikel Zalbide
‎Mikel Zalbide – Mintzajardunaren egoera eta azken urteotako bilakaera. Aurrera begirako erronkak
‎Mintzajardunaren egoera eta azken urteotako bilakaera. Aurrera begirako erronkak – Mikel Zalbide tzat; kontestu modernizatuetan gero eta beharrezkoago, ahuldutako hizkuntzak indarberritzeko.
‎Mikel Zalbide – Mintzajardunaren egoera eta azken urteotako bilakaera. Aurrera begirako erronkak
‎Mintzajardunaren egoera eta azken urteotako bilakaera. Aurrera begirako erronkak – Mikel Zalbide
‎Mikel Zalbide – Mintzajardunaren egoera eta azken urteotako bilakaera. Aurrera begirako erronkak zuen).
‎Mikel Zalbide – Mintzajardunaren egoera eta azken urteotako bilakaera. Aurrera begirako erronkak
‎Mintzajardunaren egoera eta azken urteotako bilakaera. Aurrera begirako erronkak – Mikel Zalbide
‎Mikel Zalbide – Mintzajardunaren egoera eta azken urteotako bilakaera. Aurrera begirako erronkak
‎Udalerri bakoitzean plano demografikoan, ekono teknikoan, lurralde antolamenduzkoan, soziokulturalean eta abar gertatzen ari den bilakaera partikularrari atentzio handiago zor zaio. Litekeena da kale neurketaren datu horiekin, batez ere hamar hogei urteko konparazioak egin nahi izatekotan, Inkesta SoMintzajardunaren egoera eta azken urteotako bilakaera. Aurrera begirako erronkak – Mikel Zalbide
‎Mintzajardunaren egoera eta azken urteotako bilakaera. Aurrera begirako erronkak – Mikel Zalbide a) kale neurketaren emaitzak apal (xe) agoak dira, itxuraz, inkesta bidezkoak baino. b) Inkesta soziolinguistikoak etxe giroko analisi xeheagoa egiteko aukera eman duelarik, gurasoen seme alabekiko E4edo ET jardunaren batezbestekoa baino handiagoa dela ikusi izan da beti edo ia beti.
‎Mintzajardunaren egoera eta azken urteotako bilakaera. Aurrera begirako erronkak – Mikel Zalbide
‎Mikel Zalbide – Mintzajardunaren egoera eta azken urteotako bilakaera. Aurrera begirako erronkak
‎Mintzajardunaren egoera eta azken urteotako bilakaera. Aurrera begirako erronkak – Mikel Zalbide
‎Mintzajardunaren egoera eta azken urteotako bilakaera. Aurrera begirako erronkak – Mikel Zalbide
‎Mintzajardunaren egoera eta azken urteotako bilakaera. Aurrera begirako erronkak – Mikel Zalbide h) Herrian bertan edo inguruan egiten dute gurasoek lan:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia